Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lisetteexx schreef:Het is een kruising Chihuahua Jack Russell.
Max 3 uur per dag
Dat ze dat doet als ze je hoort eigenlijk uit blijdschap?lisetteexx schreef:Er ligt alleen een kleedje in de bench!
Stress ik heb geen idee, ik denk dat het verlatingsangst is of frustratie omdat mijn andere hond wel los loopt? Heb haar een keertje los gehad maar ze heeft toen gesloopt en dat wil ik dus niet.

dierenfan schreef:plassen bij alleen thuis zijn is bijna altijd het teken van verlatingsangst. Ze kan niet slopen, gillen en blaffen doet ze misschien (GELUKKIG) niet maar ook dit is een teken.
Daarnaast a.u.b. de bench is een geweldig leuk plekje in huis, een plaats helemaal voor jezelf. Waarom dan zo klein mogelijk maken? Heb mijn pups altijd benchen gegeven waar ze zeker 3x in konden ze hadden een mandje en kleed of kale bodem (wat ze liever hadden) konden verliggen, hadden speelgoed, wat te knagen en een bakje water. Het is immers hun huis in het huis en moet een geweldig leuk plekje zijn. Niet een strafhokje zodat je niet kan slopen en als de baas 3 uur weg is je ook nog eens 3 uur opgepropt zit en als je nodig moet je dus ook nog eens in je eigen ontlasting moet liggen.
Dat een hond zelf de bench in gaat wil niet zeggen dat ze de bench ook leuk vinden. Heb hier een pup gehad die er niet zelf in ging maar die nadat ze erin gezet was heerlijk ging spelen/knagen en/of slapen zonder ook maar 1 kik en altijd zindelijk.
3 uur vind ik persoonlijk wel erg lang voor een pup van 4 maanden. Ga ervanuit dat ze 's nachts ook al 8 uur in de bench zit. Dan zit ze dus 11 uur per dag klein opgesloten dat is bijna de helft van de dag!! Veel te lang voor zo'n klein en energiek puppending.
Ga ze niet in een kale bench op sluiten. Als ze al verlatingsangst heeft en zich niet prettig voelt en ze moet ook nog eens op ijzer slapen wat behoorlijk koud en hard is dan ben je wat mij betreft gewoon bezig met het mishandelen van je pup. Nu lees ik gelukkig niet dat je het van plan bent maar ga het ook a.u.b. niet doen. Je maakt problemen alleen maar groter en groter!
anneliesdj schreef:Voor een pup van 4 maanden is dat niet lang hoor, moet zat kunnen.
Zeker als ze de nachten ook gewoon droog is.
TS, ik zou eens proberen haar overdag ook eens in de bench te doen als je wel in huis bent maar bv in een andere ruimte zit, kijken wat er dan gebeurt.