Kitten gevonden... Ziek en zwak...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Re: Kitten gevonden... Ziek en zwak...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:02

Je bedoelt aan slangen voeren
een echte slangeneigenaar doet het niet want het is vaak te gevaarlijk voor de slang.

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:09

Ja dat bedoelde ik.... het idee alleen al vind ik horror ;( Goed om te weten dat echte slangeneigenaren dat niet doen, als is het erg genoeg dat er idioten zijn die het wel doen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 15:58

Ik heb haar express niet op MP staan. Juist omdat ze medicijnen voor nu sowieso nodig is.
Mocht ze op mp komen dan is dat als ze helemaal beter is en dan voor een kleine vergoeding zodat ze idd niet als slangenvoer oid eindigt.

Het gaat goed met haar, ze eet nu zelfstandig en ook droog voer :) begint al wat aan te sterken, ze slaapt aanzienlijk minder (de eerste 2 dagen sliep ze eigenlijk alleen maar).
We zijn de kuur tegen niesziekte begonnen en ze lijkt daar al wat van op te knappen.

Helaas vinden mijn katten het nog steeds hélemaal niks :n Jammer want het is echt zón schatje, wil alleen maar bij je liggen. loopt de hele tijd achter je aan en wil niet anders dan aandacht.
Ook zoekt ze steeds een straaltje zonlicht op om te gaan liggen, best grappig om te zien :D

iris1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:08

Misschien dat je andere katten gewoon moeten wennen? Echt goed dat je dat katje hebt geholpen anders zou het arme dier het niet hebben overleefd.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 16:37

Ik heb 2 jaar terug de kat van mijn oma overgenomen (sloopte alles op haar appartement). En mijn ene kat kon daar niet aan wennen :n Grommen, blazen en uiteindelijk gewoon niet meer in huis komen.
M'n andere kat is haar zoon, en ok, die laat ze toe maar mag ook niet teveel in de buurt komen bij madam chagrijn :=

Ik wil niet dat zij straks wegloopt omdat er een nieuwe in huis is. Ben daar wel bang voor (heb haar nu ook sinds gisterenavond niet meer gezien overigens....)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 16:37

Kat van m'n oma is toen trouwens naar mijn zus gegaan.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 17:26

Wat een goede daad! Helaas hebben we hier ook zo'n kattenverzamelaar wonen... Hopelijk vind je er een leuke thuis voor!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:26

als het kitten mogelij kvan je buren weg komt en als daar veel zieke dieren zitten pas dan a.u.b. op voor kattenaids! Dat jou katten dat ook niet gaan krijgen. Nu gebeurd dat niet zomaar maar d.m.v. vechten en speeksel kan dit over gedragen worden naar andere katten en ik zou het kitten er zeker op testen.
Niesziekte enting werkt niet tegen alle varianten niesziekte dus blijf ook goed op je eigen dieren letten. Geen idee hoe het met vlooien zit?

Misschien het asiel in de buurt benaderen? In principe zijn die voor de zwerfdieren en zeker voor zieke zwerfdieren.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 20:55

Vlooien heeft ze niet. De buren ontvlooien hun dieren namelijk weer wel. En sporadisch krijgen ze daar ook pilletjes tegen niesziekte.

Naar het asiel wil ik haar dan ook weer niet doen eigenlijk.... Dan zoek ik er liever zelf een plekje voor.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 06:01

volgens mij is er in zuidwolde wel een heel goed asiel waar ze ook goede verzorging krijgen en zeer grote kans op goede plaatsing! Maar het is net wat je zelf wilt natuurlijk. Het moet niet ;)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 06:10

cp112 schreef:
Ik heb 2 jaar terug de kat van mijn oma overgenomen (sloopte alles op haar appartement). En mijn ene kat kon daar niet aan wennen :n Grommen, blazen en uiteindelijk gewoon niet meer in huis komen.
M'n andere kat is haar zoon, en ok, die laat ze toe maar mag ook niet teveel in de buurt komen bij madam chagrijn :=

Ik wil niet dat zij straks wegloopt omdat er een nieuwe in huis is. Ben daar wel bang voor (heb haar nu ook sinds gisterenavond niet meer gezien overigens....)

Wij hebben in Juni ook een poesje opgevangen, onze ene kat kwam de eerste 3 maanden ook bijna niet binnen, en zodra hij haar zag was hij weer naar buiten. Inmiddels eten ze zelfs samen, en af en toe wilt hij zelfs bij haar spelen. Katten hebben echt tijd nodig :j .

Wij zitten hier nu met 4 katten (de max was altijd 3 :Y) ) dus hier kan ze helaas ook niet terecht!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 11:38

De kleine doet het goed :) knapt mooi op. Oogjes blijven al een stuk schoner en de kuur voor niesziekte is bijna klaar.
Haar naam is veranderd. Met haar manke pootje heeft ze een beetje een vreemd loopje (ze gebruikt hem wel) en je hoort haar overal aan komen 'tippelen' zoals wij dat noemen :P
Dus haar naam is nu Keetje Tippel. En dat ast perfect :P hahaha.

Ze weet de lekkere plekjes wel te vinden :j
Afbeelding

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:45

ik volg eff

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:22

Gossie.... het is dat ik bij mijn ouders woon en niet meer zelf mag beslissen... wat een schatje zeg.... <3

Topper trouwens!!! Dat je d'r gelijk hebt meegenomen!! +:)+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:27

Ik ben in overleg met mijn vriend.. misschien hebben we wel interesse maar dan heb ik nog wel wat vraagjes :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 15:50

Ik heb momenteel een geinteresseerde voor haar :j

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:51

cp112 schreef:
Ik heb momenteel een geinteresseerde voor haar :j

Gelukkig maar! Mocht het niets worden hoor ik het graag.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:58

Ach gossie. wat een leukerd Ik hoop dat de gene die geïnteresseerd is in haar haar mee neemt naar een lekker plekje voor haar zelf.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:01

Agossie de arme hummel..mjammer van de niesziekte en mijn jonge katjes als ze dat niet had mocht ze hier heel graag komen wonen ( mijn oudste kitten is nu 14 of 15 weken oud ) dus dat was hartstikke leuk geweest !

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:04

cp112 schreef:
Ja ik hoop dat ik snel een plekje voor haar kan vinden. Is beter dat het zsm is want ze moet nu apart in een slaapkamer blijven omdat ik m'n andere terroristjes niet vertrouw :=

Dat kan een paar weken duren voordat ze aan elkaar gewend zijn. Dus zeker niet zo snel opgeven. Katten zijn geen honden, dat heeft tijd nodig.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 16:06

Thirty schreef:
cp112 schreef:
Ja ik hoop dat ik snel een plekje voor haar kan vinden. Is beter dat het zsm is want ze moet nu apart in een slaapkamer blijven omdat ik m'n andere terroristjes niet vertrouw :=

Dat kan een paar weken duren voordat ze aan elkaar gewend zijn. Dus zeker niet zo snel opgeven. Katten zijn geen honden, dat heeft tijd nodig.

Ik ben geen kattenleek ;) Als je even verder leest zie je dat het eerder mis is gegaan (en da tnu ook weer zo lijkt).
En mijn eigen katten gaan dan toch echt voor :j

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:08

Oh sorry, had de helft niet gelezen.

Hoop dat ze een goed huisje krijgt!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 18:38

Nou degene die geinteresseerd was is net wezen kijken en hebben haar gelijk meegenomen :) Ze krijgt een fijn plekje :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:06

cp112 schreef:
Nou degene die geinteresseerd was is net wezen kijken en hebben haar gelijk meegenomen :) Ze krijgt een fijn plekje :)

Super zeg!! Eind goed al goed <3

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:11

Ze heeft het al helemaal naar haar zin! Ze slaapt nu op mijn schoot! Ze is echt een schatje en wordt hartstikke verwend :-)