Hond in het vliegtuig gevaarlijk??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 03:54

Wij vlogen met Air Transat en onze hondjes kwamen uitgedroogd uit het vliegtuig. We vlogen van Schiphol naar Vancouver, Canada. Ze moesten al van te voren in het hokje en werden ergens in een lift gezet. Het was zo'n 10 uur vliegen plus de tijd van te voren dat ze in het hokje moeten zitten.. Wat waren we gestrest en bang. Hondjes hoorde we janken en wisten niet wat ze overkwamen, en daar moesten we ze achterlaten. Eenmaal in Vancouver na een tijd wachten werden ze op een speciale band gezet. We mochten ze er niet uithalen, uitgedroogd dat ze waren, bang, geen water en jankend omdat ze eruit wilde. We moesten nog door de douane, een heel gedoe.. Ondanks dat ik ze er niet uit mocht halen, toch gedaan omdat ik zag dat het niet goed met 1 van de hondjes ging, die werd zo slap.. Had water gevraagd en ook gekregen, daarna moest ze er weer in. Na een tijd konden we éindelijk naar buiten en konden ze uit hun hokjes.. Wat waren ze blij!

Maar 1 ding weet ik zeker, nooit meer met Transavia. We vermoeden dat ze gewoon geen water hebben gehad, terwijl dat wel hoort. 1 hondje komt nog over in Januari of Februari en die vliegt dan met KLM. Dan kan die ook onder de stoel, dus hoeft die niet in het ruim..

Ik vind het maar eng, honden in het vliegtuig. Het gaat vaak genoeg goed, en er zijn genoeg honden die er niks om geven.. Maar met de onze.. Nooit meer! Veel te veel stress en de hondjes waren veel te bang.

Edit: Vliegtuigmaatschappij veranderd, was even in de war
Laatst bijgewerkt door Eskimo op 13-10-12 04:16, in het totaal 1 keer bewerkt

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 04:12

Bedankt voor jullie reactie allemaal . Ik denk dat ik wel de goede keus heb gemaakt om niet met mijn honden te vliegen. Mijn reu kan door de raarste dingen in de stress komen en wil dit zowieso niet riskeren. Ik blijf dus bij mijn eerste gedachte gewoon maar een hondenvakantie mocht ik ze ooit weer moeten vervoeren. Lekker een paar keer overnachten en daarna op de boot (heb ik hier naar toe ook gedaan) lekker geen stress :j

Splash_

Re: Hond in het vliegtuig gevaarlijk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 10:15

Wat veel mensen niet weten, zoals bv. met Air Transat, de dieren inderdaad geen water krijgen tijdens de vlucht, ze zitten namelijk in het vrachtruim en daar kan niemand bij. En volgens mij is dit bij klm net zo.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 10:20

Maar er kan wel afgesproken worden voor waterbakjes of waterflesjes. Een hond kan ook gewoon uit een knaagdierenfles drinken (zeker kleine hondjes als chihuahuas die gevoeliger zijn voor problemen hierdoor).

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 10:29

Tuurlijk, dat kan gewoon in de kennel gedaan worden waar ze in vervoerd worden. Maar er is niemand aanwezig om ze tijdens de vlucht te verzorgen helaas.

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 13:27

Mizora schreef:
Maar er kan wel afgesproken worden voor waterbakjes of waterflesjes. Een hond kan ook gewoon uit een knaagdierenfles drinken (zeker kleine hondjes als chihuahuas die gevoeliger zijn voor problemen hierdoor).

Mijn ma is met dr kat gevolgen en die mocht geen waterflesje of bakje erin doen (nou is 4,5 uur ook niet zo lang)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 14:46

Aha ik heb het nagevraagd en ze mogen niks eten of drinken omdat er dan veel dieren misselijk worden. Daarom moeten ze ook van te voren nuchter blijven :)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 15:29

Tegen ons werd verteld dat ze werden verzorgd én water kregen. Dat moest wel want ze zaten 10 uur in het vliegtuig in het vrachtruim. Maar helaas dus niet gebeurd.. En lees nu dus ook dat ze dat dus helemaal niet doen.. Doen we dus ook nooit meer, arme hondjes. KLM mag je hondjes onder de 6 kilo onder je stoel, gelukkig!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:32

Eskimo, geldt dit ook voor intercontinentale vluchten dat je hond mee mag in de cabine? Voor zover ik weet kan dit alleen binnen Europa. Kijk dit dus nog goed na!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:53

Danseresje schreef:
Eskimo, geldt dit ook voor intercontinentale vluchten dat je hond mee mag in de cabine? Voor zover ik weet kan dit alleen binnen Europa. Kijk dit dus nog goed na!

Dat idee had ik ook, maar mijn werkervaring ligt alleen binnen europa maar er stond mij er wel zoiets van bij........

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:18

Zowel mijn hondje als de honden van mijn moeder hebben gevlogen. De honden van mijn moeder zijn 2 chow chows en 1 van de 2 is er best ziek van geweest. Het is ook niet niks. Een vreemde omgeving.. Rare bewegingen.. Dat is niet niks voor zo'n beestje.

Mijn hondje heeft nergens last van gehad, de bench was daarna zelfs haar favoriete plekje..

Wat ik wel weet van bulldoggen is dat zij niet goed tegen warmte kunnen. En er zit momenteel een groot verschil tussen Gran Canaria en Nederland..

Maarja, wie verwacht nou dat zijn hondje overlijd na een vlucht? Ik niet in ieder geval...

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:35

Splash_ schreef:
Danseresje schreef:

Dat idee had ik ook, maar mijn werkervaring ligt alleen binnen europa maar er stond mij er wel zoiets van bij........

De maatschappij waar ik voor werkte, vervoerde alleen intercontinentaal officiele hulphonden in de cabine, alle andere honden moesten in het ruim.
Op Europese vluchten was er een beperkt aantal dieren in de cabine mogelijk per vlucht en volgens mij heb ik ze ook nooit ingecheckt.
Nu is het zo dat deze maatschappij geen passagiervervoer meer doet, alleen nog cargo. Maar volgens mij is dit dus wel de policy van vele maatschappijen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:55

Kuggur schreef:
Voorkomen is beter dan genezen; geen honden fokken met inherent dysfunctionele ademhalingsorganen.

_/-\o_

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 12:31

lekker off topic janne. De rest bedankt voor het commentaar. Mijn honden zijn dan wel geen kortsnuiten, maar vind vliegen zowieso erg stressvol en zoals je aan de cijfers ziet gaat het ook regelmatig fout met andere rassen. Ik wist echt niet dat het risico zo hoog was. Ben blij dat ik met de boot ben gegaan;)