Pup eet vers vlees, nu wil ze geen brokken meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz

Re: Pup eet vers vlees, nu wil ze geen brokken meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:53

Lekker vers vlees geven! sinds mijn honden dit krijgen zijn ze helemaal positief veranderd, glanzen, meer energie, schone tandjes, stinken niet meer uit hun muil, stuk gespierder, en ze ontlasten een heeeeeel stuk minder!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:59

ik ga mee met de goede adviezen hier, vers vlees blijven geven!!

op www.barfplaats.nl staat heel veel informatie over KVV (= vers vlees) even naar het forum gaan.

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 15:01

SharonIndezz schreef:
Lekker vers vlees geven! sinds mijn honden dit krijgen zijn ze helemaal positief veranderd, glanzen, meer energie, schone tandjes, stinken niet meer uit hun muil, stuk gespierder, en ze ontlasten een heeeeeel stuk minder!

Welk merk geef je?

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:07

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:17

De hond van mijn zus krijgt ook alleen vers vlees en vissenkoppen. De Vissenkoppen kun je vaak gratis als afval bij de visboer halen en de rest kun je via internet bestellen geloof ik. Ik moet zeggen haar hond ziet er fantastisch gezond uit, en het is niet duurder dan brokken. Ze combineert het niet met brokken, volgens mij is het of brokken of vers vlees en niet beide. Nou ik vind het smerig mijn hond krijgt alleen brokken. bleh moet er niet an denken eendennekken in de hondenbak te moeten geven bleh :o

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:04

Kivo geloof ik

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:13

akishino schreef:
Kans op een maagtorsie is ook groter als je vlees en brokken bij elkaar geeft. De brokken blijven "drijven" in de maag terwijl het vlees zakt. Dus beter om geen brokken en vlees tegelijk te geven.

Daarom moet je je hond natuurlijk wél ieder kwartier even op de kop houden en goed doorschudden bij zo´n gecombineerd dieet, dan is het prima te doen.

Pien28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:25

kel_tje schreef:
Ben toch aan t nadenken om alleen vlees te geven. De gezin van het gezin moet dan maar niet door de neus ademen idd....

Kan ik bijvoorbeeld wel verschillend vers vlees afwisselen? De ene dag farmfood en de andere dag bijv Carnibest?

Farmfood zijn brokken en geen vers vlees.

Dat verse vlees went vanzelf.
Mijn huisgenoten zijn ook geen fans van het verdelen van de porties vlees voor honden en katten .
Wel grappig, zij eten zelfwel vlees en ik eet nooit vlees.
Als ik er niet ben om te voeren zet ik van te voren de porties klaar, hoeven ze alleen de bakken op de grond te zetten

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 16:28

Ik heb farmfood in vers vlees variant gekocht vandaag. Kreeg 9 van die 'worsten' van 110 gram per worst voor iets meer dan 4 euro.
Farmfood is er ook in brok ja

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:35

ik denk dat het 1000 gram per worst is? anders is het wel érg duur!!

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:36

Nuriana95 schreef:
akishino schreef:
Kans op een maagtorsie is ook groter als je vlees en brokken bij elkaar geeft. De brokken blijven "drijven" in de maag terwijl het vlees zakt. Dus beter om geen brokken en vlees tegelijk te geven.

Dit klopt deels. De "knapperige" (geexpandeerde) brokken drijven idd, maar bv de brokken van Farmfood zijn geperst, deze "zinken".

Farmfood (of andere geperste brokken) is dus prima te combineren met vers vlees.

Farmfood zit wel vol met graan :( Ik zou voor alleen vers vlees gaan en niet combineren met brok.

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 16:38

cindybijl schreef:
ik denk dat het 1000 gram per worst is? anders is het wel érg duur!!

Het is toch echt 110 gram per worst. Zitten er 9 in een doos.

Is dat duur ja?

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:39

wel als t 4,- per worst is..
maar dat is t niet denk ik ;)

hier heb k het hondenvoer op 3,50 per kilo zitten, dus het kan wel goedkoper. (per worst maakt 0,50 cent niet zoveel uit, maar als je dat per jaar berekend wel!)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:42

carnibest is fijn spul
evenals bandit, en carnivoer

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 16:45

De worsten koop je per 9 in een doos. Dan lijkt het me niet al te duur?

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:47

nee hoor dat is een normale prijs

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 16:49

Als ik overstap op vers vlees kan ik dat veranderen van andere merken? Dus dat ze niet elke dag hetzelfde krijgt?

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:52

ja dat kan, al zit er (zoalsze zien in mijn link van voerwijzer) in sommige merken extra toevoegingen zoals granen en supplementen waar je hond op kán reageren

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 16:55

cindybijl schreef:
ja dat kan, al zit er (zoalsze zien in mijn link van voerwijzer) in sommige merken extra toevoegingen zoals granen en supplementen waar je hond op kán reageren

Ja dank je wel voor die link. Als ze geen allergie voor granen en andere supplementen heeft kan ik gewoon elk merk pakken? Of bedoelde je dat niet zo?

Pien28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:08

ik zie nu inderdaad dat farmfood niet meer alleen brok is.

Carnibest heb je ook in verschillende soorten.
Kip , lam een en natuurlijk gewoon rund.
Zo wissel ik af en ook af en toe een portie verse vis of een grote homp vlees , hart of een hele penslap.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:19

Ik betaal voor een rol vlees van 1000 gram 2,15

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:50

kel_tje schreef:
cindybijl schreef:

Ja dank je wel voor die link. Als ze geen allergie voor granen en andere supplementen heeft kan ik gewoon elk merk pakken? Of bedoelde je dat niet zo?

ze kunnen van de verschillen in samenstelling van verschillende merken ook nog aan de dunne gaan, dus daar zou ik op letten.
Dat hangt dus ook heel erg van de kwaliteit van kvv af.

ook zit er wel veel kwaliteitverschil in alle merken kvv.
De goedkopere zijn meestal met minder goed vlees voorzien of zelf met een supplement als calciumbron (ipv echte botjes!) en een supplement om het compleet te maken en dat zou ik niet adviseren..

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:22

Kuggur schreef:
akishino schreef:

Daarom moet je je hond natuurlijk wél ieder kwartier even op de kop houden en goed doorschudden bij zo´n gecombineerd dieet, dan is het prima te doen.

Die van mij wegen nét wat te veel om op te tillen. Dus ik houd het bij alleen vlees ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:35

Ninx schreef:
Diablo schreef:
Nouja, ieder zijn eigen natuurlijk, en TS kan hier ook weinig aan doen.

Nou ja, met poep opruimen, verstopte anaalklieren en andere viezigheid kun je je hart ophalen als je een hond hebt... dus lijkt me dat mensen zich hier overheen moeten zetten als een hond nemen...

Dat probleem wordt dan weer veel kleiner als je vers voert :))

geen last meer met verstopte anaalklieren, poept 1 keer per dag en bar weinig ook nog, alleen het voeren is niet altijd even lekker......

maar ja, de hond vindt van wel :)

@ TS: je hond heeft groot gelijk als je het mij vraagt. Zet de brokken op MP, leuk prijsje erbij en mensen komen het wel halen hoor :)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 13:02

Yamcha schreef:
geen last meer met verstopte anaalklieren, poept 1 keer per dag en bar weinig ook nog, alleen het voeren is niet altijd even lekker......

maar ja, de hond vindt van wel :)

@ TS: je hond heeft groot gelijk als je het mij vraagt. Zet de brokken op MP, leuk prijsje erbij en mensen komen het wel halen hoor :)

Zelfde verhaal hier.
Sinds ik vers geef geen last meer van verstopte anaalklieren, betere vacht, rustiger, minder ontlasting... ook ik kan alleen maar positief zijn!