hond gevonden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:23

Husky of een alaska malamute zijn echte weglopers en ontsnappers.

Wel een mooi koppie erop.

Vorige jaar ook een hondje gevonden op de dijk bij ons. mannetje nog compleet en nog jong erg lief had erge honger en dorst. Heb de dierenambulance gebeld die hebben hem opgehaald. Volgende dag even gebeld bleek aan de andere kant van mijn woonplaats vandaag te komen en was al een dag weg. Op de plek waar ik hem vond is echt een plek waar zich goed kon verstoppen. Hij was ook erg bang.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:26

Wat fijn dat hij weer terug is bij de eigenaar!

annepaardoes

Re: hond gevonden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:49

De hus zal inmiddels wel weer bij zijn baasje terug zijn. Ze waren vast wel blij of niet?

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 16:34

Ja ze waren erg blij. Was idd van een Turks gezin. Schijnbaar ontsnapt de hond regelmatig,
Als ik zo hoor hoe we met hem om werd gegaan dan snap ik dat wel maar iedereen natuurlijk zijn eigen manier van opvoeden .

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:38

:n Erg jammer dat er dan juist voor zo'n hond is gekozen....

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:40

Kentaro schreef:

Dat er uberhaupt voor een hond of dier word gekozen als je er niet goed mee om wilt gaan. 8)7
Ts, jij hebt je plicht gedaan +:)+

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:58

jesito schreef:
Kentaro schreef:

Dat er uberhaupt voor een hond of dier word gekozen als je er niet goed mee om wilt gaan. 8)7
Ts, jij hebt je plicht gedaan +:)+

Waar slaat dat op de manier dat ik misschien met mijn honden omgaan zal ook niet iedereen leuk vinden en zoals mijn buren het vindt ik niet goed. Zo heeft iedereen zijn weg en manier. Lekker laten gaan beest heeft een huis beter als een asiel.

Mensen hebben een bepaalde droom van een hond en dan willen ze die zonder bij na te denken. Slechte fokker die ze niet geholpen heeft of asiel. Maar ja je weet niet waar die vandaan komt. Ken het gezin niet en de mensen dus kan niet oordelen.

Of het nu een turks of whatever gezin het is beest krijgt eten en verzorging en hebben moeite gedaan voor de hond ik vind dat dat al heel wat waard is. Ken er genoeg die er helemaal niet naar omkijken. Een husky is nu eenmaal een moeilijke hond en tja ontsnappen vaak en veel als ze maar een klein beetje kans hebben.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:08

idd is lang niet iedereen slecht die anders met zijn hond om gaat. Hier mensen met een hond die altijd buiten los op het terrein loopt in zijn eentje tussen de kippen en die op tijd eten/drinken krijgt en een goede droge slaapplaats. Die binnen in de garage mag als het onweerd. het is een schat van een hodn maar toch loopt hij altijd op het terrein. Daarnaast zijn er weer mensen die hun hond in bed hebben en op de bank maar vind geen van de partijen slecht.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 20:49

Ik zal niet zeggen dat die mensen slecht voor hun hond zorgen hoor helemaal niet.
Alleen de manier waarop er met het diertje werd omgegaan verbaasd mij niet dat het diertje regelmatig ontsnapt. Regelmatig bedoel ik dus een paar x per maand werd door de eigenaar verteld.
Een beetje hulp van een prof of hondenschool kan geen kwaad. Want ondanks dat het ras wat wegloperig is ken ik er genoeg die het niet doen. En je zou je hond maar dood terug vinden of er zou maar een ongeluk gebeuren met ernistige afloop door jou hond.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 11:42

maar wat is dan slecht in jou beeld?. Wat doen ze dan verkeerd?.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:19

Super dat jullie hem mee hebben genomen!
Heb zelf bij de dierenbescherming gewerkt,
En je komt er veelste veel ellende tegen :(
Mijn hondje die ik nu al meer dan een jaar heb,
Was gedumpt... Maar die wou niemand :+
Nu is ze hier heel gelukkig!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 20:57

@ prisca

Ik vind persoonlijk dat maar met je hond van nog net geen jaar kmeters gaa n fietsen omdat je anders niet meer weet wat je er mee moet omdat hij de hele buurt bij elkaar huilt als een wolf omdat ie liever niet de hele dag in zijn hok zit. Nou niet echt bevorderlijk. Daarnaast vond ik de laconiekheid waar er mee gereageerd werd dat hij weer was uitgebroken niet erg fijn. De hond is deze wk dus nog geen 4 dagen later loslopend in de plus gesignaleerd...

Mensen moeten zelf weten wat ze met hun dieren doen en hoe ze ze opvoeden. Maar een dier kan niet voor zichzelf zorgen. En snapt niet dat een auto zijn dood kan betekenen en ik vind dat je als eigenaar er alles aan moet doeb om te voorkomen dat je hond ontsnapt en aangereden word of in het asiel beland of wat dab ook.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:00

@Kady1
Voor deze genoemde zaken kan je de dierenpolitie bellen ze gaan dan langs en helpen.

Waarom ik het vraag is dat vele al snel dingen zielig vinden wat niet altijd zo is. Mijn hond zat tot 1 jaar ook in een bench als ik naar mijn werk ben. Nu zit ze in de keuken en ook daar de Bench. Je raadt nooit waar ze de hele dag ligt....(ipcamera hangen) juist in de Bench is een veilige rustige plek.

Helaas worden mensen verliefd op een ras en na aanschaf gaan ze nadenken. Kunnen we weinig aan veranderen helaas maar ik zou een keer gaan bellen (paar keer :D)

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 22:26

Even voor de duidelijkheid deze hond zit niet in een bench maar buiten in een hok. Waar hij op de een of andere manier regelmatig de deur van open krijgt en dan uit de tuin ontsnapt.
Die dierenpolitie is al 2 x aan de deur geweest hoorde wij van hun achter buren.