Konijnen eten hun hok op.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:50

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:19

Zit station Almere Oostvaarders dicht bij waar je woont?

Woensdag moeten wij cavia's ophalen in Almere en wij hebben twee flinke wilgen staan waar wij onze cavia's ook van voeren. Als we met de trein gaan dan komen we op dat station, gaan we met onze bus dan niet (Dan kunnen we daar wel ff heenrijden), maar we zouden best een doos takken voor je mee willen nemen die je daar dan kunt ophalen.

malih

Re: Konijnen eten hun hok op.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 23:26

Shirley thnx voor de link,

Daphne ik ga je pben thnx voor het aanbod!

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:31

Misschien missen ze ook wat visueel vermaak?
Ik merk dat ik heel vaak door een paar zwarte kraaloogjes wordt aangestaard vanaf het balkon (dan zit Flap op zijn bovenverdieping door het raam naar me te staren). Blijkbaar vindt ie het leuk om me in de gaten te houden.

Als hij in zijn 'zomerverblijf' bij mijn ouders zit, zoekt ie ook de hele tijd de hond op.

Dus misschien proberen er meer bij langs te gaan? Als je bijvoorbeeld iets moet lezen, ga lekker naast het hok zitten op zolder.
Dan is er ook wat leven om de nijnen heen.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 23:41

Klopt Noeska daar heb je een zeker punt. Ik doe ook echt wat met al jullie tips, k wil zo goed mogelijk voor ze zorgen. Soms twijfel ik, zo als ik al eerder zie, aan hoe gelukkig ze zijn... Maar dan denk ik aan alle konijntjes in een asiel en alle konijntjes in n een meter hokje met kindjes die er aan zitten te friemelen en ouders die de dierenarts kosten ontwijken en dan besluit ik toch maar dat ze hier t beste zitten.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:43

Voor schaduw in je tuin kun je toch een parasol neer zetten. Die zijn er in allerlei formaten en je kunt ze verplaatsen. Misschien een optie voor volgend jaar?
Verder kun je ze wellicht iets vaker uit hun hok laten en rond laten rennen.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 23:48

Ik krijg dat echt niet voor elkaar bij me moeder. Ze is het er al helemaal niet mee eens dat ik ze heb. En een parasol in de tuin neer platen alleen voor de konijnen gaat ze niet waarderen. Ik heb de hele zomer opgelet maar er is maar een stukje met schaduw, maar als je de schuur deur of poort deur open doet kom je ruimte te kort om er een hok neer te zetten ( stukje is ook maar 20 cm breed)

Ik denk niet dat veel mensen beseffen hoe klein onze achtertuin is. maar de ruimte die 3 paarden boxen in neemt is groter.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:52

Wij hebben vaak rieten mandjes in het hok liggen om mee te stoeien, wilgentakken hebben we ook in 't hok liggen, bamboe bladeren vinden ze erg lekker om te eten. Doe het hooi eens in zo'n rond ijzeren balletje waar kleine plukjes uitsteken.

Mijn konijnen zitten overigens altijd in de tuin overdag en 's nachts in de ren die aan het hok vast zit, dus dat scheelt ook tegen de verveling. Maar verder liggen er gewoon veel dingen in en om het hok om mee te stoeien, in te bijten en mee te gooien, haha. Of een wcrolletje, hooi aan de openkanten steken en wat gaatjes maken in de rol en daar wat hooi door heen trekken dat ze er langer over doen. Verder veel groenvoer plukken en wat vers gras soms in het hok gooien. :j

(heb niet het hele topic doorgelezen, dus sorry als ik dubbele dingen noem)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 00:01

Lusten ze echt bamboe bladeren ? daar heb ik best wat van in de tuin staan namelijk!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 00:02

Jahoor, die van mij doen er een moord voor! Zijn er helemaal gek op! :j

malih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 01:44

oehh ik ga morgen ochtend plukken nu te donker voor

malih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 02:46

en nu zit ik wel met me handen in het haar. Ze hebben dus los gelopen. Terwijl ik de poepbak verschoonde en eten gaf. Ook heb ik nog even bij ze gezeten. Maar nu heeft mijn getrouwde echtpaar dikke vette ruzie... Koda blijft maar achter bente aan jagen :-(

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 05:55

Dat hebben mijn konijnen ook gedaan toen ik ze voor het eerst los had, vooral mijn ram was op dreef naar een dag of 3 is dit weg gegaan. Nou komen mijn voedsters ook wel voor zichzelf op gelukkig, mijn ram is ook geholpen en heb 3 voedsters :)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 10:22

bente komt dus niet voor zich zelf op die blijft maar als een idioot rennen om bij koda weg te gaan. En t is niet de eerste keer dat dit gebeurt. In het verleden liepen ze dagelijks los en toen deed koda ook zo raar. Hij is trouwens wel gewoon geholpen

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:28

je hebt al heel veel tips gekregen,
en je hebt zelf al heel veel dingen gedaan, qua ruimte zit je goed hoor, er zijn nijnen die het veel slechter hebben.
het enige wat ik nog niet voorbij heb zien komen is voeding!
geef je ze heel toevallig een "goedkope" gemengde voeding??

malih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 10:31

ze krijgen op dit moment geperste brokken van russel rabbit. Denk je dat het daar aan ligt ? Ze hebben ook een poosje ss gehad namelijk maar dat koste me te veel...

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:38

ja weet je wat het is, die sience selective of de care plus zijn brokken met een heel hoog vezel gehalte.
daardoor zijn ze veel langer bezig met kauwen en het verwerken van de brokken, daardoor hebben ze dus weer minder behoefte om te knagen, daarbij is het veel gezonder voor ze.
het lijkt duur, maar ze eten er veel minder van dan de "goedkopere" voedingen.
je kunt je gewoon aan het voorschrift houden dan krijgen ze meer als genoeg binnen.
en ze zijn er ook sneller vol van.
wat dat betreft is het hetzelfde verhaal als met hondenvoeding.
de goede voedingen zijn wat duurder maar je doet er ook langer mee.
het is een keuze, maar voeding werkt door in heel veel opzichten,

edit sience selective is nu in de aanbieding bij intratuin 1+1 gratis

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:51

Avalonnancy dank voor de tip van de aanbieding! Ik ga even naar de Intratuin haha.

Ik geef ze ook Science Selective. Ben er erg tevreden mee, toen ik Flap overnam van zijn vorige eigenares, had hij heel erg last van 'plakpoep'. Science Selective gaan geven, alles een keer goed schoongemaakt en probleem is over!
Daarnaast knaagt die van mij echt helemaal nergens aan. Enkel aan hooi, maar zelfs niet aan wilgentakken, wc-rollen, het hok, echt helemaal nergens aan. Behalve mijn slippers dan, die moeten kapot :')

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:09

malih schreef:
bente komt dus niet voor zich zelf op die blijft maar als een idioot rennen om bij koda weg te gaan. En t is niet de eerste keer dat dit gebeurt. In het verleden liepen ze dagelijks los en toen deed koda ook zo raar. Hij is trouwens wel gewoon geholpen

Vervelend is dat, anders even het hok in 2 delen met gaas, dat ze wel tegen elkaar aan kunnen liggen etc., gewoon weer even "opnieuw aan elkaar laten wennen"?

enomis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:10

blokje hout in t hok, dan knagen ze daar wel aan....

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:43

NoeskaMoos schreef:
Avalonnancy dank voor de tip van de aanbieding! Ik ga even naar de Intratuin haha.

Ik geef ze ook Science Selective. Ben er erg tevreden mee, toen ik Flap overnam van zijn vorige eigenares, had hij heel erg last van 'plakpoep'. Science Selective gaan geven, alles een keer goed schoongemaakt en probleem is over!
Daarnaast knaagt die van mij echt helemaal nergens aan. Enkel aan hooi, maar zelfs niet aan wilgentakken, wc-rollen, het hok, echt helemaal nergens aan. Behalve mijn slippers dan, die moeten kapot :')

Graag gedaan :D
Enne top dat je,dat voert..voeding maakt echt een verschil
In heel veel opzichten ;)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 18:57

dan ga ik toch maar weer terug naar de ss. Als dat echt zo veel verschil maakt. Zal straks uit gebreider reageren maar op me tell gaat dat slecht