Hond al weer ziek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Re: Hond al weer ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:54

Toen die van mij echt niet wilde drinken, dwong ik hem te drinken door water met een spuitje te geven in zijn bekkie. Maar die dag was het 30 graden en had ie erge diarree, dus dat deed ik om te voorkomen dat ie absoluut niet uitdroogde.
Ook kregen wij zakjes mee waar de nodige mineralen en vitamines in zaten, waardoor ie geen voedingstoffen mis liep.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:06

GEEN melk geven, dit is absoluut niet goed voor je hond.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:52

Wow allemaal Dierenartsen hier op Bokt.

Hond is onder behandeling van een DA. TS weet zelf ook wel als het slechter gaat dat ze de DA weer moet bellen. Als ze naar jullie advies zou luisteren, kan ze beter met de hond bij de DA gaan inwonen en alle rekeningen gaan betalen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:53

Probeer eens afgekoelde kamillethee. Het liefst 100% kamille. Dit wil nog wel eens verzachtend optreden bij maagklachten.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 17:12

kom net weer bij de dierenarts weg... hij dronk niet veel en wou niet eten.. ook geen plakje worst ofz dus krijgt tie zijn medicatie niet binnen... dierenarts heeft weer gekeken en prikjes gegeven... morgen terug komen voor foto en bloedonderzoeken...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:14

He bah, wat vervelend zeg. Heb je de da nog gevraagd naar parvo? Gewoon, om zeker te zijn?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:15

Bij parvo is een hond doodziek, blijft overgeven en is enorm aan de race.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:16

ThreeFingers, dat hoef je mij niet te vertellen, ik ben er vorig jaar een hond aan verloren.

Edit: overigens, zoals TS vertelt, begon het toen bij onze hond ook. Hij toonde niet meteen doodziek en was niet vreselijk aan de diarree, dat kwam later pas.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:19

Parvo komt voornamelijke bij jonge honden voor, als de hond van TS goed is inge-ent en weinig contact heeft met weinig jonge honden dan is parvo onwaarschijnlijk. Het kan wellicht een Corrona virus zijn wat er op lijkt.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:19

Ik zou ook laten testen op parvo, en wel heel snel. Ondanks entingen kunnen ze het alsnog krijgen, al dan niet in een afgezwakte vorm.

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:22

Veel sterkte, vreselijk om je hond zo ziek te zien.
Hopelijk is hij snel weer beter.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:22

Onze hond is eens in de zoveel tijd erg ziek, vreselijk overgeven, sloom, niet willen eten/drinken, diarree...Die is al 239832789 keer binnenste buiten gekeerd en er komt steeds niets uit. Weet wel waar de uitspraak 'zo ziek als een hond vandaan komt'

TS fijn dat je toch weer effe naar de DA bent gegaan. Lukt het medicatie geven niet zonder voedsel? Ik gooi/leg het achterop de tong van mijn hond waarna hij het braaf doorslikt...

Hopen dat hij snel opknapt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:25

Thirty schreef:
Ik zou ook laten testen op parvo, en wel heel snel. Ondanks entingen kunnen ze het alsnog krijgen, al dan niet in een afgezwakte vorm.

Dat bedoel ik maar.

Overigens was onze hond niet geënt, wel al bijna een jaar oud. De da vertelde ons toen ook dat ook geënte honden het kunnen krijgen, omdat het virus in allerlei vomen muteert waartegen de enting niet beschermt.

Als het wel parvo is, en je bent er niet vroeg genoeg bij, is je hond reddeloos verloren, net als onze hond een jaar geleden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:27

Diablo schreef:
Thirty schreef:

Dat bedoel ik maar.

Overigens was onze hond niet geënt, wel al bijna een jaar oud. De da vertelde ons toen ook dat ook geënte honden het kunnen krijgen, omdat het virus in allerlei vomen muteert waartegen de enting niet beschermt.

Als het wel parvo is, en je bent er niet vroeg genoeg bij, is je hond reddeloos verloren, net als onze hond een jaar geleden.

Hoe kan het dat je hond niet geënt was dan? Hebben jullie hem/haar overgenomen?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:32

Dat doet er niet toe, was deels onze eigen schuld en ik heb me er verschrikkelijk schuldig over gevoeld.

Ik wil alleen maar zeggen dat onze kerel het misschien had kunnen redden als we er snel genoeg bij waren geweest en wil TS behoeden voor zoiets. Het hoeft natuurlijk helemaal geen parvo te zijn, maar de verschijnselen had onze hond ook, je kunt maar beter voor niets controleren dan dat je nooit meer hoeft te controleren.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:34

Diablo schreef:
Dat doet er niet toe, was deels onze eigen schuld en ik heb me er verschrikkelijk schuldig over gevoeld.

Ik wil alleen maar zeggen dat onze kerel het misschien had kunnen redden als we er snel genoeg bij waren geweest en wil TS behoeden voor zoiets. Het hoeft natuurlijk helemaal geen parvo te zijn, maar de verschijnselen had onze hond ook, je kunt maar beter voor niets controleren dan dat je nooit meer hoeft te controleren.

De verschijnselen komen zeker bij Parvo voor maar ook bij duizenden andere buik/darm virussen, kan me voorstellen dat de DA daar niet direct aan denkt. Heel slim om een foto te maken en bloed onderzoek te doen.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 17:35

onze hond is ingeent... maar ik zal die 2 dingen zeker morgen noemen! bedankt!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:36

xx_Horsiex schreef:
Diablo schreef:

De verschijnselen komen zeker bij Parvo voor maar ook bij duizenden andere buik/darm virussen, kan me voorstellen dat de DA daar niet direct aan denkt. Heel slim om een foto te maken en bloed onderzoek te doen.

Dat is ook zo, want onze da dacht er ook niet aan. Zelfs de kliniek waar hij heen ging toen het niet beter werd, dacht er niet aan.
En toen was het dus te laat.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:37

Rideltje1992 schreef:
onze hond is ingeent... maar ik zal die 2 dingen zeker morgen noemen! bedankt!

Je moet het zelf weten, maar als het wel parvo is, had je er bij wijze van spreken gisteren al bij moeten zijn.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:38

Dat is erg jammer Diablo, wisten zij dat hij niet ge-ent was? Want dan is Parvo het eerste waar je aan denkt. Ach jah, gedane zaken neme geen keer en hopelijk is het hondje va de TS gauw beter!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:22

Ja we hebben het wel gezegd in de kliniek, maar het mocht niet meer baten. Ze waren ook te laat met testen en met parvo maakt een hond gewoon bijna geen kans, zelfs niet als je er vroeg bij bent.

We hebben er verschrikkelijk veel verdriet van gehad, had er toen nog een topic over geopend hier.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:26

Bij ons is er een ingeente hond aan overleden, vorig jaar november.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 18:26

Diablo ach jeetje :(:)
herken jij veel daarvan dan terug in mijn hond? word nu toch wel beetje bang :o

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:33

Thirty schreef:
Bij ons is er een ingeente hond aan overleden, vorig jaar november.

Ja, dat herinner ik me nog, Thirty. Maar jullie hond had het toch overleefd? Of waren het er nou twee, dat de ene het niet overleefd had?

Rideltje1992 schreef:
Diablo ach jeetje :(:)
herken jij veel daarvan dan terug in mijn hond? word nu toch wel beetje bang :o

Lees dit topic maar.

[BB] Ons jochie in de kliniek *update: helaas overleden*

Ik wil je echt niet nodeloos bang maken, dat is echt niet mijn bedoeling. Maar bij onze hond gingen we ook niet van het ergste uit en toch was het zomaar ineens afgelopen. Parvo is gewoon niet iets wat je lichtjes op moet nemen.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 20:56

ik heb net de da gebeld en overlegd over parvo
da zegt dat het bijna nooit bij jonge honden voorkomt.. en omdat me hond niet bloed overgeeft en net weer wat gegeten heeft denkt ze niet dat het parvo is...

tja ik weet het niet meer... -O-