Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Mindim schreef:@Dess, altijd handig om te weten, konijnen vinden het niet prettig te worden opgetild. Vandaar dat knuffelen met een konijn ook niet altijd van beide kanten prettig gevonden wordt. Dat is een van de dingen die ze dus liever met soortgenoten doen. Ook eten ze graag samen, wassen ze elkaar, kunnen heerlijk tegen elkaar aan liggen slapen, spelen, achter elkaar aan jagen. Ze doen eigenlijk alles samen, daarom hameren velen op minimaal 2 konijnen.
Je kunt het wel gemakkelijker maken voor jezelf. Het gemakkelijkste is namelijk een voedster en een gecastreerd rammetje. Dit koppelt vaak het gemakkelijkst en de kans op mot is heel klein. Rammen samen gaat vaak niet goed en voedsters zonder ram ook niet. Kan wel, maar de kans is een heel stuk kleiner.
Ga je wel voor een tweede konijn, dan kun je je huidige konijn mee nemen naar de opvang. Daar koppelen ze je konijn aan een maatje. Rammen in de opvang zijn duurder, maar deze zijn dan al wel gecastreerd. Voedsters zijn goedkoper. Ze kunnen daar ook goed je konijn sexen, dus zit je altijd goed.
Dess schreef:Mindim schreef:@Dess, altijd handig om te weten, konijnen vinden het niet prettig te worden opgetild. Vandaar dat knuffelen met een konijn ook niet altijd van beide kanten prettig gevonden wordt. Dat is een van de dingen die ze dus liever met soortgenoten doen. Ook eten ze graag samen, wassen ze elkaar, kunnen heerlijk tegen elkaar aan liggen slapen, spelen, achter elkaar aan jagen. Ze doen eigenlijk alles samen, daarom hameren velen op minimaal 2 konijnen.
Je kunt het wel gemakkelijker maken voor jezelf. Het gemakkelijkste is namelijk een voedster en een gecastreerd rammetje. Dit koppelt vaak het gemakkelijkst en de kans op mot is heel klein. Rammen samen gaat vaak niet goed en voedsters zonder ram ook niet. Kan wel, maar de kans is een heel stuk kleiner.
Ga je wel voor een tweede konijn, dan kun je je huidige konijn mee nemen naar de opvang. Daar koppelen ze je konijn aan een maatje. Rammen in de opvang zijn duurder, maar deze zijn dan al wel gecastreerd. Voedsters zijn goedkoper. Ze kunnen daar ook goed je konijn sexen, dus zit je altijd goed.
Ik heb dit al 10000 keer in dat andere topic gehoord..
BelgenGek schreef:Geryon schreef:Blijkbaar wel, anders had je al besloten een vriendje te gaan halen![]()
Twee konijnen is echt niet zoveel meer werk. En als je een goed hok hebt gekocht voor je konijntje, betekent dat dat er ook een tweede in kan![]()
Al betwijfel ik dat wel aangezien het zo'n kooi is..
doe eens aardig!
Geryon schreef:Blijkbaar wel, anders had je al besloten een vriendje te gaan halen![]()
Twee konijnen is echt niet zoveel meer werk. En als je een goed hok hebt gekocht voor je konijntje, betekent dat dat er ook een tweede in kan![]()
Geryon schreef:Blijkbaar wel, anders had je al besloten een vriendje te gaan halen![]()
Dess schreef:Geryon schreef:Blijkbaar wel, anders had je al besloten een vriendje te gaan halen![]()
En hoe weet jij nou hoe groot mijn kooi is? Wat ben jij verschrikkelijk bij de hand zeg. Als je niet normaal kan doen ga je toch lekker lopen stangen in een ander topic? Komop zeg je bent 17
Dus wat heeft de leeftijd er mee te maken?
guenivere schreef:Ik meld mij ook, ik heb 3 teddy dwerg konijnen 2 ervan zijn zusjes en anderhalf jaar. 1 is een jong van ongeveer 3 maanden oud. Ook heb ik nog een huis tuin en keuken konijn van een jaartje of 6, ik zal binnenkort wel eens foto's plaatsen.

love_western schreef:guenivere schreef:Ik meld mij ook, ik heb 3 teddy dwerg konijnen 2 ervan zijn zusjes en anderhalf jaar. 1 is een jong van ongeveer 3 maanden oud. Ook heb ik nog een huis tuin en keuken konijn van een jaartje of 6, ik zal binnenkort wel eens foto's plaatsen.
Ik heb 4 teddy dwergen
alleen ik knip ze om de zoveel tijd. Ben te lui om te borstelen