Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wilawander schreef:Is het niet handiger om eerst uit te zoeken waar de problemen vandaan komen? waardoor ze dus snel aan de diarree raakt? want 9 van de 10 keer is het bij een pup eerder een ander probleem zoals giardia, wormen enz.
Wij voeren pups altijd brokken. nooit geen problemen en mooi gelijkmatig groeiende honden. Wat ik bij vers vlees vaak anders zie helaas. Waardoor ik het nooit zou adviseren.
xRomana schreef:Ja 400 gram is goed om te proberen! Als jij dan toch wilt afwisselen met vers, dan zou ik al sik jou was een hele dag brok geven, en een hele dag vers, dan heb je minder kans dat ze reageren op de omschakeling.
Mijn honden kunnen niet tegen smorgens brok savonds vers, dan raken ze gigantisch aan de slinger.
pamelien schreef:ik heb zelf wel goede ervaringen met de brok van Farmfood.
in heel veel brokken zit bietenpulp, dat is echt geen honden voer.
kel_tje schreef:Wilawander schreef:Is het niet handiger om eerst uit te zoeken waar de problemen vandaan komen? waardoor ze dus snel aan de diarree raakt? want 9 van de 10 keer is het bij een pup eerder een ander probleem zoals giardia, wormen enz.
Wij voeren pups altijd brokken. nooit geen problemen en mooi gelijkmatig groeiende honden. Wat ik bij vers vlees vaak anders zie helaas. Waardoor ik het nooit zou adviseren.
welke brokken geef je aan je pups?
Ze is gewoon gevoelig voor de snoepjes. 2 dagen hadden we geen snoepjes gegeven en ze heeft mooie drollen. Poepte ook 2 keer op een dag toen, dus dat bevestigd voor mij genoeg dat het daaraan ligt. Vandaag puppycursus gehad dus wat meer snoepjes moeten geven en ze poepte vandaag alweer 4 keer en ook wat dunner.
. gaf eerst royal canin, maar daar was hij toch erg gevoelig op voor andere dingen.. acana en orijen waren ook mis, nog meer dan de royal canin, kreeg hij helemaal geen vast ontlasting van. dan Fish4dogs geprobeerd, maar de leverancier waar ik het weghaalde stopte ermee. Hij heeft een hele tijd taste of the wild gekregen, diarree was compleet over, maar anaalklieren bleven vollopen. Farmfood kreeg hij jeuk van, en anaalklierprobleem bleef gelijk. uiteindelijk nu bij kjenn's gekomen en dat gaat een paar maand echt goed. Het is dat hij af en toe wat uit de keuken jat, maar voor de rest prima. Ik wissel af met glutenvrije duck/farmfood fresh en dat gaat prima.keona schreef:Femke schreef:Er zijn toch genoeg alternatieven voor trainingssnoepjes?
Je kunt bijv. zelf wat kipfilet koken en in stukjes snijden.
En er zijn ook allerlei natuurlijke (gedroogde) vlees snoepjes in de handel waar geen graan in zit.
waarom perse snoepje met brokjes kun je ook belonen
keona schreef:Femke schreef:Er zijn toch genoeg alternatieven voor trainingssnoepjes?
Je kunt bijv. zelf wat kipfilet koken en in stukjes snijden.
En er zijn ook allerlei natuurlijke (gedroogde) vlees snoepjes in de handel waar geen graan in zit.
waarom perse snoepje met brokjes kun je ook belonen

Femke schreef:Nee, je maakt er wel een creatief verhaal van zo
Brokjes kunnen snoepjes zijn en snoepjes kunnen brokjes zijn. Dat is het enige dat ik ermee wilde zeggen.
En er zijn goede en slechte "trainingssnoepjes" in de handel.
Die noemen ze dan vaak snoepjes. Omdat mensen dat een fijne term vinden.
Maar vaak is de samenstelling 100% hetzelfde als die van normale brok die gevoerd wordt.
Dus echt verschil zit er in veel gevallen niet in.
Enige grote verschil is dat trainingssnoepjes vaak een factor 5 duurder zijn dan normale brok. Mooie marketing truc
kel_tje schreef:ze heeft niet altijd diarree maar het komt als ik met haar naar puppycursus ben geweest en ze veel beloningssnoepjes krijgt. dus ligt het echt daaraan. heb t paar dagen getest door geen belonings snoepjes te geven en zehad geen diarree!
het liefst wil ik vers vlees en brokken gaan geven. het vlees wil ik het liefste gewoon al kant en klaar zodat ik het niet zelf hoef samen te stellen