Nieuw konijn met heel wat medische problemen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:07

romyloverrr schreef:
dadelijk 100én euro's uitgeven voor een konijn,
dat zou hier heel anders gaan :=

( waarschijnlijk nu heel bokt over me heen maar ik had het er niet voor over )
dan kocht ik wel een nieuw konijn )
maar ik zal waarschijnlijk op een heel andere manier naar mijn konijnen kijken als jij naar de jouwe :j

En wat heeft TS aan jou bericht?

Gelukkig ben jij de eigenaar van het konijn niet ;)

xRomana

Re: Nieuw konijn met heel wat medische problemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:27

Ik zou hier ook niet al te veel moeite en geld aan besteden, soms is het ook wel eens hun lot.
En het is maar een konijn....maar dat is mijn mening.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:31

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 21-11-22 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:32

Nou idd, vind het op z'n zachts gezegd vreemd dat mensen hier gaan melden wat hun zouden doen met dit konijn.... Daar vraagt ze toch niet om? Waarom haar aan praten dat dit dier geen behandeling waard is?

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:34

Nou Lianne, mss heeft ze een zetje nodig in die richting, ik zou het zo zonde vinden als ze honderden euros in een konijn zou stoppen, waar geen leeftijd van bekend is en het wss toch niet gaat halen.
Zonde.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:35

kijk ik begrijp dat dat beestje haar veel waard is, maar voor alle dierenartskosten kun je
een stuk of 2 konijnentjes die eigenlijk geslacht zouden worden redden , waarom zoveel
zorgen en leed aan dat konijntje besteden dan ?

edit : jij was me voor :)

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:36

De TS heeft wel een hart voor der lieve konijn! Zei biedt hem nog wel een geweldig leven! Dat jullie dat nou niet in zien heeft zei niets aan ;) Ze vraagt hier niet of wat jullie ermee zouden doen ;)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:37

romyloverrr schreef:
kijk ik begrijp dat dat beestje haar veel waard is, maar voor alle dierenartskosten kun je
een stuk of 2 konijnentjes die eigenlijk geslacht zouden worden redden , waarom zoveel

Lekker krom! Het dier wat je hebt gewoon dood laten gaan en geen cent voor over hebben, maar dan wel zeggen; Ja ik ben goed, want ik heb twee konijnen gered :roll:

Maar wat ik al zei; Wat heeft TS aan jullie mening?? Ze vraagt niet wat anderen zouden doen! En al helemaal niet waaraan zij haar geld uit moet geven.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:41

Loslaten is ook houden van, dus een spuitje geven is echt geen doodzonde, dat doen heel veel mensen en dat is een hele moedige maar wel soms verstandige beslissing.
Een dier laten lijden is ook niet alles.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:42

xRomana schreef:
Loslaten is ook houden van, dus een spuitje geven is echt geen doodzonde, dat doen heel veel mensen en dat is een hele moedige maar wel soms verstandige beslissing.
Een dier laten lijden is ook niet alles.

Dat is een ander verhaal dan zeggen; Ik geef geen geld uit aan een dier, ik koop wel een nieuwe.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:43

Daphne__ schreef:
romyloverrr schreef:

Lekker krom! Het dier wat je hebt gewoon dood laten gaan en geen cent voor over hebben, maar dan wel zeggen; Ja ik ben goed, want ik heb twee konijnen gered :roll:

Maar wat ik al zei; Wat heeft TS aan jullie mening?? Ze vraagt niet wat anderen zouden doen! En al helemaal niet waaraan zij haar geld uit moet geven.
het gaat niet om een paar tientjes hier hoor :D dat zou ik er wel voor uitgeven , maar 100den euro nee daar pas ik voor.

misschien kan ts hier eens over nadenken , of het konijn het wel waard is voor haar om er zoveel geld aan uit te geven ?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:46

Maar dan nóg. JIJ zou het niet doen, maar TS wil dat blijkbaar WEL. Waarom wil jij dan persé dat ze nog eens extra nadenkt of dat dier het wel waard is?

Dat is aan TS. Als ik 500 euro aan mijn hamster uit wil geven, ga jij me dan ook vertellen dat ik dat niet moet doen omdat hij dat niet waard is? Terwijl ik het geld heb en dat dier voor mij wél belangrijk is.

En dat het niet om een paar tientjes gaat hoef je mij niet uit te leggen... Ik geef namelijk wel vaker geld uit voor behandeling van mijn dieren en van andermans dieren.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:49

Daphne__ schreef:
Maar dan nóg. JIJ zou het niet doen, maar TS wil dat blijkbaar WEL. Waarom wil jij dan persé dat ze nog eens extra nadenkt of dat dier het wel waard is?

Dat is aan TS. Als ik 500 euro aan mijn hamster uit wil geven, ga jij me dan ook vertellen dat ik dat niet moet doen omdat hij dat niet waard is? Terwijl ik het geld heb en dat dier voor mij wél belangrijk is.

ik zeg toch niet dat zij hem moet inslapen ofzo ? ik zeg alleen dat ze erover na kan denken , dus dan is het ook aan ts ?
ik zeg toch niet je moet dat konijn maar laten inslapen !

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:49

Sjonge jonge, wat een hart voor dieren hier.
Als je een dier hebt, heb je er ook maar goed voor te zorgen ! Het dier kiest jouw niet, maar jij hem wel.
Stukje verantwoordelijkheid..
Als het dier geen kansen heeft moet je het helaas laten gaan, maar daar is bij dit dier helemaal (nog) geen sprake van.

Goed bezig ts, ik hoop dat je snel bij de goede arts terecht kunt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:55

Ik hoop dat TS lekker doet wat ze zelf wil... En zich vooral niet laat beinvloeden door mensen die dieren weinig tot niks waard vinden :)

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:56

uniekhorse schreef:
.

Dus mensen die kiezen voor een spuitje hebben geen hart :7

TS zal dit geld zelf nooit kunnen ophoesten lijkt mij, hier zullen wel ouders in het spel zijn,
ik denk dat die dr ook nog wel eens een zelfde gedachte op na kunnen houden als ze verstandig zijn.
Het is een doodziek konijn geen simpel griepje.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:00

xRomana schreef:
uniekhorse schreef:
.

TS zal dit geld zelf nooit kunnen ophoesten lijkt mij, hier zullen wel ouders in het spel zijn,
ik denk dat die dr ook nog wel eens een zelfde gedachte op na kunnen houden als ze verstandig zijn.

xRomana ben je uit op ruzie? De TS bepaalt zelf wat ze doet met haar konijn of hier haar ouders bij inspringen is TS haar keuze! Respecteer het en blijf niet doorzeuren! ;)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:01

Ik heb getemd op dit topic.

Of dit dier het waard is en wat ts met haar geld moet doen is Offtopic. En ts heeft er ook geen fluit aan en dit dier al helemaal niet.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:03

Ik respecteer haar keuze, maar draag wel een stukje verstand / gevoel bij, wat TS hiermee doet moet ze helemaal zelf weten :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:06

oef , ik reageer al niet meer.

ben waarschijnlijk gewoon anders opgevoed als de meeste op dit topis,
( ik woon op een boerderij met 5 konijnen 75 schapen 15 kippen vissen pony enz. enz.
en ja daar sterft er regelmatig 1 van , zo'n 10 lammetjes van de 150 per jaar...)
onze konijnen halen gerust de 10 jaar dus slecht hebben ze het niet

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:21

Panacur kost echt geen 100-en euro's en is te proberen. Als het konijn verder niet heel mager is, en voldoende kan eten zal het met de haken op de kiezen waarschijnlijk geen spoedgeval zijn.

Ik kan me goed voorstellen dat TS liever een konijnkundige dierenarts erbij haalt. Ze schrijft dat een andere dierenarts het andere konijn dood liet gaan, ik kan me voorstellen dat ze dan nu liever wacht. Niet ideaal, maar waarschijnlijk beter dan een verkeerde behandeling door een hondjes en poesjes prikker. Ik zou zelf trouwens ook niet urenlang in de bus gaan zitten met een konijn in slechte conditie.

TS, beterschap voor je konijn en succes met de behandeling als het zo ver is... :(:)

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 21:14

Laura_x_ schreef:
EC ben ik totaal onbekend mee ;)
30 km is toch wel te doen? Heb je geen familie/vrienden met een auto die met je mee willen rijden, desnoods ter vergoeding van het benzinegeld.
Openbaar vervoer zou ik sowieso niet doen, ook al was je konijn wél gezond ;)

Mijn vorige nijn was dol op de drukte van een bus, als ik buiten in het gras zat met haar en er passeerde een bus, oortjes naar voor en enthousiast gedrag (richting bus trekken etc) wat een bang konijn niet zou doen volgens mij.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 21:25

xRomana schreef:
uniekhorse schreef:
.

Ik heb nog eens gebeld naar de kinderboerderij, het dier is 3 jaar oud en heeft al 3 jaar die problemen. Sorry hoor, meneer eet deftig, is zo actief als wat, plast enkel in zijn kooi,en loopt gemiddeld 5u pet dag buiten zijn kooi,dus incontinent is hij zeker niet. het enige symptoom is dus het overvloedige drinken (waarvan ik denk dat het eigenlijk normaal is aangezien mijn dwerg bijn nooit plastte, 1x op een dag in haar hok was veel,buiten haar hok lagen echter vele plassen, dus ik heb die nooit in het hok zelf gezien. Het blinde, het is niet dat het enkel een waas is, het lijkt echt een kwetsuur, mede doordat er een snee in het oog is dat een bultje vormt.
De vorige nijn heeft me 300 euro dierenarts gekost, heb het dier 5 euro betaald. Als ik hem zou castreren zou ik ook al 90 euro kwijt zijn zonder consultatie, die nog eens 50 knollen kost. Dit dier is nu mijn verantwoordelijkheid, hij gaat een deftig leven krijgen en ik ga er alles aan doen om hem dt te geven.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:30

Dan respecteer ik je beslissing, ik hoop dat je een goede arts vind die jou nijn kan helpen.
Sterkte!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:30

Ik snap je post niet goed. Op de kinderboerderij was het enige symptoom dat hij veel dronk? Want in je beginpost noem je een hele lijst met symptomen. Dat kan ik niet goed plaatsen ;)