Farmfood goede keuze voor hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xRomana

Re: Farmfood goede keuze voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:47

Ja 400 gram is goed om te proberen! Als jij dan toch wilt afwisselen met vers, dan zou ik al sik jou was een hele dag brok geven, en een hele dag vers, dan heb je minder kans dat ze reageren op de omschakeling.
Mijn honden kunnen niet tegen smorgens brok savonds vers, dan raken ze gigantisch aan de slinger.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:53

Is het niet handiger om eerst uit te zoeken waar de problemen vandaan komen? waardoor ze dus snel aan de diarree raakt? want 9 van de 10 keer is het bij een pup eerder een ander probleem zoals giardia, wormen enz.

Wij voeren pups altijd brokken. nooit geen problemen en mooi gelijkmatig groeiende honden. Wat ik bij vers vlees vaak anders zie helaas. Waardoor ik het nooit zou adviseren.

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 18:56

Wilawander schreef:
Is het niet handiger om eerst uit te zoeken waar de problemen vandaan komen? waardoor ze dus snel aan de diarree raakt? want 9 van de 10 keer is het bij een pup eerder een ander probleem zoals giardia, wormen enz.

Wij voeren pups altijd brokken. nooit geen problemen en mooi gelijkmatig groeiende honden. Wat ik bij vers vlees vaak anders zie helaas. Waardoor ik het nooit zou adviseren.

welke brokken geef je aan je pups?
Ze is gewoon gevoelig voor de snoepjes. 2 dagen hadden we geen snoepjes gegeven en ze heeft mooie drollen. Poepte ook 2 keer op een dag toen, dus dat bevestigd voor mij genoeg dat het daaraan ligt. Vandaag puppycursus gehad dus wat meer snoepjes moeten geven en ze poepte vandaag alweer 4 keer en ook wat dunner.

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 19:03

xRomana schreef:
Ja 400 gram is goed om te proberen! Als jij dan toch wilt afwisselen met vers, dan zou ik al sik jou was een hele dag brok geven, en een hele dag vers, dan heb je minder kans dat ze reageren op de omschakeling.
Mijn honden kunnen niet tegen smorgens brok savonds vers, dan raken ze gigantisch aan de slinger.

Als deze brokken goed zijn, blijf ik hier gewoon bij en geen vers vlees. Wil namelijk ook niet dat ze steeds aan de diarree raakt. Heb alleen nog worsten van farmfood liggen misschien dat ik die dan wel opvoer. En kan altijd nog proberen als ik de brokken binnen heb toch om de dag vers en dan brok te geven, aagezien k ze toch in huis heb.

Bedankt in ieder geval!!

pamelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:22

ik heb zelf wel goede ervaringen met de brok van Farmfood.
in heel veel brokken zit bietenpulp, dat is echt geen honden voer.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:27

pamelien schreef:
ik heb zelf wel goede ervaringen met de brok van Farmfood.
in heel veel brokken zit bietenpulp, dat is echt geen honden voer.

Het gaat hier niet over de brok van farmfood.

@ TS: inderdaad gewoon even kijken hoe je hond het er op doet. Er zullen honden zijn die het prima doen op afwisseling van vlees en brok, en honden die dat niet doen. Pups zijn vaak nog wat gevoeliger, vandaar dat het niet aangeraden wordt.
Als je de FFF al hebt liggen kun je die opmaken als je pup er goed op reageert, maar het zou niet mijn voorkeur hebben als KVV.

Let wel: als je ook van brok wisselt is het verstandig even te wachten met FFF. Mocht het dan niet goed gaan weet je nog niet of het door de FFF of verandering van brok komt.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 23:18

kel_tje schreef:
Wilawander schreef:

welke brokken geef je aan je pups?
Ze is gewoon gevoelig voor de snoepjes. 2 dagen hadden we geen snoepjes gegeven en ze heeft mooie drollen. Poepte ook 2 keer op een dag toen, dus dat bevestigd voor mij genoeg dat het daaraan ligt. Vandaag puppycursus gehad dus wat meer snoepjes moeten geven en ze poepte vandaag alweer 4 keer en ook wat dunner.

Chudleys. Dat komt uit dezelfde fabriek als Dodson and Horell bij de paarden.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 07:23

ik gaf met trainen geen snoepjes maar nam brokjes mee.en sorry een pup niet 1x per dag voeren had daar over heen gelezen.kies een goede brok taste of the wild acana of orijen en geef vlees wanneer jij dat wilt want dat kan best.je geeft dan wel al een hele goede brok

mijnfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:05

hej,

mijn ervaring met farmfood is wel goed. ik heb een kruising Mechelaar (13 maand)
die was ook altijd erg aan de dunne, sinds ik een paar maand op farmfood zit is de
ontlasting mooi donker en stevig (haha lekker onderwerp).
(vaak doe ik 's avonds nog wel eens wat zachtvlees door de brokken, niet altijd hoor, moet wel iets speciaals blijven).

succs verder

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:33

Hier ook een pupje gehad die al diarree kreeg door naar wat anders van voer te kijken ;). gaf eerst royal canin, maar daar was hij toch erg gevoelig op voor andere dingen.. acana en orijen waren ook mis, nog meer dan de royal canin, kreeg hij helemaal geen vast ontlasting van. dan Fish4dogs geprobeerd, maar de leverancier waar ik het weghaalde stopte ermee. Hij heeft een hele tijd taste of the wild gekregen, diarree was compleet over, maar anaalklieren bleven vollopen. Farmfood kreeg hij jeuk van, en anaalklierprobleem bleef gelijk. uiteindelijk nu bij kjenn's gekomen en dat gaat een paar maand echt goed. Het is dat hij af en toe wat uit de keuken jat, maar voor de rest prima. Ik wissel af met glutenvrije duck/farmfood fresh en dat gaat prima.
Ik heb brok en vlees wel dezelfde dag en dat gaat goed. vaak moeten de darmpjes ook een beetje over de gevoeligheid heen groeien krijg ik het idee.
mijn hond had de diarree maar af en toe en echt als reactie op voer, dus niet continu. als hij het continu heeft ontworm hem dan even goed met panacur, 3-5 dagen, dan neem je gelijk ook eventuele giardia mee. want dat zijn ook op en af diarreeveroorzakers bij jonge hondjes.
Laatst bijgewerkt door Cemlys op 07-10-12 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 10:35

dankje voor jullie reacties.
ik ga de brokken van Orijen uitproberen. ik hou jullie op de hoogte als ik ze binnen heb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:50

Er zijn toch genoeg alternatieven voor trainingssnoepjes?
Je kunt bijv. zelf wat kipfilet koken en in stukjes snijden.
En er zijn ook allerlei natuurlijke (gedroogde) vlees snoepjes in de handel waar geen graan in zit.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 15:42

Femke schreef:
En er zijn ook allerlei natuurlijke (gedroogde) vlees snoepjes in de handel waar geen graan in zit.

waarom perse snoepje met brokjes kun je ook belonen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 15:48

Ja hier word ook gewoon beloond met de brokjes die ze normaal eten.

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:50

keona schreef:
Femke schreef:

Omdat je bv traint met de methode van dogaction, de training geeft dan lekkere dingen en gradatie van lekker, hoe moeilijker hoe beter de beloning.
Werkt als een trein, helaas heb ik dan een schaduw van een hond en ik wil een hond die wel op eigen benen staat. Maar anders zou ik nog zo trainen....
Ik heb nu zelfedroogde long daar doet mijn hond een moord voor. *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 17:28

keona schreef:
Femke schreef:

Een brokje dat je als beloning geeft = een snoepje ;)
Het woord brokje is natuurlijk niets meer of minder dan een benaming voor een samengeperst product.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 17:33

Dus een hond die brokken eet=een hond die snoepjes eet.ik vind dit niet het zelfde want op snoepjes kunnen ze normaal niet leven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 17:37

Nee, je maakt er wel een creatief verhaal van zo ;)
Brokjes kunnen snoepjes zijn en snoepjes kunnen brokjes zijn. Dat is het enige dat ik ermee wilde zeggen.

En er zijn goede en slechte "trainingssnoepjes" in de handel.
Die noemen ze dan vaak snoepjes. Omdat mensen dat een fijne term vinden.

Maar vaak is de samenstelling 100% hetzelfde als die van normale brok die gevoerd wordt.
Dus echt verschil zit er in veel gevallen niet in.

Enige grote verschil is dat trainingssnoepjes vaak een factor 5 duurder zijn dan normale brok. Mooie marketing truc ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 17:40

Femke schreef:
Nee, je maakt er wel een creatief verhaal van zo ;)
Brokjes kunnen snoepjes zijn en snoepjes kunnen brokjes zijn. Dat is het enige dat ik ermee wilde zeggen.

En er zijn goede en slechte "trainingssnoepjes" in de handel.
Die noemen ze dan vaak snoepjes. Omdat mensen dat een fijne term vinden.

Maar vaak is de samenstelling 100% hetzelfde als die van normale brok die gevoerd wordt.
Dus echt verschil zit er in veel gevallen niet in.

Enige grote verschil is dat trainingssnoepjes vaak een factor 5 duurder zijn dan normale brok. Mooie marketing truc ;)

Oke begrijp het dan zijn we het eens ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 17:41

Ts gewoon lekker overstappen op orijen en dan horen we hoe dat gaat verlopen.ze zal er even aan moeten wennen want is toch heel anders als de brok die je nu geeft.ik ben dus erg benieuwd

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 17:45

kel_tje schreef:
ze heeft niet altijd diarree maar het komt als ik met haar naar puppycursus ben geweest en ze veel beloningssnoepjes krijgt. dus ligt het echt daaraan. heb t paar dagen getest door geen belonings snoepjes te geven en zehad geen diarree!

het liefst wil ik vers vlees en brokken gaan geven. het vlees wil ik het liefste gewoon al kant en klaar zodat ik het niet zelf hoef samen te stellen

Als beloning kun je kip in reepjes snijden en helemaal door koken, ze worden er niet dik van, geen toegevoegde stoffen en niet zo vreselijk zout als de meeste snoepje, daarbij is het heel licht voor de maag :)

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 07:29

even nog vraagje over de Orijen brokken. ik heb nu puppy besteld maar wanneer mag ze adult, mits de brokken bevallen?

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 16:34

En is t normaal dat ze nu 4 a 5 keer per dag poept? Kan dat zijn omdat ze nog moet wennen of zijn het dan toch niey goede brokken voor der?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:45

Geef je dezelfde hoeveelheid of moet je van Orijen meer geven dan van RC?
Zijn de drollen hetzelfde of groter/kleiner, andere structuur?
Hoe vaak poepte ze hiervoor?

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 19:11

Ik geef dezelfde hoeveel als RC.
Het zijn een stuk meer drollen dan ervoor. Ook wat zacht, maar was bij RC ook.
Hiervoor poepte ze 2 a 3 keer.
Ze krijgt nog 3 keer per dag eten dat wel.