Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
spatter schreef:ik zou de hond herplaatsen
dat is het eerlijkste ten opzichte van de hond en je moeder
spatter schreef:de hond is duidelijk niet op zijn plaats bij jullie en uit dat in wangedrag
je moeder is niet in staat om hem te corrigeren(vanwege ziekte) en zij zal dat toch moeten doen overdag
spatter schreef:het helpt geen sier als de hele familie met de hond op cursus gaat als je moeder de hele dag met de hond zit en niet in staat is om de hond te corrigeren
spatter schreef:ik zou persoonlijk voor een lieve poes gaan
zo zit je moeder niet alleen maar hoeft ze er niet mee te lopen
of anders zorgen dat je echt een hele lieve hond ergens vind maar als je moeder zo soft is, verval je op den duur toch weer in een hond die beroerd luistert
WinSel schreef:Ik heb idd overlegt en we gaan kijken naar een geschikte baas.
Ik ben het namelijk volledig met je eens spatter.
Mocht iemand nog een geschikte baas weten hoor ik dat graag....
WinSel schreef:Hallo,
Wij hebben sinds 3 jaar een hond, rasloos, 4 jaar oud, gecastreerde reu.
mijn moeder is 100% afgekeurd omdat zij 4 jaar geleden een hersenbloeding heeft gehad
Omdat mijn moeder door haar hersenbloeding alle dagen thuis kwam te zitten, hebben wij besloten om een hond aan te schaffen. Natuurlijk stonden wij er allemaal achter, maar het ging in eerste instantie erom dat mijn moeder niet alle dagen alleen was en een doel had om te lopen.
Mijn moeder kan hem niet aan, hij luistert voor geen meter, blaft veel en sloopt van alles.
Vind het ook erg sneu voor mn moeder, want ze geniet weinig van de hond.
WinSel schreef:Mijn moeder is niet in staat om cursus te doen helaas, zo goed loopt ze niet meer.
Het probleem is dus echt dat als zij alleen is, zij met de hond bezig moet zijn.
Dat maakt het ook zo moeilijk allemaal, ik wil met alle liefde op cursus gaan met hem, maar uit eindelijk gaat het om mijn moeder....
Ik denk dat het beter was geweest voor haar, dat we een klein hondje hadden genomen ipv middelgroot. Maja....
spatter schreef:WinSel schreef:Hallo,
Wij hebben sinds 3 jaar een hond, rasloos, 4 jaar oud, gecastreerde reu.
mijn moeder is 100% afgekeurd omdat zij 4 jaar geleden een hersenbloeding heeft gehad
Omdat mijn moeder door haar hersenbloeding alle dagen thuis kwam te zitten, hebben wij besloten om een hond aan te schaffen. Natuurlijk stonden wij er allemaal achter, maar het ging in eerste instantie erom dat mijn moeder niet alle dagen alleen was en een doel had om te lopen.
Mijn moeder kan hem niet aan, hij luistert voor geen meter, blaft veel en sloopt van alles.
Vind het ook erg sneu voor mn moeder, want ze geniet weinig van de hond.
Er is dus geen, ik herhaal, geen klik tussen de hond en de moeder van TS
Dit terwijl zij hele dagen met de hond zit.
De hond uit zijn frustratie in slopen ,blaffen en negeren van commando's.
Hoe duidelijk moet een dier aangeven dat hij ergens echt niet op zijn plaats is?????????????????
Wat is er verder mis met herplaatsen?
Een paard verkoop je toch ook als de klik er niet is?
Wees eerlijk naar jezelf en je dier!
spatter schreef:WinSel schreef:Mijn moeder is niet in staat om cursus te doen helaas, zo goed loopt ze niet meer.
Het probleem is dus echt dat als zij alleen is, zij met de hond bezig moet zijn.
Dat maakt het ook zo moeilijk allemaal, ik wil met alle liefde op cursus gaan met hem, maar uit eindelijk gaat het om mijn moeder....
Ik denk dat het beter was geweest voor haar, dat we een klein hondje hadden genomen ipv middelgroot. Maja....
spatter schreef:pfff mensen kinderen , doe jij in het hele leven zo ontzettend moeilijk?
TS geeft duidelijk aan dat het thuis niet werkt en blijkbaar is het ze na 3 jaar nog steeds niet gelukt de hond normaal gedrag aan te leren.
Wat verwacht jij nu van deze mensen, dat ze ineens met wat hulp die hond in het gareel krijgen nadat hij 3 jaar niet heeft geluisterd?
Droom vrolijk verder, maar die hond is niet gek en krijg je echt niet zomaar meer gecorrigeerd, hun niet.
Heel misschien in een nieuwe situatie bij een nieuwe baas dat het gaat lukken.
Liefst bij iemand met een dominante hond die heel goed luistert, die corrigeert de hond dan.
Ik zou zeggen, neem de hond over als je denkt dat het zo simpel is !
WinSel schreef:Mijn moeder is niet in staat om cursus te doen helaas, zo goed loopt ze niet meer.
Loiz schreef:WinSel schreef:Mijn moeder is niet in staat om cursus te doen helaas, zo goed loopt ze niet meer.
Ben bang dat híer het probleem zit. Hondlief heeft energie over en kan dat niet kwijt omdat hij te weinig uitgelaten word.
.