Wat te doen met hond ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 15:40

In slapen doe ik zeker niet, dat is hier totaal overbodig, hij is niet gevaarlijk, alleen denk ik dat hij niet in ons gezin past. Hij bijt nooit, maar hij heeft gewoon een consequent iemand nodig, iemand met hondenervaring en tijd en geduld...
Ik ga overleggen met mijn ouders wat het beste is om te doen...

Annepaardoes, idd zo denk ik er ook over, en als hij weg gaat, gaat ie zeker niet naar de eerste de beste.
Ik wil eerst weten wat ze hem te bieden hebben

BertinaBvd

Re: Wat te doen met hond ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:00

Is het niet mogelijk om priveles te nemen van een gedragsdeskundige bij jullie in de buurt ?
Deze kan vanuit huis met jou en / of je moeder werken met de hond.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:06

Er terug mee op cursus gaan.

Wij hebben in juli een hondje geadopteerd met onbekende leeftijd (organisatie zegt 2 jaar, boekje staat 5 jaar, is straathondje geweest).

Ik ben er meteen vanaf het begin mee naar de cursus geweest. Ze kan nu al het bevel blijven en kom hier. De voet (zitten naast mijn voet) begint ze door te krijgen. Je moet alleen volhouden en heel veel belonen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:47

ik zou de hond herplaatsen
dat is het eerlijkste ten opzichte van de hond en je moeder

de hond is duidelijk niet op zijn plaats bij jullie en uit dat in wangedrag
je moeder is niet in staat om hem te corrigeren(vanwege ziekte) en zij zal dat toch moeten doen overdag

het helpt geen sier als de hele familie met de hond op cursus gaat als je moeder de hele dag met de hond zit en niet in staat is om de hond te corrigeren

ik zou persoonlijk voor een lieve poes gaan
zo zit je moeder niet alleen maar hoeft ze er niet mee te lopen
of anders zorgen dat je echt een hele lieve hond ergens vind maar als je moeder zo soft is, verval je op den duur toch weer in een hond die beroerd luistert

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 16:57

Ik heb idd overlegt en we gaan kijken naar een geschikte baas.
Ik ben het namelijk volledig met je eens spatter.
Mocht iemand nog een geschikte baas weten hoor ik dat graag....

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:04

spatter schreef:
ik zou de hond herplaatsen
dat is het eerlijkste ten opzichte van de hond en je moeder

Dat hoeft niet. Als de motivatie er is om aan het probleem te werken en de klik met de hond er nog wel is is het zeker het proberen waard om er mee aan de slag te gaan.

spatter schreef:
de hond is duidelijk niet op zijn plaats bij jullie en uit dat in wangedrag
je moeder is niet in staat om hem te corrigeren(vanwege ziekte) en zij zal dat toch moeten doen overdag

Waar staat dat moeder de hond niet kan corrigeren vanwege haar ziekte?

spatter schreef:
het helpt geen sier als de hele familie met de hond op cursus gaat als je moeder de hele dag met de hond zit en niet in staat is om de hond te corrigeren

Moeder moet inderdaad ook de motivatie hebben om met de hond aan de slag te gaan. Waarom ben je zo gefixeerd op dat corrigeren? Het gaat erom dat de hond een duidelijke leider nodig heeft. Een die consequent en duidelijk is. Een goede leider is niet alleen maar bezig met corrigeren. Het is een houding die je aanneemt.

spatter schreef:
ik zou persoonlijk voor een lieve poes gaan
zo zit je moeder niet alleen maar hoeft ze er niet mee te lopen
of anders zorgen dat je echt een hele lieve hond ergens vind maar als je moeder zo soft is, verval je op den duur toch weer in een hond die beroerd luistert

Met een andere hond heb je inderdaad grote kans dat je in het zelfde patroon valt. Moeder (en ook de rest van de leden van het gezin) moeten leren een leider te zijn naar de hond en hoe de opvoeding steekt wat betreft en aan en af leren van dingen.

Dona85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:06

Ben het eens met annepaardoes,
de motivatie moet er zijn!

En Inderdaad zou ik zelf niet gauw kiezen voor een stroomband.
Maar ook niet voor herplaatsen omdat de hond tegen alles en nog wat blaft.
Verder is hij dus lief begrijp ik..
Is misschien ook de weg van de minste weerstand kiezen.
Ik mag dit natuurlijk niet als vergelijk zetten, maar als je een baby hebt die alleen maar huilt, of je hebt een paard die altijd hinnikt als hij bij de groep weggaat ga je hen toch ook niet herplaatsen?
Heel zwart wit natuurlijk maar ik zou eerst alle middelen aangrijpen als je veel van het beest houdt en dan kun je altijd nog herplaatsen.

Maar de keuze is aan TS, ik hoop dat je goede en leuke mensen vind.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:10

WinSel schreef:
Ik heb idd overlegt en we gaan kijken naar een geschikte baas.
Ik ben het namelijk volledig met je eens spatter.
Mocht iemand nog een geschikte baas weten hoor ik dat graag....

Ik heb het idee dat deze keuze wel heel snel (te snel) gemaakt is.
Aan het begin van je topic geeft je nog aan dat herplaatsen echt je laatste keuze en vertel je dat je contact hebt opgenomen met een andere hondensportschool om te kijken of zij jullie kunnen helpen. En nu gaan jullie de hond herplaatsen. Deze keuzes in een tijdsbestek van nog geen 2 1/2 uur.
Ik denk zelf echt dat als de klik met de hond er nog wel is en jullie allen met goede begeleiding er aan gaan werken dat het zeker positieve resultaten gaat opleveren. Maar de wil moet er wel zijn. Ik vind het zelf in ieder geval het proberen waard.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:22

WinSel schreef:
Hallo,
Wij hebben sinds 3 jaar een hond, rasloos, 4 jaar oud, gecastreerde reu.
mijn moeder is 100% afgekeurd omdat zij 4 jaar geleden een hersenbloeding heeft gehad
Omdat mijn moeder door haar hersenbloeding alle dagen thuis kwam te zitten, hebben wij besloten om een hond aan te schaffen. Natuurlijk stonden wij er allemaal achter, maar het ging in eerste instantie erom dat mijn moeder niet alle dagen alleen was en een doel had om te lopen.

Mijn moeder kan hem niet aan, hij luistert voor geen meter, blaft veel en sloopt van alles.

Vind het ook erg sneu voor mn moeder, want ze geniet weinig van de hond.

Er is dus geen, ik herhaal, geen klik tussen de hond en de moeder van TS
Dit terwijl zij hele dagen met de hond zit.
De hond uit zijn frustratie in slopen ,blaffen en negeren van commando's.

Hoe duidelijk moet een dier aangeven dat hij ergens echt niet op zijn plaats is?????????????????

Wat is er verder mis met herplaatsen?
Een paard verkoop je toch ook als de klik er niet is?

Wees eerlijk naar jezelf en je dier!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:23

WinSel schreef:
Mijn moeder is niet in staat om cursus te doen helaas, zo goed loopt ze niet meer.

Het probleem is dus echt dat als zij alleen is, zij met de hond bezig moet zijn.
Dat maakt het ook zo moeilijk allemaal, ik wil met alle liefde op cursus gaan met hem, maar uit eindelijk gaat het om mijn moeder....
Ik denk dat het beter was geweest voor haar, dat we een klein hondje hadden genomen ipv middelgroot. Maja
....

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:26

cesar millan *\o/*

Nee even serieus.. Ik ben echt heilig overtuigd door zijn programma's/boeken etc etc..
Een hond is zo te veranderen, het is de baas die niet zo makkelijk verandert..
Dus daarom dat jouw bericht over het missen van zijn opvoeding mij zo opviel.. Hier geloof ik namelijk niet zo in..

Maargoed, wel heel vervelend allemaal en ik hoop dat je er snel iets aan kunt veranderen!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:36

spatter schreef:
WinSel schreef:
Hallo,
Wij hebben sinds 3 jaar een hond, rasloos, 4 jaar oud, gecastreerde reu.
mijn moeder is 100% afgekeurd omdat zij 4 jaar geleden een hersenbloeding heeft gehad
Omdat mijn moeder door haar hersenbloeding alle dagen thuis kwam te zitten, hebben wij besloten om een hond aan te schaffen. Natuurlijk stonden wij er allemaal achter, maar het ging in eerste instantie erom dat mijn moeder niet alle dagen alleen was en een doel had om te lopen.

Mijn moeder kan hem niet aan, hij luistert voor geen meter, blaft veel en sloopt van alles.

Vind het ook erg sneu voor mn moeder, want ze geniet weinig van de hond.

Er is dus geen, ik herhaal, geen klik tussen de hond en de moeder van TS
Dit terwijl zij hele dagen met de hond zit.
De hond uit zijn frustratie in slopen ,blaffen en negeren van commando's.

Hoe duidelijk moet een dier aangeven dat hij ergens echt niet op zijn plaats is?????????????????

Wat is er verder mis met herplaatsen?
Een paard verkoop je toch ook als de klik er niet is?

Wees eerlijk naar jezelf en je dier!

Ken jij de hond en de moeder van de TS persoonlijk of concludeer je dat alleen maar uit dat stukje tekst.
Dat ze weinig geniet van een hond die niet sloopt en luistert kan ik mij voorstellen, maar dat wil nog niet zeggen dat de klik weg is.

Dat het slopen, blaffen en negeren van commando's voortkomen uit frustratie kun je helemaal niet zeggen. Misschien sloopt hij wel, omdat hem nooit goed is aangeleerd wat hij wel en niet mag kapot bijten, blaft hij overmatig omdat hem nooit is geleerd dat niet om alles geblaft hoeft te worden of is de hond juist bang en luistert de hond niet omdat moeder geen duidelijk leider is, waardoor de hond maar de rol van leider op zich neemt. Om even wat opties te noemen. En denk eraan dat de hond al een herplaatser was, dus misschien ahd hij al wel de verkeerde dingen geleerd dus moet je extra sterk in je schoenen staan om de hond goed te kunnen begeleiden.

Het hoeven helemaal geen tekenen te zijn dat de hond per direct niet op zijn plaats is. Ja, als er geen verandering komt dan is dit inderdaad niet het goede plekje voor de hond.

Er is niets mis met herplaatsen. Maar het gedrag van de hond is niet onomkeerbaar. Als er hard gewerkt wordt kan het gedrag van de hond wel degelijk veranderen. Maar dan moet eerst het gedrag van de baasjes veranderen.

spatter schreef:
WinSel schreef:
Mijn moeder is niet in staat om cursus te doen helaas, zo goed loopt ze niet meer.

Het probleem is dus echt dat als zij alleen is, zij met de hond bezig moet zijn.
Dat maakt het ook zo moeilijk allemaal, ik wil met alle liefde op cursus gaan met hem, maar uit eindelijk gaat het om mijn moeder....
Ik denk dat het beter was geweest voor haar, dat we een klein hondje hadden genomen ipv middelgroot. Maja
....

Spatter, dit geeft nog niet aan dat de moeder niet in staat is de hond op te voeden en een leider voor de hond te zijn.
Moeder hoeft niet perse naar cursus. De TS kan ook iemand van een goede hondensportschool of een gedragstherapeut vragen bij hen thuis langs te komen en hen thuisbegeleiding te geven. Ik denk dat dat in deze situatie ook meer helpt dan enkel een cursus.

De wil moet er zijn om verandering in de situatie te brengen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:48

pfff mensen kinderen , doe jij in het hele leven zo ontzettend moeilijk?

TS geeft duidelijk aan dat het thuis niet werkt en blijkbaar is het ze na 3 jaar nog steeds niet gelukt de hond normaal gedrag aan te leren.
Wat verwacht jij nu van deze mensen, dat ze ineens met wat hulp die hond in het gareel krijgen nadat hij 3 jaar niet heeft geluisterd?

Droom vrolijk verder, maar die hond is niet gek en krijg je echt niet zomaar meer gecorrigeerd, hun niet.
Heel misschien in een nieuwe situatie bij een nieuwe baas dat het gaat lukken.
Liefst bij iemand met een dominante hond die heel goed luistert, die corrigeert de hond dan.

Ik zou zeggen, neem de hond over als je denkt dat het zo simpel is !

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:56

Lastige situatie zowel voor je moeder als voor de hond!

Ik denk dat je goed opzoek moet gaan naar een nieuw baasje die een uitdaging niet uit de weg gaat en bekend is met honden die erg graag hun eigen ding doen!

Dat is een eerlijke beslissing voor de hond en voor je moeder denk ik!

ik wens je succes!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:00

spatter schreef:
pfff mensen kinderen , doe jij in het hele leven zo ontzettend moeilijk?

TS geeft duidelijk aan dat het thuis niet werkt en blijkbaar is het ze na 3 jaar nog steeds niet gelukt de hond normaal gedrag aan te leren.
Wat verwacht jij nu van deze mensen, dat ze ineens met wat hulp die hond in het gareel krijgen nadat hij 3 jaar niet heeft geluisterd?

Droom vrolijk verder, maar die hond is niet gek en krijg je echt niet zomaar meer gecorrigeerd, hun niet.
Heel misschien in een nieuwe situatie bij een nieuwe baas dat het gaat lukken.
Liefst bij iemand met een dominante hond die heel goed luistert, die corrigeert de hond dan.

Ik zou zeggen, neem de hond over als je denkt dat het zo simpel is !

Jeetje wat volwassen reactie zeg..
Jij concludeert dingen die helemaal niet waar hoeven te zijn.
En waar hoor je mij zeggen dat het simpel is? Ik geef aan dat de handdoek nog niet in de ring gegooid hoeft te worden, maar dat de wil er wel voor moet zijn. Als die wil er niet is, is herplaatsing een betere optie.
En ja ik geloof nog zeker dat er met hulp van de juiste mensen verandering mogelijk is.
Maar laat ik ophouden verder met jou in discussie te gaan. Mijn mening is wel duidelijk een fatsoenlijke discussie met jou lijkt niet mogelijk.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:12

Winsel: Succes met je beslissing. Laat het niet over één nacht ijs gaan.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 07:11

Ik heb besloten om reactie van de honden school af te wachten in de hoop dat zij mij kunnen helpen.
Mocht er in tussen tijd zich een geschikt baasje melden kunnen we dat altijd nog overwegen :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 07:35

Jammer dat er vóór de aanschaf niet beter is nagedacht of deze keuze wel zo geschikt was. Een 1 jarige, grote hond als herplaatser in deze thuissituatie, dan moet je wel heel goed weten wat je in huis haalt en ervaring met honden hebben.. Dat TS op cursus gaat lijkt mooi, maar moeder zal daar helaas niets aan hebben. Enige optie is misschien nog een gedragstherapeut die wekelijks aan huis advies en training komt geven. Voornamelijk voor de moeder, maar het hele gezin zal het advies dan aan moeten nemen en er mee aan de slag gaan, anders is het kansloos.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 07:40

WinSel schreef:

Ben bang dat híer het probleem zit. Hondlief heeft energie over en kan dat niet kwijt omdat hij te weinig uitgelaten word.
Tis een idee om om beurten met de hond te gaan lopen en écht door blijven leren met commando's. Maar vergeet niet dat
een hond weinig aandacht heeft als hij zijn energie niet kwijt kan. Laat hem zeker 1x per dag een uur uit en ga dan 1 of 2x per
dag wat oefeningen doen.

Hier hadden jullie idd over na kunnen denken, vind het persoonlijk dus ook sneu voor de hond. Mocht je echt tegen deze
hond opzien, dan is t misschien maar beter iemand te zoeken die wel de energie in hem kan steken die hij nodig heeft.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 07:48

als ik eerlijk ben zou ik adviseren om te herplaatsen en doe het via een asiel. Daar zoekt men vaak selectief naar goede mensen. Immers ze willen hun dieren in 1x goed plaatsen. Daarnaast mocht het niet gaan komt hij terug naar het asiel en niet terug naar jullie zodat je niet keer op keer afscheid moet nemen.

in dit geval schrijf je duidleijk dat de hond er is voor je moeder. Echter je moeder kan niets met de hond en je kan dus nog 10 jaar zo door gaan maar als het niet lukt dan lukt het niet en beter dit toe te geven als de hond 4 jaar is en nog makkelijker herplaatst wordt dan toegeven als de hond 8 jaar is.

Een 4 jarige hond kan nog makkelijk vanalles leren. Heb hier al 2x een herplaatsre gehad van 3.5 jaar en heb ze nog enorm veel kunnen leren soms gaat het zelfs nog sneller omdat die pubers en puppen veel sneller afgeleid worden. Maar dat ligt er weer aan hoe voergevoelig of hoe gek je hond op spelen is. Heb nu een boxer met 3.5 jaar uit het asiel die niet voergericht is en spelen onzin vind samen met mensen (met andere honden dan weer wel) heb ermee op training gezeten en het ging wel om hem dingen aan te leren maar hij wilde geen beloning en was dus niet te motiveren. zit, af en hier kan hij heel goed maar dat heb ik thuis in alle rust geleerd. Omdat hij dat zo goed uit voerde gaf hij nooit overlast op het veld maar verder kwam ik ook niet haha dus hou hem maar lekker dom. We wandelen veel maar gehoorzaamheid zit er gewoon niet in. Als dat hij wel netjes mee loopt en zelfs overal los kan zonder problemen maar plaats sturen, vooruit sturen op commando, apporteren enz. kan hij allemaal niet. Dit zijn echter dus de uitzonderingen.

Ik zou dus echt voor herplaatsing gaan en zelf op zoek gaan naar een wat ouder, rustig en klein hondje. In elk geval denk er goed over na. Of je moet er zelf enorm veel tijd en energie in gaan steken maar als dat niet gaat lukken en het komt echt op je moeder neer kies dan voor jullie als gezien en voor de hond zijn bestwil en ga over tot herplaatsen. Vast en zeker enorm moeilijk maar misschien ook wel stiekum ergens een opluchting.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 08:48

Loiz schreef:
WinSel schreef:

Ben bang dat híer het probleem zit. Hondlief heeft energie over en kan dat niet kwijt omdat hij te weinig uitgelaten word.
.

Dat denk ik dus ook. Jullie wandelen er 's avonds mee en dan is hij 's morgens echt wel weer uitgerust.

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:36

Kan de hond naast de fiets lopen?
Neem de proef op de som, probeer het een week, elke ochtend (voor de hond eten krijgt!!) een rondje fietsen.
Bij mij is een rondje, 6 km minimaal, maar zo gek hoef je het niet te maken.

Ik doe het standaard, iedere ochtend, en heb er gedurende de hele dag profijt van. Als je het gewoon eerst een week probeert, kun je altijd nog beslissen ermee door te gaan of niet.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 19:39

We hebben eerst besloten om opnieuw een cursus met hem te gaan doen, ook gaan we er voor zorgen dat iedereen hier de zelfde regels hanteerd...
Mocht het dan alsnog niet lukken hier in huis, gaan we hem herplaatsen.
We houden van die hond dus willen hem natuurlijk liever niet kwijt, maar als dat het beste is voor hem doen we dat...
Ik hoop snel reactie te krijgen van de hondenschool, en ik wil dan ook vragen of ze eventueel hier eens langs willen komen om de situatie hier te bekijken.

Ik heb met mijn moeder afgesproken dat als ik met hem wandel zij ook mee loopt.
En mijn ouders en broer zullen ook omstebeurten mee gaan naar cursus

Susanne, ehm mijn broer heeft het wel eens gedaan, maar ik durf het niet zo...
Hij kan erg trekken en blaffen naar alles, ik heb net ook een stuk met hem gelopen en straks weer
Maar hij kan zijn aandacht maar niet bij mij houden, even gaat het goed en daarna is het weer mis
Soms weet ik het echt niet meer, maar ik wil het niet direct opgeven...

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:48

ik stuur je ff pb!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 19:48

Top bedankt !

Iedereen bedankt voor de hulp !
Ik ga ook een boek halen bij de bieb, eens kijken of ik daar wat mee op schiet