Hond bijt zijn huid kapot

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:19

Marion71 schreef:
Echte jeuk is vreselijk. Om je hond dan te beletten niet te kunnen krabben, is bijna het ergste wat je hem kunt aandoen. Een kraag, band is geen oplossing voor de jeuk. Waarom schrijft de da geen middel voor dat de jeuk vermindert of verhelpt? Prednisolon o.i.d. werkt ondanks alle nadelen vaak goed. Niet meer krabben betekent de wondjes kunnen behandelen.

Over het algemeen staan kleinhuisdierenartsen zo klaar met een ab-kuurtje. Eigenlijk weten ze simpelweg niet waar de huidreactie vandaan komt. In Utrecht vertelde ze ons dat huidproblemen in 99% van alle gevallen een voedsel- of vlooienallergie is. Je zou er dus voor kunnen kiezen om een hypoallergeen voer te geven en te controleren op vlooien. Mijn oudere hond had eerder nooit last van vlooien, maar sinds dit jaar kan 1 vlo haar gek maken.

Leuk dat Hypoallergeen voer is verschrikkelijk duur en vaak alleen via DA te krijgen en nog zit het vol met troep.

DA zouden eens meer aan alleen vlees moeten kijken (zoals die van mij nu gaat doen) die van mij ging gewoon door met krabben op dat voer ja moest een maand voeren jaa daag. Met vlees was het binnen 2 weken over.

Marion71

Re: Hond bijt zijn huid kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:09

Hypoallergeenvoer is idd schrikbarend duur, maar voor velen wel de oplossing. Er zijn ook simpelweg honden die geen vers vlees verdragen. Daar staat de discussie vers of brokken buiten.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:19

Prisca schreef:
Marion71 schreef:
Echte jeuk is vreselijk. Om je hond dan te beletten niet te kunnen krabben, is bijna het ergste wat je hem kunt aandoen. Een kraag, band is geen oplossing voor de jeuk. Waarom schrijft de da geen middel voor dat de jeuk vermindert of verhelpt? Prednisolon o.i.d. werkt ondanks alle nadelen vaak goed. Niet meer krabben betekent de wondjes kunnen behandelen.

Over het algemeen staan kleinhuisdierenartsen zo klaar met een ab-kuurtje. Eigenlijk weten ze simpelweg niet waar de huidreactie vandaan komt. In Utrecht vertelde ze ons dat huidproblemen in 99% van alle gevallen een voedsel- of vlooienallergie is. Je zou er dus voor kunnen kiezen om een hypoallergeen voer te geven en te controleren op vlooien. Mijn oudere hond had eerder nooit last van vlooien, maar sinds dit jaar kan 1 vlo haar gek maken.

Leuk dat Hypoallergeen voer is verschrikkelijk duur en vaak alleen via DA te krijgen en nog zit het vol met troep.

DA zouden eens meer aan alleen vlees moeten kijken (zoals die van mij nu gaat doen) die van mij ging gewoon door met krabben op dat voer ja moest een maand voeren jaa daag. Met vlees was het binnen 2 weken over.

Maar vers vlees is ook geen wondermiddel. En ik voer nu zelf 2 jaar KVV. Ondanks de KVV heeft mijn hond nu al een paar weken jeuk.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:26

Dan zit het niet in het voer @annepaardoes wat ga je er nu aan doen?.

Ik zeg ook geen wonder middel alleen vele da's willen er niet aan maar blijkt vaker wel een probleem op te lossen of verkleinen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:31

Prisca schreef:
Dan zit het niet in het voer @annepaardoes wat ga je er nu aan doen?.

Nou ja, zou natuurlijk altijd nog kunnen. Hij krijg carnibest en daar zit kip en rijst in (daar heb ik verder geen problemen mee). Hij heeft daar wel gewoon altijd tegen gekund, maar je weet maar nooit. Misschien heeft hij er toch een allergie tegen opgebouwd.
Ik denk maar eens een allergietest laten doen. Hij heeft nu een goede week prednison gehad, maar begint hier er daar toch weer te bijten. Verder krijgt hij nu sinds een paar dagen elke dag biergist en yoghurt om te kijken of dat hielp omdat beide bloedzuiverend werken.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:42

Dan zou ik de simple weg kiezen en een week kvv proberen.

Uit mijn allergie test en bloed test kwam niets geen rare waardes al was dat lastig omdat ze toen een pup was van een paar maanden.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:09

Prisca schreef:
Dan zou ik de simple weg kiezen en een week kvv proberen.

Uit mijn allergie test en bloed test kwam niets geen rare waardes al was dat lastig omdat ze toen een pup was van een paar maanden.

Umm.. ik heb al 2 keer aangegeven dat ik KVV geef...
Verwar je mij met de ts?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:43

Marion71 schreef:

Hoe kun je in hemelsnaam die rotzooi prednison adviseren??
Ik zou naar een holistisch dierenarts gaan: http://www.holistischdierenarts.nl
ab is ook niet echt goed voor een hond.
Op vers vlees overstappen zou idd mijn eerste advies zijn.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 16:11

@Nikass: ietje kalmer is beter voor je hart. Prednison is idd rotzooi, maar als je moet kiezen tussen 2 kwaden dan kies ik voor het belang van het dier, geef tijdelijk prednison en ga niet weken of maanden klooien met allerlei uitprobeertherapietjes. Imo is elke da holistisch alleen enkelen zijn in het gat in de markt gesprongen en profileren zich als zodanig met vele volgelingen. Ze zijn imo te ver doorgeschoten en denk dan bijv. aan de goudkorreltherapie die volgens hen geweldig is, maar waarvoor geen enkele grond is maar wel de kassa laat rinkelen.