Hond vreet kattenbak leeg, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 09:21

Shirley schreef:
Kijk of je ergens zo'n ouderwetse houten spijlenbox voor een baby op de kop kan tikken en zet deze op z'n kop in een hoek met de kattenbak eronder :)
De spijlen staan ver genoeg uit elkaar om je kat moeiteloos door te laten ( desnoods verplaats je een spijl of haal je er eentje uit als het een dikkerdje is :) ) en de hond kan er niet bij !

Kleedje erover, plantje erop en het kan nog leuk staan ook :))

bij een klein huis lijkt me dit ook niet echt een oplossing

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 09:23

@ Keona: die 1e kost 149 euries! dat is wel flink aan de prijs voor een kattenbak hoor!
die 2e ziet er erg goed uit, ik heb net even alle info erover gelezen, en zal het vanavond eens met de man overleggen of hij dit idee ziet zitten.

@shirley: het idee is wel goed! maar dat gaat niet passen, tenzij we de gehele indeling van de kamer overhoop gooien, en dat is voor een paar weken nu niet echt de moeite.

Shirley

Re: Hond vreet kattenbak leeg, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 09:29

Jammer ... kan niet in jouw huis kijken natuurlijk :))

'k Peins nog even verder mee ... wie weet komt er nog wat bovenborrelen :)

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 09:37

Een bench met een kattenluik?

Dus een paar spijlen uit een oude bench slopen waar de kat wel door heen kan, en de hond niet? Bij kringloopwinkels of op marktplaats is zoiets vast wel (voor weinig) te krijgen. Niet groot, niet duur, geen stress.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 09:53

Nee zo bedoel ik dat niet.. een hond blijft met je dolle zolang je niet concequent bent,, en in dit voorbeeld wil ik ermee zegge dat je wel concequent moet zijn in het handele van de aanpak,, een hond zal net zolang door gaan zodat hij zijn zin krijgt en dus wel gewoon de kattebak kan blijve ' leeghale' maar blijkbaar lezen jullie niet,,,
Maar dat is vaker hier op bokt,,,, dus ben het gewent,,,
En ik geef geen tips om je hond 'er van langs te geven' ik zeg alleen wat ik heb gedaan..
Mijn hond eet het niet op maar haalt het er alleen uit!!!!

dakpan schreef:
bello2005 schreef:
Ze doet het puur om te peste,, uitprobere...

Tis tenslotte niet gezond,, katt poep

Succes ermee

Serieus?? :') een hond gaat kattenpoep eten om uit te proberennnn?

2 van mijn honden hebben ook de enorme drang om in de kattenbakken te vroeten. Ik heb de bakken nu naar de muur gedraaid, zodat de katten even om moeten lopen, maar de honden er niet meer tussen kunnen komen. De bakken staan klem, zodat ze ook niet door de honden verplaatst kunnen worden. Bij mij zitten er ook geen kleppen voor, wel een bak eroverheen.
Ik denk dat je beter kan zoeken naar een oplossing, zodat je kat nog wel naar de bak kan, maar de hond er niet meer bij kan, ipv hier tips te leren over hoe je een hond het beste op zijn sodemieter kan geven!

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:04

Pas wel op want bij ons heeft een man 4 labrador pups verloren door dat wat jij omschrijft! Ik zou er echt wat aan doen want het kan heel slecht zijn.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 10:09

Peppertree schreef:
Een bench met een kattenluik?

Dus een paar spijlen uit een oude bench slopen waar de kat wel door heen kan, en de hond niet? Bij kringloopwinkels of op marktplaats is zoiets vast wel (voor weinig) te krijgen. Niet groot, niet duur, geen stress.

ik heb nog 2 benchen staan van de hond, die ene is niet zo heeeeel groot, dus dat is misschien wel een idee, dankjewel! ook dit zal ik eens voorleggen aan de man vanavond!

@Bello: ik heb je bericht niet opgevat als manier om te leren hoe ik mijn hond moet straffen hoor. :D
ik ben heel consequent tegen haar, in dit sowieso, maar het haalt gewoon niks uit.
ze krijgt al 2,5 jaar flink op haar kop als ze de poezenbrokjes opeet en nog steeds grijpt ze haar kans las die zich per ongeluk voordoet. en ze weet echt heel goed dat het niet mag!
als ik haar betrap weet ze ook niet hoe snel ze langs me heen moet naar haar kleedje (OP haar kleed straffen we haar nooit).

maar ik weet ook niet goed meer hoe ik dan tot haar door moet dringen, ik wil haar niet echt pijn gaan doen, dan ben je aan het mishandelen, eerder intresseert het haar gewoon niet, en dat ben ik niet van plan om te doen.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 10:10

_Apple_ schreef:
Pas wel op want bij ons heeft een man 4 labrador pups verloren door dat wat jij omschrijft! Ik zou er echt wat aan doen want het kan heel slecht zijn.

is het ook echt zo slecht?
ohh dat wist ik helemaal niet, tuurlijk wel dat het niet echt goed is, maar dat het dodelijk kan zijn dat wist ik niet.

dan ga ik er nog een beetje meer haast achter zetten om een oplossing te vinden!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:44

ach jee ik ken dat onze hond eet het ook als ik niet oplet tijdens het uitlaten...alsof het het lekkerste is wat er bestaat :n Is er niet een mogelijkheid het iets hoger te zetten, of redt je kat dat echt niet? Misschien kun je via mp iets op de kop tikle wat niet zo duur is en wat je een beetje kan verbouwen. Bv een kooi of een krat waar je kat wel in komt maar je hond niet. Juist omdat het niet voor een langere periode is, zou het zonde zijn als het zoveel kost. Lastig hoor, hoop dat je op een idee komt!

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 10:59

mijn kat is van zichzelf al niet zo heel handig :o , we kunnen daardoor ook geen kattenluikje in de deur doen, hij komt gewoon vast te zitten hierin, hij is absoluut niet dik, maar zijn pootjes krijgen dat niet voor elkaar om zich erdoorheen te trekken, dus nu met die spalk is het helemaal een onhandige kat :D

maar ik zal eens even brainstormen over die bench of dat te realiseren is, en anders is denk de makkelijkste en goedkoopste methode om een traphekje dan te doen als wij er niet zijn.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:28

Mijn ouders hadden dit probleem ook. Uiteindeljk heb ik mezelf in een hoekje verstopt en de hond in de gaten gehouden. Toen deze niets vermoedend met zijn kop in de kattenbak zat ben ik er naartoe geslopen, en ben ik als een gek op de kattenbak gaan timmeren.

Hond moet niets meer weten van de kattenbak. :')

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:30

Mijn honden doen dat helaas ook als ze de kans krijgen, ik heb daarom de kattenbakken op zolder staan, de zoldertrap durven mijn honden niet op (open trap), maar misschien kan je anders voor je manke kat een hoekje maken met een kier/opening waar hij alleen doorheen kan en je labrador niet

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 12:06

dat trommelen op de kattenbak kan ik wel eens proberen voor elkaar te krijgen, wie wet ie het dan gelijk over van schrik :=

ik heb er ook over zitten denken om anders te proberen om de kattenbak in de trapkast te zetten en dan iets tussen de deur dat de katten erdoor kunnen, maar de lappie er echt niet door past, maar daar staan ook veel levensmiddelen opgeslagen en mijn andere katje is echt zo'n terrorist en die zal dus alles overhoop gaan halen als we er even niet op letten.

ja, ik heb echt met een hoop dingen te maken :o dat maakt het allemaal niet makkelijker. :n

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:14

Ik heb op de overloop een soort van inbouwkast staan.
Daar hebben we in de deur een kattenluikje gemaakt en in de kast staat de kattenbak.
In de kast staan alleen boeken en zulke dingen, met kleding of levensmiddelen zou ik het niet doen. :')

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:17

Je kunt ook een traphekje en dan een deel van het laminaat afdekken met bijvoorbeeld een zeil? Er zijn ook een soort van plastic 'dienbladen' met drink- en eetbakjes erop vastgemaakt...

is dat niet handig om te doen?

edit; tegen het spetteren dus, was niet helemaal duidelijk in mijn post.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 12:27

ik ga straks eens alle tips met de man overleggen om te kijken wat te doen is, en een beetje makkelijk, want het is nog maar voor even (hoop ik)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:51

mika11 schreef:
Ik heb op de overloop een soort van inbouwkast staan.
Daar hebben we in de deur een kattenluikje gemaakt en in de kast staat de kattenbak.
In de kast staan alleen boeken en zulke dingen, met kleding of levensmiddelen zou ik het niet doen. :')

Nee, dat zou een beetje "de kattenbak op het spek binden" - effect geven :))

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:19

Wij hebben katten én honden en ook kattenbakken. Hier wordt niet uit de kattenbak gevreten. Als ze nieuw in het gezin komen en ze doen een poging wacht ik op ze, heb dan een boek in de hand (Zon dike bijbel weet je wel) Of een slipketting. Als ze dan in alle rust denken te kunnen snacken gooi ik het boek op de grond of de ketting tegen de bak.
Is even een bende als ze goed schrikken maar daarna doen ze het nooit meer. :D

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 13:59

xRomana schreef:
Wij hebben katten én honden en ook kattenbakken. Hier wordt niet uit de kattenbak gevreten. Als ze nieuw in het gezin komen en ze doen een poging wacht ik op ze, heb dan een boek in de hand (Zon dike bijbel weet je wel) Of een slipketting. Als ze dan in alle rust denken te kunnen snacken gooi ik het boek op de grond of de ketting tegen de bak.
Is even een bende als ze goed schrikken maar daarna doen ze het nooit meer. :D

dat is leuk als je de hond kan betrappen, maar ze is zo doortrapt dat dat bijna nooit lukt, toevallig gisteren dan wel, maar dat is ook echt de eerste keer.

maar ik zal eens een poging gaan doen of het lukt, dat is een beetje hetzelfde als gaan trommelen op de bak, ze enorm laten schrikken.

Bontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 14:02

Dat doen ze hier ook. Stelletjes viespeuken. Blegh. Afleren lukte hier ook niet; ze doen het alleen wanneer je net geen zicht op ze hebt. Hier de bak op een verhoging gezet. Nu kunnen de honden er niet meer bij maar de kat springt er zo op en af.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 14:20

Bij mijn oppas adres doen de honden het ook, daar hebben ze een hekje gemaakt voor de deur zodat de honden er niet bij kunnnen, de katten springen er overheen, vrees dat het wat moeilijk word met een kat die een gebroken poot heeft, misschien daarna een optie ?

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 14:25

voor daarna maak ik me niet zoveel zorgen, dan kan ik de bak makkelijker ergens zetten waar de hond er niet makkelijk bij kan, en wordt de bak ook veel minder gebruikt omdat ze dan allebei veel buiten zijn.

Timmie is een echte zwerver die we soms ook dagen niet zien, en als hij er is gaat hij bijna nooit op de bak.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 15:57

Op de bak gaan trommelen heeft geen enkel nut, de hond moet namelijk niet zien dat jij die schrikreactie veroorzaakt dan heb je pas kans van slagen.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 16:09

ohh ok op die manier, sorry ik dacht dat jullie hetzelfde bedoelden.

ik moet het eerst maar voor elkaar krijgen om haar te betrappen, dat is het moeilijkste!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:26

Een muizenvalletje verstoppen tussen het grit O:) ??

Wel zorgen dat je katje dan tijdelijk toegang heeft tot een andere bak :))