Btw caviavoer omhoog, konijnenvoer niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Re: Btw caviavoer omhoog, konijnenvoer niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 12:46

Jemig zeg, ik zeg alleen dat het belachelijk is dat er een verschil is tussen dat voer en mij boeit die paar centen niet hoor, maar het boeit wel mensen die niet veel te besteden hebben. Mijn caafs krijgen al een van de duurdere voeren en ja ze krijgen ook elke dag vers groenvoer, ze komen absoluut niets te kort.

Maar wat een reacties van sommigen zeg... er wordt niet veel meer getolereerd als ik het zo lees. Wordt zowat aangevallen hier en blijkbaar worden dingen heel anders gelezen dan de bedoeling is.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:51

LiNdA1986 schreef:
Maar wat een reacties van sommigen zeg... er wordt niet veel meer getolereerd als ik het zo lees. Wordt zowat aangevallen hier en blijkbaar worden dingen heel anders gelezen dan de bedoeling is.

:? Ik weet het niet hoor maar reageer je misschien zo omdat je andere reacties krijgt dan je had gehoopt? Hoezo zowat aangevallen? Vind het allemaal nogal meevallen hoor!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 12:56

Sommige reageren nogal sarcastisch.
En ik hoop helemaal niet op bepaalde reacties... het viel me alleen op dat sommige mensen gelijk reageren met een aparte ondertoon.

Maar ja, het zal wel goed zijn. Vind het alleen een heel apart verschil.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:00

Ik heb de reclame ook gehoord. Wist eerst niet of het wel klopte aangezien het een reclame is.... Schijnt dus wel te gaan kloppen.

Dat het duurder wordt is jammer (we kunnen er helaas niks aan veranderen), de richtlijnen (wel/geen consumptiedier) vind ik typisch NL.

Ik koop mijn voer meestal in Duitsland, geen idee hoeveel BTW er daar op zit eigenlijk... Ga ik maar eens opzoeken.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:05

Ik voer ze altijd hopefams select ofzo en dan koop ik een 800 grams zakje volgens mij, en daar doe ik ongeveer net 2 weken mee... maarja ze hebben het wel nodig enga niet wat anders kopen.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:16

Ach joh, maak je niet druk. Ik zie weinig sarcastische antwoorden hoor. Maar wat vind je een apart verschil? Dat een cavia hobbydier is en dus 19/21% en een konijn voedseldier en dus 6%? In Nederland zijn er best grote konijnenmesterijen te vinden, ook voor hun pels worden konijnen gehouden. Cavia's worden in Nederland echt alleen als hobbydier gehouden.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:21

Ik ga ineens met andere ogen naar het langorige gedierte hier kijken... :Y)

Grapje! Ik eet geen eigen nijntje op hoor.

Ik hoop niet dat de tip om dan maar konijnenvoer te voeren aan cavia's, het gevolg heeft dat er vitamine c gebrek dreigt voor de cavia's. Wij gaven onze cavia's vroeger gewoon een vitamine C tabletje, dat werkte prima, maar lang niet iedereen weet dat dat kan.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:27

Paprika, paprika en nog eens paprika voeren, cavias' vinden het zalig en het zijn vitamine C bommen. ;)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:29

hier vinden ze paprika niet lekker haha :')

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:30

En sinasappels? :D

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:35

Ook niet haha, ze zijn te kieskeurig haha.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:42

Die van mij krijgen ook een vitamine C pilletje (AH huismerk) op aanraden van DA. Paprika krijgen ze ook. Zijn niet zo kieskeurig, gelukkig!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:44

Oh bij mij zijn ze te kieskeurig... soms best vervelend maar goed. Eten ze die pilletjes wel op?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:46

Hmm apart zeg. Nouja ik blijf gewoon caviavoer geven hoor, ook als het duurder wordt.
Mijn cavia's lusten trouwens geen vit. C tabletjes. Spugen ze gewoon weer uit.. :P

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:48

Wij hadden eerste altijd van die druppeltjes, is dat niks dan?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:51

Druppels in het water bedoel je? Dat vervliegt heel snel..
Het beste is om elke dag vitamine-c rijke groente/fruit te geven en dus caviavoer. Dan hoef je niet met pilletjes enzo aan de gang. :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:56

Ik voer ze ook hooi met extra vitamine C en genoeg groente haha.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:57

Die van mij vinden het heerlijk, als ze het potje horen rammelen komen ze er meteen aan. Ze hebben er wel aan moeten wennen. Is niet altijd even makkelijk. Ik heb het ze op de volgende manier geleerd: cavia op schoot en laten ruiken, daarna hou ik t pilletje tegen voor hun tanden. Bijten vanzelf een stukje af en binnen een week eten ze t uit je hand als een snoepje.
Misschien zijn die van mij wel makkelijk, weet ik niet. Je kan t altijd proberen, koop je gewoon een klein potje, kan je zelf natuurlijk ook eten als ze het echt niet eten.
Nadeel van druppels in t water vind ik wanneer je het water ververst je ook een hoop druppels weggooit.....

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:59

@Samiyah: wij stopten zo'n pilletje vroeger in hun drinkflesje. Dat loste op en dan kregen ze toch hun vitamine C binnen, en toen onze vakantieoppas later een pilletje voor hun neus hield, bleek dat ze het ineens wel wilden eten. Blijkbaar waren ze aan de smaak gewend geraakt.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:13

Rais schreef:
Die van mij vinden het heerlijk, als ze het potje horen rammelen komen ze er meteen aan. Ze hebben er wel aan moeten wennen. Is niet altijd even makkelijk. Ik heb het ze op de volgende manier geleerd: cavia op schoot en laten ruiken, daarna hou ik t pilletje tegen voor hun tanden. Bijten vanzelf een stukje af en binnen een week eten ze t uit je hand als een snoepje.
Misschien zijn die van mij wel makkelijk, weet ik niet. Je kan t altijd proberen, koop je gewoon een klein potje, kan je zelf natuurlijk ook eten als ze het echt niet eten.
Nadeel van druppels in t water vind ik wanneer je het water ververst je ook een hoop druppels weggooit.....

Hier eten ze het écht niet. Ik heb die pilletjes sowieso altijd in huis voor mezelf.
Heb het al heel vaak geprobeerd, zelfs gewoon in hun mond gestopt maar dan spugen ze het uit. Een klein hapje hebben ze wel eens genomen maar verder dan dat ging het niet... Tja, heb koppige cavia's denk ik :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:29

Verschil tussen Konijnen en Caviavoer is er altijd al geweest, die paar procenten meer vind ik geen probleem :)

Wij voeren 2 kilo caviavoer op één dag, dus duur is het zoiezo wel :+

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:08

Daarnaast is als je bijv wat meer cavia's hebt een 25kg zak niet zo duur. Rond de 15 euro ofzo? Is een simpele caviabrok. Daarnaast hoe dan ook bijvoeren met hooi/gras/groente en fruit. In 10 jaar nog geen zieken of jonge sterfte meegemaakt bij mijn beestjes.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:52

Ik dacht dat deze reclame een grapje was :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 20:35

De cavia's die ik ken krijgen brok en als aanvulling wortel en 3x per dag vers geplukt gras. Lastig in de winter maar ze doen het prima zo :)