Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CarinaR schreef:Heb je de kippen apart van elkaar ts?
De hanen zullen elkaar aanvliegen, weet uit ervaring dat dat niet altijd goed afloopt.
dakpan schreef:Ik heb ook chikkies, 3 om precies te zijn. Het zijn voormalige legkippen, uit zo'n scharrelschuur. Via red-een-legkip heb ik de kippen kunnen kopen.
Ik heb geen idee wat voor 'merk' ze zijn. In ieder geval helemaal wit, al waren ze kaal en geel toen ze er nog maar net waren.
Ik vind het onwijs grappige dieren, kan er uren naar kijken. Echt lief zijn ze niet, in het begin konden ze onwijs agressief reageren als ik met eten kwam, ze vlogen mij bijna aan. Nu gaat dat gelukkig steeds beter en is het niet meer zo gevaarlijk om in hun verblijf te stappen.
avaluna schreef:Hier ook kipjes en een haan.
Helaas twee weken geleden ééntje gepakt door een roofvogel.
Ze hebben hier toen de maïs afgedaan en toen zijn ze ontdekt, nu durf ik ze even niet meer los op de totale 2 hectare te laten lopen, want anders worden ze afgeslacht.
Voor tips kun je eens kijken op het kippenforum, daar stel ik ook mijn vragen.
Veel plezier trouwens met je kipjes, ik kan er ook echt van genieten (heb Wyandottes, Barnevelder krieltjes en Araucana's, dit laatste ras legt trouwens gekleurde, in ons geval groene, eitjes)
avaluna schreef:Kipjes zijn inderdaad verslavend, ik kan er ook echt heel erg van genieten.
Bij mij slapen ze pas na anderhalf jaar meestal op de stok, de nieuwelingen gaan de boom in en na maanden heb ik geen zin meer om ze daar elke avond uit te gaan plukken.
Waar halen jullie de meelwormen?