Ik heb bijna een nieuwe hond!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 16:43

hihi nou ik hou je op de hoogte hoor!
Vind het echt helemaal leuk en ik denk dat hij bij ons kan krijgen wat hij nodig heeft en zo lang heeft gemist. Het is eigenlijk ook best zielig vind ik. We moeten nog even geduld hebben...

Als je zo'n hond wilt, MOET je wel moeite doen, anders wordt het 'm gewoon niet. en een paar dagen, kom op zeg. En ik denk dat we er een gouden hondje aan krijgen.
Mensen willen blijkbaar een hond die gedachten kan lezen ofzo, of een soort harig mens op vier beentjes. Als we naar een ver land gaan snappen we dat de mensen daar anders denken en dat we ons moeten aanpassen, dat zijn cultuurverschillen. dat de verschillen tussen twee diersoorten (mens en hond, of mens en paard) véél groter zijn lijkt men gewoon niet te beseffen. tenminste dat is mijn ervaring.

@ Justnatural, dank je! Gis geeft het ook wel aan, wat hij fijn vindt en wat hij moeilijk vindt. Ik vind het ook een heel leuke nieuwe uitdaging, heb afgelopen zomer mijn certificatie voor paardentrainer gehaald (grondwerk, longeren en langeteugel/ langelijnen), en vind dierengedrag bestuderen en leren begrijpen sowieso al enorm leuk. Floor was een goede lerares voor ons, en nu mag ik met Gis voor de volgende ronde, hihi!

Hannanas

Re: Ik heb bijna een nieuwe hond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:00

Wat een leuke hond is gismo!
Wat goed dat jullie hem nu zo vaak opzoeken en hem al overladen met cadeautjes en wandelingen ;)

Ben benieuwd hoe het gaat als hij thuis komt!

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:04

Wat ben je goed bezig _/-\o_ en een knappe hond <3 dat gaat vast goed komen
We hebben onze 2e hond maart dit jaar ook via ikzoekbaas.nl gevonden

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 17:18

he wat leuk! wat voor hond heb jij? Misschien tijd voor een kletstopic over asielhonden of ikzoekbaashonden, haha! heb je een foto van je hond? *gaat in het profiel spieken*

@ Hannanas, hihi ja erg he... Hij had vandaag weer een nieuw bot want het oude was al op, maar die verslond hij nogal snel. Ik heb nu alvast een zak rawhide botjes in huis gehaald en een mergpijp. Onze Floor had eigenlijk altijd wel ergens een rawhide botje liggen, hebben ze wat te doen en Floor heeft pas na d'r 13e de eerste tandbehandeling nodig gehad bij de dierenarts, altijd complimenten voor het gebit. bewijst niks, maar ik vind daardoor rawhide botjes wel een goeie altijd, hihi! en ze kunnen er zo lekker druk mee zijn.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:23

We denken een kruising Bull Terrier x Stafford, het asiel heeft ze op straat gevonden.
We gingen eigenlijk voor een oudere teef maar mijn vriend werd verliefd op haar oren <3
Toen we bij het asiel gingen kijken waren we op slag verliefd. De foto in mijn profiel (waar de honden alleen op staan) is tijdens het "proefwandelen" gemaakt.
Ik heb het idee dat asiels op ikzoekbaas.nl meer moeite doen om een geschikte baas voor een asieldier te vinden.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 18:40

wat een schattige foto, leuke kruising!

Ik vond ook dat ze bij het asiel waar wij nu geweest zijn heel serieus waren, goede gesprekken gehad enzo, en ik kan me helemaal vinden in wat zij van de hond vinden/ over hem denken.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:34

Wat leuk een topic over Gismo. <3
Dat wil ik zeker gaan volgen!
Vind jullie nu al zo leuk met elkaar en wat super te horen dat het ook goed gaat met de paarden.
Ook ik ga met vele hier mee dat het super is dat je zo´n asielhond zo´n leuk leven aan het geven bent.
Daar zouden een hoop mensen een voorbeeld aan kunnen nemen.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:39

Zit of zat jullie nieuwe aanwinst in asiel in almelo? Ik was daar enkele weken terug om een kitten te adopteren; Er zat daar een soort gelijk hondje!

Veel plezier!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 08:35

ja dat klopt!

@ brenda bedankt, hihi! Het gaat me helaas vandaag niet lukken om erheen te gaan (ben met OV een uur en 3 kwartier onderweg enkele reis...), maar we gaan maandag en donderdag nog, en de eerstvolgende keer daarna nemen we hem mee! Ik ben al lekker wat dingetjes aan het voorbereiden hihi! Heb al botjes in huis gehaald, alleen nog geen voer dus dat moet nog.

wil wel het asiel vragen of ze wat voer kunnen meegeven zodat we het eerst kunnen mengen en hij kan wennen aan ander voer.

Verder is het gewoon ernaar uitkijken, hihi! heb er echt zin in en ik ben zó benieuwd hoe hij het gaat vinden bij ons.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:43

Wat leuk!!!

Dan zit ze daar toch al weer een aantal weekjes! Fijn dat ze straks bij jullie een 'thuis' krijgt in plaats van een kennel.

Het asiel heeft wat dat betreft ook wel een goede bekwame, maar vooral begeleiding van mensen met een passie. Het poesje dat ik adopteerde was echt een scharminkel, in het kleine kamertje zaten denk ik wel >30 kittens al niezend en snotterend. Door de enorme aanloop van weesjes en nestjes in het algemeen zat de ziekenboeg vol en waren ze heel eerlijk over het feit dat de zodra een kitten beter oogde deze uit de ziekenboeg de groep in ging met alle gevolgen van dien.

Nog geen twee dagen later kreeg ze toevallen (Viel om om vervolgens compleet van de wereld te zijn), waarna we contact hebben gelegd met het asiel over hoe en wat (ivm adoptie contract). Mederwerker A. gaf aan niets voor mij te kunnen betekenen als ik niet tijdens een aanval naar de DA kon (45 minuten rijden). Mijn partner vond dat advies onzin en heeft gebeld en wat meer druk opgelegd en kreeg medewerker B aan de telefoon. Binnen 3 uur konden wij terecht bij de aangesloten dierenarts. Conclusie van de DA; mogelijke neurologische schade als gevolg van kattenziekte of een aangeboren afwijking :(. Advies; Terug brengen en omruilen ;(

Contact gelegd en aangegeven dat we een dier adopteren in voor en tegen spoed en onderzoek wilde laten doen naar de oorzaak op eigen kosten (eerste twee weken gebeurd dit op kosten van het asiel). Dit was niet nodig, als dit echt noodzakelijk was wilde hun dit vergoeden. Een week verstreek en ook nies & snotter klachten staken de kop op. Wederom contact (viel nog steeds binnen de eerste twee weken) en ze gaven aan tabletjes op te sturen. Helaas kwamen de tabletjes niet aan en na veel bellen kon ik ze een week na het eerste contact over de klacht ophalen. Op dat moment zaten we al buiten de twee weken. Heb dan ook netjes om de rekening gevraagd :Y) , maar ook dit was niet nodig.

Inmiddels is onze kitten helemaal op gewicht en aangesterkt. Ondanks het vele contact over ongemakken is er altijd een fijn contact geweest in belang van het dier. Zij konden het erg waarderen dat wij onze kitten niet terug brachten en omruilde, zoals het advies van de dierenarts luidde!

Wat betreft voer; bij ons werd het aanbevolen een zak voer van het asiel te kopen en dit de eerste week te voeren om vervolgens te mengen met ons eigen voer 8-)

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:47

wat een leukerd... veel plezier met je nieuwe hond

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 22:58

@ Linda, jeetje wat een verhaal! Wel netjes dat jullie het zo hebben kunnen oplossen, en ja, een asiel heeft nu eenmaal te maken met dat soort nadelen, het is gewoon niet ideaal.

maar dat voer is dus opgelost, nemen we eerst gewoon een zak van hen mee.

@ moonshine, dank je!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 08:31

Nou, we zijn er gisteren weer geweest hoor! Hij weet het al precies haha! en ondanks dat hij m'n moeder pas voor de tweede keer ontmoette voelde het goed, hij was goed op zijn gemak ook naar mijn moeder toe, dus helemaal goed! Eerst zijn we 'gewoon' een stuk gaan lopen en daarna was de speelweide vrij dus zijn we nog lekker wat gaan rommelen daar, zijn zelfvertrouwen is echt enorm gegroeid, nog even en ik moet gaan uitkijken dat hij het niet overdrijft haha! Hij is veel losser in zijn doen en laten en veel opener, superleuk en hij voelt zich er goed bij.

Ik heb ook nog even wat dingetjes doorgesproken met de mensen van het asiel, en we gaan er donderdag nog heen natuurlijk, hihi! en de keer daarop nemen we hem mee! Ik weet nog niet precies welke dag het zal worden, aangezien er maandag een nieuwe pony komt en ik dat ook even in de gaten wil houden. maar goed als ik 's middags bijvoorbeeld vrij kan krijgen halen we 'm lekker maandag op, haha!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 18:28

volgende update!

Vandaag weer lekker bij de Gis geweest, eerst een stuk gelopen en nu ook wat meer geoefend op netjes naastlopen, wat hij op zich keurig doet maar soms moeilijk vindt op spannende plekjes. We hadden ook vandaag weer een stuk opgezocht waar hij niet bekend is, dus dat was mooi voor het oefenen. Op de terugweg reageerde hij eventjes op een man die op straat stond, daar trok hij naartoe en gromde een beetje maar liet zich goed corrigeren. Later liep de man ons nog een keer voorbij en reageerde hij zo goed als niet. Nou ja, er is ons verteld dat hij weleens wil uitvallen dus dat weten we, en is ook zeker iets om aan te werken als zich dat werkelijk manifesteert. Tot op heden hebben we daar verder niets van gezien/ opgemerkt met de andere mensen die we zijn tegengekomen dus misschien lag het ook wel aan de uitstraling van deze meneer maar goed maakt niet uit, komt wel goed haha!

na het lopen zijn we nog de speelweide ingegaan met hem (waarbij ik echt wel acht keer in de kak heb gestaan, oeps! handig he dat gevallen blad allemaal), waar hij een aantal heel dappere dingen heeft gedaan die hij in eerste instantie spannend vond, zoals op de schutting klimmen, en over de wip lopen. Mijn zusje heeft de wip wel begeleid om te voorkomen dat hij te hard zou klappen en Gis zou schrikken, maar dat deed hij super. Ook het terughalen en houden van zijn aandacht als er honden langskwamen (op hem reagerend of niet) ging weer supergoed dus daar ben ik heel blij mee. Hij vertrouwt ons elke keer meer, eigenlijk is hij al zo goed als niet wantrouwig meer naar ons, weet precies wie we zijn haha!

Ik had vandaag ook eea opgezocht over zijn ras-eigenschappen, omdat hij waarschijnlijk een kruising Bordercollie/ (Duitse)Herder is. Ik zie dan in die rasbeschrijvingen heel veel Gis terug, zoals de hoge intelligentie en gevoeligheid. Helemaal wat bij mij past hihi! Volgende week gaan we 'm halen!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:56

Wat leuk Renee!! Een nieuwe hond!! <3

Ik heb hier een Border collie lopen. (zie profiel ) En het zijn geweldige honden. :D
Gis is ook echt een knappert zeg. Geen wonder dat je voor hem gevallen bent.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 07:49

hihi jaaa!!! ik heb er ook helemaal zin in, het is zo'n aardig diertje! Nog vier dagies, tenminste, als het doorgaat om hem dinsdag op te halen. Maandag ging niet lukken met mijn werk maar als het goed is krijg ik straks te horen welke middagen ik thuis kan blijven, en dan kunnen we ook kiezen welke dag we hem halen. wss dinsdag, misschien ook wel woensdag.

Shasta is echt een prachtige hond! wat een gaaf dier zeg! Doe je ook sporten of schapendrijven met hem? Ik vrees dat Gismo te oud is om nog schapen drijven te leren maar bij onze stal vlakbij zit iemand die dat doet met bordercollies, dus ik wil misschien vragen of we er iets mee kunnen, hihi! ik heb daar helemaal geen ervaring mee en Gis moet ook nog heel veel leren, maar wie weet he...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:29

merrieveulen schreef:
Ik vrees dat Gismo te oud is om nog schapen drijven te leren maar bij onze stal vlakbij zit iemand die dat doet met bordercollies, dus ik wil misschien vragen of we er iets mee kunnen, hihi! ik heb daar helemaal geen ervaring mee en Gis moet ook nog heel veel leren, maar wie weet he...

Ten eerste gewelidig leuke hond Gismo, ik houd van kruisingen.

Ten tweede dat gezegd hebbende zou ik je sterk willen afraden met hem te gaan schapendrijven.
Dat is niet simpel even te doen, zéker voor een onervaren iemand met een groene hond, zelfs als die hond uit échte werklijnen komt.
In geval van een hond als Gismo is de kans héél klein dat hij over werktalent in dit verband beschikt. En "interesse in schapen" is niet genoeg.
Dat betekent dat je als hem goed onder appel hebt, best een paar rondjes achter een groepje gedogde schoolschapen aan kan laten lopen, maar dat heeft weinig tot niets te maken met schapendrijven.

Als je dit graag wil gaan doen is het verstandiger "the whole nine yards" te gaan, je een hond uit goede werkijnen aan te schaffen, en zorgen dat je toegang tot schapen hebt (liefst je eigen).

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 01:07

je kan ook overdrijven Kugger. De meeste border collies doen pas het echte werk met 1,5 jaar.
Wie zegt dat Merrieveulen fanatiek gaat schapen drijven. Misschien wil ze dat wel gewoon voor de lol doen. omdat de hond het leuk vind.

Dus ik kan nu met mijn border collie zonder papieren ook geen schapen drijven? Gewoon niet omdat het geen hond is uit bewezen werklijnen? Ik vind dat wel heel erg ver gezocht.
Het gaat er om of baas en hond er plezier aan hebben. Misschien pakt Gismo het wel ontzettend goed op. Weet jij veel..

Renee je moet gewoon kijken waar Gis zijn kwaliteiten liggen. Misschien vind hij Agility straks wel helemaal het einde. Of treibball. Issie helemaal gek van een balletje en vind hij Flyball wel het einde.
Gewoon kijken wat hij leuk vind.
Maar eerst lekker aan elkaar wennen. Naar elkaar toe groeien. :D

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 09:35

nou ik ben er wel heel realistisch in hoor, en heb absoluut niet gezocht op een specifiek ras met een specifiek werkdoel. Een kennis van me heeft een Kelpie en die is nog geen jaar oud en heeft zijn eerste ervaringen met schapen al opgedaan. Gismo is 2,5 jaar en heeft voor zover wij weten nog nooit een schaap van dichtbij gezien. De kans dat iemand met hem nog écht kan schapendrijven is dan ook niet erg groot, maar ach ik zit maar zo eens wat te denken links en rechts, wat leuke opties zijn om met hem bezig te gaan. Beetje dagdromen. We moeten er echt nog achter komen wat hij interessant vindt van zichzelf uit, En qua werken/ sporten kent hij voor zover ik tot nu toe heb uitgeplozen NIETS!! over een hindernisje springen heeft hij overduidelijk voor het eerst in zijn leven met mij gedaan, haha! Hij vindt een balletje eventjes leuk maar ziet er niet het nut van om het te blijven ophalen als ik blijf gooien, één keer haalt hij hem voor me maar de tweede keer soms al niet meer, en bij de derde keer lijkt hij zoiets te hebben van 'waarom zou ik dit nog doen als jij m toch blijft weggooien?'. dat idee.

Ik denk dat hij nooit heeft geleerd zich op zijn baas te concentreren, dat merk je ook bij het wandelen. Wat ik dus sowieso ga doen is hem leren wat het is om onder appèl te staan, en wat vrije tijd/ snuffeltijd is. ook in het kader van ieders veiligheid, aangezien dus bekend is dat hij kán uitvallen (niet heel erg maar toch).

@ Kuggur, ik ben inderdaad 0 ervaren met schapendrijven (kan het zelf wel haha!) met honden. Ik ben me daar bewust van en realistisch in. Ik wilde graag een hond omdat ik dat graag wil, graag een hond in mijn leven wil. Als kameraad/ familielid/ hoe je het ook noemen wil. Wel ben ik me bewust van zijn afsamming, en dat zijn rassen (mn de collie) die een taak willen hebben, 'gewoon' een paar keer per dag wandelen bevredigt zo'n dier niet voldoende, en deels zal daar zijn 'probleemgedrag' vandaan komen. Daarom ben ik aan het bedenken wat we zouden kunnen doen om echt goed tegemoet te komen aan deze hond zijn behoeften. Maar goed zoalsik al zei, we moeten elkaar grotendeels nog leren kennen, en dan puzzelen we wel wat leuks in elkaar, haha!

Morgen gaan we hem halen!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:48

Dhani schreef:
Dus ik kan nu met mijn border collie zonder papieren ook geen schapen drijven? Gewoon niet omdat het geen hond is uit bewezen werklijnen? Ik vind dat wel heel erg ver gezocht.

Ten eerste, ik heb zelf een werkende bordercollie zonder papieren, maar ik ken haar afstamming en haar ouders zijn beide honden gefokt op werk.
Ten tweede, en ja dit klinkt wat uit de hoogte, maar heb je zelf enige ervaring met schapendrijven? Zo niet, dan heb je simpelweg geen idee waar je het over hebt.
Ten derde, ja het is best mogelijk dat zelfs bordercollies uit showlijnen toevalligerwijze voldoende werkvermogen hebben om aardig te presteren, bij een kruising vermindert die kans dramatisch (maar het is mogelijk).
Ten vierde, (reeds genoemd) een gehoorzame hond achter een groepje schoolschapen aan laten lopen is géén schapendrijven. Daar zijn legio "instinct test"videos van te zien op Youtube. Als je dat leuk vind dan moet je dat vooral doen, maar besef je wel dat het maar "doen alsof" is.

@Merrieveulen, inderdaad een realistische instelling, veel plezier met je aanstaande hond, wat je ook besluit met hem te gaan doen.

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:07

Zeker doen !!!
Uitvinden wat jij en Gismo leuk vinden, maakt niet uit of hij een super drijfhond wordt, als hij er maar plezier in heeft.
Pff nóg een dag wachten............heb met je te doen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 16:20

haha ja precies zo denk ik er ook over, we zien het allemaal wel. Sowieso wil ik hem meenemen aan de fiets (ik fietste met onze vorige hond ook overal naartoe), en dat kent hij ook al. Verder is hij dus niet bang voor paarden, wat mijn vorige hond wel had, dus met de nodige aandacht moet het wel te doen zijn om hem te laten meelopen op buitenritten en op het stal erf met de honden van mijn stalgenootjes.

Maar goed daarnaast wil ik dus inderdaad kijken wat voor andere 'activiteit' of sport we kunnen doen samen, maar nogmaals ik kan er nu nog niets over zeggen, ik vind heel veel dingen leuk om te zien maar ben zelf weinig ervaren in het werken of serieus sporten met de hond. Speuren lijkt me bijvoorbeeld ook best leuk om te doen.

@ Kuggur bedankt, gaat zeker goedkomen met ons, we komen er vanzelf wel achter haha!

Hihi jaaa nog maar één dag! Morgenmiddag is het dan eindelijk zo ver haha! zo blij als een kind ikke.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 09:11

Nou daar gaan we! Eerst nog even de paarden doen, en dan begint 'project Gismo', haha! Heb er zin in, eindelijk!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:11

Spanning!!!! :D Veel foto`s maken he!! :) Zal zo even reageren op je PB Had ik nog geen tijd voor gehad ;)

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:09

En, is hij tevreden met z'n nieuwe thuis ??