Maar de gedachtengang op zich is toch niet zo heel vreemd
? Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Dus straks maar even mijn huisbaas opzoeken
. ik zou ook niet meer zonder ze kunnen.
Rytir schreef:Een vriendinnetje van mij van vroeger zat in eenzelfde situatie; wilde heel graag een kat maar een kein eenkamer appartement. Daarnaast zou ze met 2-4 jaar een half jaar naar Australie gaan. Zij heeft toen besloten een echte oudert te halen om die nog een mooi laatste stukje leven te bieden. Uiteindelijk heeft zij twee katten gehad, de ene heeft 1 jaar geleefd, de andere anderhalf. Hoewel ze het moeilijk vond om afscheid te nemen vond ze het ook een fijn idee dat haar twee mannen nog een mooi leven hadden gekend en niet waren overleden in het asiel. Missien ook nog een optie?
Als je er een weet dan mag je een gil geven want daar sta ik wel voor open
Citaat:Voor een lieve kat die nog een nieuw plekje zoekt bied ik een fijn tehuis aan. Bij voorkeur zoek ik een oudere kat (vanaf 3 jaar, maar ook een echt oudje is zeer welkom!). Ik ben op zoek naar een lieve rustige (binnen)kat. Helaas heb ik slechts plaats voor een kat, dus stelletjes zullen niet geplaatst kunnen worden bij mij.
Ik woon erg rustig, zonder kinderen of andere drukte in de buurt. Ook zijn er geen andere katten.
Helaas heb ik zelf geen auto dus zal de kat niet kunnen ophalen, maar ben uiteraard bereid om te reizen om te komen kijken. Daarna zal altijd wel iets te regelen zijn.
Ik ben erg benieuwd naar de reacties en hoop dat ik iemand('s kat) heel erg blij kan maken!
Het heeft geen haast dus ik kijk gewoon wat er nu op mijn pad komt, maar jeetje wat heb ik er een zin in!

Het kan natuurlijk gebeuren dat je al dieren hebt en dan in een positie komt waarin er veel veranderingen plaats gaan vinden. Maar wanneer je dit van tevoren al weet....dan ga je een dier dat toch niet bewust aandoen alleen omdat je zelf zo graag wat te aaien in huis wilt 
pmarena schreef:Ik vind het wel gewaagd hoor allemaal.... poezebeest zit dus op een vrij kleine oppervlakte, jij bent regelmatig weg, en je hebt echt een probleem als 1 van de mensen van wie jij (of eigenlijk jouw toekomstige kat...) erg afhankelijk bent, ineens niet meer mee wil werken.
Wat als je huisbaas of huisgenootje het toch ineens niet meer zo'n goed idee vinden? Wat als je huisgenootje weggaat en er een ander voor in de plaats komt?
Dan vaak dat je weekenden weggaat, nog een paar keer gaat verhuizen, je ENORM afhankelijk bent ten tijde van je stage, als die vriend ineens niet meer op wil passen of het klikt niet tussen de katten ofzo, dan heb je ook een groot probleem. Ik vind het sowieso eigenlijk niet kunnen dat je een dier in huis gaat halen terwijl je weet dat je binnenkort een half jaar (!!!) weg bent. In dat half jaar kan er wel vanalles gebeuren wanneer jij niet voor je eigen dier zorgt. Hoe verantwoordelijk ben je dan als je een dier in zo'n onzekere positie brengt
Ik vind het er toch sterk op lijken dat die kat veel onzekerheid tegemoet gaat en dat er zelfs als alles "goed" gaat, er wel enorm mee gesolt en gesleept gaat worden, arm dierHet kan natuurlijk gebeuren dat je al dieren hebt en dan in een positie komt waarin er veel veranderingen plaats gaan vinden. Maar wanneer je dit van tevoren al weet....dan ga je een dier dat toch niet bewust aandoen alleen omdat je zelf zo graag wat te aaien in huis wilt
Als je dan per-sé een kat wilt, neem dan inderdaad een kansloos beestje dat anders in een asiel weg zit te kwijnen, zoals Rytir zegt. Voor zo'n beestje kan het nog een verbetering zijn als je het goed regelt allemaal.
Maar ook dan...stel dat zo'n dier nog een 3, 4 jaar mee gaat, die gaat er ook niet vrolijk van worden, al die veranderingen steeds. Maar weinig katten trekken dat hoor.
Ik zou er nog maar eens goed over nadenken als ik jou was, je speelt wel met het leven(sgeluk) van zo'n diertje.
Dan heb ik mooi het weekend nog om de kattenbak etc. op te halen bij mijn ouders en ben ik er helemaal klaar voor!