Nienkeee_ schreef:WhySoWhite schreef:Ga er bij zittendan weet je ook wat voor dier het doet
Hahahaha ja dan komtie 'm vast halen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mindim schreef:Hier ook al vanalles geprobeerd tegen buizerds. Maar ze zijn hondsbrutaal, je kon ze tot op een meter of 2 naderen.

cluedoke schreef:Pff dat is rot! Arme kippetjes
Raar dat dit temidden in een woonwijk gebeurt. (of is het meer aan de rand van een bos?) Zelf woon ik in een (groene) wijk, vlak langs het bos en ik heb dit jammer genoeg ook al een aantal keer meegemaakt.
De meeste kippen in de buurt overleven door ze 's nachts op te sluiten, diegene die gewoon rondlopen hebben hier geen schijn van kans... het zit hier vol met vossen. Ons hok was helemaal overdekt met kippegaas en vanonder een halve meter ingegraven. De vos beet zich er gewoon door, nu staat er een schrikdraad rond (zoals voor paarden wordt gebruikt) en leven mijn kipjes al een half jaar zonder last te hebben van die vos. Maar ik heb nu ook wel schrik voor in de winter, ik heb geen idee ofdat die schrikdraad werkt bij vriesweer. Ik denk dat ik voor veiligheid ook een deurtje op hun nachtkot ga bevestigen.
Wel vreemd dat het beest de kop van je kippen eraf gebeten heeft, ik heb de vos hier ooit eens met mijn (toen dode) kip op het gras zien staan en de kop hing er nog aan. Dus ik betwijfel ofdat het in jouw geval een vos is :S
cluedoke schreef:Mindim schreef:Hier ook al vanalles geprobeerd tegen buizerds. Maar ze zijn hondsbrutaal, je kon ze tot op een meter of 2 naderen.
Die zitten hier ook! Al een geluk was ons kippenkot overdekt, want ik heb ooit een buizerd gewoon naar beneden zien storten op het kippenkot, klauwen eerst... Volgens mij had ie niet door dat er een draadje bovenhing :p

Nr. 5 heeft 2 maanden kunnen ontvluchten omdat ze kon fladderen/vliegen maar die is na 2 maand ook spoorloos verdwenen.

Hier zijn de dieren dus niet opgevreten maar we zijn alleen 1 kop kwijt. We weten ook dat hier in de buurt een steenmarter oid zit aangezien daar drollen liggen. Vermoedelijk slaapt het beestje daar dus ook. Waarschijnlijk komen daar ook vallen te staan zodat als hij gevangen wordt hij het bos in kan ipv in een woonwijk.