kipjes, wie ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 15:10

Ik probeer ze ook uit mijn hand te laten eten maar dat doen ze nog niet. Maar ik blijf het gewoon proberen hoor. Wat geven jullie ze dan nog meer naast kippenvoer??
Morgen komen er dan nog die twee kuifkipjes en een haantje bij, ook kleiner blijvende kipjes, die mijn vriend vond op marktplaats en gaat ze morgen halen, vier kipjes en een haantje is een mooi aantal voorlopig. Vandaag nog geen eitjes gevonden.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:20

Kook eens wat rijst voor ze, die van mij (incl. kuikens) worden helemaal gek als ze dat krijgen, en beginnen ineens hele rare geluiden te maken, alsof iedereen moet weten dat ze iets heel erg lekkers krijgen.
Mijne krijgen behalve een beetje etensrestjes ook andijvie, ik koop dan een krop en geef ze een paar bladen per dag, vinden ze heerlijk.
Kippen eten vrijwel alles maar je moet ze niet ' volproppen' .

Trouwens weet je dat je de 'nieuwe' kipjes er 'snachts bij op stok moet zetten ? Dit i.v.m. de pik-orde, die er wel eens heftg aan toe gaat.

CarinaR

Re: kipjes, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:21

Heb je de kippen apart van elkaar ts?
De hanen zullen elkaar aanvliegen, weet uit ervaring dat dat niet altijd goed afloopt.

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 15:48

CarinaR schreef:
Heb je de kippen apart van elkaar ts?
De hanen zullen elkaar aanvliegen, weet uit ervaring dat dat niet altijd goed afloopt.

Ik heb nu alleen twee hennetjes, daar komen morgen dus nog twee hennetjes en een haantje bij, dus heb maar 1 haantje.
Die wyandottes gaan nog niet erg op stok zitten tot nu toe en heb een lange stok gemaakt dus ruimte genoeg. Moet ik daar dan alsnog iets mee doen??

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:06

nee hoor, mijn kuikens snappen ook niks van een stok en die slapen het lekkerst in het zaagsel. Uiteindelijk gaan de beestjes vast wel op stok, en anders maar niet. Ze moeten zelf maar zien waar ze het lekkerst kunnen slapen.

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 17:53

Jeeeehh, vond net weer twee eitjes *\o/*

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:54

Hier trotse eigenaar van heel wat kippetjes en momenteel 4 kuikentjes *\o/*

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 18:59

dakpan schreef:
Ik heb ook chikkies, 3 om precies te zijn. Het zijn voormalige legkippen, uit zo'n scharrelschuur. Via red-een-legkip heb ik de kippen kunnen kopen.
Ik heb geen idee wat voor 'merk' ze zijn. In ieder geval helemaal wit, al waren ze kaal en geel toen ze er nog maar net waren.
Ik vind het onwijs grappige dieren, kan er uren naar kijken. Echt lief zijn ze niet, in het begin konden ze onwijs agressief reageren als ik met eten kwam, ze vlogen mij bijna aan -O- . Nu gaat dat gelukkig steeds beter en is het niet meer zo gevaarlijk om in hun verblijf te stappen.

Gelijk even op de site gekeken. Wist niet dat dit bestond.
Misschien wel iets voor ons als er weer wat kipjes sterven. Wel nobel om te doen.
Leggen die kipjes nog wel eitjes? Of zijn ze meer voor de gezelschap?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:01

Evt kan je een vierkant balkje als stok doen, ipv een ronde, en wat je kan doen is anders lichtje boven in maken, zien ze dat als maan en zoeken ze t hoogste punt op.
Met strooisel in t hok moet je oppassen voor bloedluis. (Sowieso, rot luizen).

Apollo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:06

Lichtje maken helpt! Mijn kippentjes konden in het begin ook de stok niet vinden zonder lampje

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:55

Hier 2 hanen 11 volwassen kippen en 3 kuikens(was niet de bedoeling maar mamakip kwam onverwachts met 3 kuikens achter het hooi vandaan,lagen nog 16 eieren,gelukkig maar 3 uitgekomen)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:04

Hier ook kipjes en een haan.
Helaas twee weken geleden ééntje gepakt door een roofvogel ;( .
Ze hebben hier toen de maïs afgedaan en toen zijn ze ontdekt, nu durf ik ze even niet meer los op de totale 2 hectare te laten lopen, want anders worden ze afgeslacht.
Voor tips kun je eens kijken op het kippenforum, daar stel ik ook mijn vragen.

Veel plezier trouwens met je kipjes, ik kan er ook echt van genieten (heb Wyandottes, Barnevelder krieltjes en Araucana's, dit laatste ras legt trouwens gekleurde, in ons geval groene, eitjes)

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 23:31

avaluna schreef:
Hier ook kipjes en een haan.
Helaas twee weken geleden ééntje gepakt door een roofvogel ;( .
Ze hebben hier toen de maïs afgedaan en toen zijn ze ontdekt, nu durf ik ze even niet meer los op de totale 2 hectare te laten lopen, want anders worden ze afgeslacht.
Voor tips kun je eens kijken op het kippenforum, daar stel ik ook mijn vragen.

Veel plezier trouwens met je kipjes, ik kan er ook echt van genieten (heb Wyandottes, Barnevelder krieltjes en Araucana's, dit laatste ras legt trouwens gekleurde, in ons geval groene, eitjes)

Oh dat is ook grappig, gekleurde eitjes!
Ben inderdaad al even op een kippenforum wezen kijken.
Hier dus ook roofvogels en vossen, dus ik durf ze ook niet los te laten lopen hoor, komt gewoon een mooie grote ren voor de kippies. :j

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 23:35

Wij hebben ook drie hennetjes :D Een wyandotte kriel en twee gewone krieltjes! Ze hebben bij ons twee binnenhokken (eerst gewoon 1 maar sinds de konijnen dood zijn gebruiken ze de onderste voor het leggen en de bovenste voor het slapen :')) en een ren. Ze krijgen gewoon graan en af en toe van die soort schelpjes oid voor de kalk. :j En verder wat grasjes en beestjes als ze los door de tuin scharrelen!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 09:13

Ze lopen nu dus los door de tuin en gaan straks ook weer de wei op, is zo mooi om te zien <3

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 09:57

oh, mannn kipjes <3

Sinds een maand of twee heb ik twee new hampshire hennen, en ik vind het ZO leuk! Ze lopen los door de achtertuin, en als ik niet uitkijk staan ze zo in de keuken als de achterdeur openstaat.

Ze krijgen legkorrel, dat staat altijd voor ze klaar. Ze krijgen elke dag twee handjes gemengde granen, en elke morgen een lekker meelwormontbijt :')
En dan nog komkommer en appel, vooral komkommer is grote favoriet. Gekookte rijst hoeven ze niet.

Oh, en in het weekend eten we allemaal kellog's met yoghurt. Grote kom voor mij en klein bakje voor de kips :')

Ze heten Alpha en Beta, alleen bleek na een paar weken dat eigenlijk Beta de baas is. Nouja...

manmanman wat zijn ze leuk, en eigenwijs en bijdehand. En wat geven ze de katten veel hoofdbrekens! haha!
*zoef* kat voorbij gestoven *zoef* kip erachteraan. _O-

Goed tammaakvoer is Kippenfeest:
http://www.dierenverblijf.com/1029-kippenfeest.html

Daar wáren ze bij mij dol op, tot ik de echte meelwormen introduceerde, nu blieven ze dat kippenfeest niet meer. :roll:

Die van mij slapen overigens ook niet op stok, maar lekker tegen elkaar aan in het zaagsel in het legnest (als er plaats is :') )
sorry photobucket doet stom...
Afbeelding

Schooien in de keuken:
Afbeelding

De poes wordt weer eens niet met rust gelaten:
Afbeelding

YOGHURT *\o/*
Afbeelding

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:01

_O- het verhaal van de kat en kippen is zo herkenbaar ! Mijn kat kijkt eerst waar hij het beste langs kan lopen en als hij niet oplet dan raced er zo een kip achter hem aan en daar wordt hij niet blij van, hij vind ze maar eng.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:03

mooi is dat he! En ik in het begin die dieren om de beurt buiten omdat ik dacht dat de katten de kippen op zouden eten.... nou... uuuhhh.... eerder andersom.

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:11

Hier ook bijna 50 kippen :P

19 Leghennen (Super tam, sommige lopen de hele dag achter je aan..)
5 Kruisingen Hennen Wyandotte x Zijdehoender
1 Serama Haantje (Oude opa, s'ochtends 1,5 uur bezig om alle kippen te kunnen krijgen..
3 Apenzeller Kuifhoen Hennen

18 Brahma Kuikens 18 Weken
3 Wyandotte x Serama Haantjes

Hier voeren we ook legkorrel met gebroken graan, en meelwormen als tussendoortje!
En krijgen ze alle restjes van het avond eten waar ze elke dag naar uitkijken.. :)

Ook verkopen we de eitjes aan huis (kennissen) en hebben ze met z'n allen al rond de € 75 euro verdient!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:49

sjeesus sorry hoor, zie dat photobucket weer zit te klooien... even zien of ik de foto's weer zichtbaar krijg.

AngelEyes: laat jij mensen met doosjes komen halen? En wat vraag je per ei/doosje?

oh.. ik kan niet meer wijzigen... :(

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 16:11

Hahaha arme kat :P
Zal ook eens van die meelwormen halen voor ze. Vanmorgen hebben ze de overgebleven spruitjes van gisteravond gehad en dat vinden ze ook heerlijk.
Vanavond komt ons nieuwe toompje kuifkipjes, ben benieuwd hoor.
Oh en vanmorgen kon ik de kipjes aaien, zo leuk!!
Vind ze steeds leuker worden, nieuwe verslaving ben ik bang :+
Binnenkort is er hier in de buurt een dierenshow met oa kipjes, ga daar eens kijken.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:24

Kipjes zijn inderdaad verslavend, ik kan er ook echt heel erg van genieten.
Bij mij slapen ze pas na anderhalf jaar meestal op de stok, de nieuwelingen gaan de boom in en na maanden heb ik geen zin meer om ze daar elke avond uit te gaan plukken :') .
Waar halen jullie de meelwormen?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:26

Ik heb ze al vanaf mijn geboorte :)

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 17:10

avaluna schreef:
Kipjes zijn inderdaad verslavend, ik kan er ook echt heel erg van genieten.
Bij mij slapen ze pas na anderhalf jaar meestal op de stok, de nieuwelingen gaan de boom in en na maanden heb ik geen zin meer om ze daar elke avond uit te gaan plukken :') .
Waar halen jullie de meelwormen?

Volgens mij kan je die wel halen bij dierenwinkels waar ze ook spullen voor te vissen verkopen en waar ze ook reptielen ed hebben.
Tenminste dat lijkt mij hoor, ik ga er ook naar op zoek.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:11

Volgens mij kun je ze wel bij de discus halen of andere dieren/vis winkels.