Hond plast klodders bloed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 10:32

LoesLucky schreef:
Mijn Bull terrier had het vorig jaar ook. Blaasontsteking. Maar vergeet niet dat Bull terriers echt bikkels zijn betreft pijn. Ze kunnen al behoorlijk wat mankeren terwijl ze nog gewoon normaal gedrag vertonen. Mijn Bull terrier reu heeft weken met een gebroken teen rond gelopen. Houd haar goed in de gaten. Zou voor de zekerheid de temperatuur even meten. Baarmoeder ontsteking kan in een keer omslaan in heel ernstig, en zelfs dan zal je aan een Bull weinig merken, ze hebben nu eenmaal een hele hoge pijngrens. Succes met haar! Duimen draaien dat het snel verholpen is.

Temp meten is een goed idee, maar: ik heb alleen een oorthermometer, waar duw ik die? :+
En hoe hoog is een normale temp. van een hond>?

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 10:33

Super dat je toch gebeld hebt! Nu heb je zekerheid en weet je wanneer je wel moet komen.
Nogmaals sterkte!

Animal

Re: Hond plast klodders bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 10:34

De normale temperatuur ligt tussen 38,0 en 39,0 graden celcius ;-)

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 10:40

Een hond zit rond de 38,0. Geen idee of het in een oor kan bij een hond. Ik heb een gewone en die gaat gewoon in de bibs hahah!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 10:40

LoesLucky schreef:
Mijn Bull terrier had het vorig jaar ook. Blaasontsteking. Maar vergeet niet dat Bull terriers echt bikkels zijn betreft pijn. Ze kunnen al behoorlijk wat mankeren terwijl ze nog gewoon normaal gedrag vertonen. Mijn Bull terrier reu heeft weken met een gebroken teen rond gelopen. Houd haar goed in de gaten. Zou voor de zekerheid de temperatuur even meten. Baarmoeder ontsteking kan in een keer omslaan in heel ernstig, en zelfs dan zal je aan een Bull weinig merken, ze hebben nu eenmaal een hele hoge pijngrens. Succes met haar! Duimen draaien dat het snel verholpen is.

En dat was nog wel een reu .... teefjes zijn ( zoals alle vrouwen :Y) ) meestal nog een stuk harder voor zichzelf !

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 10:43

Shirley schreef:
LoesLucky schreef:

En dat was nog wel een reu .... teefjes zijn ( zoals alle vrouwen :Y) ) meestal nog een stuk harder voor zichzelf !

Hahah ja, mijn reu is een paniekzaaier...als ie zielig is, dan kan hij zich net als een vent echt aanstellen. Zodra we weten wat hij mankeert is hij zielig hahah! Mijn teef is echt een enorme bikkel..

kiki1976

Idd haar temp opnemen is een goed idee. En bij verhoging eisen dat ze gezien wordt.
Is haar urine toen ook onderzocht op struviet (blaasgruis)? Want vaak hangt dit samen bij honden die vaker een blaasontsteking hebben.
Extra vitamine C geven is ook goed.

Tip:
Urine kan je heel eenvoudig opvangen met een soeplepel. Zodra de hond gaat zitten om te plassen hup zo de lepel eronder.

Shirley

En een oorthermometer kun je ook gewoon in haar oor doen, er bestaan er zelfs speciaal voor honden :)

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 10:45

kiki1976 schreef:
Idd haar temp opnemen is een goed idee. En bij verhoging eisen dat ze gezien wordt.
Is haar urine toen ook onderzocht op struviet (blaasgruis)? Want vaak hangt dit samen bij honden die vaker een blaasontsteking hebben.

Tip:
Urine kan je heel eenvoudig opvangen met een soeplepel. Zodra de hond gaat zitten om te plassen hup zo de lepel eronder.

Zo doe ik het ook altijd, mijn bullen hebben een nieraandoening en moet dus regelmatig hun urine laten testen. Hele handige manier!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 10:46

LoesLucky schreef:
kiki1976 schreef:

Tip:

Zo doe ik het ook altijd, mijn bullen hebben een nieraandoening en moet dus regelmatig hun urine laten testen. Hele handige manier!

Wij deden het ook zo bij onze teef, had nl ook vaak blaasontstekingen en struviet...

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 10:48

Is het niet mogelijk om op zondag de urine langs te brengen zodat ze het na kunnen kijken of het blaasontsteking is of iets anders? Je hoeft natuurlijk niet direct met de hond naar de DA te gaan, maar urineonderzoek en dan eventueel medicijnen moet toch wel kunnen.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 10:59

jeetje ik vind het raar van je DA dat die na de omschrijving van klonten (oud bloed) en gezien de leeftijd van de hond je DA het niet nodig vind te komen.
ben zelf wel voor minder bij mijn DA geweest op zondag nacht.

verder zit ik eerder aan de nieren te denken omdat de hond ook geen kick geeft tijdens het plassen.
ik weet het zijn bikkels , maar op het moment van plasje uitplassen piepen ook de meeste bikkels bij een ontsteking van de blaas

suc6 met je hondje , hopen dat ze zich snel beter voelt.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 11:02

Nieren kan idd ook. Houd in je achterhoofd dat dit een ziekte is die veel bij Bull terriers voorkomt. Drinkt je Bull extreem veel?

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 11:08

LoesLucky schreef:
Nieren kan idd ook. Houd in je achterhoofd dat dit een ziekte is die veel bij Bull terriers voorkomt. Drinkt je Bull extreem veel?

ja ook ik ken nl veel bulls die op oudere leeftijd last van de nieren krijgen.
vandaar dat ik het ook ontzettend slecht vind van je DA om na deze beschrijving , het dier niet hoeft te zien :?

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 11:19

fuego3 schreef:
LoesLucky schreef:

ja ook ik ken nl veel bulls die op oudere leeftijd last van de nieren krijgen.
vandaar dat ik het ook ontzettend slecht vind van je DA om na deze beschrijving , het dier niet hoeft te zien :?

Veel dierenartsen zijn niet op de hoogte van erfelijke ziektes bij rassen, ik heb mijn arts ook het een en ander moeten uitleggen, over info die ik van een goede vriendin die bullen fokt, en hij is er nu blij mee, en past de kennis ook toe op andere rassen. Het is gewoon een hele enge ziekte, een echte sluipmoordenaar. Kan ineens opspelen of jaren sluimeren.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 11:27

Vind het een raar advies van de DA. Ik zou mijn hond hier niet een dag mee laten rondlopen, ziek of niet ziek. Lijkt me toch niet goed. En als hij wel ziek wordt dan ben je misschien veel verder van huis.

Als ik hier de DA bel dan kan ik altijd gelijk komen, of het nu nacht of weekend is of dat het een hond, kat of paard betreft dat maakt niet uit. Nu bel ik ook alleen maar als het echt noodzakelijk is en dat weten ze ook wel.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 11:38

Ook apart dat de DA niet heeft geadviseerd om te temperaturen? Lijkt me dat je toch uit moet sluiten of er een infectie aan de gang is ergens? Ik zou een DA bellen waar ik langs zou mogen komen hoor!

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 12:25

Ik ben het met mn voorgangers eens dat ik het advies van jou DA vreemd vindt. En omdat ik ook zulke da's hier in de buurt heb zitten, en het hierdoor ook wel eens gigantisch fout is afgelopen deel ik de ongerustheid van mn voorgangers.

Ik zou het staaltje urine met bloed overigens niet in de ijskast leggen, maar in de koelkast, het monster zal niet geschikt meer zijn als het bevroren is is mij ooit verteld.

kiki1976 schreef:

:n dan stopt je hond met de aanmaak van vitamine c en dat wil je echt niet meemaken, of je moet natuurlijkvitamine c toevoegen dus dit advies vind ik levensgevaarlijk.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 12:41

xRomana schreef:
Ik ben het met mn voorgangers eens dat ik het advies van jou DA vreemd vindt. En omdat ik ook zulke da's hier in de buurt heb zitten, en het hierdoor ook wel eens gigantisch fout is afgelopen deel ik de ongerustheid van mn voorgangers.

Ik zou het staaltje urine met bloed overigens niet in de ijskast leggen, maar in de koelkast, het monster zal niet geschikt meer zijn als het bevroren is is mij ooit verteld.

kiki1976 schreef:

:n dan stopt je hond met de aanmaak van vitamine c en dat wil je echt niet meemaken, of je moet natuurlijkvitamine c toevoegen dus dit advies vind ik levensgevaarlijk.

Ik geval van alleen een blaasontsteking samen met struviet is dit juist goed. Dit advies kregen wij bij de kliniek toen onze hond een flinke blaasontsteking en struviet had. Het maakt namelijk de urine zuurder en daar houd de bacterie niet van. Je moet het geen weken blijven geven.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 12:44

Ik heb niet zoveel vertrouwen meer in doorsnee klinieken die de ballen verstand hebben van voeding en honden :n

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 12:49

Houdt je hond goed in de gaten, en bij enige twijfel direct weer aan de telefoon hangen :j

Als je naar de DA gaat zorg dan voor een zo vers mogelijk urine monster, daar hebben ze meer aan dan een oud monster :j

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 13:19

xRomana schreef:
Ik heb niet zoveel vertrouwen meer in doorsnee klinieken die de ballen verstand hebben van voeding en honden :n

Nou ik ben over deze kliniek heel goed te spreken, werken nauw samen met een 2elijn kliniek.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:27

Ik zou hier gelijk mee heen gaan.
Heb het ook eens gehad met onze teef. Dierenarts er naar gekeken, afwachten maar. zag ik niet zitten dus naar de kliniek. Maar goed ook had een inwendige bloeding.......

Ik snap dat niet dat mensen wachten met zoiets of met een smoesje van dierenarts is er zondags niet. Dat is zo'n onzin. Hier heb ik er binnen 5 minuten meerdere aan de lijn als ik dat wil.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 21:00

Heb vanmiddag een wandeling van een paar uur gemaakt.
Ze was behoorlijk levendig.
Heel anders bijv. dan in de zomer als ze door de warmte niet vooruit te branden is en ze na een half uur al voor pampus in een plas gaat liggen om bij te komen.
Ze was vol energie, pikte aardappelen en bieten uit het veld en was heel vrolijk.
Ze ligt er nu ook heel rustig en tevreden bij; laat zich lekker kriebelen, zondert zich niet af zoals ze doet als ze zich niet lekker voelt.
Aangezien ik haar de afgelopen 7 jaar al goed in de gaten moet houden ivm een huisstofmijt- en voedselallergie, weet ik precies wanneer ze zich niet lekker voelt.
Voor ons geen reden dus om nu in paniek te raken.
Morgenvroeg bel ik voor een echo en dan zien we wel verder.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:10

Mooi zo !
Dan kun je in elk geval redelijk rustig slapen straks ...

Veel succes morgen en laat je nog even weten hoe en wat ?