x_Rebecca schreef:Ik heb cavom even geprobeerd, maar daar werd zijn ontlasting inderdaad niet beter van, terwijl dat net weer goed was...
Als je een nieuw voer "probeert" moet je dat minimaal een week of 6 volhouden.
Zo lang heeft 't lichaam nodig om volledig aan de nieuwe voeding te wennen.
Tot die 6 weken om zijn, kun je (ongeacht welk merk/type voer) altijd wat slappe poep verwachten.
Dat is een normale reactie.
Mensen die van goedkopere/commerciële brok overstappen naar vers moeten zelfs een maand of 6 á 7 geduld hebben.
Want zo lang duurt het om ethoxyquine die in veel merken zit weer uit het lichaam te krijgen.
Dat hebben we met onze herplaatser gemerkt.
Heeft z'n hele leven op aldi brok gestaan. Troep.
Kwam hier echt als een scharminkeltje. Totaal geen spiermassa (terwijl hij veel beweging kreeg) en z'n algehele conditie en vacht was triest te noemen.
We zijn nu 6 maanden verder, en nu merk ik dat hij minder jeuk krijgt, z'n vacht weer mooier wordt en hij eindelijk ook weer wat massa op z'n lijf krijgt.
Maar goed, dat is natuurlijk weer een heel ander onderwerp.
We hebben hier ook zo'n slechte eter lopen.
's Ochtends wil ze sowieso niet eten. Ongeacht wat 't is.
's Avonds eet ze een paar hapjes. En dan ook absoluut niet iedere dag hetzelfde, want als ze 2 dagen hetzelfde heeft gekregen en je komt dag 3 weer met 't zelfde aan, dan eet ze het niet.
Maakt niet uit of je aan komt met brokjes, kvv of zelfs verse kipfilet... Na 2 dagen hoeft ze absoluut niet nóg een keer hetzelfde.
Die heeft ook hele periodes waarin ze erg slecht eet.
Ik mest haar dan weer een beetje vet met wat schapenvet bonbons, zalmolie door het voer, en af en toe een ei.
Is je hond echt heel erg zwak en dun, dan zijn Satin Balls een fijne oplossing om er snel weer wat aan te krijgen:
Recept:
- 1 kilo rauw rundergehakt of 1 kg vers vlees
- 1 vel gelatine
- en 100 gram havermout
- 1 rauw ei
- en evt. een eetlepeltje appelstroop of honing.
) maar in verband met het zout ben ik daar geen grote fan van. Mijn hond is niet echt ondervoed of iets, gewoon wat mager.
Zodra hij dat krijgt valt hij ook alleen nog maar weer verder in, dus dat moet ik niet hebben.
Nee bij Royal Canin is de prijs/kwaliteit verhouding compleet zoek en ook al zou ik voor de rest van mijn hond zijn leven gratis Royal Canin krijgen.....no way dat het hier binnen komt en dat ze het gevoerd krijgen. Vanuit pension zie ik ook dat honden die RC gevoerd krijgen er niet zo fraai uitzien en opknappende heen gaan als ze anders gevoerd gaan worden.
Zoals je leest ben ik geen RC fan en dat is gebaseerd op meerdere negatieve ervaringen met dit voer.