Wie praat er nog meer als een halve gare tegen zijn huisdier

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:48

Ik heb wel de voicemail ingesproken zodat de kat mij kon horen, speciaal voor haar want ik kwam later thuis :o
Bericht heb ik gelijk gewist bij thuiskomt natuurlijk :')

Als mijn ouders op vakantie zijn, dan laat ik altijd mama even via de telefoon met onze kat praten :D (wij hebben een praat kat dus dat is wel grappig haha)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:51

barbara28 schreef:
ik zeg altijd tegen mijn honden, kijk daar komt papa en "kom maar bij mama". Ik heb geen kinderen, toch best ziekelijk dat je jezelf papa en mama noemt tegen je honden haha

Hier net hetzelfde _/-\o_

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:53

Onze hele familie praat tegen de beesten, vriend lief ook (die heb ik opgevoed daar in :P )
En soms wel hele gesprekken :')

Het grappige is dat de mensen die op visite komen ook gewoon tegen de beesten praten _O-

Al begin ik niet met het papa en mama verhaal het is pupje, poezel, ventje, dame, banketstaaf, etc etc :+

Edit een hele greep mensen hier uit de buurt praat hier tegen hun en onze beesten en visa versa :D
Laatst bijgewerkt door rommulus op 30-09-12 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Re: Wie praat er nog meer als een halve gare tegen zijn huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:54

Ik ben wel echt baasje, zou mijzelf nooit mama noemen tegen een dier :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:55

Ja hoor, hele verhalen. Nou heb ik de mazzel dat mijn valkparkiet ook terug praat, dus dubbel zo gezellig :')

VC_Immortal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 13:04

Ik ben dus gelukkig niet alleen... Bij ons op stal krijg ik vaak rare blikken.
Het blijft niet alleen bij mijn eigen paard... Als ik een ander paard vast moet houden dan sta ik gewoon hele gesprekken te voeren.
Over z'n mooie manen of hoe braaf (of juist niet braaf) dat hij/zij is.

Maar met Mons kan ik tijdens het poetsen heel mijn dag mee "bespreken".
Ik heb toch wel het idee dat hij dit fijn vind.
Tijdens het rijden betrap ik mezelf er ook op. Meestal pas op het moment dat ik de blik van een voorbijganger zie...

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 13:16

Ik had ook hele gesprekken met mijn paard, zei ik: zullen we eens dat rare paadje nemen, en dan liep ze al. Vond ze prachtig. Ik had vroeger een Hollandse Herder die Baldo heette. Zat op gegeven moment ook op politiehondentraining (IPO), was ie klaar en ik riep dan, Dootje, wil je koekje? Vriendlief noemde hem ook zo, stoere reu en dan Dootje, haha. Met mijn huidige honden houd ik ook hele verhalen, hun namen zijn ook vertreuteld :) Maar ik ben geen mams, ik ben gewoon het vrouwtje.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 13:18

Ik banketstaaf altijd hele verhalen tegen mijn kat en kippen :D En het heerlijke is dat ze gewoon vrolijk herrie terug maken :') Gezellig toch :D

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:03

Ik klets altijd tegen m'n dieren, 1 van m'n katten praat/klaagt altijd terug soms kan ze bijna schreeuwen zo hard en dringend mauwt ze dan. De andere kat gaat gelijk rollen en uitstrekken en kijkt je heel lief aan gewoon om het feit dat je even tijd besteed aan haar vind ze al helemaal geweldig!
M'n hond kan gewoon heel goed luisteren ze kijkt je dan ook recht aan en probeert woorden te verstaan soms met een schuin koppie en giga oren.
Ook snoezel ik met m'n hond, uitleg voor wie het nodig heeft: zachtjes bij het oor lieve woordjes zeggen en zachtjes kusjes geven op der wang dat vind ze geweldig en antwoord door met haar neus achter m'n oor te snuffelen en een eventuele lik als extra bevestiging dan smelt je gewoon van binnen!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:07

Hahaha ik doe het ook :') het gaat ook zo automatisch!

En dan zijn het geen eens mijn dieren maar de paarden/honden op stal. :')
Ik heb mezelf dan ook al gedoopt tot de suikertante... ik ben altijd gek aan het praten en ze krijgen altijd snoepjes :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:09

Mijn vogel miauwt ook, en kan ook als een maniak evil lachen. Hij doet ook een operastem en dat is echt hilarisch, met zo'n extra trilling erin :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:12

Ja hoor, ik praat als een dwaas tegen mijn vogels. Het zijn ook echte kroelers, dus hoe langer ik zit te knuffelen, hoe gekker de taal die ik uit sla :')

Mijn vriend is trouwens ook erg, afgelopen week moest ik mijn bijrijdpaard+andere merrie even los zetten. Ik kende de andere merrie niet heel goed, dus die nam ik zelf mee en vroeg of vriendje het dan aan durfde om met mn bijrijdpaard achter ons aan te wandelen. (vriend heeft geen ervaring met paarden)

Toen hoorde ik dus achter me een volwassen vent van 31 als een kleuter tegen mijn bijrijdpaard:
- jaaa, jij bent een lief beessie he?
- je gaat wel effe netjes meelopen met mij he?
- Doe je wel voorzichtig waar je loopt meissie?
- Wat ben je een mooi paardje he?
- Hé kom es hier met je kop

:')

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:14

Traiectum schreef:
Ik heb hele gesprekken met beesten (ja, ik praat niet alleen tegen ze, ik geef ook antwoord voor ze). En 't ergste is nog wel dat 'mijn' deel van het gesprek op gestoorde-kleuter-niveau zit, en beestlief heel intelligent antwoordt dat ik zo'n gigantische idioot ben :')

_/-\o_
Idem :o .
Ik praat dan ook op zo'n heerlijke kleutermanier tegen mijn katten, hahahahahaha.

Miepie77Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:19

Miryamk schreef:
Miepie77 schreef:
is volgens mij heel normaal hoor, zie maar weing mensen die alleen met hun hond als een zombie lopen zonder ooit wat tegen ze te zeggen

Maar er is een verschil tussen normaal praten en met een hoog stemmetje flauwekul te bazelen tegen een dier :D

Ben blij dat er meer van die zotten zijn :')

Ik moet s avonds wel eens lachen als de huisvaders hier in de buurt met hun hond lopen en denkne dat niemand ze ziet :+ <3 dan lopen ze te rennen en hele verhalen tegen hun honden te houden, als ze je dan ineens zien, krijgen ze een enorme boei, ik vind dat wel schattig <3

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:20

Ik praat ook tegen dieren hoor. Vooral katten zijn vaak bereid om echt te luisteren en terug te kletsen. Ondanks dat ze je niet begrijpen toch erg gezellig. Maar dat kletsen/praten doen ze van nature bij hun moeder ook al. Laatst las ik ergens dat katten bij ons mensen in huis zich nooit echt volwassen gaan gedragen omdat we voor ze blijven zorgen (we geven ze voedsel en aandacht) en daarom zo lang blijven 'praten'. In de natuur gaat dat gedrag bijna helemaal weg en 'praten' katten eigenlijk alleen tegen hun eigen kittens totdat die zelfstandig zijn.

Ik praat dus tegen dieren. Niet alleen katten, maar ook tegen honden en paarden. Wat ik echter niet doe is op een pieptoontje en heel kinderlijk gaan praten.

Miepie77Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:22

ik ook hoor en ze reageren echt, honden, katten, paarden en zelfs de cavia's, maar aan piepen en kleutertaal doe ik niet

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:23

Malenka schreef:
Wat ik echter niet doe is op een pieptoontje en heel kinderlijk gaan praten.

Ik wel :') , en een van mijn katten geef ik ook aparte bijnamen :') . Onze poes heet Catootje, nu noem ik haar meestal "Pieuw" (naar het geluid dat ze maakt), of "Spietie" (geen idee hoe ik daarbij ben gekomen :') ).

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:28

Ik praat ook tegen mijn dieren maar geen mama papa gedoe. Het zijn mijn kinderen niet. Bij ons is het boske (het baasje) en het vrouwtje. 'Ga dan naar het boske' of 'kom bij het vrouwtje, kom'. De hond wist zelfs het onderscheid te maken en als je dan zei 'boske' liep die naar mijn man en bij 'vrouwtje' liep die naar mij. We hadden het zelfs niet speciaal aangeleerd, hij had het zelf uitgevist slim beestje dat dat was.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:31

Hahaha wij doen niet anders hier in huis. EN vooral het ahw kom maar bij mammmmmaaaaaaa, oh is pappa thuis?? Als ik de hond zat ben, ga maar naar je vader. Als een van de katten ziek is: "oh baby'tje toch kom maar, maak mamma lekker een bedje voor je op de bank, ach kind toch, hij moet spugen ach de arme stakker en het vervolgens met liefde opruimen. En bij de dierenarts vorige maand.. "niet mijn kind dood laten gaan :(" Met dikke tranen uiteraard. Poeslief had een acute verstopping en nierfalen. Heeft het gered maar is wel mijn kneusje :(

Mijn man moest er om lachen om het topic, die zegt "als ik bij jullie op stal kom dan hoor ik niks anders, alleen al de gekke stemmetjes van iedereen en dan heb ik het niet eens over jou" .

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:34

Ik ben daar ook echt verschrikkelijk in. Zeker tegen mijn kat. zou me echt verschrikkelijk schamen als iemand dat ooit zal horen. Als er andere bijzijn praat ik ook nog veel tegen hem, maar dan op een normale manier.

Tegen mijn paard praat ik redelijk normaal, meer omdat er te veel kans is dat iemand me hoort. Maar als ik zeker weet dat niemand ons hoort kan ik tegen hem ook flink los gaan. :o

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:41

Ik noem onszelf voor de hond vrouwtje en baasje. Als manlief 's avonds thuis is dan zeg ik rustig tegen de hond heb je baasje verteld waar we zijn geweest :o, ik geef dan ook antwoord voor de hond. Paarden weten ook al heel wat van mijn leven, en de poezels idem.

_debke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:52

ja hoor, ik meld me ook. Ik ben ook zo iemand die hele verhalen verteld.
Vindt het eigenlijk volkomen normaal. En ja ik zie soms ook wel een rare gezichten van passanten als ik weer een tegen mijn hond aan het praten ben als we wandelen.
Maar het is ook al vaker voorgekomen dat vreemde mensen op me hondje af komen en ook een gesprek met haar beginnen, natuurlijk met een heel lief hoog stemmetje. _/-\o_

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 15:05

Ik praat niet alleen tegen dieren, betrapte mezelf erop dat ik een kip aan het nadoen was. :') die zat op mn arm druk te tokken en ik deed eerst: "are you tokking to me?!" en toen deed ik vrolijk mee. Ik miauw ook altijd naar katten en ik mekker/blaat/loei naar geiten/schapen/koeien. En voor mn dieren kom ik ook met de meest idiote namen, hond Russell noem ik Rupsel, vind ik schattig. Cavia's Ricky en Rocksy noem ik Prikkie en Frokkel :')

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 15:08

Altijd tegen al mijn dieren gepraat en ze antwoorden ook :D Ook geef ik ze allemaal troetelnaampjes of andere namen, en ook daar luisteren ze naar :)
Ik weet gewoon niet anders meer en als iemand anders het hoort en me voor gek verklaard , nouja dat moet dan maar, kan ik niet mee zitten :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 15:28

guilty :o

Brittneyx schreef:
ik ook hoor _O-

krijg je heel genante momenten :j
vorige week was er een vriend bij mij thuis
ik zeg tegen de hond 'kom sammywammie (hij heet sam) naar je bed (plaats waar hij slaapt)
die vriend keek echt alsof hij een spook had gezien _O-

:') Hier is het nu Thorretjesnorretje en Dennisdemennis (heet eigenlijk Baldr.)

Mijn eerste hondje was Robindebobbin, toen kwamen roetjesnoetje, rakkertjestakkertje, missysnissy en dieselwiesel.