Een poes erbij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 15:46

Zoals je in het stukje van het asiel kan lezen (heb de link geplaatst) is ze met een brandweerspuit uit een boom gespoten, nadat ze er al dagen in zat (al gillend). Getraumatiseerd lijkt me dus wel een redelijke omschrijving :=

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:47

Doubtless schreef:
Zoals je in het stukje van het asiel kan lezen (heb de link geplaatst) is ze met een brandweerspuit uit een boom gespoten, nadat ze er al dagen in zat (al gillend). Getraumatiseerd lijkt me dus wel een redelijke omschrijving :=

awhggg arm beesst...

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 15:48

xMarloes schreef:
Hoe is jou poes die je nu thuis hebt zitten? als ze ook zo makkelijk is zou je gewoon die 4jarige doen of die jonge kat... ( even denken wat het beste matcht.

Met onze kater was ze altijd heerlijk aan het klooien. Stoeien, elkaar bespringen vanachter de meubels, achter elkaar aan rennen, gewoon lekker spelen.

Nu hij er niet meer is merken we dat ze met buurtkatten veel meer vecht. Dit deed ze voorheen veel minder. Dus ik vind het lastig om te zeggen hoe sociaal ze is...

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:48

Maar dit staat er ook:

Er zit echter totaal geen kwaad in het poesje, en een paar tellen na kennismaking laat ze haar angst grotendeels varen en kun je haar overal aaien en kriebelen. Ze geniet er zichtbaar van en begint zachtjes maar overtuigend te spinnen. Toch moet u rekenen op een flinke aanloopperiode; ze zal in het begin grote behoefte hebben aan zich verstoppen. Er zit een timide en onzeker karaktertje in dit beeldschone poesje! Zij zal zich graag laten veroveren door geduldige, rustige mensen in een kalme omgeving (kleine kindertjes zijn een slecht plan). Zij begroet andere katten positief, dus het is prima als u al een andere kat hebt.

Klinkt alleen maar goed toch :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 15:49

:j zo bleek ze irl ook wel te zijn hoor!
& we hebben een redelijk rustig huishouden, dus ik geloof ook wel dat ze zich kan ontplooien hier.

Wat eventueel wel nadelig kan zijn: ze komt dus uit hetzelfde dorp als waar ik woon. Zou ze dan (na 6 weken hier binnen gezeten te hebben) eerder naar haar vorige adres teruglopen of zal dat wel meevallen? Ligt er natuurlijk ook aan hoe dichtbij dat was...

Doubtless

Re: Een poes erbij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 19:22

Helaas gaan beide kandidaten niet door.... Dus de zoektocht gaat door!

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 07:47

oh wat jammer, hoezo dat?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 07:59

We hebben de 4 jarige bij andere poezen gezet, maar ze zocht echt geen toenadering. Dus ik durfde het niet aan, omdat mijn 'missie' is om een maatje te vinden.

Dus besloten om de kitten mee te nemen! Echter moest zij nog 4 dagen in quarantaine blijven, & tijdens mijn toetsweek gesterraliseerd worden. Ik kan dan geen nazorg geven & het asiel mag dat dan niet (omdat ze al van mij zou zijn). De volgende mogelijkheid bij de DA was tijdens mijn vakantie of 5 december (vonden zij te laat, logisch) & sterraliseren bij je eigen DA mag niet. Dus qua tijd zat echt alles tegen... Zal wel een teken geweest zijn dat het niet de goede keuze was?

Ik ga straks naar de opvang van de dierenambulance in Helmond. Misschien dat daar iets tussen zit :)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:00

oke :) ja inderdaad, gewoon rustig verder kijken er bestaat vast wel een leuk ander maatje :)