pipo schreef:Als ik me ermee mag bemoeien zou ik toch eens iets gaan lezen over parkieten. over hun voer, wat wel en niet kan.. ook over het houden van en het sexleven van een parkiet. Een beetje yoghurt kan geen kwaad,maar een lichaampje van ??90 gram heeft snel teveel aan slechte eet/drinkwaar binnen. Daarnaast het schreeuwen van je kiet is aandacht vragen. Aandacht die jij hem niet kan/wil geven omdat je naar school moet of iets anders. Hij eist je op! is grappig, maar strakjes niet meer. Ook de kooi is veels te klein, zoals een kwpner in een stal van 2 bij 2 zetten. beestje kan niet eens goed zijn vleugels wapperen.
Een vogel (ongeacht de groote) moet goed zijn vleugels kunnen wapperen en genoeg uitdaging in zijn kooi hebben.Als je een 2e erbij neemt is het meestal geen probleem om ze samen te zetten, maar soms gaat het niet! Neem een nieuwe grotere kooi en doe ze samen tegelijk daarin. Dan is er geen terretoriumdrift en gaat het meestal wel goed. Zorg ook voor voldoende ruimte om elkaar uit de weg te kunnen gaan. en voldoende voerplaatsjes.
Oh joh, dit verwachtte ik al!
Naar mijn idee is de kooi niet veel te klein. Maar als jij het zegt geloof ik het zo hoor.