Kitten met achterstand

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Kitten met achterstand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 21:56

Kleine droppie gaat onwijs hard! Vanavond weer gewogen en meneertje woog alweer 456 gram. En dan te bedenken dat dit afgelopen zaterdag nog maar 292 gram was, dat is 164 gram in 6 dagen.....
Hetgene wat opgzet was aan z'n achterkantje is helemaal normaal nu, alle zwelling? is nu helemaal weg.

Wilde vanmiddag foto's maken maar helaas was de accu van m'n camera leeg. Dus die houden jullie tegoed!

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 20:35

Wat fijn om te horen!!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 07:08

Super deze update!!!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 23:45

Weer ff een klein update van kleine Oscar.
Het ging afgelopen week in eerste instantie heel goed, en kwam nog steeds aan. Dinsdagavond zeiden we nog tegen elkaar, hij red het wel.
Woensdagmorgen ging het niet goed met hem... Slap, viel om, had amper iets gegeten.
Z'n melk wilde hij wel maar kon het niet. Liet zich zo voorover vallen met z'n koppie. Ik heb toen weer het spuitje erbij gepakt en hem gevoerd. Na het eerste beetje werd hij heel kwaad toen het spuitje leg was. En daarna was hij er weer redelijk. Ik denk dat hij last had van een laag bloedsuiker of zoiets.
Daarna ging alles weer prima en geen terug val gehad.
Kleine man weegt ondertussen alweer 638 gram.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:49

Jeetje, wat is dat toch moeilijk met die kleintjes, hè. Ik lees iedere keer wel mee, maar had nog niet gereageerd. Ik heb zelf ook zo'n zielig katje gehad vorig jaar, nu is het een buffel van een meid, ik hoop dat jullie het ook met hem gaan redden!

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:04

Weet je wat je even moet bestellen voor hem? Nutridrops. Kan je bij Spat online bestellen. Kost wat maar het is wonderspul. Voor verzwakte dieren, maar ook voor pasgeboren kittens, kittens die wat trager gaan. Ik geef al mijn kittens uit voorzorg een druppel na de geboorte, geef het moederpoes want zij herstelt dan sneller enz enz. Heb nu een nestje liggen en moest van de week nog aan je denken. Mijn kittens zaten namelijk op dag 10 na de geboorte op het gewicht van jouw kitten toen je hem kreeg!! Bizar he?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 09:05

Idd een heel verschil he! Maar hij doet het nu super en is morgen alweer 9 weken.
Wil nu rustig aan de melk gaan afbouwen, hij eet steeds beter z'n brokjes.
Hij heeft onbeperkt droge en gewelde brokjes staan en eet ze beide goed. Krijgt nu nog 3x daags melk, 20ml per keer en hier heeft hij ook echt genoeg aan qua hoeveelheid. Soms drinkt hij het niet eens in 1x op, maar wacht even en gaat een half uurtje later de rest opdrinken (we houden het wel goed in de gaten dat het niet langer dan een uur staat).

Maar het is een lekker barreltje. Speelt wat af, rent flink door de kamer. Als hij moe is gaat hij in z'n bench liggen of lekker tussen de honden in. En dat vind ik zo'n mooi gezicht <3 Zo'n kleintje tussen een Franse Bulldog en een boxer in.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 10:19

Kleine mannetjes worden snel groot! Gisteren woog hij al 756 gr *\o/* Is een flinke druktemaker. Lekker rennen, vliegen, hondjes plagen/uitdagen. Maar kan ook heerlijk bij je komen liggen om te slapen

Alleen wat hij sinds een paar dagen wel probeert is op je hand (of je kin) te gaan sabbelen. Hij lijkt nu wel een soort van zuigrelex te krijgen, wat hij eerder niet deed op het flesje....

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 11:43

Weer een update over Oscar.
Oscar doet het super en weegt ondertussen alweer 945 gram.

Moet eerlijk zeggen dat ik er een hard hoofd in had dat hij het zou redden toen hij hire kwam. Was een kleine hoopje kitten van slechts 292 gram bij net geen 7 weken.
Poeppertje en piemeltje waren helemaal opgezet en dik, diaree.......
Diaree was al snel over gelukkig, en daarna werdt het opgezette ook al snel minder. Mede oorzaak was ook het niet stimuleren ervan.

En als je hem nu ziet, lekker barreltje. Is levendig, eet en drinkt goed, krijgt geen kittenmelk meer.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:54

kiki1976 schreef:
Weer een update over Oscar.
Oscar doet het super en weegt ondertussen alweer 945 gram.

Moet eerlijk zeggen dat ik er een hard hoofd in had dat hij het zou redden toen hij hire kwam. Was een kleine hoopje kitten van slechts 292 gram bij net geen 7 weken.
Poeppertje en piemeltje waren helemaal opgezet en dik, diaree.......
Diaree was al snel over gelukkig, en daarna werdt het opgezette ook al snel minder. Mede oorzaak was ook het niet stimuleren ervan.

En als je hem nu ziet, lekker barreltje. Is levendig, eet en drinkt goed, krijgt geen kittenmelk meer.

Wat fijn om te lezen! Ik heb op dit moment hetzelfde alleen weegt zij gelukkig niet zo weinig als hem. Ik hoop dat zij ook snel op knapt :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 15:18

Dank je. Oie jij ook al een kleintje.... Wilt ze niet drinken of zorgt moeders er ook niet/slecht voor?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:48

kiki1976 schreef:
Dank je. Oie jij ook al een kleintje.... Wilt ze niet drinken of zorgt moeders er ook niet/slecht voor?

We hebben haar maandag uit het asiel gehaald. Verhaal erachter in het kort: gedumpt met een week of 5, niesziekte, oormijt en een hele dikke buik. Van de niesziekte is ze af, oormijt heeft ze deze week de laatste behandeling gehad en voor de dikke buik hadden hun haar ontwormd maar ze heeft 'm nu nog dus ik heb haar vandaag nogmaals ontwormt. Ze woog dinsdag maar 600 gram en ze is 2 maanden. Vandaar dat ik zei.. het is gelukkig niet zo erg als bij jou in het begin! Vandaag weegt ze in de 700 gram. Dus ze gaat hard vooruit maar die buik zint me niet haha. Ze eet, drinkt, poept en plast als de beste trouwens :)