Tips gezocht zindelijk maken pup

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:36

haha ik was al aan het teruglezen waar dat dan stond dat je zo lang met hem liep :+

bij mijn reu heeft het ook lang geduurd voordat hij zindelijk was. binnen poepen was het snelst over, maar binnen plassen heeft hij echt nog lang gedaan.
ik zou persoonlijk trouwens ook geen water weghouden.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:38

Er staat helemaal niet dat ze 1,5 tot 2 uur loopt maar om de 1,5 tot 2 uur met het hondje naar buiten gaat.

Verder goed kijken naar zijn gedrag, de kleine van ons gaat ons vanuit de keuken zitten aankijken, dan weten wij dat hij naar buiten moet.
Onze 3,5 oude pup heeft tot nu toe 5 ongelukjes gehad omdat wij zelf niet goed oplette.

Davinia_

Re: Tips gezocht zindelijk maken pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:42

Herkenbaar TS :j Onze pup van ruim 4 maanden oud doet dat tegenwoordig ook. Eerst heeft ie 3 weken lang niets meer binnen gedaan en nu doet ie het wel weer regelmatig binnen. En dan vooral als ik net buiten ben geweest met hem en daar ook diverse keren heeft geplast (het is een man, hij moet echt overal z'n geur achterlaten sinds kort).
Ik kan daar wel eens moedeloos van worden. Maar ach, het is nog een kleintje en moet nog een hoop leren. Soms doet ie het binnen en kom ik tot de ontdekking dat ie er alweer uit had gemoeten. Maar die van mij geeft het ook nooit aan. Is aan het spelen, gaat staan plassen en gaat weer verder.

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:53

Wij maken een pup zindelijk door hem idd vaak naar buiten te brengen om te plassen of te poepen. Als' ie dat dan buiten doet prijzen we 'm de hemel in. Binnen leggen we een krant bij de deur, voor die ene keer dat wij het niet opmerken en/of te laat zijn.
We hebben verschillende honden gehad en opgevoed en op deze manier is het altijd soepel verlopen.
Ik wil nogmaals benadrukken dat straffen en water weghalen niet goed is!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:05

_Maureen_ schreef:
heeft hij nog ballen ;D

Wat denk je zelf, pup is 4 maanden.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:08

Ojajoh schreef:
Tos240 schreef:
Direct goed straffen en ik liet hem in het begin alleen in de mand zitten.

jij bent niet wijs :oo

Nou , schrik hier echt van.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 17:13

_Kimo_ schreef:
Wij hebben sinds een maand of 2 een pup erbij. Hartstikke lief beestje verder, alleen het zindelijk worden..
Vanaf dag 1 zijn we elke 1,5/2uur met hem gaan lopen, uitgebreid belonen als hij iets buiten deed, negeren als hij iets binnen deed.
Ging allemaal prima, en hij deed het netjes buiten! Ook wel binnen, maar in het begin hadden we zoiets van agg hij moet het nog leren..

Nu dus ons probleem..
Hij doet het nogsteeds gewoon buiten, maar ook binnen!

Laatst ben ik een aardig stuk met hem wezen lopen, netjes z'n plasje en poepje gedaan, we komen terug en binnen 10 min plast hij in huis..
Zonder een piepje of enige aankondiging.

Hij gaat er nu nog zo'n 7 á 8x per dag uit, krijgt alleen eten en water voor we gaan lopen, en doet z'n behoefte ook elke keer buiten. Maar vervolgens binnen ook nog een keer..

Zo sta ik dus ook gemiddeld 8 plasjes en 5 poepjes per dag op te ruimen! Begin dit onderhand behoorlijk zat te worden, aangezien hij elke keer niks aangeeft, en ook voldoende buiten komt..

Iemand enig idee hoe we dit probleem op kunnen lossen? Af en toe een ongelukje vind ik helemaal prima, maar van zo vaak in huis doen ben ik een beetje klaar mee onderhand :+

Als ik het zo lees plast en poept jullie hond ook wel erg veel. Als je 8 plasjes en 5 poepjes per dag moet opruimen, je daarnaast ook nog 8x per dag wandelt, mag ik voor de hond hopen dat hij meer binnen doet als buiten. Anders is het niet normaal hoor. (Als het dus fifty-fifty zou zijn zou de hond 16 plasjes en 10 poepjes per dag doen, dat is echt VEEL!)

Ervan uitgaande dat het hier een gezonde pup betreft en het niet aan de voeding ligt (wat voer je de pup, hoeveel en hoeveel weegt de pup zelf?) betekent dat dus dat de hond meer binnen doet dan buiten.
Dat is voor jou een teken dat je de zindelijkheid niet goed aangepakt hebt.
Water niet weghalen en eten geven deed ik hier juist na de wandeling, even lekker slapen en verteren en dan hoppa meteen naar buiten.
Als je beweegt verteert het sneller, dus hond krijgt eten, loopt een half uurtje, eten zo goed als verteerd en ja dan moet je poepen. Idem met het plassen, hoe meer beweging na het drinken, hoe sneller je moet plassen.
Denk dat daar dus al een goed deel van de oorzaak van je probleem ligt.

Ben dan ook wel benieuwd wanneer de hond zijn laatste maal, water en wandeling krijgt en hoe het dan 's nachts gaat?

Je wilt ook naar succes toe werken. Als je hond om het uur moet plassen, ga je om het uur naar buiten. Gaat dat goed, dan ga je 10 min. later naar buiten etc. etc. Steeds een klein stukje uitbouwen, zo moet de hond het ook steeds iets langer ophouden, maar ook weer niet te lang.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 17:36

Ik heb altijd geleerd dat eten VOOR wandelen een verhoogt risico is voor een maag draaiing. De mijne krijgt na het wandelen eten.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:09

aikon schreef:
Ik heb altijd geleerd dat eten VOOR wandelen een verhoogt risico is voor een maag draaiing. De mijne krijgt na het wandelen eten.

Rustig een plasje gaan doen kan best na het eten.
Zodra de hond met de maag vol druk gaat doen, los rennen en rollen kun je problemen krijgen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:04

ik zou ander voer gaan nemen. als je alleen binnen al 5 hopen op moet ruimen per dag dan wil ik niet weten wat er op een dag uit komt. Als pup al hadden mijn honden 1 á 2 drollen per dag (meestal 2) en dat is zo gebleven.

Wat voer je dus? Als je bijv. pedigree of bonzo voert dan is het min of meer je eigen schuld. Dat soort voersoorten zitten veel zouten e.d. in en daar kunnen honden niet veel mee. Alles wat het lichaam niet kan verteren en wat er wel in gaat moet er ook weer uit en als er veel zouten in zitten moet een hodn veel meer drinken en dus ook veel meer plassen.

verder was mijn hond ook pas met 4 á 5 maanden zindelijk en heb me er geen moment aan ge ergerd. Wel heb ik ook in ruimte beperkt en dat hoeft geen mishandeling o.i.d. te zijn.

Ik had mijn slaapkamer waar zeil ligt, de bijkeuken waar tegels liggen en een bench van 107 cm. Ruimte zat voor een klein pupje en ik had meerdere punten in 1x. Immers als hij een plasje deed (poepen nooit binnen gedaan) dan was het op zeil/tegels of eigen kleed en dus niet erg. Op de vloerbedekking was minder omdat ik de enigste thuis ben die honden geweldig leuk vind en dan moet je dealen als je een hond/pup neemt.
Vervolgens omdat er een hekje in het deurgat stond kon de pup niet uit een ruimte. Hij kon dus al heel snel alleen blijven omdat hij gewend was vanaf dag 1 dat hij niet altijd bij ons kon zijn. Hij had altijd in het verblijf waar hij was een mandje (warm), kleed (koeler) en kale vloer/bench bodem zodat hij kon kiezen. Verder gingen zijn vaste speeltjes altijd mee en dat waren wat knuffels in diverse maten, kauw speeltjes en bijv. een tennisbal, piepspeeltje enz. en knaagmateriaal. Runderoren, gedroogde pens, e.d.
Vanalles te doen en het was altijd een veilige omgeving. Het was uitlaten, 10 minuten (toen hij 8 weken was) los in huis bij ons en daarna in de eigen ruimte en dan viel hij in slaap en zodra hij wakker was uitlaten en weer 10 minuten los enz. En dat los laten langzaam uitgebreid.

Een pup opsluiten vind ik niet erg als het maar gebeurd daar waar altijd water beschikbaar is en daar waar de pup genoeg ruimte heeft en genoeg te doen heeft. Vind het persoonlijk heerlijk dat mijn honden zichzelf kunnen vermaken en mij daar niet altijd voor nodig hebben.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:37

Nou nou wat schrikken we hiervan zeg!! Staat er dat de pup een klap krijgt als ie in huis plast? Nee. Staat er dat ie een schop onder zijn hol krijgt? Nee. Dus waren maken jullie je druk over als mensen zeggen dat ze boos worden als een hond in huis plast? Er word alleen " mag niet " of " foei " etc etc gezegda waarna ze opgepakt worden en buiten gez2t worden, plassen ze daar, gelijk belonen. Bij de 1 werkt dit wel en de ander niet. Niets mis mee.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 23:53

cinn87 schreef:
Nou nou wat schrikken we hiervan zeg!! Staat er dat de pup een klap krijgt als ie in huis plast? Nee. Staat er dat ie een schop onder zijn hol krijgt? Nee. Dus waren maken jullie je druk over als mensen zeggen dat ze boos worden als een hond in huis plast? Er word alleen " mag niet " of " foei " etc etc gezegda waarna ze opgepakt worden en buiten gez2t worden, plassen ze daar, gelijk belonen. Bij de 1 werkt dit wel en de ander niet. Niets mis mee.

en het is je niet aan je verstand gepeuterd dat honden heel gevoelig zijn voor een mens z'n stemmingen

:\

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 00:07

Het heeft helemaal geen zin om boos te worden op een pup die wat in huis doet, het is nog een baby jeetje... :\

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 01:00

@ maureen - ja die heeft hij nog

@ Romana - ja belonen doe ik sowieso nogsteeds :) Hoe leer je dat leeg plassen aan?

@ Hannanas - elk uur er uit gaat helaas niet lukken.. We moeten ook gewoon werken! Maar na het eten/spelen/slapen gaat hij er sowieso uit. En thanks, loop idd elk 1,5/2uur (A) Niet 2uur lang per keer :P Lezen blijft soms moeilijk.. haha

@ Aisie -Altijd water heb ik ook geprobeerd maar dan plast hij nog meer in huis..

@ Devitootje - belonen doe ik sowieso :) Ik zie het alleen helaas niet altijd meteen als hij wil gaan plassen/heeft geplast

@Wilawander - blaasontsteking verwacht ik niet. 's nachts slaapt hij gerust 9uurtjes zonder te plassen. En ook als we even weg zijn en hij zit in de bench doet hij niks.
En we hebben ook zeker tijd en energie er in gestoken.. We hebben beide om de beurt 4 weken vrij genomen, en die 8 weken ook volledig aan hem besteed aan het wennen, zindelijk maken e.d. We liepen in het begin ook nog vaker met hem dan de 8x per dag van nu. Heb bij m'n vorige 2 honden ook nooit problemen gehad, waren beide snel zindelijk. Vandaar dat ik nu niet begrijp wat er mis gaat

@ Cinn - lijkt me niet echt ideaal om het contenu in de bench te houden..

@ Thirty- heb ook zeker wel begrip voor hem hoor! Vind het alleen niet nodig dat hij ondanks het vele lopen, ook nog ontzettend veel in huis poept en plast, en niks aan geeft. Een ongelukje kan altijd gebeuren, maar zo vaak als dit is niet nodig. Heb ik ook nog met geen enkele hond mee gemaakt. Ik heb overigens ook nergens gezegd dat ik boos op hem wordt.. En het was juist de DA die aan raadde om niet 24/7 water te geven aan een pup omdat hij nog geen controle over de blaas heeft. Maar hij komt niks te kort hij. Vaak als hij water krijgt hoeft hij het niet eens. Laat hem echt niet uitdrogen ;) En al zou hij te weinig drinken zou hij ook niet zo vaak plassen..

@ Ojajoh - we lopen niet elke keer 1,5/2uur met hem :+ (zou me dan wel een hoop tijd kosten als ik 8x per dag met hem loop) Maar elk 1,5 á 2uur. En zoals ik hier boven al zei, uitlaten na het slapen/eten/drinken/spelen doen we al :)

@8nnemiek - Daar ben ik het idd wel mee eens. Na een paar maanden mogen ze best weten wat wel en niet mag

@ tos - zo heb jij mazzel gehad zeg!

@ Scw - dat had deze ook in het begin. Dus zei de dierenarts dat je beter regelmatig wat water kon geven ipv 24/7 water. Dus dit hebben we ook gedaan. Maar zoals ik eerder zei, hij kom echt niks tekort!

@ Yamcha - dat doen wij dus ook , elk keer uit laten. Werkte bij de vorige honden prima, bij deze dus nog niet echt..

@ Silince - ik loop dus niet 1,5/2uur per keer met hem, maar ELK 1,5/2uur gaat hij er uit. Om de 1,5/2uur zeg maar ;) Zou niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen om zo lang en zo vaak te lopen :P

@ Aikon - hoopte ook dat de pup het af zou kijken van onze andere hond, maar helaas :+ Ik dacht ook dat wandelen voor het eten een grote kans op maagverdraaiingen gaf. Maar de DA raadde juist aan om ong. een half uur na het voeren te gaan lopen. Zeker omdat de sluitspieren van pupjes nog niet zo goed werken in t begin

@Loulou - poepen wordt gelukkig ook al een stuk minder (ben ik erg blij om want wat een lucht!)

@ Bertina - ik hou hem ook zoveel mogelijk in de gaten, zeker omdat dit niet mijn 1e hond is en dus niet snapte waarom hij het maar in huis bleef doen! Maar hij geeft echt geen reactie. Zo lag hij vanavond bijv. in z'n mandje een beetje om zich heel te kijken, stond op, loopt de mand uit, plast, draait zich om en gaat weer liggen..

@ Davinia - idd, doet deze dus ook :+ Vind een ongelukje af en toe ook zeker niet erg hoor.. Hij is nog jong! Maar soms maakt hij er echt een potje van..

@ cavaleto - straffen doen we ook niet :) Water heeft hij niet 24/7 maar meer dan genoeg. zoals hierboven al staat wil hij vaak nog niet eens drinken als ik z'n bakje weer neer zet. wij doen hetzelfde als wat je zegt, en hij doet ook elke keer z'n behoefte buiten. Maar doet het vervolgens binnen bijv. een half uur ook binnen

@ Sassol - hij zijn ook geen mega plasjes/poepjes wat hij elke keer neer legt hoor :P Anders zou het idd niet goed zijn! De pup in gechecked door de DA, is helemaal gezond. Weegt nu zo'n 12 kilo, en op aanraaden van DA voeren we iets meer dan volgens de beschrijving op de zak nodig is, omdat hij wat aan de magere kant was omdat hij zo super hard groeit. En we gaan ook niet direct na het eten of drinken uit. Zit altijd wel 20/25 min tussen. De laatste keer eten krijgt hij zo tussen 5 en 6. Drinken krijgt hij gewoon de hele avond nog, tot een uurtje of 10. Dan gaat hij er om 11uur voor het laatst uit en gaat slapen. Doet 's nachts ook niets in z'n bench. (en hij slaap gerust uit tot half 8/8uur als ik hem niet wakker maak) Hoeft dan ook niet direct te plassen o.i.d. Hij kan het dus prima ophouden als het moet, alleen als hij niet in de bench zit, en hij moet, dan doet hij het gewoon waar hij dan ook zit/staat op dat moment. Soms zijn t een paar druppels, soms een flinke plas.

@ dierenfan - ik heb voer van de DA, dus daar zal het niet aan liggen :) En zoals ik al zei, hij legt niet altijd enorme hopen neer gelukkig.. :+

@Cinn - dacht al dat het aan mij lag :+ Iedereen heeft het erover dat ik niet boos moet worden, maar er staat ook nergens dat ik dat doe?

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 01:04

Zo volgens mij heb ik alles gehad! Wat een hoop reacties zeg..

Nou ik had dit topic eerder moeten openen, lijkt of het knopje ineens in omgegaan bij hem!
Hij heeft maar 4x in huis geplast vandaag en verder alles netjes buiten gedaan!
Ben er helemaal blij mee!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 01:10

Hoeveel plast hij buiten? Is hij misschien te druk, of plast hij niet leeg? Dat jij denkt dat hij na een plasje wel klaar is, maar hij nog zeker 3 kleine wilt doen?

Vaak is het dan toch zo dat als honden snel na het uitlaten weer plassen, ze buiten te druk zijn of niet op hun gemak. En het dan liever binnen doen of er dan pas weer aan denken.

Ook zou ik toch eens kijken of het uitmaakt als je hem na het wandelen eten geeft. Sowieso aan te raden mocht hij buiten druk bezig zijn.

Overigens complimenten hoe je op iedereen reageert, het was nogal een hoop :')

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 01:17

Zeg dat wel :')
Maar ja, vond ook niet alle reacties even leuk en wil me dan toch verdedigen want ik doe echt m'n best en probeer alles zo goed mogelijk te doen! Beestje komt echt niks te kort..

Hij voelt zich naar mijn weten prima op z'n gemak buiten, het is sowieso echt een sulletje.. :') Nergens bang van, kijkt niet op of of. Heeft wel eens z'n speel 10 minuten, maar is verder eigenlijk heel relaxt. Plast ook gerust 2x tijdens het lopen.

Na het lopen eten geven wil ik ook zo snel mogelijk aan beginnen, doe dit bij m'n andere hond ook (is een moeilijke eter, en heeft na het lopen ook meestal meer trek dan er voor) maar ben dan bang dat hij ook weer binnen gaat poepen.. Maar ik kan het sowieso gaan proberen!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 01:58

Als je hem na het lopen eten gaat geven begeleid hem daarna dan ook meteen tot een dutje. Dan is het een kwestie van meteen naar buiten als hij wakker wordt en dan zou het geen drolletjes binnen op moeten leveren!

Laat je weten hoe het verder verloopt?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 02:06

ik heb alleen maar staffords gehad, ook gefokt en nu heb ik een paar zuivere pitjes lopen.. alles van pup af aan de 1 wat sneller zindelijk dan de ander, maar over het algemeen staan staffords er wel om bekend dat het wat langer duurt hoor voor ze zindelijk zijn.. je pup is pas 4 mnd oud en dat is erg jong om alles dan ineens op te kunnen houden.
water hoort er genoeg te staan en zeker voor een pup dus dat niet weghouden alsjeblieft..
ik denk dat je hem gewoon de tijd moet geven om volwassen te worden en bij een plasje of poepje in huis negeren en gewoon opruimen.
wat ik zelf meestal deed met de pups, is een krantje neerleggen en als er op geplast werd gelijk weghalen en een nieuwe neerleggen, dat krantje steeds verder verplaatsen richting de deur totdat er helemaal niets meer lang.
en wat ik ze ook wel eens aangeleerd heb is de commando luid bij de deur als ze naar buiten moesten..
ik heb een aantal gehad die dan 1 keer blafte bij de deur als ze nodig moesten.
succes ts.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 09:34

cinn87 schreef:

Hoezo we , jij toch blijkbaar niet?

Direct goed straffen staat er en is het advies en dat is bij een pup van nog maar 4 maanden niet eerlijk. Zulk advies mag gelijk de prullenbak in.
Als je een schreeuw of een brul geeft bij een Sheltie pup die in huis plast word je flink afgestraft. Want daar verpest je hem en de band die je met hem zou willen echt wel mee.
Een pup kan (net als een mensen baby) de eerste tijd zijn plas nog niet op houden waarom dan de pup daarvoor straffen? Hoe gevoeliger de pup hoe meer je hem daarmee beschadigt.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 09:37

_Kimo_ schreef:
Zo volgens mij heb ik alles gehad! Wat een hoop reacties zeg..

Nou ik had dit topic eerder moeten openen, lijkt of het knopje ineens in omgegaan bij hem!
Hij heeft maar 4x in huis geplast vandaag en verder alles netjes buiten gedaan!
Ben er helemaal blij mee!

+:)+ Hier ook een pup van net 4 maanden, zins gister door wat de bedoeling is. Zullen vast nog wel wat ongelukjes komen maar het gaat de goede kant op. :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 09:42

Gaat de goede kant op dan, TS :D
Die van mij heeft het al 2 dagen niet binnen gedaan, ook helemaal blij!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:26

ik heb nu een beagle teefje van nu 15 maanden en die was met 4 maanden ook nog niet compleet zindelijk...
nu had zij ook veel problemen met haar darmpjes (nu sinds 3 maanden eindelijk zo goed als onder controle) en daardoor duurder het ook een stuk langer voor zij zindelijk was...
aangezien ik geen tuin heb (woon in een appartement en heb dus alleen een balkon), heb ik naast het elk uur uitlaten (en dat kwam overeen met na elke voeding, spelen en slapen), in het begin door het hele huis en later afgebouwd naar 1 plek in het huis van die celstofmatjes (kreeg ik 3 pakken van, van de leverancier die bij ons op het werk de luiers levert) neergelegd...

toen dit nog 1 matje was heb ik wel goed nagedacht wat ik ging doen (ook omdat ze toen alleen 's nachts en als ze aan de diarree was ongelukjes had)...
ik kon ervoor kiezen om het matje weg te halen en dan 's nachts als zij zich melde, in alle haast mn kleren aan te trekken, hond aan de riem te doen en dan als de sodemieter die 3 trappen af te racen (met als gevolg dat ze dan bij de 2de trap het al niet meer op kon houden en het liet lopen) of voor een kattenbak die ik op het balkon heb staan en dan in geval van ziekte (diarree) en 's nachts haar daar zonder stress en in alle rust haar daar haar behoefte laten doen...
ik heb toen gekozen voor de kattenbak met kattenbak korrels en ik vind het ideaal...ik gebruik hem niet uit gemakzucht om wandelingen over te kunnen slaan, maar puur voor de nacht en bij ziekte van de hond...

ik weet dat ik nu enorm veel tegengas ga krijgen, maar ik heb hier echt enorm goed over nagedacht en voor ons werkt het...ik heb op mijn balkon ook een vuilnisbak staan met zak erin en daar gaan dan de poepjes of plasjes in...
ook zorg ik altijd voor kattenbakkorrels die lekker ruiken (nu citroengeur, maar hiervoor zwitsalgeur), dit zodat het niet gaat stinken...

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:48

_Kimo_ schreef:
@ Hannanas - elk uur er uit gaat helaas niet lukken.. We moeten ook gewoon werken! Maar na het eten/spelen/slapen gaat hij er sowieso uit.

Ik persoonlijk denk dat het hem hierin zit. In het begin moet je gewoon zeker elk uur met een pup buiten, imo gaat dat niet anders.
Als wij een pup hebben wordt er (ombeurten met mijn man) een aantal weken vrij genomen, we zorgen dat de eerste weken afwisselend steeds iemand tijd genoeg heeft om er elk uur mee buiten te gaan.
Meeste hondjes waren hier zo op 3 a 4 maand echt wel zindelijk. Maakt in mijn beleving ook niets uit reu of teef.
Slapen snachts hier de eerste maanden in een bench (met waterbakjes, ik vind dat ik een pup niet sneller zindelijk krijg door drinken af te pakken, dat vind ik echt sneu!)
Gepoept heeft er hier eigenlijk nog nooit een in de bench, overdag als ze los in huis zijn dan een heel enkele keer per ongeluk, maar eerder door mijn eigen schuld als ik niet snel genoeg zag dat de pup op de grond snuffelde.
Op een gegeven moment leer je dat sneller te herkennen, pup geeft meestal wel aan als ie wat moet, maar soms zijn deze tekenen wel subtiel.
Belonen als ze buiten wat doen, en als het per ongeluk binnnen is daar geen groot drama van maken.
Voer kan wel wat uitmaken lijkt me.
Maar ik ga er dan ook even niet vanuit dat je Bonzo of iets dergelijks voert?

Wij hebben trouwens border collies, 4 stuks, en bij alle 4 geen enkel probleem geweest, zelfs niet bij de eerste 2, die we als nestbroers dus 2 pups tegelijk hadden (en dat ofschoon iedereen altijd zegt 2 pups tegelijk gaat niet)
Die eerste 2 hebben de eerste weken voor de nacht zelfs samen in de bench gezeten, en ook dan hooguit een keer een plasje per ongeluk...en ik geloof niet echt dat het ras van een hond er iets mee te maken heeft.
Eerder planning en geduld.

Succes ermee ts!

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:48

Ik schrik er idd zeker niet van nee. Tenslotte is een hond geen baby en blijft het een beest. Als jij tegen je hond " nee " zegt of " foei " dan slaat die daar heus niet van door, onzin! Wel kan ik begrijpen dat die aanpak niet bij elk soort hond en dat het dus per hond/ras verschillend is.