Kat + reismand = drama

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:40

Ik ent mijn katten al 6 jaar niet meer om bovengenoemde reden(1 van de 2 gaat er wel zo in) en ook mijn katten komen buiten,vechten,jagen etc.
Ik heb hier gezondere katten dan de meeste katten die wel ge-ent worden, nooit ziek,nooit verkouden,geen niesziekte meer,geen blaasontsteking etc etc.
Dat enten bij kleine huisdieren is zoooo achterhaald!
Als het jouw kat zoveel stress opleverd om naar de DA te gaan, zou ik niet meer gaan.
Als het nou iets levens bedreigends is...maar een enting...nee :n
je kunt evt je DA vragen om wanneer hij aan huis komt voor de paarden, de kat mee te pakken, indien je paarden aan huis staan natuurlijk.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:41

Slaappilletje door z'n eten :Z

Chel_

Re: Kat + reismand = drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:43

Hier ook zo'n geval. Wat voor hem beter werkt is een kleine vari kennel die eigelijk bedoelt is voor honden. Meer ruimte helpt hem behoorlijk. En snel vangen en erin doen.. Maar het blijft nooit leuk voor ze..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 13:44

nee, paarden staan niet thuis ;)

K weet niet... vind het een eng idee, niet enten

Slaappilletje door zn eten? Whahaha, ja, vast ;)

Zoals ik zeg: Alles wat anders is.. daar valt een pilletje door het eten ook onder ;)

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:45

stef schreef:
Lizz: Ook aan een tuigje gaat m niet worden :n

Ik waardeer het dat jullie mee denken hoor, absoluut! T is alleen een beetje hopeloos geval :)

Ik gebruik bij mijn katten ook geen echte clicker maar klak met mijn tong, anders schrikken ze van het harde geluid. Wormenkuurtje geven doe ik zo: http://www.chantalrosmuller.nl/?page_id=39

Maar goed daar heb je nu helemaal niks aan. Ik zou of de dierenarts langs laten komen, of een zo groot mogelijke bovenlader reismand. Deze had ik voor mijn vorige kat: http://files.rakuten.de/3573ab13ea0224a ... 443662.jpg

Maar ja het blijft lastig, een kat die niet wil.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 13:46

zo'n vari kennel is misschien nog een idee ja, daar is ie vanuit het pension uiteindelijk ook in gegaan...

eens zoeken wat die krengen kosten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:47

Jeetje -O-

Ik ga even buiten frisse ideetjes opdoen, wie weet komt er nog wat nuttigs uit :))

PocoGaucha

misschien kun je van iemand een hondenbench lenen? dat is een stuk groter en misschien vind ie dat minder eng.

Wildgirl

Wat denk je dat het ergste is dat je zou kunnen overkomen als je niet ent?
Ik heb één keer een onsteking gehad bij poes nummer 1, in 6 jaar tijd, kwam door een vechtpartij.
Poes was sloom,koorts,at niet meer....met spoed naar de DA, AB en pijnstiller erin en klaar met 2 dagen; poes ging ook makkelijk in het mandje aangezien ze zich zo ziek voelde :D
Volgens DA had dit niks met het missen van de enting te maken; sterker nog, mijn vroegere DA entte ook zijn eigen katten niet :D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:50

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:53

Misschien een keer iets anders proberen? Ik heb een reistas. Net een sporttas, alleen hard stuk in de bodem en de zijkanten zijn van gaas. Ding was iets van €15. Dan kun je die eerst een tijdje etaleren als kattenmandje. Misschien gaat hij daar wel in zitten en kan hij daarin mee.

Ik heb oosters kortharen. Die kun je opvouwen en overal in stoppen. Wel makkelijk te manoeuvreren. Alleen ben ik knetterdoof als ik bij de DA aankom want ze houden niet van autorijden en dat laten ze luidkeels horen. Gaat door merg en been!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:01

Poe dat is moeilijk. Als die van mij in het mandje zat en dan voornamelijk met de autorit kwam er altijd een flink bang gemauw uit en soms zelfs plassen van angst.
Heb hem daarna in een open doos of gewoon op schoot gezet en toen was het nog steeds spannend maar wel minder erg voor hem. Nu was het mandje voor hem geen angst want daar liep ie zo in als we thuis waren.
Toch misschien maar standaard zo'n mandje in huis laten staan met een deken o.i.d. erin.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:07

Wildgirl schreef:
Ik ent mijn katten al 6 jaar niet meer om bovengenoemde reden(1 van de 2 gaat er wel zo in) en ook mijn katten komen buiten,vechten,jagen etc.
Ik heb hier gezondere katten dan de meeste katten die wel ge-ent worden, nooit ziek,nooit verkouden,geen niesziekte meer,geen blaasontsteking etc etc.
Dat enten bij kleine huisdieren is zoooo achterhaald!
Als het jouw kat zoveel stress opleverd om naar de DA te gaan, zou ik niet meer gaan.
Als het nou iets levens bedreigends is...maar een enting...nee :n
je kunt evt je DA vragen om wanneer hij aan huis komt voor de paarden, de kat mee te pakken, indien je paarden aan huis staan natuurlijk.

Officieel zeg de DA dat je moet enten, maar spreek je ze niet officieel krijg je toch een beetje te horen dat het eigenlijk onzin is. Ik geef de mijne de eerste 2 levensjaren een enting. Wat ze bij mensen ook doen en daarna niet meer. Volgens mij is van een enting de bedoeling dat je antistoffen opbouwd. Na 2 x een enting zal die vast wel voldoende antistoffen hebben. Die van mij ook nooit ziek.

Ik zou ook voor een slaappilletje gaan. Of iets dat in ieder geval kalmerend werkt zodat je het stresslevel zo laag mogelijk kan houden.

Wel moeilijk hoor!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:09

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:14

ik ent ook niet meer alleen als ze nog kitten zijn en een jaar later...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:40

Ik de mijne ook niet, maar dat was niet echt Stefs vraag , geloof ik :o

Heb wel weer een ander idee :D
De al-oude bierviltje/glas/vlieg-methode !

Natuurlijk met enige aanpassingen ;)

Neem een vriendelijk ogend stuk multiplex, bekleed dit met een voor de kat aantrekkelijk dekentje en zet er een bakje voer op :Y)
Besluip nu de nietsvermoedende kat met de bovenkant van de reismand of een omgekeerde wasmand en plaats deze op/over het geheel !

Vastschroeven ( van te voren geprepareerd uiteraard ) en pak het totaal op *\o/*

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 14:46

whahaha, ja... tuurlijk ;)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:48

de kat gaat de reismand denk ik niet minder eng vinden als je hem erin opsluit en dan ook nog met een boortol aan de gang gaat.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:53

Mijn oude kat die wilde ook nooit in de bak. Heb hem uiteindelijk ook maar los meegenomen. Halsbandje en touw eraan. Geen stress. Alleen even opletten bij de da dat er geen honden zitten met interesse in de kat.

Had ook geen zin meer in die confrontaties. Op de 1 of andere manier zodra ik de da belde voor een afspraak over een week. Dan was de kat overstuur...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:53

Schroeven kun je ook gewoon ouderwets met een schroevendraaier in de hand :j

Nou, vond het net zo'n leuk idee ^)

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:02

Nu er nog een ander topic is over reismandjes, kan je andere kat niet gezellig mee in het reismandje?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:13

Ik heb overigens mijn beiden katten ook al 6 jaar niet geent. Eentje komt wel buiten de tuin, de ander niet.

Nog nooit ergens last van gehad.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:13

Stef: ik zie het tafereel al helemaal voor me.
Drijft kat klem, neemt kat met handdoek in de houdgreep en propt alles in mand met manlief als assistent.
Klep/deurtje dicht met hand er nog tussen en een hysterische kat.
Bekijken elkaars schade, diepe zucht en op naar de DA... _O-
En daar de hardstikke brave kat uithangen...

Hoe herkenbaar.
Tja.

Toch maar geen enting dan?

edit: mijn vorige katten hebben nog nooit entingen gehad en zijn 19 en 20,5 jaar oud geworden...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 15:18

coquette: Nee, geen optie, hou graag 2 levende katten ;)

Marvantom: euhm.... tja.... _O-

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:46

Mijn katten worden ook al jaren niet meer geent en komen gewoon iedere dag buiten. Nog nooit een dag ziek geweest. Naar mijn idee is het ook niet echt nodig.
Katten zijn nu alledrie 13 jaar.