Hulp gevraagd!! Puppy plast overdag in bench.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Re: Hulp gevraagd!! Puppy plast overdag in bench.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:02

Nee, dat staat nergens, maar daar ging ik vanuit, omdat het hondje het alleen doet als de TS weggaat.

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 20:04

Ja stress kan ze ook niet hebben, want heb alles rustig opgebouwd!
Misschien toch frustratie dat mijn andere hond wel los mag

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:04

Wat is het van hond en hoe lang moet die in de bench blijven?

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 20:07

Het is een kruising Chihuahua Jack Russell.
Max 3 uur per dag

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:10

dat de een los ligt en de ander niet zou imo niet hoeven uit te maken, gebeurt vaker.. heeft je hondje speeltjes ? kan ie wel ergens mee bezig blijven/zijn ?

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 20:12

Ze heeft speeltjes maar niet in de bench want die plast ze ook onder!
Is een bot misschien een idee?

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:13

misschien plast ze omdat ze niet bezig kan zijn, of heb je dat al geprobeerd?
je zou het idd kunnen proberen met een bot, maar kijk wel uit, dat ze niet gaat wennen, dat áls ze de bensh in moet, dat ze dan een bot krijgt..

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 20:15

Ja ik vind het zo lastig. Maar van dat plassen word ik ook gek, ik blijf wassen :(

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:16

Als ik even weg ga zonder honden, gaat de kleine (ruim 3 maanden), nu ook nog even in zijn bench en leg ik altijd een stuk bot of een nylon bot bij om op te kauwen.

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 20:17

Ja ik ga dat even proberen, misschien verveelt ze zich

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:21

Nu ze 4 maanden is komt het wisselen er ook aan, misschien dat dat er ook mee te maken heeft, pups willen dan erg graag kauwen. Succes.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:25

lisetteexx schreef:
Het is een kruising Chihuahua Jack Russell.
Max 3 uur per dag

is dat 3 uur achter elkaar, Want dat vindt ik persoonlijk erg lang voor een pup van 4maanden

Is zo'n kong of bal met gaatje waar snoepjes of wat je dr ook in stopt uitkomt bij t heen en weer rollen zodat ze bezig is en dus afgeleid?

IIg Ik hoop dat het gauw over is en dat je weet waar van t komt. Nog vee;l plezier met je pup

Ow wacht kan t zijn uit verlatingsangst? (kan gewoon plots ontstaan) Of wellicht een demoedsplasje of plas ;) Dat ze dat doet als ze je hoort eigenlijk uit blijdschap?

Succes

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:29

lisetteexx schreef:
Er ligt alleen een kleedje in de bench!
Stress ik heb geen idee, ik denk dat het verlatingsangst is of frustratie omdat mijn andere hond wel los loopt? Heb haar een keertje los gehad maar ze heeft toen gesloopt en dat wil ik dus niet.

Kan je ze dan niet ergens doen waar ze niets kan slopen? (lege hal ofzo) of buiten en plek creëren? Of samen in een héle grote bench??
Ik kan me heel goed voorstellen dat het frustratie oplevert als 1 hond opgesloten zit terwijl de ander los loopt. Zal best vaker gebeuren, maar ik kan me voorstellen dat dat precies de oorzaak van je probleem is.

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 20:29

Ja 3 uur achter elkaar ik vind dat lang genoeg voor haa maar niet te lang.
Dat ze plast als ze me hoort zou natuurlijk kunnen, maar dat weet ik niet.
Ja ga morgen meteen even iets voor haar halen.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:34

Ik zou ook het kleedje eruit halen, mijn pup ( nu al 8 maanden) deed het ook als ik een kleedje erin had.
Want absorbeerd het en kunnen ze er toch naast gaan liggen.
Zit er geen kleedje in gaat het door de hele bench dus doen ze het echt niet.
Nu heb ik geen kleedje erin, jammer dan ligt tie maar op de harde onder grond, maar het moet wel anders plast tie gewoon hoor.
Maar nu doet hij het niet meer, dus ben dr al heel blij mee.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:44

@ts: Ik vindt het wel erg lang eigenlijk ,Maar anderzijds jij kent je hondje t beste dus zal wel weten wat ze wel en niet aan kan

Iig hoop ik dat t snel weer oke is :)

En update even als je het met n bot kong oid hebt eprobeerd hoe het dan gaat :)

enne als t een plasje is omdat ze je hoort zou je dat s uit moeten proberen door bijv haar niet in bench voor n keertje..(omdat t toch maar paar minuten is tis immers een testje)
en jij uit de huiskamer tussendeuren dicht en paar minuten wachten en naar binnen lopen (evt met geluid van voordeur open en dicht)

succes

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:15

Voor een pup van 4 maanden is dat niet lang hoor, moet zat kunnen.
Zeker als ze de nachten ook gewoon droog is.

TS, ik zou eens proberen haar overdag ook eens in de bench te doen als je wel in huis bent maar bv in een andere ruimte zit, kijken wat er dan gebeurt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 07:27

plassen bij alleen thuis zijn is bijna altijd het teken van verlatingsangst. Ze kan niet slopen, gillen en blaffen doet ze misschien (GELUKKIG) niet maar ook dit is een teken.

Daarnaast a.u.b. de bench is een geweldig leuk plekje in huis, een plaats helemaal voor jezelf. Waarom dan zo klein mogelijk maken? Heb mijn pups altijd benchen gegeven waar ze zeker 3x in konden ze hadden een mandje en kleed of kale bodem (wat ze liever hadden) konden verliggen, hadden speelgoed, wat te knagen en een bakje water. Het is immers hun huis in het huis en moet een geweldig leuk plekje zijn. Niet een strafhokje zodat je niet kan slopen en als de baas 3 uur weg is je ook nog eens 3 uur opgepropt zit en als je nodig moet je dus ook nog eens in je eigen ontlasting moet liggen.

Dat een hond zelf de bench in gaat wil niet zeggen dat ze de bench ook leuk vinden. Heb hier een pup gehad die er niet zelf in ging maar die nadat ze erin gezet was heerlijk ging spelen/knagen en/of slapen zonder ook maar 1 kik en altijd zindelijk.

3 uur vind ik persoonlijk wel erg lang voor een pup van 4 maanden. Ga ervanuit dat ze 's nachts ook al 8 uur in de bench zit. Dan zit ze dus 11 uur per dag klein opgesloten dat is bijna de helft van de dag!! Veel te lang voor zo'n klein en energiek puppending.

Ga ze niet in een kale bench op sluiten. Als ze al verlatingsangst heeft en zich niet prettig voelt en ze moet ook nog eens op ijzer slapen wat behoorlijk koud en hard is dan ben je wat mij betreft gewoon bezig met het mishandelen van je pup. Nu lees ik gelukkig niet dat je het van plan bent maar ga het ook a.u.b. niet doen. Je maakt problemen alleen maar groter en groter!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 07:49

Misschien stom, maar zijn het vreugdeplasjes? Omdat je andere hond haar misschien uitdaagt? Of misschien plast ze op t moment dat jij thuis komt en is ze zo blij?

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 08:21

Onze pup heeft altijd wat speeltjes en een kluif in zijn bench.
Als wij weg zijn vermaakt hij zich best.
Dus ik zou beginnen met een kluif of een kong.
Kijken of dat helpt.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 08:45

dierenfan schreef:
plassen bij alleen thuis zijn is bijna altijd het teken van verlatingsangst. Ze kan niet slopen, gillen en blaffen doet ze misschien (GELUKKIG) niet maar ook dit is een teken.

Daarnaast a.u.b. de bench is een geweldig leuk plekje in huis, een plaats helemaal voor jezelf. Waarom dan zo klein mogelijk maken? Heb mijn pups altijd benchen gegeven waar ze zeker 3x in konden ze hadden een mandje en kleed of kale bodem (wat ze liever hadden) konden verliggen, hadden speelgoed, wat te knagen en een bakje water. Het is immers hun huis in het huis en moet een geweldig leuk plekje zijn. Niet een strafhokje zodat je niet kan slopen en als de baas 3 uur weg is je ook nog eens 3 uur opgepropt zit en als je nodig moet je dus ook nog eens in je eigen ontlasting moet liggen.

Dat een hond zelf de bench in gaat wil niet zeggen dat ze de bench ook leuk vinden. Heb hier een pup gehad die er niet zelf in ging maar die nadat ze erin gezet was heerlijk ging spelen/knagen en/of slapen zonder ook maar 1 kik en altijd zindelijk.

3 uur vind ik persoonlijk wel erg lang voor een pup van 4 maanden. Ga ervanuit dat ze 's nachts ook al 8 uur in de bench zit. Dan zit ze dus 11 uur per dag klein opgesloten dat is bijna de helft van de dag!! Veel te lang voor zo'n klein en energiek puppending.

Ga ze niet in een kale bench op sluiten. Als ze al verlatingsangst heeft en zich niet prettig voelt en ze moet ook nog eens op ijzer slapen wat behoorlijk koud en hard is dan ben je wat mij betreft gewoon bezig met het mishandelen van je pup. Nu lees ik gelukkig niet dat je het van plan bent maar ga het ook a.u.b. niet doen. Je maakt problemen alleen maar groter en groter!

Pup heeft wel de mogelijkheid om haar deken te slopen, wat ze geloof ik niet doet.

Mee eens dat de bench een leuke plek moet zijn en geen kaal en koud hok.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 08:49

anneliesdj schreef:
Voor een pup van 4 maanden is dat niet lang hoor, moet zat kunnen.
Zeker als ze de nachten ook gewoon droog is.

TS, ik zou eens proberen haar overdag ook eens in de bench te doen als je wel in huis bent maar bv in een andere ruimte zit, kijken wat er dan gebeurt.

Niet lang om droog te blijven wel lang om elke dag 3 uur opgesloten te zitten en 's nachts ook nog eens 8 uur, Maar ik geloof niet dat de TS elke dag 3 uur weg is.

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:00

Lastig altijd dit soort dingen. Maar als ze echt niet los kan (bv ook niet in de gang ofzo??), dan zou ik persoonlijk een grotere bench neerzetten waar een fijn mandje in kan met een speeltje of een kong gevuld met iets (geen botje) en waar nog genoeg ruimte overblijft om een krant neer te leggen zodat ze daar op plast, zulke grote plasjes zullen het niet zijn van zo'n klein hondje en een krant ruimt dan makkelijk op.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:06

Hoe gaat het nu?

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 00:03

Jis_ schreef:
Hoe gaat het nu?

hier dezelfde vraag :)

zullen we vd week vast wel lezen en k hoop vooral dat t dan n positieve update is