dilemma oudere hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:55

Ik zou sowieso een plasje laten checken en als het niet helpt pilletjes proberen via de DA. Overigens had ik een oudere hond die er nadat ik met brokken gestopt was en op vers vlees overging ook vrijwel geen last meer van had. Niet meer straffen in ieder geval, dat is gewoon zielig voor de hond. Iedereen die oud wordt, wordt dit vrijwel nooit zonder gebreken.
Laatst bijgewerkt door Nikka op 15-09-12 22:56, in het totaal 2 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:56

is het nou een reu of ene teef,je schrijft in je eerste post over een hij,en een post hierboven over een "ze" ?

als het een teefje is,is ze dan gesteriliseerd?

en als het een reu is en hij is verder gezond,tja dan maar een dweil neerzetten,maar een hond in laten slapen voor een paar plasjes in huis.. :n ,zeker niet als ze lichamelijk nog verder super gezond zijn...

zijn de nieren nog wel goed? of heeft ze geen suikerziekte,drinkt ze dan ook zoveel ( of hij?? )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:57

Ik geef enurace, ik heb met mijn oude hond hetzelfde probleem.
Spondylose en 13 jaar oud.
Het gaat nu prima, eerst elke dag een tablet en dat afgebouwd naar onderhouds dosis van 1/2 tablet per dag.
Verkrijgbaar bij DA

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:58

Ik las ook nog als optie dat je kunt proberen de hond spierverstevigers te geven ( anabolen neem ik aan) waardoor zijn spieren sterker worden en hij zijn urine weer op zou kunnen houden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 23:00

oh sorry het is een teef staat vaker overal beschreven in mijn teksten en ja ze is gesterriliseert.

dames zouden julie alles willen lezen dan hoef ik niet in herhaling te vallen. leest wat fijner. krijg van sommige een enorm schuldgevoel en dat nu al terwijl ik nog me DA wil overleggen.

nogmaals de hond heeft ook spondylose dus niet geheel gezond meer.
ga opzoek naar de medicijnen en kijken wat he tis

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:02

door sterilisatie kan een hond incontinent worden,kunnen ze dus niets aan doen,daar zijn wel tabletjes voor te verkrijgen bij de dierenarts die meestal goed helpen...

spondylose is alleen in de groei fase erg pijnlijk,als de boel eenmaal aan elkaar gegroeit zit dan is een hond stijf maar dan is het grootste probleem eigenlijk wel over.

overigens heb ik hier alle berichtjes van je nagelezen,maar nergens staat dat het om een teef gaat die gesteriliseerd is,of ben ik nou echt zo scheel...

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:08

Mijn hond heeft het jarenlang goed gedaan op 1 tablet Enurace. Hij was druppelincontinent; onder het lopen of liggen verloor hij constant druppeltjes. Niet handig met een kruipende baby.
Toen de enurace na een paar jaar niet meer werkte hebben we verschillende medicijnen uitgeprobeerd totdat we uiteindelijk uitkwamen op een combi van 1/2 tabl. Enurace en 1 tabl. Incurin.

Het is soms wel puzzelen wat werkt en kost geld. En soms helpt gewoon geen enkel medicijn.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:09

@Kimmie 261: Spondylose kan ook allerlei verlammingen veroorzaken door beklemming/beschadigingen van zenuwen.

De medicijnen onderzoeken lijkt mij idd de beste volgende stap.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 23:13

heb vaak HAAR gezegt of zij. inderdaad geen steriliseren. kan je nog wel netjes daarop reageren en niet zeggen dat je gelijk scheel bent? beetje raar.

maar goed heb enurace nagelezen en ga het maandag met me DA overleggen hoe hij hier tegenover staat en qua medicijnen die hier worden aangegeven.
spondy kan ten alle tijde pijnlijk blijven, dat zie je ook aan het lopen v.d hond. en de ene dag heeft hij er wat meer moeite mee als de andere. soms valt hij ook met zijn achterwerk gewoon plots ergens neer door de spondy. maar kwispelt daarna weer gewoon verder naar waar ze naartoe wilde.

sterilisatie is jaren geleden gebeurt toen ze in het asiel terecht kwam toen was ze 4 jaar oud.

ga ook even incurin opzoeken.
en dat het geld kost maakt me niks uit dat is eenmaal zo als je huisdieren in huis haalt of het nu een konijn of een hond is. so be it

@estja; dat hebben wij nu dus ook een zoontje van 11 maanden en dat is gewoon erg moeilijk laatst kroop hij door een enorme plas heen midden in de kamer. wij hadden het niet eens gemerkt of gezien dat hij had geplast.maar ons zoontje wel die is dol op water dus hij dacht lekker te spetteren

kimmie261

Re: dilemma oudere hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:15

maar in je eerste post heb je het alleen maar over een HIJ.... 2de post ook,pas bij de 3de post wordt het een ze..

zo gek was mijn vraag dan toch niet...maar goed...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 23:17

nee klopt maar je laatste zin in je andere post had ook niet zo direct gehoeven.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:17

Ja, het is gewoon niet fijn als overal in huis urine ligt. De laatste weken was onze hond ook weer incontinent maar hij liep inmiddels ook zeer moeizaam. 5 weken geleden hebben we hem laten inslapen. Een herder die we op oudere leeftijd uit Spanje hadden geadopteerd, ongeveer even oud als jouw hond. Ik herken je dilemma dus wel een beetje.

Bij ons werd op zeker moment gewoon duidelijk dat de hond pijn had, dat hielp ons een moeilijke keuze te maken.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:20

Ik las in de openingspost ook alleen maar hij vandaar dat ik ook dacht dat het een reu was. Maar ik krijg een beetje het gevoel dat je de hond wilt laten inslapen omdat hij in huis plast en hier een topic opent om daarin bevestiging te krijgen. Als je echt van de hond af wilt dan moet je dat gewoon doen. Zo niet dan zou ik alle tips en adviezen die je hier krijgt opvolgen en dan kijken hoe het gaat. Of een andere plek voor de hond zoeken.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:23

Ariebren schreef:
Zet die hond weer terug op stal.
Blijft in ieder geval je huis verschoond van een stukje vieze verontreiniging.
En ook oude honden hebben niet het eeuwige leven.

Gatverdamme wat een ontzettend ongevoelloze post :r
De TS geeft in haar opening aan dat de hond door zijn ziekte niet meer op stal/buiten kan leven en dan denk jij alleen maar aan jezelf en aan je vieze huis?
Bah,dierontwaardig in mijn ogen.

TS, ik ben benieuwd waar de DA mee komt, ik denk dat er weinig oplossingen zijn als ik jouw verhaal zo lees; ik hoop dat je over het urine probleem heen kan stappen en de hond hier niet voor laat inslapen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:23

StalNollie schreef:
nee klopt maar je laatste zin in je andere post had ook niet zo direct gehoeven.

als jij schrijft dat ik( damens) beter moet lezen omdat je niet in herhaling wil vallen,vraag ik me af waar ik het dan gelezen moet hebben????

maar goed,aangezien ze zoveel plast drinkt ze dan ook zoveel?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 23:28

andere plek no way deze hond is heel zijn leven al overal naar toe gestopt en gemoeten. op zijn vierde toch zijn 8ste in het aziel waarbij ze meerdere malen terug is gekomen. het is hier of dus nergens anders dat is een duidelijk punt bij mijn, ik wil het beste voor onze beesten en voor haar is dat hier bij ons.

ik wil geen bevestiging zeker niet, ik zou gewoon graag willen weten wat jullie zouden doen. en met de tips ben ik aan de slag ben de medicijnen aan het uitvogelen. en kan pas maandag overleggen met mijn DA. dus ga ik dat maandag avond doen. in die tijd ga ik het dus uitzoeken qua medicijnen.

de keuze zou inderdaad snel zijn gemaakt als ik ook maar wist dat ze 1 haartje pijn zou hebben. maar dat heeft ze niet.

en ik van me hond af hoe kom je daarbij als ik dat had gewillen was de keuze ook niet moeilijk geweest. beetje rare beredenering.

nee ze drinkt niet veel, hoeveel tjaa goeie vraag weet niet hoeveel ml die bakken zijn als ik zeg 1 bak weten jullie nog niks. na 7 uur in de avond gaat de bak weg en krijgt ze in de ochtend pas weer haar bak terug. en dan drinkt ze niet gelijk maar doet met deze bak de hele dag.dus gewoon normaal drinkgedrag.

en ik zet me iedere keer na het plasje weer opnieuw hierover heen maar het gaat me meer om als je haar dan al weg ziet duiken van dat ze weet dat ze fout zit en dus eigenlijk erg verdrietig daarover is. is dat voor de hond niet meer leuk.
en op internet word ook vooral op hondenfora´´s gezegt dat honden het aan gaan voelen en zich ongewenst gaan voelen. en soms krijg ik dat idee dat ze dat weleens denkt wat sipjes te kijken. maar terwijl ze juist niet ongewenst is.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 23:30

over dat beter lezen kimmie ging niet direct over jou, als je de rest terug leest weet je dat er veel dezelfde dingen worden gezegt bijv over het straffen.

maar ik vind niet dat je veel toevoegt aan mijn vraag van dit topic, zou het ok fijner vinden als je niet meer wil reageren, mits je een toevoeging hebt.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:34

even een tip.
als je maandag naar je DA gaat neem dan alvast een beetje urine mee [opvangen,niet van de grond]
dat scheelt je weer tijd.
op zeker dat eerst word gekeken of ze geen blaasontsteking heeft o.i.d.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:38

weetje wat het is, jij als eigenaar weet het zelf het beste.

onze hond(labrador x herder van 15 jaar) begon ook alles onder te plassen en te poepen, medisch alles uitgesloten, het beest was gewoon oud. hij begon ook echt te slijten, en we hebben toen besloten om hem te laten gaan. de dierenarts is bij ons thuis geweest, Max stond niet eens meer op om de dierenarts te begroeten. toen wisten we eigenlijk dat onze beslissing goed was. hij was aan het aftakelen en we hebben hem het ergste bespaard.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 23:39

is twee weken terug nog gectroleerd, dus geloof niet dat dit het is, omdat het toen ook al speelde. maar dank voor de tip neem voor de zekerheid alsnog wat urine mee heb potjes toch hier liggen. kan hij nog eens testen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 23:41

maar dat is het juist ik weet nu echt niet wat het beste is, en door sommige berichten hier al helemaal even niet.

en ik wil juist dat ik de echte pijn en alles gewoon voor ben, zodat we leuk en liefdevol en zalig van elkaar afscheid kunnen nemen. en niet dat we beide een hekel bij wijze van aan elkaar gaan krijgen.
weet niet hoe ik het kan omschrijven.
maar wanneer is dit dan nu of over 2 maanden ... moeilijk moeilijk.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:46

je merkt wel wanneer het 'moet'. ik zou als je twijfelt nog gewoon heerlijk van je hond genieten tot je niet meer twijfelt.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:54

StalNollie schreef:
maar dat is het juist ik weet nu echt niet wat het beste is, en door sommige berichten hier al helemaal even niet.

en ik wil juist dat ik de echte pijn en alles gewoon voor ben, zodat we leuk en liefdevol en zalig van elkaar afscheid kunnen nemen. en niet dat we beide een hekel bij wijze van aan elkaar gaan krijgen.
weet niet hoe ik het kan omschrijven.
maar wanneer is dit dan nu of over 2 maanden ... moeilijk moeilijk.

Als het echt tijd is dan is het niet moeilijk meer, dan weet je meteen dit moet afgelopen zijn. Tenminste zo voel ik het altijd bij mijn dieren. Onze vorige 4 honden zijn allemaal erg oud geworden en 2 zijn van ouderdom vanzelf gestorven en de andere 2 hebben we moeten laten inslapen. Dat inslapen vond ik veel heftiger dan de natuurlijke dood van honden maar helaas was er geen ontkomen aan.
Er is best veel medicatie op het gebied van incontinentie bij oudere honden dus dat zou ik eerst proberen. Als dat niet helpt of je hond heeft geen hondwaardig leven meer dan kun je altijd nog een spuitje overwegen. Zolang je er niet 100% achter staat moet je het niet doen. Een maandje meer of minder kan net het gevoel voor jezelf anders maken.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 23:55

kijk dit bedoel ik nu toen straks 5 uur uitgelaten geplast 7 uur uitgelaten geplast, half 8 plast hij binnen 8 uur uitegelaten niks gedaan. 10 uur laten plassen buiten. nu 12 uur plast hij weer binnen.
nu gaat mijn vriend maar weer laten plassen buiten. maar geheid dat er vannacht weer plas ligt

kan nu niet wachten tot het Maandag is ivm de medicijnen, maar houd ook nog steeds in me achterhoofd dat het volgens de DA toch het beste is om gewoon te stoppen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:00

TS: Ik had ook zo'n hond. Ze sliep om die reden bij mij 's nachts in een bench. Dan hoefde ik 's morgens alleen haar hok maar schoon te maken als het mis ging. Overdag ging ze altijd als ze moest op een vaste plek zitten en dan kon ik het makkelijk weer opruimen. Heb je een ruimte met tegels? Want dan is het een kwestie van even dweilen en het is weer netjes. Heb je een plek waar je haar heen kan laten gaan, als ze moet? Een hond die goed zindelijk was, vindt het zelf ook erg om het huis te bevuilen. Het was hier altijd nog wel redelijk te sturen.

Mijn hondje is afgelopen februari overleden. Ze was toen 16,5 jaar en echt op, dus ik zou er toch sterk rekening mee houden dat het afgelopen kan zijn. Ik vind het dapper dat je alles nog probeert, maar ik kan ook je beslissing snappen, als je er voor kiest om haar in te slapen. Hond is daar ook beter mee af en ze geven het zelf echt aan hoor, als ze er aan toe zijn. Ik weet wel, dat de mijne altijd heel fief deed bij de DA, maar de laatste keer echt op de behandeltafel ging liggen slapen. Ik vond het moment dat ik besloot dat het afgelopen moest zijn zwaarder, dan haar uiteindelijke dood. En natuurlijk mis ik haar nog elke dag, maar toch weet ik dat het goed is zo.

Heel veel sterkte met je besluit! :(:)