Jep, afhankelijk van de gastheer leggen ze 20-50 eitjes per dag.
Samsie
Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-12 17:40
De andere kat is ook gewassen, daar heb ik maar een vlooi op tevoorschijn zien komen. De kat was ook liever dan ik dacht, ze krijste alleen af en toe.
paardje1983
Geplaatst: 23-09-12 17:45
goedkoopste middel, laat ze op een gebruikte paardendekje liggen en slapen.
youngster
Geplaatst: 23-09-12 18:01
paardje1983 schreef:
goedkoopste middel, laat ze op een gebruikte paardendekje liggen en slapen.
En dan?? vlooien gaan daar echt niet dood van hoor
paardje1983
Geplaatst: 23-09-12 18:03
het is bewezen dat vlooien niet tegen paarden lucht en geur kunnen. laat de katten erop liggen en je bent van de vlooien af.
youngster
Geplaatst: 23-09-12 18:06
paardje1983 schreef:
het is bewezen dat vlooien niet tegen paarden lucht en geur kunnen. laat de katten erop liggen en je bent van de vlooien af.
Ja dan gaan ze naar een andere plek in het huis. Of je moet de katten ergens buiten neerzetten denk ik? Of gaan ze er echt dood van? Dat kan ik me namelijk niet voorstellen.
_coquette_
Geplaatst: 23-09-12 18:07
paardje1983 schreef:
Mijn kat ligt het liefst op een dekje van paardlief (gebruikt) maar hij heeft toch echt last van vlooien gehad!
In de logeerkamer liggen de katten meestal heb alle dekens in de was gegooid en gewassen, Kitten lag lief op het matras en haalde toch ook mooi 2 vlooien van het matras af. In totaal net met kammen 6 vlooien eraf gehaald, waarvan 4 echt groot waren. Ze verstoppen zich wel goed in de vacht zeg. Ik ga hem vanavond nog een keer kammen.
Ja, een kat krijgt sociale problemen als je ze met zulke geuren insmeert.
Samsie
Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-12 18:34
Naja, hij zit binnen en hij pest de andere kat alleen maar. De andere kat moet ook niks van hem hebben.
Sassol
Geplaatst: 23-09-12 23:18
Volgende keer als je de katten weer wast: koppie heel even onder water houden. Dan verzuip je de vlooien ook en die verzuipen eerder dan je kitten/kat
Katten kunnen etherische oliën niet afbreken. (Hetzelfde verhaal als honden en chocola) Dus pure lavendel-olie, tea-tree olie e.d. is NIET goed voor je kat. Ik zou ze dus ook niet verdunt gebruiken, want je weet niet waar de tolerantie-grens van je kat ligt.
Verder geld ook dat een kat met een goeie huid en vacht, minder last heeft van de vlooien. (Niet dat ie ze persé minder heeft, maar houdt er wel minder jeuk aan over) Dus ik zou niet groene zeep e.d. gaan wassen, want daar gaat de huidconditie van achteruit.
Goed ontvlooien, je kunt het beste online bestellen, veel aanbod en op sommige sites ook recensies. Ik speur met Google vaak even het internet af naar vlooienmiddelen met de minste bijwerkingen. Zeker als je een kitten hebt zou ik daar goed naar kijken. Idem voor de ontwormingstabletten/pasta. Goed stofzuigen en evt. een afstotende spray gebruiken. (Daar gebruik ik verdunde tea-tree olie voor als de dieren niet aanwezig zijn in de kamer) Ook doe ik een paar druppels tea tree bij de was die ik vlo-afstotend wil hebben ruiken. Dan vertoeven de beestjes in ieder geval niet op mij of op de meest gangbare plekken waar de beesten liggen.
Je kunt elke maand ontvlooien, maar vergeet niet dat het gif is wat je in je beest stopt. Ik doe dat dus liever niet het hele jaar door elke maand, lijkt me niet bevorderlijk voor de gezondheid van het dier.