Poeh zeg, wat een pech kan je hebben! En jullie dan nog met twee honden. Gelukkig dat jullie medisch zo ver kunnen en willen gaan voor de honden, daar boffen ze mee. Hopelijk is het nu klaar en slijten ze de rest van hun leven zonder zoveel zorg. Ook ik ben wel benieuwd naar de dierenartsrekening.. Een goede waarschuwing voor elk mens. Niet omdat je er niet aan moet beginnen, maar wel heel goed weten waar je aan begint.
Ik weet wat Harlekijn is, gevaarlijk kleurgen bij mijn weten toch? Aangezien er met die kleur ook een recessieve genetische afwijking meekomt.
loulou
Geplaatst: 21-10-12 20:39
jeetje wat een pech kun je hebben met je honden zeg. gelukkig zijn jullie honden verzekerd, want dat zal een leuk totaalbedrag zijn. wij waren na 5 dagen kliniek al 1500 euro armer voor onze hond ( en wij waren helaas niet verzekerd )
Fielychi
Geplaatst: 22-10-12 16:52
Wat een prachtige honden en wat een ongelooflijke pech heb je met ze gehad! Gelukkig hadden ze geen beter huis kunnen treffen dan bij jullie, want zo te zien komt het ze nergens aan tekort!
Wat betreft ras: we hebben op de praktijk ook een Bull Mastiff, de eigenaresse is ook al een aardig bedrag kwijt geweest aan gezondheidszorg. Gelukkig ook verzekerd! Zeker bij die grote rassen en rassen met typische problemen een reden om er goed over na te denken.
Loiz
Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-12 06:39
Dankjullie!
Grote honden hebben idd meer risico op vanalles, en t vervelende is, dat ze ook nog alle medicijnen op gewicht krijgen
Harlekijn is zwart wit gevlekt en in principe geen slechtere kleur dan anders, enkel krijg je met harkelijn x harlekijn kans op grijstijgers.
Hm ik heb wel eens erfelijkheidscasussen gehad met twee harlekijnen die een recessief gen voor vrij rottige dingen droegen, maar wat precies weet ik niet meer. Of het alleen blindheid was of dat 't beest niet eens levensvatbaar was (in welk geval je er als fokker dus niks van merkt) weet ik bv. niet meer.
Het is nog vroeg.
m1992
Geplaatst: 24-10-12 16:44
Jeetje wat hebben jullie een pech gehad zeg! Gelukkig gaat het nu goed, ik hoop dat dit zo door blijft gaan. Het zijn prachtige honden en ze hebben geluk dat ze zon goed baasje hebben gekregen!
Jeetje wat een ellende heb jij met je doggen zeg! Maar vind ze erg mooi! en Jua in goede conditie ziet er goed uit! Volg(de) ook altijd je foto-topics!
Onze dog is nu 8, maar of die de 9 gaat halen, ik twijfel.. hij krijgt erg last met lopen, red het ook geen lange afstanden meer. Maar zolang hij pijnloos door het leven gaat blijft hij.
Wat een prachtig stel honden Maar wat een ellende heb je moeten doormaken zeg Ik hoop dat de aankomende jaren je niet meer zoveel ellende moet mee maken
Wat een ellende zeg, respect dat je het allemaal hier neer zet! Wij hebben een bordeauxdog waarmee we het eerste jaar ook veel gesukkeld hebben (niet zo erg als jij) en dat verhaal medicatie op gewicht haha
Maar het zijn echt prachtige honden en ik hoop dat ze nog vele jaren in goede gezondheid bij jullie mogen blijven!!
Nimber
Geplaatst: 29-10-12 17:23
Ze zijn prachtig maar wat een pech hebben jullie ermee gehad. Respect dat jullie er echt alles aan doen en ook voor ze doen
Dank jullie! Ik zou er niet aan kunnen denken ze weg te doen of in te slapen omdat ze dit allemaal hebben gehad. Gelukkig hoeft dit ook niet doordat we verzekerd zijn, anders was het misschien een ander verhaal geweest. Wil dus met dit topic mensen doen beseffen dat t niet alleen voer en jaarlijkse prikjes kunnen zijn waar je financieel rekening mee moet houden.