Kruiden door konijnenvoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:56

Hier zijn ze ook dol op kruiden, ze krijgen iedere middag een bakje met van alles door elkaar gemengd. Koop meestal 4 tot 5 soorten en die gooi ik samen in 1 bak. Echter dierenkruiden werd me een beetje duur met telkens die verzendkosten, heb nu op zooplus ook lekkere kruiden gevonden, eten ze net zo lief en er komen geen verzendkosten bij vanaf 19 euro.

Edit: tja en dan kijk je bij zooplus en zie je dat 2 varianten die ik hier voer ineens van de site verdwenen zijn :( Ik geef momenteel kruidentuin, weegbree, paardenbloem en peterseliestelen.

http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... farm/24551

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:49

Linea schreef:
Hier zijn ze ook dol op kruiden, ze krijgen iedere middag een bakje met van alles door elkaar gemengd. Koop meestal 4 tot 5 soorten en die gooi ik samen in 1 bak. Echter dierenkruiden werd me een beetje duur met telkens die verzendkosten, heb nu op zooplus ook lekkere kruiden gevonden, eten ze net zo lief en er komen geen verzendkosten bij vanaf 19 euro.

Edit: tja en dan kijk je bij zooplus en zie je dat 2 varianten die ik hier voer ineens van de site verdwenen zijn :( Ik geef momenteel kruidentuin, weegbree, paardenbloem en peterseliestelen.

Wow, die zijn duur :wow:

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 07:33

Daphne__ schreef:
Linea schreef:

Wow, die zijn duur :wow:

Inderdaad :oo

Linea

Re: Kruiden door konijnenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:50

Ja klopt inderdaad, zie het nu ook. Zooplus heeft ze lange tijd in de aanbieding gehad en toen was het echt een stuk goedkoper. Geloof 3.50 euro voor 500 gram meer heb ik zeker niet betaald. Zeker gezien de verzendkosten was dat toen goedkoper als dierenkruiden. Maar nu de prijs zo hoog is en er minder keuze is aan smaken ga ik lekker weer over op dierenkruiden. Sowieso meer keuze en een hele goede service daar :D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:31

Ik haal de kruiden ook bij dierenkruiden.nl :j Maar ik sla gewoon een voorraad in op shows waar ze staan :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:37

Ik kom nooit op shows :P

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:23

Ze hebben ook een winkel geopend een tijdje terug. Wil daar nog altijd graag heen maar het is best ver voor ons. Moet maar eens kijken of ik nog ergens plaats heb in huis om kruiden op te slaan dan ga ik misschien wel een keer lekker veel inslaan. Hoe lang zou je kruiden kunnen bewaren, best een tijdje toch?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:34

Kruiden zijn lang houdbaar :j Minstens een jaar als ik het goed heb.

Ik heb op dit moment alleen Peterseliestelen, appelschijfjes, weidegrasrollen en zonnebloemblaadjes :Y) Kan dus ook niet even kijken.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:18

Mag ik hier een vraag stellen :o ?
Het is voor mij nog totaal onbekend..

Ik geef mijn konijnen altijd groente, maar momenteel zit mijn konijntje al ruim 1.5 week bij de dierenarts wegens verstopping in de darmen..
Nu heb ik gelezen dat veel konijnen met darmproblemen snel last krijgen bij bepaalde groente. Zo kwam ik dus op een reactie dat weegbree (kruiden) goed zouden zijn bij maag-darm problemen.

Zijn er nog meer kruiden die op dat gebied goed zijn (of een goede aanvulling?) en hoeveel gram mag een konijn per dag / hoe vaak mag een konijn het?

(Kan je zoiets als weegbree evt. ook plukken of is de werking dan anders? Bij het land bij de paarden (niet recht naast de weg) staat het er naast vrij veel )

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:02

Net de kruiden binnen gekregen :D Net wat luzerne gegeven, maar ze aten het niet := Nu maar hopen dat ze de rest wel eten.

@ Chantal, ik zou het niet weten. Je zou bij de producten kunnen kijken (daar staat meestal wel wat info) of hun een mailtje sturen, hun zullen vast wel weten wat waar goed voor is.