Afscheid nemen van 2 honden te gelijk!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WildJes

Re: Afscheid nemen van 2 honden te gelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 17:20

Heel veel stertke ! :(:)

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 17:22

Ahh jeetje, wat heftig allemaal. :(:)
Heel veel sterkte met verlies van je 2 maatjes! Y;(

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 17:27

Heel veel sterkte! Het is extra moeilijk tegelijk, maar je maakt een eerlijke keus. Mooie stabij, moest gelijk aan onze van vroeger denken, die werd samen met z'n herder vriendin ingeslapen voor de kachel bij ons thuis..

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 17:31

ja gelukkig worden die van ons ook thuis ingeslapen.. op een vertrouwde plek.
weet alleen nog niet of ik erbij wil zijn :\

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 17:35

Nanno_123 schreef:
ja gelukkig worden die van ons ook thuis ingeslapen.. op een vertrouwde plek.
weet alleen nog niet of ik erbij wil zijn :\

Het is moeilijk om erbij te zijn, maar ben bij meerdere beesten erbij geweest en vond het toch wel erg fijn om ze tot de laatste adem bij te staan. Klinkt raar maar gaf ook een soort van rust..

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 17:37

ja dat wel..
maar ik ben nogal een binnenvetter en hou er niet van om te huilen waar anderen bij zijn.
dus er bestaat een kans dat mijn moeder erbij zal zijn en ik niet.. maarja hoe neem je dan afscheid dat is ook weer een puntje?
ik denk er nog over na maar kan natuurlijk niet te lang blijven denken..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 17:47

Ochjemig meis..wat is dat afschuwelijk..maar tegelijkertijd ook zeer bijzonder, dat de grootste vriendjes, samen in hun vertrouwde omgeving mogen gaan..
Over het erbij zijn..weet je, het gaat zo rustig en vredig..tuurlijk wordt het huilen en enorm pijnlijk om te zien, maar anderzijds, de gedachte is erg fijn dat je ze lekker kunt aaien, lieve woordjes kunt spreken.
De dierenarts heeft heus meer huilende mensen gezien hoor ;) dus schaam je niet, afscheid en huilen is iets wat altijd samengaan..

Ik heb geen idee hoe ernstig het is..maar mn vriendin haar hond leeft al 3 jaar op de prednison met lympheklierkanker..was erg slecht 3 jaar terug en is zo opgeknapt, dat hij weer lekker speelt ect..
Mijn hondje heeft er nog anderhalf jaar op geleefd, dierwaardig in beide gevallen.
Dus hoe slecht het nieuws ook is..de wonderen zijn de wereld nog niet uit he ;)

Wens jullie veel sterkte en geniet nog maar lekker van ze.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 17:48

Ach , wat leef ik met je mee! Dat is even niet niks 2 tegelijk, wat een leeg huis zal dat zijn!
Maar ze hebben een super leven gehad, meer dan menig andere hond, hou dat voor ogen! En hoe blij mag je zijn dat je dit als laatste nog kan doen voor ze.
Maakt het allemaal niet makkelijker en dat je verdriet heb, dat mag toch??
Beter iemand die huilt om zijn hond, dan iemand die zegt... joh het asiel zit vol ik haal morgen een ander!
Ik wens je heel veel sterkte aankomende tijd!! Het is en blijft zoooooo moeilijk!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 17:59

ja dat is zeker waar!
maar dat is meer een karaktertrekje van mij.. de dierenarts en iedereen zal het begrijpen maar vind het zelf erg moeilijk!

Ja hij voelt zich prima en dat komt door de prednison maar de aftakeling gaat gewoon verder. hij is al bijna 4 kilo kwijt en je voelt zijn botten zitten dus wij gaan niet wachten tot het erger word.
dus inprencipe kan hij idd nog langer mee maar dat is hem levend houden voor jezelf terwijl je weet dat hij zo ziek is van binnen!
iedereen moet natuurlijk voor zichzelf beslissen en ook iedere hond is anders maar de Internist gaf hem nog maximaal 2 maanden en onze eigen dierenarts zei vooral, niet te lang wachten! dus dat doen we dan ook niet..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:43

Heel veel sterkte, wat zal dit enorm moeilijk zijn! En idd a.u.b. niet wachten tot de laatste snik. Je weet dat je hond iets heeft wat hem van binnen sloopt. Helemaal ongemerkt zal dat voor hem niet gaan. Je kan beter 1 á 2 weken 'te vroeg' (eigenlijk op tijd) de beslissing nemen dan op het moment dat het echt niet meer gaat. Ik zie op mijn werk regelmatig honden waarbij ik alleen maar enorme medelijden kan hebben dat men het zover laat komen omdat men geen afscheid kan nemen. Alsof het afscheid makkelijker wordt nadat je hond een lijdensweg gehad heeft denk ik dan altijd.....

Vind het enorm moedig van jullie dat jullie voor het welzijn van de honden kiezen en ze op tijd en samen in laten slapen. Wat een gat zal er vallen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:21

Ohnee dan is jouw hond idd echt heel ziek. Hier was toen de diagnose,op prednison gezet en knapte zo enorm op..ook geen nieuwe kwalen erbij. Dat was erg geluk hebben dus..we zijn niet voor niets hun baasjes he en horen dan juist in te grijpen voor t niet meer dierwaardig is.
Nogmaals sterkte meid!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 21:11

Ja klopt! Heel erg fijn dat iedereen zoveel begrip heeft!! En ook hetzelfde zouden doen.
Ik zal nog 2 foto's plaatsen van vandaag maar dat word denknpas na het weekend.. Maar vind het zo leuk om te laten zien hihi

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:57

...
Laatst bijgewerkt door SeBart op 01-03-22 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:59

He bah wat een verdriet en ellende.. Heel veel sterkte meis :(:)

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:00

sterkte ermee! :(:)

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:02

Achgoshie! Veel sterkte. :(:)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:11

wij hebben een paar jaar terug 2 eigen honden in een paar jaar tijd verloren.1 oude hond van 13 die in ene niet meer normaal kon functionere(door achterbenen zakken en kon urine niet meer ophouden)van het ene op het andere uur.En een paar maanden later is onze jack russel van 8 doodgebeten door 1 van de andere honden die in huis rondliepen(er liepen er 2 van mijn broer en 2 van ons eigen).
dat was al verschrikkelijk en heel vreemd want het is een heel gat.
Maar 2 honden op 1 dag moeten laten gaan is al helemaal erg.maar ik vindt het beter op deze manier te doen dan dat je de andere hond door laat gaan terwijl hij eigenlijk ook op is.Veel respect voor die keuze.Ik wens je heel veel sterkte toe in de zware tijd die zal gaan komen.dit zal niet meevallen.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 11:47

SeBart schreef:
Jemig wat een verschrikkelijke beslissing.
Hier zag het er ook even naar uit. Uiteindelijk mijn Sint Bernard Reu in moeten laten slapen vanwege botkanker. Zo gaan we weg is alles in orde, komen 's avonds terug en kan haast niet meer lopen.
Prednison geprobeert maar bleef pijn houden.
En dan onze Sint Bernard Teef die ineens heel zwaar hartziek blijkt te zijn. Maar gelukkig leek dat met medicijnen goed te gaan. Helaas krijgt ze nu af en toe epileptische aanvallen aangezien ze te weinig zuurstof krijgt, en ben bang dat het niet lang meer gaat duren.
Ik wil je heel veel sterkte wensen. 1 Valt al absoluut niet mee, maar 2 tegelijk.... Zelf was ik heel blij er bij te zijn. Tot op het laatste moment was ik het er eigenlijk helemaal niet mee eens, wilde er nog meer pijnstilling bovenop doen. Maar toen het eenmaal gebeurd was had ik er opeens vrede mee.

agh jeetje wat vervelend, ik hoop inderdaad dat het beter zal gaan met je hond en dat ze nog lang mag leven!
bedankt voor je steun

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 11:51

we hebben toch gemerkt dat we op een "juist moment" zitten te wachten, maar die zal helaas niet komen..
we merken nu al dat we onze grenzen aan het verleggen zijn dus nu gaat het waarschijnlijk deze week gebeuren! Steeds vaker vinden we een plas in huis of kots, dus dat is gewoon niet goed. En Nanno is zoo obsessief bezig met eten en continu je achtervolgen als je de keuken in gaat, zelfs als je denkt dat hij eindelijk slaapt springt hij weer omhoog om te bedelen, dat is ook geen leuk leven meer! Tjidde is een erg slimme hond, hij lijkt het wel te voelen.. hij word nu met de dag slechter. piept veel, spuugt veel en is veel aan het hijgen.. Uiteindelijk maakt mijn moeder de beslissing, die erg moeilijk voor haar is, maar ik denk dat ze nu wel zover is om deze week een dag te gaan plannen..
klinkt gek, plannen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:18

Niet gek.
heb ik ook gedaan, met Beau. Ik vond dat fijn, kon er rustig naartoe leven.

Ik vind het verstandig en wijs, maar oh oh meid wat een verdriet........

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:39

Tuurlijk niet gek..zo te horen is het de tijd en je voelt dat in je hart..dan is het juist fijn om het te plannen..althans, wij hadden dat ook gedaan, alleen wij hadden 'de mazzel' dat onze hond die nacht vanzelf al ging..
Meid, heel veel sterkte voor jou en je mams..

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:13

Heel veel sterkte. Ik weet hoe moeilijk het is.. vorige week zondag helaas ook onze kanjer in moeten laten slapen.. Gosh wat mis ik hem.
Geniet nog van de momenten die je same hebt.. :(

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:17

Wat erg.. Heel veel sterkte!
Hopen dat het nog een tijdje goed blijft gaan.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 18:09

Bedankt allemaal.
Het gaat morgen gebeuren.. Tjidde gaat met sprongen achteruit en Nanno is alleen maar gestresst omdat hij wilt eten.
De dierenarts komt tussen 4 en 5 en heb besloten om maar gewoon naar mijn paard te gaan, ik wil er toch niet bij zijn. bahhhh wat zal het morgen een verschrikkelijke dag worden.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:12

heel erg moeilijk, maar de eerlijkste keuze, sterkte morgen en daarna natuurlijk