Marion71 schreef:Echte jeuk is vreselijk. Om je hond dan te beletten niet te kunnen krabben, is bijna het ergste wat je hem kunt aandoen. Een kraag, band is geen oplossing voor de jeuk. Waarom schrijft de da geen middel voor dat de jeuk vermindert of verhelpt? Prednisolon o.i.d. werkt ondanks alle nadelen vaak goed. Niet meer krabben betekent de wondjes kunnen behandelen.
Over het algemeen staan kleinhuisdierenartsen zo klaar met een ab-kuurtje. Eigenlijk weten ze simpelweg niet waar de huidreactie vandaan komt. In Utrecht vertelde ze ons dat huidproblemen in 99% van alle gevallen een voedsel- of vlooienallergie is. Je zou er dus voor kunnen kiezen om een hypoallergeen voer te geven en te controleren op vlooien. Mijn oudere hond had eerder nooit last van vlooien, maar sinds dit jaar kan 1 vlo haar gek maken.
Leuk dat Hypoallergeen voer is verschrikkelijk duur en vaak alleen via DA te krijgen en nog zit het vol met troep.
DA zouden eens meer aan alleen vlees moeten kijken (zoals die van mij nu gaat doen) die van mij ging gewoon door met krabben op dat voer ja moest een maand voeren jaa daag. Met vlees was het binnen 2 weken over.