Kitten bijt!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Kitten bijt!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 07:43

hihi :flieft :+

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:14

Dit zijn liefdesbeetjes. Birmanen doen dit ook. Zeker geen teken van te vroeg bij de moeder weg.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:26

Onze kat doet het ook. Heb altijd katten gehad, maar dit is de eerste die uit liefde bijt. Het is heel anders dan het bijten met spelen e.d. Ze ligt op je schoot, spinnend en knuffelig, kijkt je vol liefde, staat op, zet de voorvoetjes tegen mijn schouder en bijt in mijn neus :+. Ik ziet het tegenwoordig al aan de manier waarop ze dan kijkt; vol adoratie. (en roep meteen... neeeeeee, niet mijn neus....) waarop mijn man al begint te lachen. Ik vind het eigenlijk een heel lief gebaar en neem het haar zeker niet kwalijk. Ze bijt gelukkig niet hard.
Ze is verder gewoon opgegroeid met mams en zusjes/broertjes en was pas 12 weken toen ze naar mij kwam.

knollentuinJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:48

het is hier ook absoluut niet t geval van te vroeg bij moeders weg hoor.. er lopen hier 2 moeders en elk met nog een eigen jong een van een nest begin dit jaar en de ander woont al 4 jaar met mams, mams doet t en zoonlief doet t ,ze bijten idd niet door, ze houden alleen even je vinger of stukje hand vast, luid ronkend...en vallen vervolgens half kroelend om..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 11:53

Idd en vooral dat aankijken :+ Je wordt er soms bang van en je weet dat het gaat gebeuren :')

knollentuinJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:55

haha ja, en ondertussen dat melken met die voorpootjes, complete adoratie, en mams kwijlt er ook nog bij... dussss

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 12:08

Kwijlen doet hij heel af en toe. Maar dat doet hij meer als hij ligt te slapen. Ik heb trouwens ook het idee dat hij aan het wisselen is, die kleintjes zijn allemaal al vervangen (controleer het af en toe en op een gegeven moment had hij een waar fietsenrekkie :+ )
Dus denk dat hij daarom wat kwijlt

Nou verdient hij ook wel een plekje hier, dus met trots presenteer ik jullie Jack
Afbeelding

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:09

aaaahhhhh.... wat een aandoenlijk ding. Die zou ik zo in de neus willen bijten. :)

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:27

Mijn poes doet dat ook, vooral als ik haar op haar buikje kroel vind ze heerlijk! Maar zodra ik maar even stop pakt ze mn hand tussen dr pootjes en hapt even. Zodra ik doorga stopt zij ook. Hihi

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:32

Ik heb op dit moment ook zo'n draakje in huis :D
Soms word ze met spelen heel wild en dan heeft ze zich zelf niet meer helemaal in de hand geloof ik...
Dan bijt ze echt ontzettend hard, krabben en met haar achterpoten schoppen hoort daar ook bij.
Dan pak ik haar op en zet haar weg, dan komt ze soms nog een keer terug en valt ze me weer aan.
Weer weg zetten en NEE zeggen.
Als ze echt niet luistert dan krijgt ze een spuitje met de plantenspuit.
Nooit je kat een tik geven hoor, daar kunnen ze heel bang van worden.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:34

die van mij krijgt als ze het teveel doet en te hard een tikje op dr neus. gewoon met 1 vinger, gewoon even "tap"op dr neus

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:35

Onze Kai en Bram doen het ook, ik blaas ze in het gezicht en dan stoppen ze. Ze weten inmiddels dat het niet mag, maar als ze het tóch doen, dan krijgen ze een 'blaas'. Slaan doe ik niet, tikjes geven ook niet, vind ik niet nodig. De kat bedoelt het niet verkeerd.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 14:48

mijn poes houd absoluut niet van blazen, en bij haar is de link; tikje=te hard, dus dan laat ze meteen los

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 14:51

Die van mij houden ook niet van blazen, daarom gebruik ik het juist als straf :D
Ik hou er namelijk niet van om gebeten te worden. Slaan/tikje vind ik overdreven, lijfstraffen zijn zó middeleeuws ;)
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 15-10-12 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 14:52

Is liefdesbeetje.
Ik heb het onze poes nooit af kunnen leren, wou haar er ook niet voor bestraffen.
Als ik Auw riep liet ze meteen heel verschrikt los!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:36

Auw roepen werkt in het algemeen heel goed, maar een enkele keer zijn ze zo door het dolle heen, dat ik ze toch echt even vast moet pakken. Slaan heb ik nog nooit hoeven doen, maar ik zie ook niet in waarom dat dat zo verkeerd zou zijn. Ze slaan elkaar tenslotte ook.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:39

Wij hebben als correctie blazen of in hun nekvel oppakken aangehouden. Onze eerste was een drama. Kregen daar ook bij als tip: tik op zn neus als ie vervelend is. Nou, dat hebben we geweten! Hij was binnen een paar weken zo vals als maar kon.. toen was het niet meer spelen maar gericht aanvallen! Daar zijn we toen mee gestopt en op blazen/nekvel over gegaan. Nooit geen problemen meer gehad en onze tweede hebben we direct zo opgevoed. Beiden zijn nu heerlijke katten en ja.. soms hebben ze helaas een pijnlijke manier van liefde tonen :')

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:51

@quellianhaha t komt niet eens in de buurt bij n tikje. net zo hard doe ik het als nodig is op het touchpad van mn laptop.. en zij begrijpt wat ik ermee bedoel dusja. ze luistert verder prima, als ze buiten is en ik roep haar komt ze, als ik zeg lig gaat ze liggen..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 17:36

Jack doet het niet als hij door het dolle heen is hoor. Dat heeft ie 2 keer gedaan tot nu toen en dat heb ik ook afgestraft met blazen :j Dat werkt goed bij hem.
Het bijten waarik het over heb is geen bijten als spelen, maar kon het ook niet zo goed plaatsen omdat ik dit nog nooit eerder met een kat heb gehad ;)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 06:23

Ik ook niet en ik heb toch echt een kattenopvang gehad. Weet niet meer hoeveel katten bij mij zijn geweest voor tijdelijke opvang, maar het zal zeker voorbij de 100 zijn en ik had het nog nooit meegemaakt. Totdat ik ons krulstaartje kreeg... Eerste keer had ik ook zoiets van 'wat is dit nu'? Maar ik begreep wel meteen dat het heel erg lief was bedoelt. Nu zie ik het dus al aan haar koppie. Als ze mij verschrikkelijk lief vindt, laat ze dat zien door liefdevol in mijn neus te bijten :+
Dat is inderdaad heel wat anders dan het dolle-bui-buiten