help, parkiet doet raar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HorsesNatas

Re: help, parkiet doet raar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 16:06

Nee laten lijden inderdaad niet, maar ik kan hem zelf ook niet zijn nek omdraaien en mijn ouders ook niet,,,

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:07

naar de DA gaan, die geeft hem een spuitje

mar10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:09

HorsesNatas schreef:
Nee laten lijden inderdaad niet, maar ik kan hem zelf ook niet zijn nek omdraaien en mijn ouders ook niet,,,

Ik herhaal mijn vraag:
Heb je een keuze, als je het diertje niet wilt laten lijden, en zelf of in je omgeving niemand hebt om het zelf te doen?

HorsesNatas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 16:15

Ik weet het echt niet...

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:18

Nek omdraaien kan ik ook niet. kun je hem niet naar de da brengen voor een spuitje?
of anders op een andere humane manier? Hij moet iig in 1x dood zijn.

mar10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:20

Weet je het, of wil je er gewoon niet aan?
Beestje heeft iets wat niet overgaat, is duidelijk niet in goede doen.
Je wilt m niet laten lijden, en hebt niemand in de omgeving die m uit zn lijden kan verlossen.
Dan zul je toch iemand moeten regelen die dat wel kan, in jouw geval de DA bellen dat je m vandaag wilt laten inslapen.
Niet leuk om te doen (heb zelf 2 tamme valkjes) maar soms moet je ook je verantwoordelijkheid nemen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:55

Eigenlijk is het wel het humaanste het zelf te doen, al begrijp ik dat je het niet kan.
Misschien even rondvragen, iemand die het wel wil doen?
Er is vast wel iemand te vinden.
Ik vind met zo'n beestje naar de dierenarts altijd zo'n gedoe, ze zijn toch niet zo gewend ergens heen te gaan als hond of kat, dan is het zo sneu, daarom doe ik het liever ook zelf.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:45

Draaihalsziekte komt nauwelijks voor. Heb hier meer als 200 parkieten en nog nooit meegemaakt. Ook als dierenartsassistente niet maar helaas hebben maar weinig dierenartsen hier verstand van. Heb je nog geprobeerd dr. van de horst te bellen? waar woon je? Vaak is het wel degelijk te behandelen en anders snel uit het lijden verlossen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:27

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:36

Als een vogel op de grond in een hoekje gaat zitten zijn ze vaak al heel ziek. Ik vond mijn valkparkiet op de bodem van de kooi en die heb ik heel erg lang moeten dwangvoeren en aan de medicijnen gehad. Was kantjeboord maar godzijdank heeft hij het gered. Mijn grasparkietje zat bol op zijn stokje en takelde zo keihard af dat hij 3 kwartier later niet meer rechtop kon zitten.

Ga snel met je vogel naar de dierenarts. Misschien is hij nog te redden, anders is het beter om hem in te slapen.

HorsesNatas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 20:08

Mijn oom heeft vele ervaring met vogels en ziet ook dat die echt vanavond nog tot zijn einde zou lopen.
Hij schreeuwt nu af en toe en draait constant rondjes dus hij heeft nu echt pijn.
Mijn oom gaat hem zometeen uit zijn leiden verlossen!

:'(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:19

Awh! Heel erg veel sterkte!

mar10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:22

Hoe sneller, hoe beter, hoe vervelend ook.
Als eigenaar heb je veel plezier van je dieren, maar moet je ook je verantwoordelijkheid nemen als je hun kunt helpen.
Maakt het niet leuker of fijner om te doen, maar wees blij dat je m nog n paar ellendige uurtjes kunt besparen.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:30

Ik dacht twee maanden geleden ook dat mijn parkiet dood ging aan dezelfde ziekte. Ze had heel veel last van stuiptrekkingen en een draaihals waardoor ze aldoor omviel en steeds op de grond zat. Natuurlijk net in het weekend. Ik had niet verwacht dat ze die dag zou overleven.

Ik ben er toen achter gekomen dat ze een heel stuk van het lood van mijn glas in lood ramen kapot geknaagd had. Dus een loodvergiftiging! Daar krijgen ze dus ook een draaihals van.

Het is voor mij nog steeds een wonder maar na drie à vier uur begon ze op de knappen en de dag daarna was het alsof er nooit wat gebeurd was. Een raadsel voor mij.....

Hoe lang zit jouw parkiet al zo? Die van mij had het een paar uur en was ook aan het piepen maar ik had meer het idee uit angst.

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:03

Sterkte TS... :(:)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:12

Het draaien is geen ziekte maar een neurologische verschijning en ontstaat bij veel verschillende problemen. Helaas kunnen maar weinig dierenartsen hier wat mee.

mar10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 09:16

Dag TS, wil je ons nog vertellen hoe het gisteren is gegaan?