accepteren kitten en 1 jaar jonge kat is dit normaal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chessie

Re: accepteren kitten en 1 jaar jonge kat is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 10:25

het klinkt alsof ze gewoon lekker aan het spelen zijn.. je moet mijn 1 jaar oude hond is zien met de pup van m´n ouders.. ze kunnen heel wat hebben hoor

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 10:49

Mooi dat het goed gaat :) Toen mijn katten elkaar ontmoetten was er ook een hoop geblaas en gegrom, ze zaten ook achter elkaar aan (nu nog steeds) maar heb nooit wondjes gevonden. Zolang dat niet gebeurde heb ik ze gewoon gelaten en het zijn nu ook dikke vriendjes geworden :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 14:47

Je poezel is niet bruin, 't is een mooie cyperse dame :)

Guus heeft snoezige pootjes zeg... en neusje... en oortjes... <3

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 17:15

Kan guus nog veel liever laten zien hoor als je een momentje hebt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:20

Heb ik wel!

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 17:25

Afbeelding
Alsjeblieft :P

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 17:27

Je hebt gelijk kopers. Gijs is een heel mooi dier haar tekening is ook zo fijntjes. Lieve witte pootjes met 1 zwarte teen ♥

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:30

Gijs is prachtig :j

Wat een snoezige foto van Guus <3 Wat heeft 'ie een grappig zwart vlekje in z'n gezicht.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 17:33

Koper schreef:
Gijs is prachtig :j

Wat een snoezige foto van Guus <3 Wat heeft 'ie een grappig zwart vlekje in z'n gezicht.

Een marilyn monroe spot. Oftewel schoonheidsplekje haha!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:43

Haha, en dat voor een katertje :P Mijn kater is ook zwart met wit, en die heeft een zwart masker. Net als Zorro 8-)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:49

Die van mij meppen elkaar nog regelmatig de tent uit :+ Maar zolang ze niet echt vechten laat ik het gewoon.
De oudere kat komt hier dus ook veel buiten en ik merk dat dit heel veel doet met haar humeur :+ Ze komt een stuk relaxter binnen.
Ze eten hier wel naast elkaar, maar vooral de kitten heeft wat voernijd en doet het luid grommend :+ OUdere kat komt hier dan were niet echt van onder de indruk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:11

Dat meppen doen mijn 2 katers ook tijdens het spelen, maar die slapen ook lepeltje lepeltje :+ zijn echt de beste vriendjes.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 22:12

Het gaat heel erg goed. Die kleine is wel een brutaaltje. Zodra er eten komt moet en zal die de eerste hap hebben van welke bak dan ook. Ze hebben nog wel regelmatig een houdgreep onderling met geschreeuw maar het ziet er niet kwaad bedoeld uit.
En die kleine is zo slim en ik ben zo trots op de grote dat die het toelaat dat ze samen op 1 kattenbak gaan. Helemaal blij! Weer wat ruimte extra in huis.
Vandaag ook even langs de da geweest of guus de enting al mocht. Maar ook hun schatten hem op 7 weken.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:17

Als je katten niet buiten komen is 1 kattenbak denk ik niet genoeg, voor binnenkatten geldt als vuistregel dat het aantal kattenbakken gelijk moet zijn aan het aantal katten + 1.

Wel super om te lezen dat 't zo goed gaat :)

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 22:26

Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid en omdat ik het niet weet.
Waarom moet je per kat een bak hebben?

Hier word de bak standaard elke dag verschoond en zodra het even kan 2 keer per dag. Dit was ook al zo toen de grote hirr alleen was.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:29

jouw kitten is veel te jong om al bij de moeder weg te mogen.
met 7 weken krijgen ze een andere oogkleur...een kitten hoort tot 12 weken bij de moeder. :(
edit; stukje verkeerd gelezen-excuus..
Laatst bijgewerkt door spicegirl op 15-10-12 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 22:31

Spicegirl lees openings post.
Kitten is hoogstwaarschijnlijk gedumpt

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:43

okay,dan bied ik excuus aan! Y;( Y;( dan ben je juist toppie +:)+
qua gedrag hoef je je geen zorgen te maken..dit is normaal.grote kat is wat lomp mss.,maar als kleintje het niet wil, hoor je m wel.op de foto lijkt het wel goed te gaan. als het echt niet gaat, zie je ze zo niet samen.
kleintje groeit hard genoeg, dus binnen een paar weekjes, hoef je geen angsten meer uit te staan.
je kan van Royal Canin babycat -voer kopen.dat is goed voer, als ze zo jong zijn...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:57

sax89 schreef:
Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid en omdat ik het niet weet.
Waarom moet je per kat een bak hebben?

Hier word de bak standaard elke dag verschoond en zodra het even kan 2 keer per dag. Dit was ook al zo toen de grote hirr alleen was.

Zodat ze zelf onderling kunnen uitmaken wat de pies- en wat de poepbak wordt en zodat de minst assertieve kat zo veel mogelijk uit de troep van de ander kunnen zitten. Poepen en plassen is tenslotte een vorm van geurmarkering.

Mijn katten poepen meestal op de schoonste bak (met het nieuwste grit) maar de poes ook wel eens in een andere als de kater al op de poepbak geweest is. Overigens haal ik er ook elke dag de klontjes uit. Hier staan 3 bakken voor 2 katten, 1 binnenkat en 1 binnenkat die net terugkomt van surveillance, kennelijk ligt de stoep er nog en is alles verder ook in orde en kunnen we dus veilig gaan slapen :P

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 07:09

Mag ik hier dan ook wat vragen :o

Zoals ik eerder al schreef gaat het bij onze nog niet altijd heel erg goed, maar zouden ze 's nachts wel beiden in de bijkeuken kunnen? De oudere poes slaapt nu 's nachts nog in de woonkamer, maar ik wil heel graag die kattenbak en etensbak een keer uit de kamer hebben. Ze verdragen elkaar wel maar de poes vindt de kitten nog een beetje te druk af en toe en de kitten houdt veel van staartspelen en dat kan de oudere kat dan weer niet echt waarderen.
Wat denken jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 07:18

TS, dat van de kattenbakken is onzin ;) het gaat inderdaad om geurmarkering maar de +1 regel is met name gericht op mensen wiens katten niet op dezelfde bak willen, om te voorkomen dat 1 van de katten er naast gaat zitten piesen. Als ze op 1 bak gaan is dat prima, let wel op dat dit zo blijft als de kleine groter wordt. Hij heeft dan meer ontlasting en het ruikt dan ook sterker.

Mijn 3 katten hebben 2 bakken samen, ik vind het echt totale onzin om er 4 neer te zetten. 1 kat doet haar behoeftes met name buiten en de 2 heren hebben 1 piesbak en 1 poepbak, die ik allebei dagelijks 2x verschoon. Als je de boel maar schoon houdt kan dat echt makkelijk.

Sakkia, hoe groot is je bijkeuken? Ik zou het alleen doen als er voldoende ruimte is voor de volwassen kat om te kunnen ontsnappen aan de kleine.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 09:44

Dankjullie wel voor de tip.

Hier gaat het snachts heel erg goed. Ik was ook bang dat de ruimte te klein zou zijn. Maar de kleine gaat echt slapen in zn mandje onder de wasbak. En de grote rommelt wat.
Alleen is de grote er nog niet mee eens dat ze niet meer op de slaapkamer mag komen snachts. Vroeger niet streng genoeg geweest en ik wilde haar dat al afleren. Maar nu zal ze echt moeten en heb ik elke nacht een krab concert aan de deur...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:46

Ik denk dat ik ht ook maar gewoon een nachtje moet proberen :j
Bijkeuken is niet extreem groot (daar is het ook een bijkeuken voor) maar plaats genoeg voor twee katten. En dan hebben we beiden een kattenbak en een mandje waar ze in slapen en hebben ze een plek waar ze het voor hebben en dan is er nog wat ruimte in het midden om te rennen en te spelen :j Eventueel zou ik de deur van de douche (die we niet gebruiken open kunnen zetten en daar de kattenbakken in kunnen zetten dan hebben ze nog meer ruimte :j

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 10:53

Die kleine mist zn mama wel hoor... hij kan echt een uur lang op het kleed liggen melken..
Afbeelding

De kleine staat op perfect fit voer junior en de grote op in home van het zelfde merk. Ze doen het hier heel erg goed op.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:59

hoe lang zitten ze in die bijkeuken ?
alleen s nachts is niet zo erg,maar als ze er ook zitten als jullie werken, word het wel een klein wereldje.