Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
riagr schreef:Ehhh... hij is het bij jullie steeds erger gaan doen?
Weet je zeker dat de pup voldoende krijgt?? Als je pup na het eten de bak nog heel erg blijft uitlikken dan kan dat een teken zijn dat je misschien te weinig geeft. Bekijk de verwachte groeicurve even ( gewichtstoename per week) en ga je pup wegen. Komt hij te weinig aan, dan voer je toch te weinig.

riagr schreef:Eehhhh een opgroeiende pup moet in het algemeen MEER eten dan een volwassen hond. Gewicht misschien toch maar in de gaten houden ( weegschaal maar ook voelen) . Verpakkingen geven geen goede info mbt hoe een pup te voeren. Anders misschien een ervaren fokker om advies vragen?
Ik ben me er ook van bewust daMargee schreef:Ik heb wel een schrokbak gekocht en dat hielp prima, het overgeven na het eten (en het daarna weer opeten) was daarmee voorbij.
Daarnaast heb ik deze zomer, omdat ze echt schraal was, onbeperkt gevoerd. Bak leeg, erbij. Lastig met 2 honden maar het stabiliseerde zich wel, regelmatig stond alles nog gewoon vol. Nu krijgt ze weer 2 x per dag en de rust in het eten is er nog steeds.
Voeren doe je niet op gewicht of op advies van de zijkant van het pak, maar op het oog. Zeker jonge honden hebben tussendoor zulke spurtjes dat ze het niet bij kunnen eten. Bovendien, heb zelf maar eens de hele dag honger.......
riagr schreef:Gelukkig maar!
( Maar je wil niet weten hoe vaak mensen dit níet weten. Vandaar dat ik het niet aandurfde om de opmerking hier níet neer te zetten.... Hoop dat je dat snapt!)
Daar zit je dan voor te nagelbijten! 
Wispeltuur schreef:Margee schreef:Ik heb wel een schrokbak gekocht en dat hielp prima, het overgeven na het eten (en het daarna weer opeten) was daarmee voorbij.
Daarnaast heb ik deze zomer, omdat ze echt schraal was, onbeperkt gevoerd. Bak leeg, erbij. Lastig met 2 honden maar het stabiliseerde zich wel, regelmatig stond alles nog gewoon vol. Nu krijgt ze weer 2 x per dag en de rust in het eten is er nog steeds.
Voeren doe je niet op gewicht of op advies van de zijkant van het pak, maar op het oog. Zeker jonge honden hebben tussendoor zulke spurtjes dat ze het niet bij kunnen eten. Bovendien, heb zelf maar eens de hele dag honger.......
Ik vraag me toch af waarom je denkt dat mijn pup de hele dag honger zou hebben? hij word gewogen en komt netjes aan, de dierenarts is tevreden over zijn gewicht.
Mijn teef is een hond die ik oneindig eten kan geven zonder problemen maar met hem zou dit waarschijnlijk niet gaan. Niet iedere hond is het zelfde he.