justdiesel schreef:Wat ga je doen als blijkt dat je katten je cavia's wel een heel erg interessant hapje vinden?
Het kan best goed gaan maar hier hebben we er eentje bij die de hamster al vermoord heeft...
Voor ons geen combi van knaagdieren en katten meer.
En hou er rekening mee dat katten ook tegen en op je aquarium gaan springen, zullen je dure visjes regelmatig van gaan schrikken ben ik bang....
De cavia is op het moment nog groter dan de katten
. Mijn ervaring is dat het erg goed gaat, vroeger toen ik klein was lagen de katten al bij de cavia's in het hok te slapen (met jongen en al), en ook gaan mijn huidige cavia's prima samen met de katten van m'n ouders. Pim vind het heel erg leuk om zo nu en dan Pam of Pet aan te tikken met z'n pootje, maar als de cavia dan wegrent vind hij het eigenlijk allemaal maar eng
.Tegen t aquarium opspringen is af te leren. Tafeltje of krukje ervoor zetten waar ze op kunnen gaan zitten kijken doet een boel goed.
Daar zie ik allemaal niet zo veel problemen in.

. Maar tis hier wel heel schoon hoor!
nee, dat lukt niet, zodra je de hielen heb gelicht gaat ze echt wel op onderzoek uit en juist op je aquarium liggen haha (lamp=warmte en dat vinden katten heerlijk). 
heb achter het huis op het balkon genoeg schuilplekjes voor ze gemaakt, krabpaal buiten met een huisje. En er gaat dan ook genoeg voer buiten. En ze tijgeren ook gerust naar beneden via de schutting van de buren. En zo ook weer naar boven