keona schreef:maar waarom mag een kat geen kvv van de hond eigenlijk,want dit doe ik wel vaker?
honden mogen geen rauw varkens vlees,hoe zit dit met een kat????
Het kan geen kwaad om honden kvv af en toe aan de kat te voeren, het is alleen af te raden om niets anders te voeren. De verhoudingen bot-orgaan-vlees ligt volgens mij anders, bij honden kvv word vaak groenten toegevoegd en bij een premix weet ik niet hoe het met taurinegehaltes zit.
Varkensvlees is voor beiden niet goed ivm de ziekte van Aujeszky (ook voor mensen gevaarlijk)
Ik koop verschillende smaken, dan ontdooi ik alle rollen tegelijk en bind ik verschillende smaken aan elkaar vast zodat ze altijd wat anders krijgt. Verder krijgt ze kippennekjes (die ze errug lekker vindt) en stukjes konijn om op te kauwen. Orgaanvlees moet ik nog proberen, het enige dat ze tot nu toe niet lekker vindt is konijn.
De percentages voor zowel hond als kat zijn gelijk. Je moet natuurlijk wel opletten op de smaak. Katten vinden veel dingen die honden lekker vinden, bijv vies. Pens is een beruchte. Hier eten de katten pens, beetje typisch. En een rauw eitje krijgen de honden, maar de katten vinden dat bijv weer vies. Met iedere kvv moet je opletten, je moet wel variëren, anders wordt t eenzijdig. Van smuldier is bijv ook bekend dat ze een synthetisch suplement als calcium bron toevoegen. Daar lig ik niet wakker van, omdat ze hier ook gewoon kip-, parelhoen, konijn,en eendekarkassen wegwerken. Haas is te hard, maar vinden ze heerlijk. Dat wordt dus volledig afgekloven
En dan kan je rustig een kuikentje proberen hoor
Als ik op mezelf ga ga ik wel proberen om dr volledig op vlees te zetten.
Brokken en blikvoer zijn een soort junkfood voor katten, daarom eten ze het ook graag