Het Konijnentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xNadine

Re: Het Konijnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:48

Wat een grappig hok haha :)

lidaju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:23

Zo, die zijn al op leeftijd, mooi hoor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 20:16

lidaju schreef:

Konijnen kunnen nog wel 12 jaar worden hoor, dan zijn ze wel erg oud, maar het kan :D

xNadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 20:29

Mindim schreef:
lidaju schreef:

Konijnen kunnen nog wel 12 jaar worden hoor, dan zijn ze wel erg oud, maar het kan :D

Ik had een konijntje die is volgens mij 13 geworden :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:26

Ook maar is mijn nijntjes voorstellen:

Tarzan ~ man ~ 5 jaar ~ nieuwschierig ~ tweeling ~
Afbeelding

Jane ~ vrouw ~ 5 jaar ~ beetje bang ~ tweeling ~
Afbeelding

Afbeelding

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 17:10

Mindim schreef:
@Dess, altijd handig om te weten, konijnen vinden het niet prettig te worden opgetild. Vandaar dat knuffelen met een konijn ook niet altijd van beide kanten prettig gevonden wordt. Dat is een van de dingen die ze dus liever met soortgenoten doen. Ook eten ze graag samen, wassen ze elkaar, kunnen heerlijk tegen elkaar aan liggen slapen, spelen, achter elkaar aan jagen. Ze doen eigenlijk alles samen, daarom hameren velen op minimaal 2 konijnen.

Je kunt het wel gemakkelijker maken voor jezelf. Het gemakkelijkste is namelijk een voedster en een gecastreerd rammetje. Dit koppelt vaak het gemakkelijkst en de kans op mot is heel klein. Rammen samen gaat vaak niet goed en voedsters zonder ram ook niet. Kan wel, maar de kans is een heel stuk kleiner.

Ga je wel voor een tweede konijn, dan kun je je huidige konijn mee nemen naar de opvang. Daar koppelen ze je konijn aan een maatje. Rammen in de opvang zijn duurder, maar deze zijn dan al wel gecastreerd. Voedsters zijn goedkoper. Ze kunnen daar ook goed je konijn sexen, dus zit je altijd goed.

Ik heb dit al 10000 keer in dat andere topic gehoord..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 17:53

Dan lijkt het me tijd om er ook echt voor te gaan... :D Konijnen horen niet alleen...

Trouwens vind het wel fijn dat er nu een apart topic voor konijnen is.. Ik heb helemaal NIKS met cavia's dus hoef die verhalen en foto's ook niet te lezen/zien. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:11

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:13

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 21:21

Afbeelding

<3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:46

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:04

Dess schreef:
Mindim schreef:
@Dess, altijd handig om te weten, konijnen vinden het niet prettig te worden opgetild. Vandaar dat knuffelen met een konijn ook niet altijd van beide kanten prettig gevonden wordt. Dat is een van de dingen die ze dus liever met soortgenoten doen. Ook eten ze graag samen, wassen ze elkaar, kunnen heerlijk tegen elkaar aan liggen slapen, spelen, achter elkaar aan jagen. Ze doen eigenlijk alles samen, daarom hameren velen op minimaal 2 konijnen.

Je kunt het wel gemakkelijker maken voor jezelf. Het gemakkelijkste is namelijk een voedster en een gecastreerd rammetje. Dit koppelt vaak het gemakkelijkst en de kans op mot is heel klein. Rammen samen gaat vaak niet goed en voedsters zonder ram ook niet. Kan wel, maar de kans is een heel stuk kleiner.

Ga je wel voor een tweede konijn, dan kun je je huidige konijn mee nemen naar de opvang. Daar koppelen ze je konijn aan een maatje. Rammen in de opvang zijn duurder, maar deze zijn dan al wel gecastreerd. Voedsters zijn goedkoper. Ze kunnen daar ook goed je konijn sexen, dus zit je altijd goed.

Ik heb dit al 10000 keer in dat andere topic gehoord..

Kijk, dit snap ik dus niet he. Je opent dit topic al met de vraag wie er maar 1 konijn heeft en dat je er aan zit te denken er nog een bij te nemen. Je start dat onderwerp zelf. Als ik dan wat tips geef om te koppelen, mocht je besluiten er een bij te nemen, dan is dat een schop tegen het verkeerde been, begin er zelf dan niet over. Als je verwacht dat mensen in een ander topic opeens pro konijn alleen zijn, dan heb je het denk ik mis.

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 10:29

Uh als ik het allemaal al tien keer heb gehoord hoef ik het toch niet nog een keer te horen?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:06

Blijkbaar wel, anders had je al besloten een vriendje te gaan halen :D

Twee konijnen is echt niet zoveel meer werk. En als je een goed hok hebt gekocht voor je konijntje, betekent dat dat er ook een tweede in kan :j
Al betwijfel ik dat wel aangezien het zo'n kooi is..

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:11

Geryon schreef:

Twee konijnen is echt niet zoveel meer werk. En als je een goed hok hebt gekocht voor je konijntje, betekent dat dat er ook een tweede in kan :j

Lief zijn :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:17

BelgenGek schreef:
Geryon schreef:

doe eens aardig!

Wat is hier niet aardig aan? Mag je tegenwoordig niemand meer aanspreken, geen kritiek hebben?
In het vorige topic heb ik al gevraagd hoe groot de kooi is. Veel kooien zijn veel te klein, zeker voor twee konijnen. We hebben het hier wel over het welzijn van een dier, mag dan niet gezegd worden dat erop gelet moet worden of de kooi wel groot genoeg is voor twee konijnen?

Uit ervaring weet ik dat mensen een tweede konijn kopen terwijl het hok voor het eerste konijn te klein is voor twee konijnen (en imo dan ook te klein voor één konijn, want kunnen bewegen moet een konijn toch wel de ruimte voor hebben), maar daarvan onbewust zijn en het konijn er gewoon in doen.
Jammer dat je tegenwoordig niks meer kunt zeggen dan 'ah wat leuk, wat ben je goed bezig'.

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 12:41

Geryon schreef:

omg ik heb dit konijn net een week, heb niet alle tijd van de wereld om snel even een ander erbij te halen.

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 12:46

Geryon schreef:

En hoe weet jij nou hoe groot mijn kooi is? Wat ben jij verschrikkelijk bij de hand zeg. Als je niet normaal kan doen ga je toch lekker lopen stangen in een ander topic? Komop zeg je bent 17
Laatst bijgewerkt door Dess op 05-10-12 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 12:57

Als je iets niet weet moet je ook niet oordelen,

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:14

Hokken en kooien zijn imo bijna altijd aan de kleine kant. Ik heb een ren aan een dubbel hok vast staan, totaal ruim 4m2 voor 2 dwergjes. Ze hebben hier hun eigen slaapkamer waar het hok en de ren staan, scheelt veel zooi en stof door de rest van het huis. Als wij thuis zijn lopen ze los op de gang, keuken en woonkamer. Nu de verwarming weer aan gaat lopen ze dan vooral los op de gang en in de keuken. Moet ook zeggen dat ze alleen los echt kunnen rennen, die 4m2 is leuk maar ze moeten wel regelmatig los kunnen en echt kunnen sprinten.

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 13:17

Mijn konijn loopt ook altijd los als ik thuis ben, dus beweging/ruimte te kort heeft ze niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:42

Dess schreef:
Geryon schreef:

En hoe weet jij nou hoe groot mijn kooi is? Wat ben jij verschrikkelijk bij de hand zeg. Als je niet normaal kan doen ga je toch lekker lopen stangen in een ander topic? Komop zeg je bent 17

En jij 18 :+ Dus wat heeft de leeftijd er mee te maken?

Heb zelf 4 konijnen. Straks 6. En deze lopen allemaal bij elkaar in. In een ren van 4 bij 4 meter. Dus 16 m2. Groot zat :D

En meestal als je een dier neemt, lees je je van te voren in. En dat had je gelijk gelezen dat konijnen samen horen te zitten.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:44

Ik meld mij ook, ik heb 3 teddy dwerg konijnen 2 ervan zijn zusjes en anderhalf jaar. 1 is een jong van ongeveer 3 maanden oud. Ook heb ik nog een huis tuin en keuken konijn van een jaartje of 6, ik zal binnenkort wel eens foto's plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:45

guenivere schreef:
Ik meld mij ook, ik heb 3 teddy dwerg konijnen 2 ervan zijn zusjes en anderhalf jaar. 1 is een jong van ongeveer 3 maanden oud. Ook heb ik nog een huis tuin en keuken konijn van een jaartje of 6, ik zal binnenkort wel eens foto's plaatsen.

Ik heb 4 teddy dwergen :j

alleen ik knip ze om de zoveel tijd. Ben te lui om te borstelen _O-

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:48

love_western schreef:
guenivere schreef:

Ik heb 4 teddy dwergen :j

alleen ik knip ze om de zoveel tijd. Ben te lui om te borstelen _O-

Kijk hier heb je weer zo iemand waar ik niet tegen kan.
Als je een konijn neemt, lees je goed in (hoop ik?). Dan lees je als het goed is ook dat zijn vacht veel verzorging vereist.
Dus: Als je te lui bent om eens in de zoveel tijd te borstelen, neem dan niet dat soort konijn ;)