Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rommulus schreef:Zoals hier al een paar zeggen.
Ook ik krijg het idee dat jij eigenlijk ook vind ze mentaal nog niet op is.
Ik zou even langs de da gaan om te vragen wat de opties zijn om het haar makkelijker te maken.
Misschien gaat ze nog een jaar mee misschien niet er zijn een hoop opties voor je in de vorm van pijnstilling, artrose onderdrukking en of steroïden.
Het klinkt heel cru maar ik hoop voor je dat ze net zo gaat als mijn oude reu, uit zichzelf.
Estera schreef:TS, jij kent je hond beter dan wie dan ook en vanaf een computerscherm kunnen wij niet beoordelen. Wees gewoon eerlijk naar de hond en laat je eigen emoties buiten beschouwing. Wat ook nog wel eens wil helpen is je bedenken dat als deze hond niet van jou zou zijn, maar van een ander. Hoe zou je er dan tegen aankijken?
Nikass schreef:Die hond is als ik dat zo lees gewoon nog gelukkig. Ja natuurlijk gaat alles een beetje minder, nou en? Waarom mag een hond niet gewoon oud zijn? Hoezo worden hier pijnstillers geadviseerd??? Hond is gewoon een beetje stram. Dat zijn mensen van in de 80 of 90 ook. Mogen die ook niet blijven leven?
) Nikass schreef:Die hond is als ik dat zo lees gewoon nog gelukkig. Ja natuurlijk gaat alles een beetje minder, nou en? Waarom mag een hond niet gewoon oud zijn? Hoezo worden hier pijnstillers geadviseerd??? Hond is gewoon een beetje stram. Dat zijn mensen van in de 80 of 90 ook. Mogen die ook niet blijven leven?
sparretje schreef:Nikass schreef:Die hond is als ik dat zo lees gewoon nog gelukkig. Ja natuurlijk gaat alles een beetje minder, nou en? Waarom mag een hond niet gewoon oud zijn? Hoezo worden hier pijnstillers geadviseerd??? Hond is gewoon een beetje stram. Dat zijn mensen van in de 80 of 90 ook. Mogen die ook niet blijven leven?
Nikass; juist omdat een hond oud mag zijn zou ik hem eventueel pijnstilling geven. Ouderdom gaat nou eenmaal samen met artrose (=slijtage) en artrose is nu eenmaal niet pijnloos. Dus waarom je oudje pesten met die kwaaltjes als je met een kleine onderhoudsdosering hem een aantal pijnvrije maanden/jaren kan bieden? Dat snap ik dan niet, we hebben het alleen over een stukje comfort van leven, niet over wel of niet blijven leven (ik heb het nu puur over de pijnstilling)
Kuggur schreef:Nikass schreef:Die hond is als ik dat zo lees gewoon nog gelukkig. Ja natuurlijk gaat alles een beetje minder, nou en? Waarom mag een hond niet gewoon oud zijn? Hoezo worden hier pijnstillers geadviseerd??? Hond is gewoon een beetje stram. Dat zijn mensen van in de 80 of 90 ook. Mogen die ook niet blijven leven?
Mens-diervergelijkingen zijn altijd irrelevant in dit soort topics.
Citaat:Nou misschien gaat ie nog wel een paar jaar mee... en voor pijnstillers geldt bepaald niet "baat het niet dan schaad het niet" > hebben veel vervelende bijwerkingen.
Nikass schreef:Mijn hond gaat na drie dagen novacam aan de diaree en komt daar niet meer vanaf zolang je de pijnstilling niet stopt. Misschien moet je eens een bijsluiter lezen... metacam is ontzettend slecht voor het hart bijvoorbeeld. Daarnaast kunnen honden van deze pijnstillers last krijgen van ondraaglijke jeuk en zichzelf tot bloedens toe bijten (net als wanneer ze vlooien hebben).
Ook kan het middel na enige tijd niet meer effectief zijn, door gewenning.
, ik hoop dat de mooie herinneringen het verdriet straks wat kunnen verzachten..
.