Helaas was hij niet meer te genezen. De arts had hem onder narcose gedaan om zijn mond goed te bekijken of de behandeling bij hem toegepast kan worden. Helaas was zijn gehele tong aangetast door de tumor en zou de behandeling alleen maar een experiment worden. We hebben besloten om hem te laten slapen.
Mijn lieve katje is dus helaas veel te vroeg weg gegaan uit het leven...
Oehh bah! wel beter voor je kat, ondanks dat het moeilijk is!
Wens je veel sterkte
vuurneon
Geplaatst: 24-10-12 16:05
Heel veel sterkte, maar jullie hebben de kat een prachtig leven geven en ik weet zeker nu ook het lijden bespaard een hele verdrietige, maar goed beslissing.
Dank jullie wel, het is beter voor hem. Helaas dat het niet anders kon... Het zou ook niet eerlijk zijn om hem nog een paar dagen te 'houden'... Moeilijk maar hij heeft rustig geslapen
Koper
Geplaatst: 24-10-12 18:42
Och wat naar Nou de knoop meteen doorgehakt, knap hoor! Wordt anders toch meteen maar moeilijker, en stressvoller met nog een keer naar de kliniek toe. Goed gedaan!
hier vorige week ook een katje van amper 3 in moeten laten slapen , had een tumor in de darmen ,ik heb hem laten open halen , maar de tumor was niet te verwijderen. al was hij nog veel te fit , ik heb hem in laten slapen omdat de dierenarts versteld stond dat het dier nog kon poepen. dit alles werd veroorzaakt door een bloed kanker soort , en de kans dat de kat van de 1 op de andere dag in zou kunnen storten was zo groot dat hij vanaf de operatie tafel , naar het katten paradijs is gestuurd.
idd ik snap je echt helemaal , dat was voor mij ook het moeilijkste punt , is hij niet te fit/ te jong.
ik hoop dat je je bij je besluit neer kan leggen , en je over een aantal weken tegen jezelf durft te zeggen , goed dat ik het gedaan heb voor de kat.
heel veel sterkte , met het verlies , ik vind het dapper van je.
Een moeilijke maar goede beslissing Peca: als een behandeling alleen maar 'rekken van tijd' is en geen uitzicht op genezing biedt dan is deze beslissing de meest eerlijke voor de poes, hoe moeilijk ook voor jou. Heel veel sterkte.
Fuego3: voor jou ook een hele moeilijke beslissing... Het leven is soms gewoon echt niet eerlijk..
Katten die in een vroeger stadia zitten bij dit soort tumoren (op de tong) kunnen misschien wel beter worden. Dus ik hoop in de toekomst dat ze uiteindelijk dit kunnen genezen.
Het is moeilijk, maar heb er wel rust mee dat het anders gewoon egoïstisch van mij zou zijn om hem toch nog even te laten leven. Dit was onze laatste optie.