Poes overleden terwijl zusje(13) op vakantie is.Hoe vertel..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eindeloos

Re: Poes overleden terwijl zusje(13) op vakantie is.Hoe vertel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:31

Ik heb vroeger zelf iets vergelijkbaars meegemaakt en toen hebben mijn ouders gewacht tot ik terug was van ponykamp.
En eerlijk gezegd had ik veel liever gehad dat ze het me meteen hadden verteld en me hadden opgehaald can kamp.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:33

Omdat ze nog maar 13 is zou ik ook wachten tot ze terug is. Als ze ouder was had ik gezegd, eerlijk zijn.

Ik persoonlijk zou woest worden als er iets met mijn beesten is en iemand verteld mij dat niet omdat ik op vakantie. Vakantie kan altijd en ik vind mijn dieren dan echt wel belangrijker dan vakantie. Maar ik ben dan ook wel een beetje ouder dan 13.

Ik heb laatst van onze ingeslapen kat ook foto's gemaakt. Mijn moeder durfde er niet bij te zijn dus ben ik gegaan. (beestje laat je niet alleen gaan vind ik) Ik heb voor en na het inslapen foto's gemaakt en ook laten zien.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:34

Toen mijn buurman vorig jaar zomer op vakantie was is zijn kat aangereden.
Ik wist niet precies wanneer hij thuis zou komen maar kon die dag of de dag erna wel zijn...
Ik heb de kat die er uit zag alsof ze sliep in een mandje in zijn huis gelegd zodat de andere kat afscheid kon nemen.
Toen hij die avond niet thuis kwam heb ik de kat in de vriezer gelegd met mandje en al (boerderij vriezer voor de dode kippen)
En een briefje geschreven.
De volgende dag kwam hij thuis en nog voor hij het briefje vond heb ik het hem verteld.
Hij was blij met de goede zorgen en wilde graag de kat weer hebben. hij heeft hem nog 2 uur bij hem thuis gehad samen met de andere kat en is haar toen gaan begraven.

als ik geen vriezer had gehad had ik haar zelf in de loop van die dag gaan begraven, omdat het warm was! dan had ik wel foto`s genomen en hopend dat de buurman (die niet te bereiken was) het zou begrijpen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:34

Als de kat in de tuin wordt begraven, kan ze misschien een mooi grafsteentje oid maken.

Ik was ook boos toen een dier was overleden en het mij later werd verteld; maar ik ook boos geworden toen ze het tijdens de vakantie vertelden (had daarna echt kl*te dagen). Er is voor een kind nooit een goed moment om te vertellen, boos en verdrietig zal ze hoe dan ook zijn. Dus dan liever nog een fijne vakantie :) je hebt al werkelijk gemaakt door foto's te maken. Dus het is ook tastbaar. Betrek haar bij het inrichten van de grafplaats in de tuin (denk ik?) en dan kan ze daar een hoop in kwijt hoop ik!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:38

Ik zou het pas vertellen als ze weer thuis is. Maar dat ligt natuurlijk ook wel een beetje aan de persoonlijke afspraken.
Bij ons is afgesproken dat als er een dier (ja ook de paarden) overlijdt we het pas vertellen als de persoon thuis is. Wat heb je eraan als je het op vakantie weet? Je vakantie is naar de haaien en je kunt er toch niks meer aan doen.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:52

Ik was toen ik een jaar of 15 was met een groep van school weg. Mijn konijn ging dood toen ik net een dag weg was. Mijn ouders hebben het me pas laten weten toen ik terug was en ik ben er zelf blij mee.Ik vond het verschikkelijk en ben altijd blij geweest dat ik het toen niet hoorde terwijl ik ''alleen'' was, op een vreemde plek. Mijn konijntje was al begraven en ik had er opzich niet meer moeite mee. Ik had een hele leuke tijd toen en ik weet zeker dat ik niet zo'n fijne week had gehad als ik het had geweten van mijn konijn

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:16

ik zou nooit en te nimmer meer mijn familie vertrouwen als ze me hier niet van op de hoogte zouden brengen als ik op vakantie zou zijn. Nu is iedereen anders maar als ik naar huis bel of wat dan ook en ik vraag naar mijn dieren en het gaat goed maar blijkt in het echt helemaal fout te zijn dan zou ik WOEST zijn. Nu op deze leeftijd maar ook toen ik 13 jaar was.

Maar iedereen is hier anders in natuurlijk. Bij mij is het wel altijd zo geweest dat dood echtdood is en dan heb ik geen behoefte meer aan het feit dat ik mijn dier nog eens wil zien en voelen en heb zeker wel verdriet maar ben daar ook weer snel overheen. het betreffende dier heeft een geweldig leven gehad bij mij en is op tijd ingeslapen en dan is het goed geweest. Meestal na een paar dagen ben ik al weer op zoek naar een nieuw huisdier die met spoed een nieuw thuis zoekt na een rot leven te hebben gehad.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:27

Ik zou het ook zeer zeker willen weten, ik zou het namelijk niet kunnen waarderen als iemand zijn mond daarover houdt.

Hoe dan ook, ik zou zeker een plukje haar af knippen, zodat ze echt nog iets tastbaars heeft.
Zelf heb ik een medaillon met daarin een plukje haar van mijn oude verzorgpony, en dan aan de andere kant zit een fotootje van hem.
Heeft enorm veel waarde voor mij, draag hem altijd als dat kan.
Dus misschien is zoiets ook een idee?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:29

Mijn konijn was overlede toen die bij haar logeerde, zij heeft nijn begraven onder een hele mooie vlinderstruik. Pas verteld toen wij terug waren en alles op een briefje, in een mooi doosje, geschreven, zodat we rustig konden doorlezen hoe en wat.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:29

Ik weet niet hoe je zusje is, maar ik zou het écht niet fijn vinden om het later pas te horen, maarja zo ben ik.
misschien is t wel beter om t pas te vertellen als ze terug is, misschien ook niet.

sterkte in ieder geval :(:)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:33

wat heeft ze eraan als ze het eerder weet? Dat ze niet meer van der vakantie kan genieten?

Ik heb heet geen moment erg gevonden

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:51

Gaat t een beetje met je zusje?

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:02

Gianti schreef:
wat heeft ze eraan als ze het eerder weet? Dat ze niet meer van der vakantie kan genieten?

Ik heb heet geen moment erg gevonden

Daarom zeg ik dat ik zo ben.
iedereen heeft dat anders.

Ts, hoe is t ?

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 09:59

Heel erg bedankt voor alle reacties en tips! Heb er heel wat aan gehad in de afweging! :)
We hebben uiteindelijk besloten om het haar pas te vertellen toen ze terug kwam, inderdaad omdat ze eerder toch niet naar huis kon en het ons beter leek als ze bij haar eigen mensen was en op haar eigen plekje. Ze heeft het goed opgepakt, wel heel verdrietig, maar ze snapte wel dat we het niet eerder hebben verteld. Ze wilde ook gelijk de foto's zien van poes in haar kistje en die vond ze 'mooi'. Leek net of poesje sliep.

Ik heb aan de hand van jullie reacties nog geïnformeerd bij DA en crematorium voor een plekje in de vriezer, maar die was er niet per direct. Eigen vriezer was geen optie. En ik wilde zelf niet langer wachten dus we hebben poesje begraven naast onze andere poes (in april overleden, waren moeder en dochter). En dat is wel een goede zet geweest mbt zusje, want ze was heel blij dat de poesjes nu weer bij elkaar zijn. Bij de andere poes had ze een vergeet-me-nietje geplant, dus ze heeft gelijk bij deze poes eenzelfde plantje gezet.

Ik heb het gevoel dat het zo goed is voor haar :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:01

Ach ... hoewel het triest blijft, klinkt het toch goed ... :(:)

Ze mag blij zijn met zo'n lieve zus trouwens !

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:23

Wat fijn dat jullie beslissing goed is uitgepakt!!
Vind het super dat je het op de best mogelijke manier voor je zusje hebt willen doen!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:26

Wat fijn om te horen! Hebben jullie goed aangepakt +:)+ echt mijn complimenten :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:27

Jeetje wat lastig, even hele topic doorgelezen, fijn dat je iets aan de ervaringen hebt gehad. Ik vind dat je een goede keuze hebt gemaakt en gelukkig stond je zusje daar achter!
Laatst bijgewerkt door dito op 22-10-12 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:30

Dat is uiteindelijk prima zo opgelost :-)