kattenscheten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:43

Ik heb inmiddels Royal Canine sensitive gekocht omdat mijn poezel snel last heeft van haar darmpjes. Scheelt nu al in de scheetjes, en ze krijgt op het moment nog een mix van oud en nieuw voer. Mijn neus is een stuk blijer :P
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 10-11-12 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:48

Echt rauw vlees voeren (dus idd niet de whiskasbakjes, maar bijvoorbeeld carnivoer).
Ik zweer erbij voor stankprobleempjes. Die van ons stinken nooit, je ruikt ook echt niet dat we katten hebben. Ik ken meerdere mensen met katten en de meeste die brokken voeren hebben katten die tinken, mensen die rauw vlees voeren ruik je de katten nooit van..

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:51

Wat een vreselijk melig topic dit, "kattenscheetjes" ! _/-\o_

Mijn Noorse Boskat laat, voor zover ik weet, geen scheetjes. Ze ligt dan ook nooit op schoot, het is geen kroel-kip, dus misschien doet ze het wel "discreet" :=

Mijn honden daarintegen des te meer! Je hoort ze ook gewoon "Prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt" en dan nog heel sneakie achterom kijken ook.. "Huh,wie deed dat"? +:)+

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:51

hier ook geen kat die scheten laten. Ze krijgt goed voer ;) . Verder laat men hond ook geen scheten. Tenzij hij iets krijgt dat niet goed is. Vb frolic als beloningssnoep geef. of salami of dergelijke.

Ik zou toch echt uitkijken naar goed voer. Je kat of hond kan namelijk niet zelf zijn eten kiezen, het hangt volledig van jou af :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:15

Grappig dat ik dit topic tegen kom :+

Ik dacht namelijk dat katten geen scheetjes konden laten :')
Volgens vriendlief wel maar heb het echt nog nooit gemerkt.

Lactose kunnen katten niet tot nauwelijks opnemen dus teveel aan melkproducten kan ook leiden tot darm problemen.

Als kitten heeft die van mij op RC voer gestaan de kitten variant.
Omdat meneer schokte en dan alles heel er uit kotste heb we de Maincoon variant genomen.

Toen naar Prins maxi en nu naar de Whiskas..

Ja ik weet het, Whiskas is geen hoogstandje maar hier kotst hij echt minder op.
Heb in een dierenspeciaal zaak gewerkt dus weet er wel het een en ander van af.

Nat voer krijgt die van ons echt zeer zelden....

Maar een stinkie winkie kat hebben wij gelukkig geen last van :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:20

Ik heb al mijn hele leven katten en ik heb er nog geen een een scheet horen laten,....ook nooit iets geroken FTM. Nooit bij stilgestaan dat ze dat kunnen.

Maar ja,....mischien als hij hier tussen de bramenstruiken op z'n hurken zit dan wel hoor....wie zal het zeggen :')

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:21

Hahaha nou hier een kat & een hond, maar de hond wint deze strijd toch wel hoor! Onze kat krijgt trouwens Purina One
Laatst bijgewerkt door Ingrid_92 op 10-11-12 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:22

Ja ik heb ook een hond gehad....nou die kon ruften als hij iets verkeerd gegeten had..... :oo Daar moest je een milleuvergunning voor aanvragen.
Op de Eukanuba ging het altijd goed.

Onze katten krijgen Royal Canin overigens.

Froukje
Forever young

Re: kattenscheten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:26

Gelukkig geen last van een stinkende poezel.
Voer Orijen, en moet zeggen, de bak stinkt ook een stuk minder dan dat ik wiskas voer.

Heb ook nog nooit een kattenscheet geroken overigens, en ik ben daar erg blij mee als ik dat zo lees :')

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:27

Haha! grappig topic!

Onze kat ruiken we nooit. Hij krijgt dieetvoer (ivm allergie) in combinatie met Royal Canin brokjes. Daarnaast 1 kleine eetlepel sheba (hij doet 5 á 6 dagen met 1 pakje - maar... komt daar áltijd voor binnen 's avonds (goed voor mijn nachtrust :o ) én ik kan daar de medicatie in stoppen als hij die nodig heeft).

Wat hij wél doet is snurken.... :( bij voorkeur gelijktijdig met m'n eega.... Pffff mannen....!!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:29

Oja, we hebben er ook een die snurkt. En als hij spint is het net een vrachtwagen die stationair naast je bed staat te ronken.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:30

Die van mij deed het ook, maar was na een paar weekjes over nu ruik ik dr nooit meer :)

Snurken doet ze wel heel erg :') hele wouden gaan om

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:34

Hier ook stinkerds in huis :D hahaha
Zit ik heerlijk relexed tv te kijken,helemaal in een spannend moment strak in die tv :wow: ,de kat wordt helemaal zennnn geaaid door mij :z ,wordt ik plots heel crue uit het spannende moment gehaald. :oo

Eerst geef ik mijn man op zn donder _-:( maar die zegt dan heel verontwaardigd dat hij het niet was.
Pas als ik nog eens adem haal realiseer ik me dat het de stinkerd op mn schoot is. >;)

Hoeiiiii wat een meur kan die loslaten %) ,maar dat komt echt door het aaien denk ik := die is dan zo relexed ervan dat alles los gaat inclusief zn geurzone :D hahaha

Het zijn ook altijd van die zachte sluipmoordenaars,zo van pfffffffftttttttt en nooit prrrrriiiitttt ofzo bahbahbah :r

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:36

NatasjavE schreef:
Oja, we hebben er ook een die snurkt. En als hij spint is het net een vrachtwagen die stationair naast je bed staat te ronken.

Die van mij kan niet hard spinnen net als blazen kan ie ook niet :+
Toen we hem net als kitten hadden wisten we niet waar de snurk geluid vandaan kwam...nou het was die van ons.
Nu nog por ik me vriend aan dat ie moet stoppen met snurken als we slapen...tenminste ik doe een poging tot met 2 van die knorpotten naast me :')