Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
akishino schreef:Kans op een maagtorsie is ook groter als je vlees en brokken bij elkaar geeft. De brokken blijven "drijven" in de maag terwijl het vlees zakt. Dus beter om geen brokken en vlees tegelijk te geven.
kel_tje schreef:Ben toch aan t nadenken om alleen vlees te geven. De gezin van het gezin moet dan maar niet door de neus ademen idd....
Kan ik bijvoorbeeld wel verschillend vers vlees afwisselen? De ene dag farmfood en de andere dag bijv Carnibest?
Nuriana95 schreef:akishino schreef:Kans op een maagtorsie is ook groter als je vlees en brokken bij elkaar geeft. De brokken blijven "drijven" in de maag terwijl het vlees zakt. Dus beter om geen brokken en vlees tegelijk te geven.
Dit klopt deels. De "knapperige" (geexpandeerde) brokken drijven idd, maar bv de brokken van Farmfood zijn geperst, deze "zinken".
Farmfood (of andere geperste brokken) is dus prima te combineren met vers vlees.
Ik zou voor alleen vers vlees gaan en niet combineren met brok. cindybijl schreef:ja dat kan, al zit er (zoalsze zien in mijn link van voerwijzer) in sommige merken extra toevoegingen zoals granen en supplementen waar je hond op kán reageren
kel_tje schreef:cindybijl schreef:ja dat kan, al zit er (zoalsze zien in mijn link van voerwijzer) in sommige merken extra toevoegingen zoals granen en supplementen waar je hond op kán reageren
Ja dank je wel voor die link. Als ze geen allergie voor granen en andere supplementen heeft kan ik gewoon elk merk pakken? Of bedoelde je dat niet zo?
Kuggur schreef:akishino schreef:Kans op een maagtorsie is ook groter als je vlees en brokken bij elkaar geeft. De brokken blijven "drijven" in de maag terwijl het vlees zakt. Dus beter om geen brokken en vlees tegelijk te geven.
Daarom moet je je hond natuurlijk wél ieder kwartier even op de kop houden en goed doorschudden bij zo´n gecombineerd dieet, dan is het prima te doen.
Ninx schreef:Diablo schreef:Nouja, ieder zijn eigen natuurlijk, en TS kan hier ook weinig aan doen.
Nou ja, met poep opruimen, verstopte anaalklieren en andere viezigheid kun je je hart ophalen als je een hond hebt... dus lijkt me dat mensen zich hier overheen moeten zetten als een hond nemen...

Yamcha schreef:geen last meer met verstopte anaalklieren, poept 1 keer per dag en bar weinig ook nog, alleen het voeren is niet altijd even lekker......
maar ja, de hond vindt van wel
@ TS: je hond heeft groot gelijk als je het mij vraagt. Zet de brokken op MP, leuk prijsje erbij en mensen komen het wel halen hoor