Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
liljebo schreef:Solleke_Noah schreef:Ontwollen bij een trimmer? Als dat niet meer lukt, afscheren en dan op regelmatige basis laten uitdunnen door de trimmer, doen ze ook bij oa golden retrievers met dikke vacht.
Hoe doen zij het uitdunnen eigenlijk? Dat zou je toch zelf ook moeten kunnen? Zou hier in de wijde omtrek geen trimmer weten. Denk dat die meer in de grotere steden zitten.
chocobroodje schreef:Deze bedoelde ik. Dit gebruiken trimmers ook. Ook als de vacht nu al te ver is werkt dit erg goed om te voorkomen dat het weer op dit punt uitdraait.
http://www.onlinedierenspeciaalzaak.com ... =&pagenr=1
chocobroodje schreef:Deze bedoelde ik. Dit gebruiken trimmers ook. Ook als de vacht nu al te ver is werkt dit erg goed om te voorkomen dat het weer op dit punt uitdraait.
http://www.onlinedierenspeciaalzaak.com ... =&pagenr=1
liljebo schreef:Geen idee hl, maar het lijkt mij geen goed plan omdat die testosteron juist weg moest ivm die ernstig vergrootte prostaat. Denk dat je dan dat probleem weer krijgt.
Mazzeltje, ik vrees dat ie dan iig gaat vervilten. Maarruh jij bent dus trimmer. Hoe los jij het op als je niet scheert? Welk materiaal gebruik jij als trimmer in een dergelijk geval? Kun je ook met de schaar/knippend uitdunnen?
mazzeltje schreef:liljebo schreef:Geen idee hl, maar het lijkt mij geen goed plan omdat die testosteron juist weg moest ivm die ernstig vergrootte prostaat. Denk dat je dan dat probleem weer krijgt.
Mazzeltje, ik vrees dat ie dan iig gaat vervilten. Maarruh jij bent dus trimmer. Hoe los jij het op als je niet scheert? Welk materiaal gebruik jij als trimmer in een dergelijk geval? Kun je ook met de schaar/knippend uitdunnen?
Kan met een effileerschaar, maar daar moet je toch ook wel handigheid in hebben.
...
taff schreef:hoi ik meld mij niet zo vaak.
ik ben 30 jaar trimmer geweest.
het boven staande harkje met messen van hierboven is denk ik voor jou de beste oplossing.
het is de manier van werken met zo'n apparaat.
begin op de rug, vouw het haar naar boven zodat je een streep huid ziet.
dan borstel je met kleine stukjes steeds een plukje van het omhoog staande haar mee naar beneden,altijd met de haar richting mee.
het is belangrijk met een hand het haar strak te houden en kleine stukjes haar te werken.
het is wat moeilijk uit te leggen.
het belang rijkste is
1 huid strak houden
2 vanaf de wortel kleine plukjes er bij nemen.
3 harkje met messen die trekt minder en snijdt meer.
4 probeer met een rollende pols beweging de hark door de vacht te laten gaan niet treken maar aflaten rollen (?) moeilijk om uit te leggen.
5 kom je er niet door neem een kleiner plukje haar.
veel oefenen en geduld ga er maar rustig 4 uur voor zitten of elke dag een klein stukje.
de broek(kont) is het vervelendste plekje is de bos haar te dik eerst met een efileer schaar uitdunnen .
hoop de dit wat goed is uit geslecht.
anders hoor ik het wel.
gr
Taff