Chihuahua gezocht per november

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ashley1

Re: Chihuahua gezocht per november

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:41

Ja precies, ben je weer mooi klaar mee, met zo'n hondje.
Neem contact op met verschillende fokkers vd rasvereniging en ga er niet vanuit dat je op stel en sprong een pupje kunt kopen. Ja dat kan wel, in België heb je ze voor het uitzoeken. Allerlei rassen bij elkaar, worden zelfs thuisbezorgd als je geen tijd (of zin) hebt om te komen kijken... Hoe erg.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:45

Inderdaad, vind het ook een vreemde topictitel: Gezocht per november
Ga je oriënteren, maar ga er niet vanuit dat je er dan 1 hebt, wie weet wordt het december of wellicht april 2013. Als je maar een lief en gezond hondje hebt

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:47

Ik weet niet hoever je ervoor wilt reizen, maar een bekende van me is een erkende Chi fokster. Ze fokt met gezonde hondjes en de kleintjes groeien op in huis met zowel andere honden als af en toe kleine kids over de vloer.
Ze woont alleen dus wel wat noorderlijker..
Als je haar mailadres wilt, stuur dan even een PB. Misschien kan zij je wel verder helpen.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:52

Misschien heeft TS per november wel een huis en dat ze pas dan een hondje kan nemen? Ik zou alleen ook minder op het gewicht letten. Ik heb ook een Chi en ze is mij al klein genoeg en weegt ook iets van 2 kilo denk ik.

Wij hebben ook 2 Amerikaanse Akita's en in huis speelt ze daar wel mee, buiten weer niet. Buiten speelt ze alleen met kleine hondjes en is ze behoorlijk bang aangelegd terwijl ze echt als een gewone hond wordt opgevoed en gaat elke dag minimaal 4 keer naar buiten. Dit is voor mij eens en nooit meer hoor. Maar goed ik ben wel gek op dat kleine mormel.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:57

Laptopmuis: net zoals bij de Cavalier King Charles Spaniël bedoel je zeker, ff googlen hoe dat ook weer het hoor haha.

Gevonden:
Syringomyelia
Deze aandoening van het centrale zenuwstelsel heet eigenlijk voluit:
“Op Chiari lijkende malformatie-Syringomyelie” (CM/SM).
De afwijking wordt vaak gezien bij de Cavalier King Charles Spaniel, maar ook bij andere rassen is de aandoening bekend (Griffon Belge, Yorkshire terrier, Maltezer, Chihuahua, Dwergteckel, King Charles Spaniel).

Wist eigenlijk niet dat 't ook bij Chi's voorkwam, kende het eigenlijk alleen van de CKCSpaniel.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:58

In mijn optiek:
"Teacup" chihuahua = geen gezonde chihuahua.
Een fokker die zo gericht zulke kleine hondjes fokt = geen goede fokker.

Zoek via de rasvereniging naar een fokker. Bel de fokker op om vragen te stellen. Let op: een goede fokker heeft net zo veel vragen voor jou al jij voor hem hebt. Vraag/zoek referenties.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:21

Anders ga je naar puppykennel toe, ben je verzekerd van ziektes, erfelijke aandoeningen, nepstambomen en hoogstwaarschijnlijk ook parvo dan kun je helemaal geen hond meer nemen want parvo is zon beetje niet uit je huis te krijgen!

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:25

ashley1 schreef:
Laptopmuis: net zoals bij de Cavalier King Charles Spaniël bedoel je zeker, ff googlen hoe dat ook weer het hoor haha.

Gevonden:
Syringomyelia
Deze aandoening van het centrale zenuwstelsel heet eigenlijk voluit:
“Op Chiari lijkende malformatie-Syringomyelie” (CM/SM).
De afwijking wordt vaak gezien bij de Cavalier King Charles Spaniel, maar ook bij andere rassen is de aandoening bekend (Griffon Belge, Yorkshire terrier, Maltezer, Chihuahua, Dwergteckel, King Charles Spaniel).

Wist eigenlijk niet dat 't ook bij Chi's voorkwam, kende het eigenlijk alleen van de CKCSpaniel.

Bij heel veel rassen die zo klein mogelijk gefokt worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:26

Heb er een tijd geleden een documentaire over gezien inderdaad. Afschuwelijk! Ze werden gewoon gek van de pijn.

Ik snap niet dat het allemaal maar zo klein mogelijk moet en ten koste van de gezondheid van de hondjes.
Wat heeft het dan voor nut? Dan ben je imo als fokker (en als koper, want die houden het in stand) ontzettend verkeerd bezig.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:38

Zolang er mensen zoals TS zijn zolang zullen ze ook blijven doorfokken..

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 14:39

Laatst bijgewerkt door Winner91 op 14-09-12 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:41

Veel foto's zijn chihuahua pups......

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:43

Maar TS: dat zijn (bijna) allemaal pupjes, dat zie je neem ik aan zelf ook wel? Alle chi pupjes zijn mini :+

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:46

Die 1e hond op de 7e rij, die is inderdaad 5 jaar maar ik vind die hond op het eerste oog er niet 'gezond' uitzien. Als je de tekst leest, dan denk ik dit 8)7

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:47

http://www.hondenpage.com/honden/chihuahua,-korthaar.php
http://www.hondenpage.com/honden-encyclopedie/wid_89-Syringomyelia.php

Teacup en mini zijn termen van broodfokkers. (fokkers die teefjes in barre omstandigheden laten leven om maar zo veel mogelijk pups te werpen). Een goede fokker test zijn ouderhonden minimaal op de geeikte ziekten als bv. PL en doet bij voorkeur ook een MRI scan voor Syri.

Zelfs al zou jij de mazzel hebben een hondje te kopen bij een onverantwoorde fokker en deze is gezond, wil jij dan op je geweten hebben dat de moederhond onder zeer slechte omstandigheden leeft...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:50

Ik heb een paar jaar geleden mijn kruising chi opgehaald bij mensen (ze weegt bijna 3 kilo), die ook een zogezegde 'teacup' hadden. Beestje was volwassen en ik denk dat hij nog geen kilo woog, als ik 'm zo zag. Wat een zielig ding om te zien zeg. Wel enorm aandoenlijk, maar de eigenaar zei zelf al dat hij niet oud zou worden, omdat hij van alles mankeerde. Als ze zo klein zijn, TS, hou er dan rekening mee, dat je er snel weer afscheid van moet nemen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:58

Winner91 schreef:
Mijn vriend en ik werken verschillende tijden. Hij is thuis tot 13 uur en ik ben er om 16.30 weer. De hond is hooguit 3,5 uur alleen. Oppas is er zat. Deze reacties over ziektes en te kleine chihuahua's kunnen gedempt worden. Ik weet de risico's en de chi word onderzocht voor de aankoop. Mijn vraag was weet iemand een goede fokker?
@ Diazz dankjewel, ik ga zeker verder kijken..

Even over algemeen over honden. Ik werk 36 uur en heb 2 honden ze zitten niet bij elkaar omdat dat niet kan en ik ook niet wil. Ze gaan 1x of soms meer x per week naar de hondenopvang.

Het maakt niet uit hoelang ze alleen zijn maar het gaat wel om de regelmaat. Mijn honden weten wanneer ik weg ben en liggen dan te slapen (ja ip camera hangen). Door deze regelmaat gaan ze niet blaffen of ander irritant gedrag. Savonds en in het weekend gaan ze altijd/heel vaak mee of ben ik thuis.

Een jonge hond heeft zeker 17 uur slaap nodig per dag dus geef je hem die rust goed. Met een bench train je ook ze zindelijkheid en ook sloopt hij niets.

En idd neem een goede chi via een goede fokker oke kost je wat extra geld.

Denk er verder ook aan gewoon op cursus te gaan juist deze honden hebben dit nodig het sociaal maken en leren spelen met andere honden. Ik zie ze gelukkig steeds meer bij ons op de hondenschool.
Ze doen echt niet onder aan een labrador pup als je ze het maar leert.

Succes met zoeken.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 15:07

Winner91 schreef:

Zijn vrijwel allemaal pups.
Maar goed als je een volwassen hond in zo'n formaat wil geef je dus aan dat je eigen wensen meer prioriteit hebben dan de gezondheid van zo'n hondje? Het is namelijk algemeen bekent dat hele kleine chihuahua's niet gepaard gaan zonder gezondheidsproblemen. Je lijkt dit zelf ook wel te weten, maar ondertussen wuif je het wel weg.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 15:11

Hier staat nog wat medische informatie

http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/48507-medische-fokproblemen-bij-honden.html

Daarbij zijn we hier van maandag tot donderdag van 9 tot 16:00 weg en vrijdag van 9:00 tot 14:00 maar we zorgen gewoon voor voldoende aandacht en beweging. Zo gaan ze minstens 3 keer per week mee naar bos/park/strand en wordt er één keer per week bij een vereniging getraind en ze zijn met z'n 3en.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:03

Vreemd dat de TS niet ingaat op de adviezen omtrent de gezondheidsrisico's van de hondjes.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:08

Misschien moeten we kleding adviezen geven

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:12

Dovemansoren helaas.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:18

Tja deze hoef je namelijk niet op te voeden alleen knuffelen, kleding en tasjes te geven.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:35

Tien tegen één dat de TS aan het trollen is...

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:37

Weet je zeker dat je een Chihuahua wilt? Niet gewoon een leuk hondje uit het asiel? Chihuahua's zijn namelijk, net als veel rashonden, niet gezond. Kijk maar in de raswijzer...
Laatst bijgewerkt door StableDoor op 14-09-12 17:21, in het totaal 2 keer bewerkt