Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ashley1 schreef:Laptopmuis: net zoals bij de Cavalier King Charles Spaniël bedoel je zeker, ff googlen hoe dat ook weer het hoor haha.
Gevonden:
Syringomyelia
Deze aandoening van het centrale zenuwstelsel heet eigenlijk voluit:
“Op Chiari lijkende malformatie-Syringomyelie” (CM/SM).
De afwijking wordt vaak gezien bij de Cavalier King Charles Spaniel, maar ook bij andere rassen is de aandoening bekend (Griffon Belge, Yorkshire terrier, Maltezer, Chihuahua, Dwergteckel, King Charles Spaniel).
Wist eigenlijk niet dat 't ook bij Chi's voorkwam, kende het eigenlijk alleen van de CKCSpaniel.
Winner91 schreef:Mijn vriend en ik werken verschillende tijden. Hij is thuis tot 13 uur en ik ben er om 16.30 weer. De hond is hooguit 3,5 uur alleen. Oppas is er zat. Deze reacties over ziektes en te kleine chihuahua's kunnen gedempt worden. Ik weet de risico's en de chi word onderzocht voor de aankoop. Mijn vraag was weet iemand een goede fokker?
@ Diazz dankjewel, ik ga zeker verder kijken..
Winner91 schreef:Ik kan inderdaad pas vanaf half november.
Ik ben op zoek naar zoiets:
http://www.google.nl/search?um=1&hl=nl&tbo=d&biw=1024&bih=690&tbm=isch&sa=1&q=chihuahua+mini&oq=chihuahua+mini&gs_l=img.3..0j0i24l5.21569.22900.0.24290.5.4.0.0.0.0.677.1098.1j3-1j0j1.3.0...0.0...1ac.1.20cR37rN_J4#biv=i|24;d|jxnkz6ZdIDDsuM:
En dan de 1e van de 7e rij..