bij mijn reu heeft het ook lang geduurd voordat hij zindelijk was. binnen poepen was het snelst over, maar binnen plassen heeft hij echt nog lang gedaan.
ik zou persoonlijk trouwens ook geen water weghouden.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Onze pup van ruim 4 maanden oud doet dat tegenwoordig ook. Eerst heeft ie 3 weken lang niets meer binnen gedaan en nu doet ie het wel weer regelmatig binnen. En dan vooral als ik net buiten ben geweest met hem en daar ook diverse keren heeft geplast (het is een man, hij moet echt overal z'n geur achterlaten sinds kort). _Kimo_ schreef:Wij hebben sinds een maand of 2 een pup erbij. Hartstikke lief beestje verder, alleen het zindelijk worden..
Vanaf dag 1 zijn we elke 1,5/2uur met hem gaan lopen, uitgebreid belonen als hij iets buiten deed, negeren als hij iets binnen deed.
Ging allemaal prima, en hij deed het netjes buiten! Ook wel binnen, maar in het begin hadden we zoiets van agg hij moet het nog leren..
Nu dus ons probleem..
Hij doet het nogsteeds gewoon buiten, maar ook binnen!
Laatst ben ik een aardig stuk met hem wezen lopen, netjes z'n plasje en poepje gedaan, we komen terug en binnen 10 min plast hij in huis..
Zonder een piepje of enige aankondiging.
Hij gaat er nu nog zo'n 7 á 8x per dag uit, krijgt alleen eten en water voor we gaan lopen, en doet z'n behoefte ook elke keer buiten. Maar vervolgens binnen ook nog een keer..
Zo sta ik dus ook gemiddeld 8 plasjes en 5 poepjes per dag op te ruimen! Begin dit onderhand behoorlijk zat te worden, aangezien hij elke keer niks aangeeft, en ook voldoende buiten komt..
Iemand enig idee hoe we dit probleem op kunnen lossen? Af en toe een ongelukje vind ik helemaal prima, maar van zo vaak in huis doen ben ik een beetje klaar mee onderhand

cinn87 schreef:Nou nou wat schrikken we hiervan zeg!! Staat er dat de pup een klap krijgt als ie in huis plast? Nee. Staat er dat ie een schop onder zijn hol krijgt? Nee. Dus waren maken jullie je druk over als mensen zeggen dat ze boos worden als een hond in huis plast? Er word alleen " mag niet " of " foei " etc etc gezegda waarna ze opgepakt worden en buiten gez2t worden, plassen ze daar, gelijk belonen. Bij de 1 werkt dit wel en de ander niet. Niets mis mee.

Hoe leer je dat leeg plassen aan?
Lezen blijft soms moeilijk.. haha
Ik zie het alleen helaas niet altijd meteen als hij wil gaan plassen/heeft geplast
En al zou hij te weinig drinken zou hij ook niet zo vaak plassen..
(zou me dan wel een hoop tijd kosten als ik 8x per dag met hem loop) Maar elk 1,5 á 2uur. En zoals ik hier boven al zei, uitlaten na het slapen/eten/drinken/spelen doen we al 
Zou niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen om zo lang en zo vaak te lopen 
Ik dacht ook dat wandelen voor het eten een grote kans op maagverdraaiingen gaf. Maar de DA raadde juist aan om ong. een half uur na het voeren te gaan lopen. Zeker omdat de sluitspieren van pupjes nog niet zo goed werken in t begin
Vind een ongelukje af en toe ook zeker niet erg hoor.. Hij is nog jong! Maar soms maakt hij er echt een potje van..
Water heeft hij niet 24/7 maar meer dan genoeg. zoals hierboven al staat wil hij vaak nog niet eens drinken als ik z'n bakje weer neer zet. wij doen hetzelfde als wat je zegt, en hij doet ook elke keer z'n behoefte buiten. Maar doet het vervolgens binnen bijv. een half uur ook binnen
Anders zou het idd niet goed zijn! De pup in gechecked door de DA, is helemaal gezond. Weegt nu zo'n 12 kilo, en op aanraaden van DA voeren we iets meer dan volgens de beschrijving op de zak nodig is, omdat hij wat aan de magere kant was omdat hij zo super hard groeit. En we gaan ook niet direct na het eten of drinken uit. Zit altijd wel 20/25 min tussen. De laatste keer eten krijgt hij zo tussen 5 en 6. Drinken krijgt hij gewoon de hele avond nog, tot een uurtje of 10. Dan gaat hij er om 11uur voor het laatst uit en gaat slapen. Doet 's nachts ook niets in z'n bench. (en hij slaap gerust uit tot half 8/8uur als ik hem niet wakker maak) Hoeft dan ook niet direct te plassen o.i.d. Hij kan het dus prima ophouden als het moet, alleen als hij niet in de bench zit, en hij moet, dan doet hij het gewoon waar hij dan ook zit/staat op dat moment. Soms zijn t een paar druppels, soms een flinke plas.
En zoals ik al zei, hij legt niet altijd enorme hopen neer gelukkig.. 
Iedereen heeft het erover dat ik niet boos moet worden, maar er staat ook nergens dat ik dat doe? 

Nergens bang van, kijkt niet op of of. Heeft wel eens z'n speel 10 minuten, maar is verder eigenlijk heel relaxt. Plast ook gerust 2x tijdens het lopen. cinn87 schreef:Nou nou wat schrikken we hiervan zeg!! Staat er dat de pup een klap krijgt als ie in huis plast? Nee. Staat er dat ie een schop onder zijn hol krijgt? Nee. Dus waren maken jullie je druk over als mensen zeggen dat ze boos worden als een hond in huis plast? Er word alleen " mag niet " of " foei " etc etc gezegda waarna ze opgepakt worden en buiten gez2t worden, plassen ze daar, gelijk belonen. Bij de 1 werkt dit wel en de ander niet. Niets mis mee.
_Kimo_ schreef:Zo volgens mij heb ik alles gehad! Wat een hoop reacties zeg..
Nou ik had dit topic eerder moeten openen, lijkt of het knopje ineens in omgegaan bij hem!
Hij heeft maar 4x in huis geplast vandaag en verder alles netjes buiten gedaan!
Ben er helemaal blij mee!

_Kimo_ schreef:@ Hannanas - elk uur er uit gaat helaas niet lukken.. We moeten ook gewoon werken! Maar na het eten/spelen/slapen gaat hij er sowieso uit.