Ik wil een kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:29

Oh, maar het was ook absoluut niet onaardig bedoeld !
Maar de gedachtengang op zich is toch niet zo heel vreemd :o ?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 19:29

Ik heb besloten het niet te doen. Straks nadat ik klaar ben met school mag ik er nog eens opnieuw over gaan nadenken. Als ik weer eens ik wil zo graag een kat opwelling krijg kan ik dan mooi dit topic teruglezen waarom ik het niet moet doen. Bedankt!

swartbeessie

Re: Ik wil een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:31

Geen probleem. Enneh, als je wil aaien kun je vast wel ergens een keer een weekendje op een poezenbeest passen!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:32

Verstandig besluit !
Misschien kun je eens gaan helpen bij een asiel in de buurt :)

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:43

Nu wilde ik net eens een ander geluid laten horen en heb je al besloten.
Nou ja ik zeg het toch maar. Iedereen heeft natuurlijk gelijk met hun bezwaren maar ...... Er zitten honderden volwassen katten in asiels weg te kwijnen en dan denk ik echt dat een kat het bij jou veel beter zou hebben. Verder heb je ook heel rustige katten die een appartement niet zo erg vinden, katten die zich juist wel aan hun vaste baasjes hechten en katten die je gewoon in een mandje mee naar een ander adres kunt nemen als ze dat gewend zijn.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 16:17

Hermelientje: Mijn reactie is wat laat, maar je hebt een goed punt.

Ik kan de kattenkriebels maar niet los laten. Mijn schoolsituatie is iets veranderd waardoor ik langer in mijn huidige woning zal zitten. Ik heb net mijn huisgenoot een bericht gestuurd hoe zij er over denkt en heb voor mezelf ook wel en wat beter beeld wat voor kat ik zou willen. Mocht mijn huisgenoot ermee instemmen dan moet ik ook nog met de huisbaas praten en dan.. Gaat het er toch van komen. Ik heb een verzorger, mocht ik op stage gaan in het buitenland voor een half jaar (over 4 jaar) en ik kan het gewoon een heel fijn liefdevol huis bieden. Ik heb voor mezelf ook het idee, dat ondanks dat ik op een boerderij woon ik wel een binnenkat wil. En dan mag het diertje gerust naar buiten als ik ook buiten zit, maar het moet geen beest zijn wat hele dagen op pad wil gezien mijn volgende woning (over een aantal jaar) waarschijnlijk een appartement zal zijn. Ook wil ik een rustig dier dat lekker op schoot komt zitten terwijl ik druk ben op mijn laptop etc. daarmee gepaard moet het dus ook een knuffel zijn. Ik wil een dier wat er aan gewend is om geen andere katten in zijn omgeving te hebben (eventueel een die weg moet in verband met problemen met de medekatten) en tot slot wil ik een ouder dier (minimaal 3 jaar), zodat ik het niet meer hoef op te voeden, hij of zij waarschijnlijk al geholpen zal zijn en ik zo'n oud beestje een mooie tweede kans kan geven :)

En nu duimen op positief bericht van mijn huisgenoot +:)+

Edit. Ik heb zojuist bericht van mijn huisgenoot en het lijkt haar leuk! :D Dus straks maar even mijn huisbaas opzoeken :D

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:41

Duimen maar dat je huisbaas het goed vindt. Heel veel asiels proberen een goede match te maken met baas en kat. De asiels hebben een site www.dierenasiels.com en er is ook nog een site ikzoekbaas.nl. Vaak staat daar al een goede beschrijving op. En een volwassen kat een plek geven is echt super. De kittens vinden vaak wel een plek maar voor volwassen katten is het veel lastiger.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:24

slim om een oudere kat te nemen, dan weet je al zijn gedrag beter en karakter van zijn eerdere baas/asiel.

ik heb 2 kittens genomen, en dan heb je wel wat op te voeden, en het karakter word nog deels gevormd :). ik zou ook niet meer zonder ze kunnen.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 07:41

Mijn huisbaas vond het goed! Ik heb zelf een advertentie gezet op marktplaats met wat ik precies zoek en ik heb me toch een mooi katje aangeboden gekregen! Iets jonger dan ik eigenlijk zoek. 2 jaar. Maar die oogjes, wauw. Heb een mailtje terug gestuurd naar de eigenaar en nu maar afwachten :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:08

Spannend :):)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:17

Een vriendinnetje van mij van vroeger zat in eenzelfde situatie; wilde heel graag een kat maar een kein eenkamer appartement. Daarnaast zou ze met 2-4 jaar een half jaar naar Australie gaan. Zij heeft toen besloten een echte oudert te halen om die nog een mooi laatste stukje leven te bieden. Uiteindelijk heeft zij twee katten gehad, de ene heeft 1 jaar geleefd, de andere anderhalf. Hoewel ze het moeilijk vond om afscheid te nemen vond ze het ook een fijn idee dat haar twee mannen nog een mooi leven hadden gekend en niet waren overleden in het asiel. Missien ook nog een optie?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 09:19

Rytir schreef:
Een vriendinnetje van mij van vroeger zat in eenzelfde situatie; wilde heel graag een kat maar een kein eenkamer appartement. Daarnaast zou ze met 2-4 jaar een half jaar naar Australie gaan. Zij heeft toen besloten een echte oudert te halen om die nog een mooi laatste stukje leven te bieden. Uiteindelijk heeft zij twee katten gehad, de ene heeft 1 jaar geleefd, de andere anderhalf. Hoewel ze het moeilijk vond om afscheid te nemen vond ze het ook een fijn idee dat haar twee mannen nog een mooi leven hadden gekend en niet waren overleden in het asiel. Missien ook nog een optie?

Zeker :j Als je er een weet dan mag je een gil geven want daar sta ik wel voor open :D
Laatst bijgewerkt door Cubone op 05-12-12 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:27

Als je dat serieus ook overweegt, zou ik gewoon een asiel in de buurt binnenstappen en ( letterlijk ) kijken wat er op je afkomt Afbeelding

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:31

Vriendinnetje van mij heeft dat toen ook gedaan, gewoon langs het asiel om te kijken of het klikt!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 09:39

Dit is trouwens mijn advertentie op marktplaats:

Citaat:
Voor een lieve kat die nog een nieuw plekje zoekt bied ik een fijn tehuis aan. Bij voorkeur zoek ik een oudere kat (vanaf 3 jaar, maar ook een echt oudje is zeer welkom!). Ik ben op zoek naar een lieve rustige (binnen)kat. Helaas heb ik slechts plaats voor een kat, dus stelletjes zullen niet geplaatst kunnen worden bij mij.
Ik woon erg rustig, zonder kinderen of andere drukte in de buurt. Ook zijn er geen andere katten.

Helaas heb ik zelf geen auto dus zal de kat niet kunnen ophalen, maar ben uiteraard bereid om te reizen om te komen kijken. Daarna zal altijd wel iets te regelen zijn.
Ik ben erg benieuwd naar de reacties en hoop dat ik iemand('s kat) heel erg blij kan maken!

Ooooh. Als ik er aan denk dat ik binnenkort zo'n lief pluizig beestje heb rondlopen begint mijn buikje te kriebelen en krijg ik een enorme grijns op mijn gezicht :D Het heeft geen haast dus ik kijk gewoon wat er nu op mijn pad komt, maar jeetje wat heb ik er een zin in!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:45

Leuke advertentie !

Maar m.b.t. het ophalen, je kunt de kat toch ook gezellig in een mandje mee de trein innemen ?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 09:46

Shirley schreef:
Leuke advertentie !

Maar m.b.t. het ophalen, je kunt de kat toch ook gezellig in een mandje mee de trein innemen ?

Ik moet vanaf de trein nog een uur met de bus en daarna een kwartier tot 20 minuten fietsen. De bus lukt wel, maar op de fiets lijkt me heel beangstigend voor zo'n dier.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:51

Oh nee, daar heb ik natuurlijk niet bij stilgestaan .. sorry .. slecht plan -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:01

Ik vind het wel gewaagd hoor allemaal.... poezebeest zit dus op een vrij kleine oppervlakte, jij bent regelmatig weg, en je hebt echt een probleem als 1 van de mensen van wie jij (of eigenlijk jouw toekomstige kat...) erg afhankelijk bent, ineens niet meer mee wil werken.

Wat als je huisbaas of huisgenootje het toch ineens niet meer zo'n goed idee vinden? Wat als je huisgenootje weggaat en er een ander voor in de plaats komt?

Dan vaak dat je weekenden weggaat, nog een paar keer gaat verhuizen, je ENORM afhankelijk bent ten tijde van je stage, als die vriend ineens niet meer op wil passen of het klikt niet tussen de katten ofzo, dan heb je ook een groot probleem. Ik vind het sowieso eigenlijk niet kunnen dat je een dier in huis gaat halen terwijl je weet dat je binnenkort een half jaar (!!!) weg bent. In dat half jaar kan er wel vanalles gebeuren wanneer jij niet voor je eigen dier zorgt. Hoe verantwoordelijk ben je dan als je een dier in zo'n onzekere positie brengt :o

Ik vind het er toch sterk op lijken dat die kat veel onzekerheid tegemoet gaat en dat er zelfs als alles "goed" gaat, er wel enorm mee gesolt en gesleept gaat worden, arm dier :(:) Het kan natuurlijk gebeuren dat je al dieren hebt en dan in een positie komt waarin er veel veranderingen plaats gaan vinden. Maar wanneer je dit van tevoren al weet....dan ga je een dier dat toch niet bewust aandoen alleen omdat je zelf zo graag wat te aaien in huis wilt :=

Als je dan per-sé een kat wilt, neem dan inderdaad een kansloos beestje dat anders in een asiel weg zit te kwijnen, zoals Rytir zegt. Voor zo'n beestje kan het nog een verbetering zijn als je het goed regelt allemaal.

Maar ook dan...stel dat zo'n dier nog een 3, 4 jaar mee gaat, die gaat er ook niet vrolijk van worden, al die veranderingen steeds. Maar weinig katten trekken dat hoor.

Ik zou er nog maar eens goed over nadenken als ik jou was, je speelt wel met het leven(sgeluk) van zo'n diertje.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 10:12

pmarena schreef:
Ik vind het wel gewaagd hoor allemaal.... poezebeest zit dus op een vrij kleine oppervlakte, jij bent regelmatig weg, en je hebt echt een probleem als 1 van de mensen van wie jij (of eigenlijk jouw toekomstige kat...) erg afhankelijk bent, ineens niet meer mee wil werken.

Wat als je huisbaas of huisgenootje het toch ineens niet meer zo'n goed idee vinden? Wat als je huisgenootje weggaat en er een ander voor in de plaats komt?

Dan vaak dat je weekenden weggaat, nog een paar keer gaat verhuizen, je ENORM afhankelijk bent ten tijde van je stage, als die vriend ineens niet meer op wil passen of het klikt niet tussen de katten ofzo, dan heb je ook een groot probleem. Ik vind het sowieso eigenlijk niet kunnen dat je een dier in huis gaat halen terwijl je weet dat je binnenkort een half jaar (!!!) weg bent. In dat half jaar kan er wel vanalles gebeuren wanneer jij niet voor je eigen dier zorgt. Hoe verantwoordelijk ben je dan als je een dier in zo'n onzekere positie brengt :o

Ik vind het er toch sterk op lijken dat die kat veel onzekerheid tegemoet gaat en dat er zelfs als alles "goed" gaat, er wel enorm mee gesolt en gesleept gaat worden, arm dier :(:) Het kan natuurlijk gebeuren dat je al dieren hebt en dan in een positie komt waarin er veel veranderingen plaats gaan vinden. Maar wanneer je dit van tevoren al weet....dan ga je een dier dat toch niet bewust aandoen alleen omdat je zelf zo graag wat te aaien in huis wilt :=

Als je dan per-sé een kat wilt, neem dan inderdaad een kansloos beestje dat anders in een asiel weg zit te kwijnen, zoals Rytir zegt. Voor zo'n beestje kan het nog een verbetering zijn als je het goed regelt allemaal.

Maar ook dan...stel dat zo'n dier nog een 3, 4 jaar mee gaat, die gaat er ook niet vrolijk van worden, al die veranderingen steeds. Maar weinig katten trekken dat hoor.

Ik zou er nog maar eens goed over nadenken als ik jou was, je speelt wel met het leven(sgeluk) van zo'n diertje.

Ik ben op het moment vooral aan het kijken naar katten vanaf een jaar of 14. Ik snap je bezorgdheid en ik vind het goed dat je dat uit. Maar mijn voorkeur gaat zeker uit naar een ouder beestje wat anders zit weg te kwijnen. Ik ben nu ook kattenasiels aan het afstruinen en kijk eigenlijk daar ook specifiek naar de echte oudjes. Op marktplaats kan ik helaas niet zo veel vinden. Ik denk er echt goed over na en mocht het puntje bij paaltje komen dan kan ik zelfs nog besluiten niet naar het buitenland te gaan. Want het welzijn van het dier staat wel echt op de eerste plaats voor mij :j

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 20:46

Dat ging iets sneller dan verwacht. Ik werd gebeld vanwege een bijna 14jarige kat. Foto's gezien, ontzettend leuk beest even gehad over hoe en wat en morgen bellen die mensen nog eens dus wie weet kan ik zo'n leuke oude dame een mooie huis bieden :D

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 12:13

Vanaf maandag heb ik een omatje in huis :D Dan heb ik mooi het weekend nog om de kattenbak etc. op te halen bij mijn ouders en ben ik er helemaal klaar voor!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:18

Ik hoop dat alles goed gaat. Vind het ook nogal een risico, maar ik hoop dat jullie veel plezier van elkaar gaan krijgen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:58

leuk hoor dat die nog een thuis krijgt. was het al een binnen kat?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:09

Wat geweldig voor jullie allebei. Dat bedoelde ik nou, zo'n kat is toch veel beter af bij jou dan in een overvol asiel. Ik hoop dat jullie nog heel veel plezier en gezelligheid zullen hebben samen.