Agility debutanten wedstrijd Nieuwegein

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:46

Echt super leuk om te zien :D
En ook leuk dat je een keertje mee mocht hihihi

ponyparadijs

Re: Agility debutanten wedstrijd Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 10:39

Het is irl natuurlijk nog veel leker om te zien.
En ik was inderdaad blij dat ik een keertje mee mocht!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:53

wat leuk, meer agility liefhebbers :)

ziet er leuk uit.

loop zelf wedstrijden met mijn mechelaar.

je moet 3 u'tjes hebben om over te mogen naar de b klasse, waarvan 1 verplicht op het VP, de rest maakt niets uit, dus je mag ook 3x vp hebben....

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 15:24

Nu is het weer even rustig met de wedstrijden. Wij beginnen in maart ergens weer. En mogelijk dat we dan in juni met onze nieuwe aanwinst wat debutante wedstrijden gaan lopen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:39

Het is wel rustig nu ja, hoewel er nog wel wat a wedstrijden zijn. Zaterdag in snt oedenrode, in januari een binnen wedstrijd in didam en in feb ook weer in snt oedenrode. Ikzelf hoop Zaterdag mn utje op t vp te halen, dan gaan we in maart naar de b.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:23

Ik ga vanaf komend jaar landelijk lopen met mijn Border. Startkaart is aangevraagd :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 19:18

Wij zijn nog niet zo fanatiek dat we heel het land afreizen en st oedenrode is voor ons nogal uit de buurt

Indoor zijn ze natuurlijk ook wel leuk.
Weet jij wanneer de kalender voor 2013 bekend wordt EmptyWords?

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:55

Ik heb ook een maximum van 2 uur rijden ;) En werk in de zorg waardoor ik toch wel beperkt ben in de weekenden. Maar zin hebben we er wel in!
(Woon in Zuid-Limburg wat ook niet ideaal is)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 20:15

Wij wonen vlak onder amsterdam dus voor ons is ook zuidholland nog wel te doen.
Moet zeggen dat ik denk dat mijn man aankomend jaar wel wat fanatieker wordt. Ook omdat hij dan een 2de hond heeft om mee te lopen!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:03

St. Oedenrode is voor mij 50 min rijden, ik ga ook niet het hele land door.

Moet zeggen, je wordt vanzelf fanatieker.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 21:52

Sorry voor de late reactie maar ik ben op zoek naar debutantenwedstrijden die in 2013 gehouden worden. Hebben jullie enig idee waar er een agenda te vinden is? Via cynophilia vind ik alleen officiële wedstrijden. Ik train in Nieuwegein en begin dit jaar aan de selectiegroep.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 22:20

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:27

Op 31 maart a.s. is er een debutanten/open wedstrijd (benefietwedstrijd ten behoeve van het WK team van Belgische Herders) in Almere, dat is lekker dichtbij voor jou. Deze wedstrijd is altijd heel gezellig en ongedwongen, en zeker een aanrader. Ik heb er een paar jaar geleden ook mijn eerste wedstrijd gelopen. Hier vind je meer info over deze benefietwedstrijd: http://www.nvbh.eu/sport/agility/planning-activiteiten/1398-benefietwedstrijd-nvbh-wk-team-31-maart-2013.html

Zelf loop ik met mijn jongste Laekense ook agilitywedstrijden (bij Cyno), we hebben in 4 wedstrijden in de A onze 3 U'tjes gelopen en afgelopen seizoen heb ik in de B1 gelopen. Helaas niet genoeg punten gehaald om te kunnen promoveren naar de B2, maar aankomend seizoen gaan we weer ons beste beentje respectievelijk pootje voorzetten om dit jaar wel genoeg punten of podiumplaatsen te halen om naar de B2 te mogen.

Het is een superleuke sport die behoorlijk verslavend is vind ik. Het plezier wat je er aan kunt beleven met je hond is echt super!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:39

Odin schreef:
Op 31 maart a.s. is er een debutanten/open wedstrijd (benefietwedstrijd ten behoeve van het WK team van Belgische Herders) in Almere, dat is lekker dichtbij voor jou. Deze wedstrijd is altijd heel gezellig en ongedwongen, en zeker een aanrader. Ik heb er een paar jaar geleden ook mijn eerste wedstrijd gelopen. Hier vind je meer info over deze benefietwedstrijd: http://www.nvbh.eu/sport/agility/planning-activiteiten/1398-benefietwedstrijd-nvbh-wk-team-31-maart-2013.html

Zelf loop ik met mijn jongste Laekense ook agilitywedstrijden (bij Cyno), we hebben in 4 wedstrijden in de A onze 3 U'tjes gelopen en afgelopen seizoen heb ik in de B1 gelopen. Helaas niet genoeg punten gehaald om te kunnen promoveren naar de B2, maar aankomend seizoen gaan we weer ons beste beentje respectievelijk pootje voorzetten om dit jaar wel genoeg punten of podiumplaatsen te halen om naar de B2 te mogen.

Het is een superleuke sport die behoorlijk verslavend is vind ik. Het plezier wat je er aan kunt beleven met je hond is super!

ten eerste hartstikke bedankt voor de tips! Mn vriend woont in almere dus ik ga even kijken of ik daar heen kan. Ik wil de wedstrijden straks alleen dichtbij lopen en eigenlijk misschien één keer per half jaar. Ik ging vroeger vaak met n kennis mee maar ik heb niet zon zin om de hele dag in n tent te zitten :-( dan is t halve weekend voorbij voor misschien 5 minuten wedstrijd.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:45

Waar ik train heb je wel n soort competitie bij de selectie, dat is gewoon tijdens de trainingstijden zo heb je toch altijd een doel en uitdaging om naartoe te werken. Bij de paarden moet je toch om n bepaalde tijd en hoef je meestal niet de hele dag te blijven. Maar wil zeker af en toe meedoen, mn poedel vind t zo ontzettend leuk

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 22:46

moonsparkle schreef:
Ik ging vroeger vaak met n kennis mee maar ik heb niet zon zin om de hele dag in n tent te zitten :-( dan is t halve weekend voorbij voor misschien 5 minuten wedstrijd.

Moet je dan niet gewoon een andere sport zoeken?
Want het klinkt nou niet bepaald of je dit wat vindt. Want die dag ben je gewoon kwijt. En je hoeft niet in een tent te zitten. Mag ook zonder tent gaan zitten.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:48

moonsparkle schreef:
ten eerste hartstikke bedankt voor de tips! Mn vriend woont in almere dus ik ga even kijken of ik daar heen kan. Ik wil de wedstrijden straks alleen dichtbij lopen en eigenlijk misschien één keer per half jaar. Ik ging vroeger vaak met n kennis mee maar ik heb niet zon zin om de hele dag in n tent te zitten :-( dan is t halve weekend voorbij voor misschien 5 minuten wedstrijd.

Graag gedaan hoor, geen probleem!
Ik vind zo'n wedstrijddag altijd juist gezellig, je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat je in totaal maar een paar minuten in de ring gelopen hebt, maar kijken naar anderen is ook erg leerzaam en hoe vaker je op een wedstrijd komt, hoe meer mensen je leert kennen en dan heb je al een hele leuke hobby gemeen natuurlijk, dus het is eigenlijk altijd wel gezellig om met elkaar te kletsen daar. Ik ben ook vaak bezig met het filmen van clubgenootjes of kennissen, en er is dan ook altijd wel iemand te vinden die mij weer wil filmen, want ik ga altijd alleen naar de wedstrijden. Mijn man blijft thuis want die is niet zo dol op blaffende honden de hele dag, en dat is toch wel iets wat bij agilitywedstrijden hoort. :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:49

ponyparadijs schreef:
moonsparkle schreef:
Ik ging vroeger vaak met n kennis mee maar ik heb niet zon zin om de hele dag in n tent te zitten :-( dan is t halve weekend voorbij voor misschien 5 minuten wedstrijd.

Moet je dan niet gewoon een andere sport zoeken?
Want het klinkt nou niet bepaald of je dit wat vindt. Want die dag ben je gewoon kwijt. En je hoeft niet in een tent te zitten. Mag ook zonder tent gaan zitten.

Dus paardrijden vind je ook alleen leuk als je op wedstrijd gaat? Nee hoor we vinden het hartstikke leuk maar we zullen gewoon niet zo heel vaak op wedstrijd gaan :-) er trainen er bij ons wel meer die enkel trainen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:51

Odin schreef:
moonsparkle schreef:

Graag gedaan hoor, geen probleem!
Ik vind zo'n wedstrijddag altijd juist gezellig, je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat je in totaal maar een paar minuten in de ring gelopen hebt, maar kijken naar anderen is ook erg leerzaam en hoe vaker je op een wedstrijd komt, hoe meer mensen je leert kennen en dan heb je al een hele leuke hobby gemeen natuurlijk, dus het is eigenlijk altijd wel gezellig om met elkaar te kletsen daar. Ik ben ook vaak bezig met het filmen van clubgenootjes of kennissen, en er is dan ook altijd wel iemand te vinden die mij weer wil filmen, want ik ga altijd alleen naar de wedstrijden. Mijn man blijft thuis want die is niet zo dol op blaffende honden de hele dag, en dat is toch wel iets wat bij agilitywedstrijden hoort. :D

Ik ken verder ook nog niemand en bij de wedstrijden valt me op dat de gemiddelde leeftijd ook iets hoger ligt, maakt natuurlijk niks uit maar maakt t contact leggen toch iets lastiger merk ik.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:55

Ik wil dit ook gaan doen met mijn jack ! :D

Bij ons op de club moet je wel eerst EG1 hebben gedaan en geslaagd voor zijn en EG2 moet je doorlopen hebben maar hoef je niet voor geslaagd te zijn.. Wat dus inhoud dat ik pas in 2014 kan beginnen... :+

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:55

Wat leuk om te zien zeg! Ik wil heel graag agility gaan doen met mijn hond(en), heb thuis al het één en ander aan agility onderdelen. Handig een grote tuin. :Y). Weet je toevallig ook of je als 'kind' mee kunt doen aan wedstrijden? :o

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:58

moonsparkle schreef:
Ik ken verder ook nog niemand en bij de wedstrijden valt me op dat de gemiddelde leeftijd ook iets hoger ligt, maakt natuurlijk niks uit maar maakt t contact leggen toch iets lastiger merk ik.

Je leert vanzelf mensen kennen hoor, en hoewel de meerderheid van de lopers waarschijnlijk inderdaad wel ouder zal zijn dan jij, lopen er ook jongeren mee hoor.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:59

xPure schreef:
Weet je toevallig ook of je als 'kind' mee kunt doen aan wedstrijden? :o

Volgens mij wel, ik zie tenminste op de wedstrijden waar ik kom ook kinderen lopen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 22:59

moonsparkle schreef:
Dus paardrijden vind je ook alleen leuk als je op wedstrijd gaat? Nee hoor we vinden het hartstikke leuk maar we zullen gewoon niet zo heel vaak op wedstrijd gaan :-) er trainen er bij ons wel meer die enkel trainen.

Dat zeg ik niet. Maar vindt het vreemd om te horen dat je het een bezwaar vind om de hele dag kwijt te zijn.
Terwijl je dat in sommige takken van paardensport ook hebt. Kijk naar de SGW. Daar zit je ook de hele dag.
En natuurlijk ben je niet verplicht om wedstrijden te doen. Maar ik bedoel er meer mee dat als je op wedstrijd gaat je dus ook de hele dag kwijt bent.
Ook wij doen alleen in de omgeving wedstrijden lopen. En plannen ook niet elk weekend een wedstrijd in hoor.
Maar juist ook dat je kennis maakt met andere agility fanaten is leuk.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:00

Odin schreef:
xPure schreef:
Weet je toevallig ook of je als 'kind' mee kunt doen aan wedstrijden? :o

Volgens mij wel, ik zie tenminste op de wedstrijden waar ik kom ook kinderen lopen.

Okee, ik word in april 15, dus tegen de tijd dat we kunnen beginnen zal ik al tegen de 16 aanlopen ben ik bang. :o