HELP, ineens eigenaar van een muis. Geen spullen niets.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 15:40

Ze ging net kijken bij het bakje, deed per ongeluk der neus erin en toen ging ze soort van niezen en aan der neus zitten met der pootjes :=

Ik heb geprobeerd foto's te maken van de onderkant, maar ze beweegt zo erg dat het heel erg wazig is.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:43

Ja joh, Vin kan ook vrouwelijk zijn. Meisje hier op stal heet Vince/Vincy.
En ach, ik had ooit een vrouwelijke hamster en die heette Frans, beestje klaagde niet hoor ;)

In de zomervakantie heb ik een trieste, meer dood dan levende, vol met vlooien zittende muis gevonden, die heeft de hele vakantie in een plastic opbergbox met gaatjes in het deksel gewoond. Ging prima. Water- en voerbakjes van flessendopjes (grote doppen van melkflessen). Hier thuis heeft hij een mooi groot aquarium (90x50x40) met allerlei klimmogelijkheden gekregen :) Waterbakje gaat iedere dag omver, dus een flesje is beter. Mijn muisje snapt alleen nog steeds het flesje niet echt geloof ik :\ Het loopwiel wordt gretig gebruikt, zo gretig dat hij continue verplaatst wordt door het lopen :roll: Dus die gaan we maar vastplakken want hij schuift steeds richting waterfles en dat geeft me toch een herrie 's nachts!!! := Maar muizen zijn erg leuk.

Qua fruit vind die van ons appel en druif het lekkerst :)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:44

Geryon schreef:
Ze ging net kijken bij het bakje, deed per ongeluk der neus erin en toen ging ze soort van niezen en aan der neus zitten met der pootjes :=

Ik heb geprobeerd foto's te maken van de onderkant, maar ze beweegt zo erg dat het heel erg wazig is.

Haha, dat deed die van mij ook in het begin. Hij is er ook een aantal keer ingevallen, ook zo zielig, was hij helemaal nat hahaha.

Liesje89

Re: HELP, ineens eigenaar van een muis. Geen spullen niets.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:45

Ik zou er trouwens geen krant in doen als nestmateriaal maar wc papier zonder gekleurde print.
De inkt op kranten is niet zo gezond :n

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:48

Ik zou een silent spinner kopen, die zijn 10000x beter dan die herrie makende radjes. Hier hangt er ook eentje, je hoort echt niets! Ideaal <3

Je kunt ook een heel kort filmpje maken, dat helpt vaak wel. En dan eventueel een screenshot eruit. Heeft hij/zij tepeltjes?

Verder mag je je ouders en buren mobiliseren om eierdozen en wc rollen te bewaren :j Keukenrollen zijn ook leuk. Wat ik ook doe met mijn gerbils is het laatste stukje papier erop te laten zitten (bij wc rollen en keukenpapier). Hebben ze daar ook gelijk een stukje van. Keuken- en wc papier is dubbel handig: ze slopen het ( = leuk) en daarna maken ze er een nestje van

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:49

Ik heb ook een silent spinner, is ontzettend silent, totdat meneer muis hem tegen zijn flesje aan heeft geparkeerd :\ :P

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:51

Waarom koop je in hemelsnaam een muis om iemand te laten schrikken.... koop dan een speelgoedmuis aan een touwtje, of eentje met wieltjes :( ik zou persoonlijk zeggen: geef 'm aan iemand die er wat van weet en die ervoor kan zorgen, ik zou er niet aan beginnen omdat het een whim is, 't is een duurdere hobby dan je zou verwachten.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 15:52

Nou dan is haar naam nu Vin :D Wel grappige naam, Frans voor een mannetje! Maar een meisje kan ook Fransje heten dus vandaar klaagde ze niet :D Haha

Fijn dat dat beestje jullie is tegengekomen in ieder geval :j Die zit nu alleen of met een vriendje?

Ik hoop niet dat deze veel herrie maakt := Mijn moeder is er nu al niet helemaal blij mee, ze denkt dat we hierdoor allemaal wilde muizen gaan krijgen, kan het kloppen?

En gaat je kamer er ook anders van ruiken? Maakt mij niet uit, maar mijn moeder wel.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 15:53

Ik zal kijken voor een silent spinner dan!

peacehorses schreef:
Waarom koop je in hemelsnaam een muis om iemand te laten schrikken.... koop dan een speelgoedmuis aan een touwtje, of eentje met wieltjes :( ik zou persoonlijk zeggen: geef 'm aan iemand die er wat van weet en die ervoor kan zorgen, ik zou er niet aan beginnen omdat het een whim is, 't is een duurdere hobby dan je zou verwachten.

Ik vind het ook echt niet kunnen.. Ik snap alleen niet waarom ik hem weg zou moeten geven? Ik kan er toch ook voor zorgen? Moet me alleen nog helemaal inlezen en voorbereiden...

Wat is een whim?

En, geld maakt niet uit hoor ;)

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:53

peacehorses schreef:

Whim? Wat is dat

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:54

De inkt in kranten papier bevat geen metalen meer zoals vroeger en mag gewoon gebruikt worden. Flesje is (op den duur) wel fijner dan waterbakje want dat gooien ze iedere x vol met bodem bedekkinf.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:56

Mannethes stinken erger dan ratten. Echt bah. Vrouwen vallen erg mee.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:57

Ik heb 'm op Corbo, geur valt me tot nu toe mee dus wellicht is het toch een vrouwtje :P

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:02

TS, een whim weet ik even het nederlandse woord niet voor, een soort van "goh laat ik dat nu eens even doen" zonder er van tevoren over na te denken. Ik weet dat het een woord heeft maar ik weet 't dus in het nederlands niet :')
En tuurlijk kun je er voor zorgen, maar ík zou er in jouw geval voor kiezen om 'm aan iemand te geven die er verstand van heeft. Ik heb zelf ratten gehad, ben in een paar maanden letterlijk over de 150 euro aan ziektekosten kwijt geweest. Want ze mogen nog zo klein zijn, de dierenarts wordt er niet goedkoper op als ze wat mankeren. Maar als je ervoor wilt gaan: doen! Zorg allereerst dat je een maatje en een kooi hebt (als je dat niet al hebt), en voer en drinken, de rest is minder dringend.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:03

Mijn ene dekmuis (zat wel alleen omdat ie regelmatig bij een vrouw mocht en daarna niet meer bij andere mannen kon) stinkt harder dan 8 ratten hihi.

Bij mijn LSD hadden ze muizen in de tafelvoetbaltafel gestopt...:(

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:05

Mijn hart breekt bij het idee dat er mensen zijn die voor de 'grap' of welke reden dan ook een onschuldig diertje kopen en hem/haar daarna dumpt. In de brievenbus? Diegene moet ik niet voor me hebben, dan kan ik me echt niet inhouden..

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:05

corbo is wel goed in geurtjes opnemen, ik had dat bij mijn ratten altijd in de toiletjes, en verder had ik cotton comfort en ecobed op de bodem van de kooi, alleen ecobed lijkt me te grof voor muizen

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 16:07

Dan ben ik toch wel blij dat dit een vrouwtje is := (denk ik :+ )

Zoals ik zei peacehorses, geld is geen probleem.. En zonder er van te voren over na te denken dat is niet echt aan de orde.
Ik heb best lang konijnen en cavia's gehad dus ik weet wel hoe en wat :j Alleen die waren buiten, dus ik weet nog niet of mijn moeder het wel blijft willen ivm de geur in mijn kamer.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:09

Ik heb een groepje muizen in een oud aquarium gehouden, hartstikke leuk!

WC rollen - keukenrollen etc ingooien, eierdozen, laagje zaagsel en ze kunnen zich de hele dag bezig houden. In de winter gooide ik er wat watjes in en konden ze een lekker knus nestje maken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:10

*duimt voor een vriendinnwtje*

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:16

Geryon schreef:
Dan ben ik toch wel blij dat dit een vrouwtje is := (denk ik :+ )

Zoals ik zei peacehorses, geld is geen probleem.. En zonder er van te voren over na te denken dat is niet echt aan de orde.
Ik heb best lang konijnen en cavia's gehad dus ik weet wel hoe en wat :j Alleen die waren buiten, dus ik weet nog niet of mijn moeder het wel blijft willen ivm de geur in mijn kamer.

ik zou konijnen en cavia's niet graat met ratten en muizen vergelijken, maar dat is aan jou. En het blijft toch iets waar je niet bewust mee bezig bent geweest, er komt nu een muis en dan wil je die houden en moet alles nu nu nu en snel snel snel omdat hij er al is. Daarom dus nogmaals dat ik aanbeveel om 'm aan iemand te geven die er al wat van weet, een groepje heeft misschien, en dan zelf eens rustig de tijd te nemen om je in te lezen en voor te bereiden voordat je eraan begint. Ik heb me ook zeker 2 jaar ingelezen en topics gevolgd voordat ik zelf aan ratten begon, en dan nog weet je niet alles en weet je niet waar je voor komt te staan, ik weet niet hoe het met muizen zit maar met ratten wil ik altijd wel graag weten waar ze vandaan komen zodat je in elk geval nog deels kunt oordelen over hoe groot de kans op tumoren etc is..
En ik zou heel graag jou willen zijn als 150 euro in twee a drie maanden niet uit maakt :') en dat waren dan alleen dierenartskosten, je zit ook nog met voer, bodembedekking en spulletjes, en een kooi die je moet aanschaffen. Volgens mij als ik die ratten niet had gehad, had ik zo een paard kunnen aanschaffen van het geld wat ik bespaard had :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:19

Oh trouwens. Witte muizen hebben gevoelige longen zegt een fokker die ik ken. Dus een stofvrije bodem is al beter voor muizen, maar voor witte helemaal :)

Ik zie trouwens geen problemen hoor... Als je nu gewoon goed inleest en bijv op het muizenforum info vraagd, dan zal er niet zoveel fout gaan :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 16:27

Of er komt een vriendinnetje, of ik geef Vin weg naar iemand die een groepje muizen heeft :j

Ik snap dat muizen anders zijn dan konijnen en cavia's. Maar ik weet dus dat ik moet schoonmaken, voer moet halen, naar de dierenarts moet etc.

En je kan ook niet alles al weten voordat je eraan begint. Ik vind het een beetje raar om hem nu weg te doen, me in te gaan lezen, en dan weer een andere muis gaan nemen. Je ovedrijft imo wel een beetje hoor..

Die muis vind het vast niet erg om gewoon met alle benodigheden in een bak te zitten terwijl ik mij verder inlees hoor :D

Moeten muizen trouwens ook geent worden? Dat heb ik nog niet gevonden. Voor de rest heb ik me al goed ingelezen!

En 150 euro in twee a drie maanden maakt inderdaad echt niets uit.. Kosten hier zijn nog veel hoger en vaker geweest en dat was ook geen probleem. Dieren horen alle zorg te krijgen die er is. En als je dat geld niet hebt moet je ook geen dieren nemen.

Hmm, witte muizen gevoeliger. Een stofvrije bodem, iemand goede adviezen? Ik las al iets over houtkrullen enzo, maar is dat wel fijn voor ze?

En jullie hebben het over nestjes maken. Waar doen ze dat dan in? Hebben jullie een dingetje waar ze het nest in kunnen maken? Ik zal het wel zien als ik bij de dierenwinkel kom. Ga gewoon veel speelgoed en de hele ratteplan kopen :=
Laatst bijgewerkt door Geryon op 25-09-12 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:30

ik overdrijf niet, ik zeg ook zeker niet dat je een muis moet nemen. Als je het echt wílt, kun je het nu ook gewoon doorzetten. Maar om je te gaan inlezen omdat het móet, omdat hij er nu toch al is, is een ander verhaal.

Houtkrullen zijn niet stofvrij. Corbo is stofvrij, ecobed is stofvrij en cottoncomfort is stofvrij :) geen zaagsel oid

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 16:32

Ik wil deze muis wel houden hoor. Dus daar hoort ook bij dat ik me goed ga inlezen en laten informeren :j Hiervoor wilde ik niet perse een muis, maar nu ik deze ken vind ik het leuk! :D

Volgens Holypope komt het wel goed met de longetjes van de witte muis, aangezien hij denkt dat ie bij mij toch niet mag roken :D
Maar wie weet ben ik nu wel samen met hem een sigaretje aan het roken..

En ik zal voor die bodembedekking gaan kijken in de dierenwinkel :j

edit: wauw wat een domme fout
Laatst bijgewerkt door Geryon op 25-09-12 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt