Onze kuikens van 3 maand; iemand gokje ivm geslacht?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Foulplay_

Re: Onze kuikens van 3 maand; iemand gokje ivm geslacht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 18:42

Ik zal binnen enkele maanden nog eens wat foto's posten :P. Zou dit in dit topic mogen of moet ik daar dan een ander voor starten?
& moesten het 3 hanen zijn geen probleem hoor, dan houden we zelf 1 en gaan de andere 2 naar de voorziene plaatsen hé :)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:09

Jaaaaa, we willen wel op de hoogte blijven hoor...

Ik zet nog steeds in op 1 hen, 2 haan, 3 haan. *\o/*

Zou mooi zijn als het dan nog in dit topic kan, dan weet ik zeker dat ik hem niet mis. ;)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:10

Ik gok ook 3 haantjes. De staartveren die een haan normaal gesproken heeft krijgen ze pas op latere leeftijd en ze hebben allemaal wel een beetje de 'dekkleuren' van een haan. Gelukkig hebben ze hoe dan ook een goed huis! Ik ben wel heel benieuwd wat de kippies uiteindelijk blijken te zijn ;)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 07:57

jiperdepip schreef:
Laptopmuis schreef:
Zijn alledrie hanen, sorry.
Hennen krijgen pas een grote rode kam als ze gaan leggen :) Dus dan zijn ze 5-6 maanden oud.
In je eerdere topic zag ik ook al dat het drie hanen waren.

dat is wel heel erg ras afhankelijk hoor........
sommige rassen leggen pas met een jaar maar die hebben met 5 maanden echt al wel rode kammetjes

Met een jaar??? Een kip legt haar eerste ei met 5-6 maanden,... afhankelijk natuurlijk van het seizoen. In de winter legt een volwassen kip niet, dus ook een jonge kip niet.
Alle hennen die ik gefokt hebt dit jaar en nu 5-6 maanden oud zijn hebben allemaal hun eerste eitje al gelegd.

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 08:00

Ik vind ook wel dat ze rare kleuren hebben inderdaad :P... & Ben zelf ook heel erg blij dat ze een goede thuis kunnen krijgen.

Ik hou jullie zeker op de hoogte dan :D!
Nogmaals bedankt voor de uitleg/gokjes/...

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 08:13

Alle 3 hanen!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:27

dat is wel heel erg ras afhankelijk hoor........
sommige rassen leggen pas met een jaar maar die hebben met 5 maanden echt al wel rode kammetjes[/quote]

Met een jaar??? Een kip legt haar eerste ei met 5-6 maanden,... afhankelijk natuurlijk van het seizoen. In de winter legt een volwassen kip niet, dus ook een jonge kip niet.
Alle hennen die ik gefokt hebt dit jaar en nu 5-6 maanden oud zijn hebben allemaal hun eerste eitje al gelegd.[/quote]

Sorry dat ik er nog even op terug kom maar dit klopt gewoon niet helemaal

De grotere rassen doen er toch echt langer over dan 5 maanden........
en een volwassen kip kan gewoon doorleggen in de winter dus het klopt niet helemaal wat je zegt (wij hebben al 30 jaar gewoon eitjes in de winter niets bijzonders aan)
is wel erg off topic trouwens..

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:43

vaak zie je ook aan het gedrag (hanen vechten met elkaar) of het een haan is of niet...dit doen ze al vanaf het begin vaak...

Ik denk zelf 3 hanen...maar weet niet zeker...

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:48

Nee hoor, jonge hennetjes vechten net zo goed
En een koppel hanen hoeft helemaal niet te vechten als ze eenmaal de pikorde hebben bevestigd

Denk dat het idd allemaal hanen zijn, die kinlellen zijn te groot voor een hen

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:56

bij ons doen ze dat wel heel vaak.... lekker vechten met elkaar...elkaar bespringen enzo...:D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:51

Laptopmuis schreef:
Zijn alledrie hanen, sorry.
Hennen krijgen pas een grote rode kam als ze gaan leggen :) Dus dan zijn ze 5-6 maanden oud.
In je eerdere topic zag ik ook al dat het drie hanen waren.

dacht ik dus ook, een hen heeft niet van die lellen onder zijn kop.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:56

Die jonkies van mij zijn vorige week begonnen met leggen, dus ik ga er zomaar vanuit dat dat wel eens de hele winter door zou kunnen gaan. Had ik niet verwacht met de kortere dagen, maar schijnbaar moeten ze hun ei(eren) kwijt.

In mijn profiel staan foto's van toen ze drie maanden waren, en net bij mij. Geen kam te zien. Nu hebben ze bloedrode lellen en kammen. We zijn nu dik 2 maanden verder.
Het is een iets groter kippenras.

Jouw kuikens van drie maanden zien er eigenlijk uit als mijn hennen van 5-6 maanden en volop aan de leg. Dus misschien toch allen haantjes...?

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 13:44

Amaris: Inderdaad, die van jou hadden een veel lichtere kam dan die van mij! Ik weet trouwens wel helemaal niet van welke rassen (of kruisingen) de kippen zijn :o

Ohja, voorlopig vechten of kraaien ze ook nog helemaal niet (gelukkig maar ;) )

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:47

Ik had ook begin dit jaar zo'n topic geplaatst :D

Iedereen (zelfs de kenners en fokkers etc) zeiden: dat zijn 3 hanen of op zijn minst 2 hanen!

Het zijn uiteindelijk 3 hennetjes geworden :')

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 13:52

Hahaha, echt? :') Ik vind het gewoon zo spannend en leuk om ze te zien opgroeien en om toch een gokje te wagen welk geslacht ze zijn :D! Misschien moet ik de foto's eens vergelijken met jou topic, ik ga het even opzoeken :D

Wel grappig dat het uiteindelijk toch 3 hennetjes waren :D

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:39

Hier weet ik wel zeker van dat het drie hanen zijn haha. Ze hebben al sierbevedering (dat zijn van die lange puntige glimmende veren op de rug bij de staart) en een rode kam. Denk dat ze binnenkort wel gaan kraaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:46

Ik dacht ook 3 hanen , maar mijn kennis is nog niet echt helemaal 100% :=

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 13:32

Ik zal eens laten weten als ze kraaien, dan zijn we inderdaad zo goed als zeker :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:51

nou ik heb dan wel twee hennen maar zelfs ik maak me zorgen over de buren.... wat maken die krengen 's morgens een HERRIE joh! Het is dat ze een ei leggen, maar anders ging ik nog twijfelen... %)

Ze willen 's morgens hun lekkere eten (mengsel van meelwormpjes met granen of kattenvoer) en ze horen mijn wekker gewoon! Zodra ze die horen begint de herrie tot ik half slapend met brilletje en joggingbroek naar de achtertuin ren om die beesten hun voer te geven... :roll:

Daarna moet ik ze nog 2x weg jagen bij de achterdeur, maar dat is vooral omdat de poezen anders niet naar binnen/buiten durven.

Werkelijk.... misschien moet ik het nachthok maar eens dicht gaan maken 's nachts... maar dan gaan ze natuurlijk daarbinnen tekeer...

Wát een beesten man, kippen :oo

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:54

Foulplay_ schreef:
Ik zal binnen enkele maanden nog eens wat foto's posten :P. Zou dit in dit topic mogen of moet ik daar dan een ander voor starten?
& moesten het 3 hanen zijn geen probleem hoor, dan houden we zelf 1 en gaan de andere 2 naar de voorziene plaatsen hé :)

Je mag in updates 2 foto's plaatsen, foto's in link mag altijd :)

Ik heb geen idee maar ik vind die derde wel echt een mooi kipje! :)

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 14:01

Hahahaha Amaris, wat een beesten die van jou :'). Die dieren kunnen écht blijven eten hé, hebben we ook al gemerkt! Misschien is het inderdaad geen goed idee om het nachthok dicht te maken, wie weet wat tref je dan allemaal aan 's morgens :')

Bedankt voor de informatie Magrathea :) & Bedankt, ik vind hem ook wel schattig :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:12

Ik houd het op drie hanen. Nummer twee gezien de kleur zeker. Nummer 1 krijgt puntige veren aan zijn achterrug kant, en gezien de donkerdere kleuren bij de vleugelvlakken vermoed ik dat dat sierveren gaan worden. Nummer 3 idem. En allee drie hebben ze voor 3 maanden flinke lellen en ook al behoorlijk rood de dames hier hebben met 5 maanden nog een stuk minder lel en die zijn bleekjes of grijs afhankelijk van het ras.

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 10:30

Dankjewel! Ik leer veel bij hoor op die manier :).
Dan maar 3 haantjes, hopelijk kunnen ze nog even samen tot na de winter, dan kunnen ze naar hun nieuwe thuis :j