Wilawander schreef:Helemaal eens met vogeltje.
Femke@ daar ik de problemen zie ontstaan nadat overgegaan word op vlees. Honden krijgen opeens een gigantische groeischeut die je juist graag niet wilt. Vaak last van groeipijnen enz.
Heb mijn jongste hond met 3 maand gekregen en deze was overgezet op vlees evenals zijn zusje, bij hem viel op dat hij erg last van de maag had nu is hij net een jaar oud en sinds 2 maand is zijn maagprobleem weg. Hij heeft tot nu junior voer gehad en ben hem nu aan het omzetten langzaam aan naar volwassen voer, iedereen verbaasd zich over hoe mooi gelijkmatig hij groeit. Zijn zusje die vers krijgt is inmiddels groter dan hem en al te groot voor wat toegestaan is.
Onze teef zelfde verhaal. Pups in het zelfde nest die vers kregen zijn veel te groot geworden. Groeipijnen enz. De onze was de grootste nu de kleinste en super passend in de maat. ook geen groeipijnen niks. Beide honden kregen hetzelfde voer overigens. Deze is al officieel geröntgend en super qua botten enz, De jonge hond mag deze maand voor het officiële.
Maar ook spreek ik regelmatig mensen over problemen bij de DH met vers. ook mijn dierenarts waar ik voor gewerkt heb is geen voorstander ervan. Ja ze verkoopt RC maar adviseert gerust andere merken.
Er is een enorm verschil tussen vers met een calcium supplement en vers met echt bot, de eerste staat bekend om een grotere kans op groeistoornissen.