En al beweegt ze haar poten maar terwijl ze blijft liggen, alle beetjes helpen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

luv schreef:Waarom zou je meteen langs de dierenarts gaan en waarom zou je uberhaupt bloed afnemen als de kat helemaal geen ziekteverschijnselen vertoond? Een kat van 7 is nog hartstikke jong.. Het kost je alleen maar een hoop geld en in 9 van de 10 gevallen komt er toch niets uit zo'n bloedonderzoek. Als je kat symptomen van ziekte begint te vertonen kun je altijd nog naar de da gaan.
Dit is gewoon duidelijk een kat met erg veel overgewicht en het is ook duidelijk dat dat gewoon komt doordat ie veels te veel eet. In een paar % van de gevallen heeft het misschien een andere oorzaak, maar dit is echt maar sporadisch.
Ik zou gewoon beginnen met het (rustig aan) minderen van het eten en beweging kan natuurlijk nooit geen kwaad.
Als je een tijdje op ong. 35 gram zit en hij valt dan nog steeds helemaal niets af kun je altijd nog verder kijken.

luv schreef:Waarom zou je meteen langs de dierenarts gaan en waarom zou je uberhaupt bloed afnemen als de kat helemaal geen ziekteverschijnselen vertoond? Een kat van 7 is nog hartstikke jong.. Het kost je alleen maar een hoop geld en in 9 van de 10 gevallen komt er toch niets uit zo'n bloedonderzoek. Als je kat symptomen van ziekte begint te vertonen kun je altijd nog naar de da gaan.

Just_Biancaa schreef:luv schreef:Waarom zou je meteen langs de dierenarts gaan en waarom zou je uberhaupt bloed afnemen als de kat helemaal geen ziekteverschijnselen vertoond? Een kat van 7 is nog hartstikke jong.. Het kost je alleen maar een hoop geld en in 9 van de 10 gevallen komt er toch niets uit zo'n bloedonderzoek. Als je kat symptomen van ziekte begint te vertonen kun je altijd nog naar de da gaan.
Dit is gewoon duidelijk een kat met erg veel overgewicht en het is ook duidelijk dat dat gewoon komt doordat ie veels te veel eet. In een paar % van de gevallen heeft het misschien een andere oorzaak, maar dit is echt maar sporadisch.
Ik zou gewoon beginnen met het (rustig aan) minderen van het eten en beweging kan natuurlijk nooit geen kwaad.
Als je een tijdje op ong. 35 gram zit en hij valt dan nog steeds helemaal niets af kun je altijd nog verder kijken.
Nou wij hadden een kat waar eerst niks aan te zien was, maar die bleek dus zwaar nierpatient te zijn, maar al in zo'n hoog stadium. Ze zou veel eerder speciaal voer gehad moeten hebben en de nodige extra vocht, ze heeft ook nadat we dit wisten maar 1.5 jaar nog geleefd. En dat alles omdat je de ziekteverschijnselen aan haar nooit eerder heb gemerkt. En daarmee hoeft dat natuurlijk niet voor alle katten te gelden![]()
En misschien ga je indd voor niks naar de da maar dan heb je het wel uitgesloten.

Ik werk zelf ook bij de dierenarts en wij raden (bijna) alleen maar dieetvoer aan bij urinewegproblemen en soms nierproblemen. Verder doet voer vaak vrij weinig. 

luv schreef:Hartstikke jong is ook wat overdreven, maar om nu meteen er wat achter te zoeken omdat ie 'al' 7 is.
@MirandaFuego: wat voor speciaal voer krijgt de jouwe dan? Om af te vallen hebben ze geen speciaal voer nodig. Misschien dat de da dat zegt, maar dat is onzin. Als ik dat voer zou verkopen zou ik misschien ook zeggen dat je kat dat nodig hebtIk werk zelf ook bij de dierenarts en wij raden (bijna) alleen maar dieetvoer aan bij urinewegproblemen en soms nierproblemen. Verder doet voer vaak vrij weinig.
Shylah schreef:Ik denk dat DC buitenshuis ook ergens voedsel vandaan haalt en zo dus te veel binnenkrijgt. Misschien sluipt ze ergens naar binnen door een kattenluikje en rooft dan wat voer. Zulke slinkse katten zitten er bij hihi.
foxy80 schreef:Shylah schreef:Ik denk dat DC buitenshuis ook ergens voedsel vandaan haalt en zo dus te veel binnenkrijgt. Misschien sluipt ze ergens naar binnen door een kattenluikje en rooft dan wat voer. Zulke slinkse katten zitten er bij hihi.
Stel je voor dat ze met die buik komt vast te zitten in het luik... weet je meteen waar ze haar extraatjes gaat stelen hahaha

foxy80 schreef:Joolien schreef:
Jolien, waar heb je die gekocht? Erg interessant!

, in de zomer is ze actief vangt muizen bij buiten om haar eten aan te vullen, in de winter moet ik haar bijna naar buiten duwen want dan blijft ze eigenlijk liever bij de verwarming liggen slapen.
T kammen was ook wel weer even goed voor dr, want bij het begin van haar staart kon ze zich niet meer wassen, dus daar was het een beetje gevilt zeg maar. Nu heb ik dat weggekamd, ziet er gelijk weer beter uit! En ze is weer blij, want ze word neit blijer van alleen maar binnen zitten...