Kat in badkamer is schijt irritant!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:20

Ten eerste ben ik het helemaal eens met de bovenstaande reacties.
ten tweede waarom laat je hem niet gewoon in je kamer?
Waarom mag hij nergens op springen?
Het is een kat die slapen graag hoog!
Als je een dier wilt wat niet springt en geen aandacht vraagt had je een goudvis moeten nemen.
Wees blij dat hij bij je wilt zijn inplaats van hem te straffen!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:22

Vreselijk hoe jij je kat behandelt, meer kan ik er niet over zeggen... :n

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:23

Urielle schreef:
Negeren, negatieve aandacht is ook aandacht en daarmee wordt hij dus beloond voor zijn aandachttrekacties.

Heb je niet iets uit het oude huis wat je hem mee kan geven nu, bijv. een kleedje waar hij graag op lag of misschien een oud shirt met jouw geur in een kattemandje?

geloof me na 2 uur negeren doe je een deur wel open zeg. ik heb er hier ook een thuis (die dus gewoon in huis is) die rustig 2 uur gaat zitten mauwen voor de slaapkamer deur |o

misschien kun je de badkamer iets meer inrichten als katten slaap kamer. hoge dingen om op te slapen, dingen uit zijn oude huisje met zijn eigen geur. Zag laatst een programma met een kattenpsycholoog die allerlei tips had om je kat thuis te laten voelen

Amy77

Re: Kat in badkamer is schijt irritant!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:27

Gut, meen je dit nou serieus?

Zoja, dan schrik ik dr echt van hoor..en dan ga ik dr dus ook even serieus op in. Bah..je kan zo naast Barbie met dr Gucci..

Arme beestje is zn vertrouwde omgeving kwijt, katten kunnen slecht tegen verhuizen, ook al zijn de baasjes en vertrouwde meubeltjes mee..
Steek wat liefde en begrip in je kat en dan zal hij zich snel genoeg thuis gaan voelen..tevens wat centjes aan bach bloesem druppels die je op zn teentjes laat druppelen, dan likt hij het op en gaan de scherpe kantjes eraf.
Feliway is een soort feromonen die ook erg geruststellend werken en het werkt echt heel goed..

Dus gewoon even wat tijd in steken en hoe irritant het ook is, het is jouw verantwoording dat de kat zich prettiger gaat voelen hoor.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:28

Misschien zoekt je kat steun bij jou omdat jij bekend bent voor hem, zorg voor een hoekje met iets van jou geur of zijn eigen geur, bij voorkeur een kartonnen doos (vinden veel katten fijn), als het kan probeer voor het slapen flink te spelen.
Kattenkruid (catnip) wil ze ook nog wel eens laten ontspannen (na flink raar doen als je kat er gevoelig voor is). Je hebt ook halsbandjes met een feromoon waar ze wat rustiger van worden, geloof dat je er tegenwoordig ook spray van hebt. Dat zijn dingen die je kan gebruiken/doen om de stress te verminderen bij katten! Geef hem ook z'n dagelijkse aandacht ook al ben je druk, praat tegen hem als je in buurt bent enz...

bericht hierboven staat het feromoon beschreven ze was net eerder met plaatsen

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:01

rooswita schreef:
Urielle schreef:
Negeren, negatieve aandacht is ook aandacht en daarmee wordt hij dus beloond voor zijn aandachttrekacties.

Heb je niet iets uit het oude huis wat je hem mee kan geven nu, bijv. een kleedje waar hij graag op lag of misschien een oud shirt met jouw geur in een kattemandje?

geloof me na 2 uur negeren doe je een deur wel open zeg. ik heb er hier ook een thuis (die dus gewoon in huis is) die rustig 2 uur gaat zitten mauwen voor de slaapkamer deur |o

misschien kun je de badkamer iets meer inrichten als katten slaap kamer. hoge dingen om op te slapen, dingen uit zijn oude huisje met zijn eigen geur. Zag laatst een programma met een kattenpsycholoog die allerlei tips had om je kat thuis te laten voelen

Dan slaap je even met oordoppen in :P

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:05

arm beest...die is gewoon de kluts kwijt en jij straft hem?
Neem hem gewoon op bed...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:06

Lekker inlevingsvermogen heb je TS :j

Kom op zeg e kat is prompt weg gehaald uit zn vertrouwde omgeving, wordt gedumpt in een vreemde omgeving. Baasjes doen niet aardig want die mopperen tegen je en sturen je weg nadat ze je eindelijk binnen hebben gelaten... Vind je het gek dat ie zich zo gedraagt, arme dier snapt er niks meer van.

Je hoeft nog maar tot zondag, nou dan offer je je nachtrust maar op tot zondag... wat is daar nou een probleem aan??

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:07

Kat gewoon voor die paar dagen naar een kattenpension brengen. Kun jij lekker slapen en hoeft de kat niet bang te zijn voor straf ;)

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:08

Weer die kat verhuizen? Nee ik zou hem nooit naar een kattenpension brengen, voor deze reden.
Dan zit ie toch net zo goed in een niet vertrouwde omgeving? zonder baasje?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:09

Dahlia schreef:
Weer die kat verhuizen? Nee ik zou hem nooit naar een kattenpension brengen, voor deze reden.
Dan zit ie toch net zo goed in een niet vertrouwde omgeving? zonder baasje?

Maar kan hij niet gestraft worden :) en ik denk dat een kat het prettiger vindt als hij in een omgeving is waar mensen ook daadwerkelijk verstand hebben van katten. Katten willen vooral rust als ze in een onbekende omgeving hebben en ik denk dat een pension daar beter op in kan spelen. En de ts krijg zo gewoon haar slaap.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:11

Daar heb je een punt, als ik zo de reacties van TS lees is het nou niet echt een kattenliefhebber.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:15

Och arme poezel. Die wordt uit zijn vertrouwde omgeving geplukt en in een badkamer opgesloten. Waarschijnlijk wil hij graag steun en bevestiging zoeken bij jou, jij bent vertrouwd en wat krijgt hij daarvoor? Straf! :n

Een beetje inlevingsvermogen zou hier niet misplaatst zijn! Jij voelt je toch ook niet helemaal op je plek in je nieuwe omgeving? Maar gelukkig heb jij nog relativeringsvermogen en weet dat dit maar tijdelijk is. Een kat leeft in het hier en nu, die snapt niet dat die over een paar dagen weer thuis is. Die weet alleen dat hij NU niet op zijn gemak is en dat hij zich daar erg onplezierig onder voelt.

Maar goed, hoop dat na alle eerdere opmerkingen het standpunt wel duidelijk is!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 22:18

Dan doe ik dan maar oordoppen in...

En hij mag van m'n Oma niet in m'n kamer,
in geen 1 kamer ook al heb ik dat voor gesteld.

Dat beest heeft thuis alle ruimte en mag zo wat alles doen
wat ie wilt...

Dat beest krijgt goeie verzorging, beter dan dat beest van Barbie.
Die accepteerd dat ie schijt in huis!
En kabels door bijt.

Hij blijft lekker hier waar ie is..
Hij gaat Zaterdag weer lekker naar huis.

En hij wordt echt niet iedere dag gestraft, of gewoon niet.
Iedereen heeft nacht rust nodig.. Weet 100% jullie ook.
En dat jullie gek worden van je eigen huisdier.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:20

Ik wordt niet gek van m'n huisdier hoor.
(Nee ook niet als ik gister thuis kom, dat ze de prullenbak in een speelbui hebben omgegooid :') )
Dan denk ik ach, het zijn dieren.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:20

geef hem dingetjes om te doen, speeltjes die die al kent/had in jou huis, slaapplekjes (bijvb zo'n radiator mandje) die hij kent waar zijn geur aan zit etc (of een kleedje oid waar zijn geur aan zit). Ik denk dat hij zich gewoon vreemd voelt in het huis waar jullie nu even zijn. Misschien wil hij daarom wel bij je zijn, misschien is hij bang ofzo? Ik zou hem zeker niet straffen, eerder negeren als hij het te lang doet. Misschien een idee een kledingstuk wat naar jou ruikt bij hem te leggen in de badkamer (weet niet of het werkt hoor, bedenk ook maar iets :+ )

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:22

Lekker de deur open houden. Jij bent vertrouwd voor hem. Dan maar even bikkelen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:22

O ik werd wel knettergek van onze kat hoor :) beestje was bijna 19 en al een jaar zo vreselijk aan het jammeren 's nachts omdat de schat dement was. Echt een keihard geluid dat dwars door de oordoppen heen ging. Gelukkig viel ie zelf ook wel in slaap, maar als hij dan opeens weer begon schrok je je rot :+ en ja, ik heb hem vervloekt! Zo vlak voor een tentamen is het niet grappig als je wakker ligt door hem.
Toen wij hem hebben laten inslapen heb ik die nacht heerlijk geslapen, klinkt raar maar het was voor het eerst weer in huis stil in de nacht.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:23

Siggislief schreef:
En hij wordt echt niet iedere dag gestraft, of gewoon niet.
Iedereen heeft nacht rust nodig.. Weet 100% jullie ook.
En dat jullie gek worden van je eigen huisdier.

als je hem maar 1 x daarvoor straft vind ik al van de pot gerukt _-:(

echt not done, echt 0 begrip voor situatie van het arme beest! Een echte dierenliefhebber neemt de stress voor lief...zeker voor een paar daagjes >;)

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:26

:oo Ts is 23 en zulk taalgebruik en inlevingsvermogen....
Mag hopen dat dit je laatste huisdier is want je komt echt lomp over met gevoel van een boekenkast..

Doe de kat dan in zo'n vakantie asiel,kan jij lekker slapen!

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:26

Siggislief schreef:
Dat beest heeft thuis alle ruimte en mag zo wat alles doen
wat ie wilt...

Dat beest krijgt goeie verzorging, beter dan dat beest van Barbie.
Die accepteerd dat ie schijt in huis!
.

Ja, klinkt erg geliefd 'dat beest' klinkt zoveel liefde uit die ene zin.. :x

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:28

Simpelste oplossing; of niet klagen maar dragen, of kat uit logeren doen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:28

Dát beest?! Zo heb ik mijn kat nou nog nooit genoemd.. jeetje heb je wel iets met die kat?! Wens je kat meer sterkte dan jou op deze manier.. jeetje..

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:29

ik denk niet dat TS op 2 pagina's met het zelfde comentaar zit te wachten.
ik denk ook niet dat TS haar kat mishandeld.
ik heb nu 6 jaar een herplaatser die nog steeds haar longen uit haar lijf schreeuwt om aandacht, en ook ik ben dat wel eens zat zodat ze een zwieper krijgt.
of dat ik heel stoer dreig(maar uiteraard niet doe) om haar van het balkon of op marktplaats te zetten.
dus hou het allemaal een beetje gezellig.

\Ts het enigste wat ik wel wil zeggen is dat spinnen ook op stres kan duiden, wat denk ik in dit geval is door de verhuizing.

ik wens je heel veel sterkte ermee.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 22:30

vuurneon schreef:
O ik werd wel knettergek van onze kat hoor :) beestje was bijna 19 en al een jaar zo vreselijk aan het jammeren 's nachts omdat de schat dement was. Echt een keihard geluid dat dwars door de oordoppen heen ging. Gelukkig viel ie zelf ook wel in slaap, maar als hij dan opeens weer begon schrok je je rot :+ en ja, ik heb hem vervloekt! Zo vlak voor een tentamen is het niet grappig als je wakker ligt door hem.
Toen wij hem hebben laten inslapen heb ik die nacht heerlijk geslapen, klinkt raar maar het was voor het eerst weer in huis stil in de nacht.

Deze knoepert van een kat is net 7 dus een groot verschil met leeftijd.

Aan sommige antwoorden heb ik meer dan dat ik meteen 'uitgescholden' wordt voor dierenmishandelaar.
Hij mag binnenkort gewoon weer door de huiskamer huppelen.
En z'n ding doen.

Hij heeft een krab paal en een doos met z'n dekentje der in.
Alleen m'n Oma wilt nu gewoon NIET hebben dat die kat in de slaapkamer hebben.