Wat is nu echt slecht voor een kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:05

Ten eerste alles wat te veel is, is slecht.
Kaas kan met mate echt geen kwaad tenzij je kat problemen heeft mijn zijn spijsverteringsstelsel.
Wat echter altijd slecht is zijn dingen als granen, voeders/snoepjes met BHT/BHA en dergelijke chemische stoffen.
En dan is er natuurlijk nog een waslijst met echt giftige dingen.
Maar zuivelproducten met mate, (rauwe) vis, (rauw)vlees met uitzondering van varken vallen daar niet onder.
Vooropgesteld dat je kat gezond is en niet allergisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:10

Ik snap eigenlijk niet waarom je je kat kaas of chips zou willen geven? Ik geef mijn katten naast hun premium voer wel eens een rauw stukje vlees (meestal kip), daar doe je ze een groot plezier mee :j

Overigens heb ik een Ragdoll en dat is net een stofzuiger, als jij iets (eetbaars) laat vallen eet hij het op, ongeacht wat het is. Dat is niet handig, en we maken hier ook geen gewoonte van maar ja... verder krijgt hij niks van mensenvoedsel.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:16

ha, bij ons wordt er door de kat alles wat valt gegeten behalve zoute stokjes.
casave chips is ze gek op, japanse mix vind ze heerlijk, alle soorten vlees. de restjes van gourmet/ mislukte kookkunsten krijgt ze wat niet eigenlijk ? en ze is al 19 en loopt nog steeds rond

wemkelover

Re: Wat is nu echt slecht voor een kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:46

tsja ik geef mijn katten eigenlijk bijna nooit iets. Maar wij hebben een open keuken en als we dus niet goed opletten springt er wel eens een op het aanrecht.
Zo hebben ze al eens champignons gejat, paprika, prei, wat niet? En we hebben er een die eet het hooi van de cavia's op.
Mensen eten lijkt me zo en zo niet gezond voor een kat. We geven ze wel eens een klein stukje vleeswaren ham, kipfilet maar dat is zo miniscul vraag me af of ze het wel proeven.

Nobodyshere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:55

die van mij kreeg dat eerst ook altijd als hij sochtends niet op het aanrecht had gesprongen en tijdens het koken enzo om hem te verzorgen.maar hij kreeg er steeds blaasgruis, niersten en kristallen van. nu heeft hij daardoor hele slechten nieren en blaas gekregen en moet nu speciaal voer dat niet zo heel goedkoop is. maar de poes kreeg ook altijd kaas en die werd er niet ziek van. de dierenarts zij dat katers er gevoeliger voor zijn dan poezen en het ligt ook aan de kat zelf.

merithshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:58

kaas is sowieso heel slecht, een blokje kaas dat staat gelijk aan 2 hamburgers voor de mens. niet zo goed dus ;p verse kip of vis is dan wel weer heel goed

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:10

Ik weet niet of er hier een verband met gelegd kan worden maar men kat heeft nu al twee keer ergstige nierfalen gehad en ik weet niet of ik ze nog lang bij mij ga hebben. Men beestje is nog maar 3 jaar. Maar wat men ex dus aan men kat gaf toen ie klein was, was vaak rozijnen.. en nu lees ik wat een gevolgen het kan hebben :( :wow: . ik hoop echt dat het daar niet van komt of ik vergeef het men ex nooit..

Dus mensen let echt op met rozijnen!!! Voor de rest heb ik mijn kat nooit iets anders bijgevoerd dan haar eigen eten